1

Téma: Futómű és fékek

Futómű és fék javítása, karbantartása, tuningolása. Alkatrészek, szervizek, ötletek.

Honda Transalp XL650V 2007 (2009-)
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)

2 Utoljára Admin_S szerkesztette (2011. 03. 09. 09:16:43)

Válasz: Futómű és fékek

Sokan mondják, hogy a transalp eleje puha, esetleg sportosabb vezetésnél, nem fut tökéletesen az eleje, ne adj isten, himbálódzik a hátulja. Kinek-mi.
Bár nekem tényleg az sad
Ezt a problémát Progresszív első rugóval lehet orvosolni. Érdemes elgondolkodni Hyper-pro, Öhlins, Wilber's rugón.
A cserét egy szakképzett ember, nem több mint egy óra alatt megcsinálja, olajcserével együtt. Amennyiben a villát széthúzza, úgy már a szimeringet is cserélni kell + 0.5-1 óra.
Érdemes az elejében 2 évente, vagy 20-24 ezer km-ként olajat cserélni, mert ez ugyanúgy elfárad, mint a blokkban lévő olaj.

A hátulján is lehet javítani, egy erősebb rugóval. Nagyban javíthatja a komfort érzetet. Régi elfáradt rugóknak amúgy sem árt a kuka smile Komplett rugós tagot cserélni, ezeknél a motoroknál felesleges, hacsaknem járunk rendszeresen Bamakóba smile
Ezt is meg lehet szerezni különböző tuning cégektől, de van olyan szakember itthon is, aki ezzel foglalkozik.
A gáz-vagy olajtöltéssel, itt csak akkor kell foglalkozni, ha már elköpte magát.  (szerintem) 20-25 ezerért megcsinálják szakemberek. (pl. Corsaro)
Előtte fölösleges bontogatni.

3

Válasz: Futómű és fékek

Fékbetét terén lehet hogy eretnekség de én a Roná-t használom jol fog ,kissé porlik de nem eszi meg a tárcsát,és ez a lényeg.
Ja és ha elkopik csere és beadom felujítani 2-4 nap alatt meg van.Az igaz a fékdobos motorhoz nem volt jó de ott már nagyon kopott volt a dob.
Előnye hogy kérhető tetszőleges vastagságban így a munkahenger dugattyuja nem ál ki annyira.

4

Válasz: Futómű és fékek

A véleményetek kérném. Nyikorog a hátsó fékem, mi okozhatja? Lehet kapcsolat azzal a ténnyel, hogy állítottunk a pedál állásán, mert túl magas volt? Szerintem nem illene, de azóta nyikorog. Vagy csak véletlen összeesés?

5

Válasz: Futómű és fékek

Motomoto írta:

A véleményetek kérném. Nyikorog a hátsó fékem, mi okozhatja? Lehet kapcsolat azzal a ténnyel, hogy állítottunk a pedál állásán, mert túl magas volt? Szerintem nem illene, de azóta nyikorog. Vagy csak véletlen összeesés?

Milyen a nyikorgás? Fékbetét? Vagy valami más amikor nem is fékezel? Hozzá ér a tárcsához a betét menet közben?

Pontosabban írd le, mert így nem tudok mit mondani.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

6 Utoljára Motomoto szerkesztette (2011. 05. 16. 16:42:01)

Válasz: Futómű és fékek

A pedál lenyomásakor, a pedálút kb. felétől hallatszik, ha teljesen lenyomom akkor erősödik a hang.
Nemsokára indulok haza, megyek vele egy kört és megpróbálom pontosabban leírni.

7

Válasz: Futómű és fékek

Motomoto írta:

A pedál lenyomásakor, a pedálút kb. felétől hallatszik, ha teljesen lenyomom akkor erősödik a hang.
Nemsokára indulok haza, megyek vele egy kört és megpróbálom pontosabban leírni.

Gondolom a fékbetét még eredeti.
Nem égetted meg? Ütötted meg a tárcsát?
Tárcsa szépen fut?

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

8

Válasz: Futómű és fékek

danyila írta:

Gondolom a fékbetét még eredeti.
Nem égetted meg? Ütötted meg a tárcsát?
Tárcsa szépen fut?

Igen eredetiek, 3300 km van a motorban. Nem történt semmilyen extrém behatás, vagy legalább is nem vettem észre. Mostanában keveset használtam, a néhány városi turnén kívül egyszer voltam a Balaton parton, az éves szervizre vittem. Ott állították kérésemre a fékkart lejjebb. Hazafelé két-három alkalommal amikor beértem lakott területre próbáltam egy-egy vészfékezést, hogy ismerkedjem az új beállítással, persze az első fékeket is használva. Akkor ha jól emlékszem, még nem nyikorgott. Csak pár nappal később a városban kezdte. A hang viszonylag magas, olyan sírós. Hasonló, mikor nedvesebb időben a hegyen bringázom, vagy amikor kocsimosás után még nedvesek a féktárcsák. De ez sír szárazon is. Lehet hogy csak valami szennyeződés került a fékpofákra? Nem tudom.

