1

Téma: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Ficsmester kérdezi (téma áthelyezve új topikba)

Sziasztok!
Tudom hogy nem egészen ide tartozik de nemtudom hogy hol máshol tehetném fel ezt a kérdést.
Karburátor szinkront szeretnék állítani a97-es TA-on, a kérdés az hogy pontosan hová kell csatlakoztatni a műszert, levettem a tankot de nem igazán látok alkalmas pöcköt vagy bármit a cső bedugására "csöves atf-olajos teknikárol van szó". A karbikon a levegőszűrő felöli oldalon van egy müanyag öszekötö ami mindkét karbiból indul, ösze megy egy csőbe és megy hátra az ülés alá majd ott ismét ketté ágazik és 1-1 kb 10 centis darab csőben végződik. Ezek nincsenek ledugózva, nem folyik belőle semmi nincs bene levegő mozgás, mi lehet az? Jó az hogy csak ugy van és nincs bedugva sehová? A képen bekarikáztam amiről beszélek!
Ha nincs érfogód, az sem baj. Furj ki egy 2 Ft-os érmét a szélén és azzal szorítsd - nyomasd a fához a csövet - attól is szűkül.

Csatolt fájlok

20110314962.JPG
20110314962.JPG 266.28 kb, 114 letöltés 2011-03-14 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Csak Szabó Csaba kapcsolhatja be!
XL650V - 2006

2

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

A karburátorszinkronhoz nem árt ha fent van a légszűrő.
Nézd meg a videómat, bár nem tudom, hogy a 650-es mennyiben tér el a 600-astól ilyen téren.
Szerintem hasonló.
http://danyila.hu/sinkron/Movie.wmv

Annyival egészíteném ki, hogy a csavart ne kifelé ha nem befelé csavard ütközésig. És onnan kifelé haladva 1, max 1,5 fordulatnál áll be a szinkron. Ha kicsavarod a csavar kiesik és akkor nagyobb bontás fog következni. Én bontottam. sajnos  sad
Majd olajat is cseréltem a csőben. A légszűrő olajat motorolajra cseréltem. A légszűrő olaj túl híg volt. Mentségemre szolgáljon - a sok bénázás amiatt volt, hogy először csináltam.
Végül aztán sikerült.
Legközelebb már pikk-pakk.
Az általad szemléltetett cső funkciójához nem tudok mit mondani - talán kartergáz ő csőnek nézném elsőre - átmérője alapján. De az nem a karburátorba volna kötve, ha nem a légszűrőbe.
Szerintem amik nekem vannak szinkron csonkok neked is kell legyenek.

Csak Szabó Csaba kapcsolhatja be!
XL650V - 2006

3 Utoljára ficsmester szerkesztette (2011. 03. 15. 09:49:34)

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

danyila írta:

A karburátorszinkronhoz nem árt ha fent van a légszűrő.
Nézd meg a videómat, bár nem tudom, hogy a 650-es mennyiben tér el a 600-astól ilyen téren.
Szerintem hasonló.
http://danyila.hu/sinkron/Movie.wmv

Annyival egészíteném ki, hogy a csavart ne kifelé ha nem befelé csavard ütközésig. És onnan kifelé haladva 1, max 1,5 fordulatnál áll be a szinkron. Ha kicsavarod a csavar kiesik és akkor nagyobb bontás fog következni. Én bontottam. sajnos  sad
Majd olajat is cseréltem a csőben. A légszűrő olajat motorolajra cseréltem. A légszűrő olaj túl híg volt. Mentségemre szolgáljon - a sok bénázás amiatt volt, hogy először csináltam.
Végül aztán sikerült.
Legközelebb már pikk-pakk.
Az általad szemléltetett cső funkciójához nem tudok mit mondani - talán kartergáz ő csőnek nézném elsőre - átmérője alapján. De az nem a karburátorba volna kötve, ha nem a légszűrőbe.
Szerintem amik nekem vannak szinkron csonkok neked is kell legyenek.

Nagyon jól szemlélteti a videó! Anyi a külömség hogy nekem az a csonk csak az egyik hengeren van meg "onnan megy a vákumcső a csaphoz", a másikén le van csavarozva, ja és nem a szívócsonkon van hanem a henger oldalán. Amúgy nagyon szép a motorod!  big_smile

Csatolt fájlok

20110314963ffdsFGFDGGAS.JPG
20110314963ffdsFGFDGGAS.JPG 548.89 kb, 130 letöltés 2011-03-15 óta. 

20110314971 gfggds.JPG
20110314971 gfggds.JPG 714.1 kb, 51 letöltés 2011-03-15 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Mindig van egy rövidebb út   big_smile
XL600v '97 pd10

4

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Ma nem foglakoztam vele látván hogy kell hozzá olyan szövetes benzincső is és olyanom nincs, meg azt nem tudom hogy a lecsavarozott lyukba mit dugjak amire rá is birom húzni a csövet. roll

Mindig van egy rövidebb út   big_smile
XL600v '97 pd10

5

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

ficsmester írta:

Ma nem foglakoztam vele látván hogy kell hozzá olyan szövetes benzincső is és olyanom nincs, meg azt nem tudom hogy a lecsavarozott lyukba mit dugjak amire rá is birom húzni a csövet. roll

1.Két lehetőség van. Rendelsz ilyen stucnit a másik oldalra.
Egy hét alatt megjön. Nem hinném, hogy pár száz Ft-nál több lenne.
2.Kicsavarod a meglévőt, csináltatsz és a másik oldalon a csavar helyére behajtod.

Csak Szabó Csaba kapcsolhatja be!
XL650V - 2006

6

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

danyila írta:
ficsmester írta:

Ma nem foglakoztam vele látván hogy kell hozzá olyan szövetes benzincső is és olyanom nincs, meg azt nem tudom hogy a lecsavarozott lyukba mit dugjak amire rá is birom húzni a csövet. roll

1.Két lehetőség van. Rendelsz ilyen stucnit a másik oldalra.
Egy hét alatt megjön. Nem hinném, hogy pár száz Ft-nál több lenne.
2.Kicsavarod a meglévőt, csináltatsz és a másik oldalon a csavar helyére behajtod.

Ma megcsináltam a szinkront, zsiguli fékrendszeréből való acél csöre vágtam 5ös menetet, azt hajtottam be az első hengerbe a csavar hejére. Nekem az olajal volt egy kis szenvedés, 2T olajat használtam de nem bírtam egyenletesre szívni a csőbe, mindig darabos, levegős maradt. Felhígítottam kicsit benzinel akormeg úgy jártam mint te hogy