9

Válasz: Futómű és fékek

Motomoto írta:
danyila írta:

Gondolom a fékbetét még eredeti.
Nem égetted meg? Ütötted meg a tárcsát?
Tárcsa szépen fut?

Igen eredetiek, 3300 km van a motorban. Nem történt semmilyen extrém behatás, vagy legalább is nem vettem észre. Mostanában keveset használtam, a néhány városi turnén kívül egyszer voltam a Balaton parton, az éves szervizre vittem. Ott állították kérésemre a fékkart lejjebb. Hazafelé két-három alkalommal amikor beértem lakott területre próbáltam egy-egy vészfékezést, hogy ismerkedjem az új beállítással, persze az első fékeket is használva. Akkor ha jól emlékszem, még nem nyikorgott. Csak pár nappal később a városban kezdte. A hang viszonylag magas, olyan sírós. Hasonló, mikor nedvesebb időben a hegyen bringázom, vagy amikor kocsimosás után még nedvesek a féktárcsák. De ez sír szárazon is. Lehet hogy csak valami szennyeződés került a fékpofákra? Nem tudom.

Probald meg szerintem fek/kuplung takarito sprayel lefujni , letakaritani...  Nem e kerult a lancrol zsir vagy valami a fektarcsara.....attol ha nem is nyikorog mert attol nem kene...de a zsirba beleragad a por..homok...  ami ha megkemenyszik rettenetesen szolhat...  nezd meg a tarcsat kivul belul hogy nem e jelent meg rajta egy csik korbe...amit egy fekpofaba beragadt homokszemcse okozna...
Ezektol szokott ilymodon szolni a fektarcsa...ajanlom bontsad szet a hatso fekrendszert nem nagyon csak annyira hogy a fekbetetet vedd ki es takaritsd meg..es a tarcsat is...

ha a fekbetetben nics homok  stb...akkor nem szabad sozljon...semmivel sem masabb mint a tobbi...
Ha a fektarcsa nem zsiros akkor elmeletileg nem ragadnak bele a porszemcsek es a homokszemcsek.....  Most turaztunk  Krasso Szorenysegben...es tengelyig sarban is dagonyaztunk meg vizben... es nem szol egyik fektarcsa sem

10

Válasz: Futómű és fékek

mkoros írta:

...ajanlom bontsad szet a hatso fekrendszert nem nagyon csak annyira hogy a fekbetetet vedd ki es takaritsd meg..es a tarcsat is...

Mivel még zöldfülű TA tulaj vagyok, elővettem a kezelési útmutatót, hogy lehet cserélni a fékbetéteket. Hát azt írja úgy, hogy elmegyek a legközelebbi márkaszervizbe. Ennyi, nem több. Na nekem itt a délvidéken a legközelebbi márkaszerviz 130 km. Ez a város tavaly Európa kultúrális fővárosa volt, csak épp egy nyomorult  honda márkaszerviz nincs a közelében se  sad
Mennyire bonyolult kivenni a fékbetéteket? Vagy jobb, ha mint lelkes hozzá nem értő inkább keresek egy (nem márka-) szervizt a közelben?

11

Válasz: Futómű és fékek

Sziasztok

Most regisztráltam tetszik az oldal nagyon!!!!

XLV700A 2008-as újonnan vásárolt,csak túrázásra használom két személlyel, a gondom, hogy nem tudom elengedni a kormányt 90km/h alatt, mert a kormány csapkod erösen.Cseréltem gumit(metzeler tourance) elsö tengelyt mert a csapágyban a tengely 0,5mm illesztésü volt, jótállásban cserélték.A hiba nem szűnt.....   
Szorosabb kormánycsapágy állásnál a a kormánycsapkodás csökken, de a motorozás élménye jelentősen csökken.
A kormánycsapágyon nem érzékelhető akadás.
Tapasztalt valaki ilyesmit?
Mi lehet a megoldás?


Kösz

12

Válasz: Futómű és fékek

l.toll írta:

Sziasztok

Most regisztráltam tetszik az oldal nagyon!!!!

XLV700A 2008-as újonnan vásárolt,csak túrázásra használom két személlyel, a gondom, hogy nem tudom elengedni a kormányt 90km/h alatt, mert a kormány csapkod erösen.Cseréltem gumit(metzeler tourance) elsö tengelyt mert a csapágyban a tengely 0,5mm illesztésü volt, jótállásban cserélték.A hiba nem szűnt.....   
Szorosabb kormánycsapágy állásnál a a kormánycsapkodás csökken, de a motorozás élménye jelentősen csökken.
A kormánycsapágyon nem érzékelhető akadás.
Tapasztalt valaki ilyesmit?
Mi lehet a megoldás?


Kösz

Üdv L.Toll!

Próbáltad a hátsó dobozod nélkül? Itt volt fent korábban egy videó is, hogy hátsó doboznál hogy rázta a kormányt. Valószínű, hogy csak az lehet az oka.

Üdv,
Merlyn
(Szeged)

Merlyn - XL650V 2004

13

Válasz: Futómű és fékek

l.toll írta:

Sziasztok

Most regisztráltam tetszik az oldal nagyon!!!!

XLV700A 2008-as újonnan vásárolt,csak túrázásra használom két személlyel, a gondom, hogy nem tudom elengedni a kormányt 90km/h alatt, mert a kormány csapkod erösen.Cseréltem gumit(metzeler tourance) elsö tengelyt mert a csapágyban a tengely 0,5mm illesztésü volt, jótállásban cserélték.A hiba nem szűnt.....   
Szorosabb kormánycsapágy állásnál a a kormánycsapkodás csökken, de a motorozás élménye jelentősen csökken.
A kormánycsapágyon nem érzékelhető akadás.
Tapasztalt valaki ilyesmit?
Mi lehet a megoldás?


Kösz

Mint irtak...lehet hatso doboz is...de nekem is ugyanezt teszi... egy ido utan a gumi nem kopik egyenletesen .... vagy nics kiegyensulyozva... vagy epp egy ket helyen nem huzodik ki rnedesen a felnire
a Kormanycsapagy beleszolhat tudtom szerint amikor mar kezd kopni..bar irtad h nem erezheto akadas...  nekem a gumiszerviznel amikor kivettek a kereket akkor konnyebben visszaugrodt a helyere...
En meg nem probaltam hatso doboz nelkul...  nekem hajtukanyarban ezodik hogy a kormany ossze vissza mozog kicsit de nem zavar mar annyira...  ez viszont a gumi miatt...esetleg meg kell nezni a a felni nincs e elhuzodva...kullok ellenorzese stb..

amikor lecsereltem a Metzeller tourancet  TKC 80 ra  akkor nem csinalta...valoszinu tiszta uj volt a gumi es amiatt..  viszont a metzelerrel mar ujjanon is ezt muvelte..
en a guminal kezdenem a nyomozast...es a felninel

14

Válasz: Futómű és fékek

Nekem is rázza a kormányt, én a kerék kiegyensúlyozatlanságára tippeltem. Használtan került hozzám a motor, a gumi is - Tourance.
Viszont feltünt, hogyha az oldalbordám mögöttem ül, nagymértékben csökken a rázkodás. Így hát többnyire együtt motorozunk. Meg amúgy is... smile  smile

15 Utoljára Motomoto szerkesztette (2011. 05. 18. 14:12:29)

Válasz: Futómű és fékek

Nekem is rázza, rázta már egész kevés megtett kilométerrel is. Megoldottam úgy a dolgot, hogy nem engedem el a kormányt  big_smile
Ha meg már kicsit is fogom a kormányt egy kézzel, nem érezni, ezért nem zavar.
(Hátsó doboz nélkül még nem próbáltam, de tervezem.)

16

Válasz: Futómű és fékek

Motomoto írta:
mkoros írta:

...ajanlom bontsad szet a hatso fekrendszert nem nagyon csak annyira hogy a fekbetetet vedd ki es takaritsd meg..es a tarcsat is...

Mivel még zöldfülű TA tulaj vagyok, elővettem a kezelési útmutatót, hogy lehet cserélni a fékbetéteket. Hát azt írja úgy, hogy elmegyek a legközelebbi márkaszervizbe. Ennyi, nem több. Na nekem itt a délvidéken a legközelebbi márkaszerviz 130 km. Ez a város tavaly Európa kultúrális fővárosa volt, csak épp egy nyomorult  honda márkaszerviz nincs a közelében se  sad
Mennyire bonyolult kivenni a fékbetéteket? Vagy jobb, ha mint lelkes hozzá nem értő inkább keresek egy (nem márka-) szervizt a közelben?

Szia,

Szegeden szintén Honda márkaszervíz hiány van, így én kerestem egy jó motorszerelőt. Kérdezősködtem motorosoktól, illetve motoros iskolát is ha látsz, bemész megkérded, biztosan tudnak jó szerelőt ajánlani.
Persze, ha gondolod, átjöhetsz Szegedre hozzá wink)

Merlyn

Merlyn - XL650V 2004

17

Válasz: Futómű és fékek

merlyn írta:

[
Persze, ha gondolod, átjöhetsz Szegedre hozzá wink)
Merlyn

Jó ötlet, és így a bátyám is meg tudnám látogatni közben, mert ő is Szegeden lakik.  wink

18 Utoljára Imco szerkesztette (2011. 05. 30. 08:43:04)

Válasz: Futómű és fékek

Hi!

Más oldalról irányítottak ide!  Köszi érte! smile

2001 RD10 TAhoz keresek első fékbetétet.
Valami cikkszámot tudnátok mondani, vagy  esetleg, hogy mit ajánlotok.
Annyifélét találtam. Nem tudom melyik a jó.

Köszi!


Motomoto írta:

Mennyire bonyolult kivenni a fékbetéteket? Vagy jobb, ha mint lelkes hozzá nem értő inkább keresek egy (nem márka-) szervizt a közelben?

Hi nekem 2001 a paripám de azon, átlagos képességgel, és 2 db szerszámmal kb 10'.

Szerintem...

19

Válasz: Futómű és fékek

Az első kerékcsapágy cserés topikban van a betétcsere leírása!

XL650V6

20

Válasz: Futómű és fékek

Imco írta:

Más oldalról irányítottak ide!  Köszi érte! smile

2001 RD10 TAhoz keresek első fékbetétet.
Valami cikkszámot tudnátok mondani, vagy  esetleg, hogy mit ajánlotok.
Annyifélét találtam. Nem tudom melyik a jó.

Szia!

A másik fórumon válaszoltam a problémádra, itt nézd meg az első fékeknél: Biker-World alkatrészek

Honda Transalp XL650V 2007 (2009-)
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)

21 Utoljára Imco szerkesztette (2011. 05. 30. 20:21:08)

Válasz: Futómű és fékek

TomRed írta:

Szia!

A másik fórumon válaszoltam a problémádra, itt nézd meg az első fékeknél: Biker-World alkatrészek


Köszi!
Megnéztem, klassz ez az oldal!
Du. szétszedtem és a gyári /nissen/ betétek vannak 3-5 mm vastagan.
Tehát csak a fülem csapott be! smile
Szerencsére!

Köszi még 1x!

22

Válasz: Futómű és fékek

H.Laci írta:

Sziasztok Márkatársak!

Segítsetek!
Két hete letettem a motorom, mert nagyon kotyog az kormánycsapágya. Honnan tudnék hamar-gyorsan egy  új készlethez jutni? Ha jól tudom ebben a típusban golyós csapágy van. Én viszont kúposat szeretnék. Vagy ez hülyeség?

A Biker- World-nél 18-án megrendeltem, visszaigazolták, de azóta sem e-mail-re nem válaszolnak, és telefont sem veszik fel, ami ugye minimum "furcsa"

Az skf-ben kell csapágyat venni. Ott leveszik a polcról.

Előtte viszont mg kellne tudni a jelzését. És annak megfelelő kúposat kérni. De mindezek előtt én megnézném, hogy a csapágy tényleg tönkre van e menve. Legrosszabb esetben a kivett csapágyat mintaként elvinni.
Konkrétumot nem igen tudok mondani (méret) mert még soha nem volt ilyen gondom.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

23

Válasz: Futómű és fékek

Üdv!
A 650-esből igen nehéz volt kiszedni az alsó kormánycsapágyat. A megtámasztására szolgáló vállrészt ami a vázon van meg kellett marjuk, hogy ki tudjam venni a csapágyat. De legalább van most egy rés ami segítségével a következő cserénél könnyen ki lehet ütni a csapágyat!

24

Válasz: Futómű és fékek

Ez 700-asnak a csapágya?
Mennyi km után lett ilyen?
Milyen használatban van a motor?

XL650V6

25

Válasz: Futómű és fékek

Az a helyzet, hogy valami szarul lett összerakva a 700-asoknál. Nekem az elsőt, már indulás után nem sokkal cserélni kellett (2000km.), majd elmentem 15 ezret a másikkal és helló. Hozzáteszem, hogy sem terepen nem voltam a motorral ( bár, a kezelési könyv szerint, ez terepre alkalmas motorkerékpár és nem írják, hogy light), sem semmilyen patakon nem másztam át vele többszörösen és nem egy kerekeztem vele. De még ettől sem mehetne tönkre. Pár (3-4) alkalommal volt nagynyomásúval mosva a motor, de különös körültekintéssel mosták a srácok.
Nem tudom, hogy mi lehet. Az enyém, ettől szarabbul nézett ki.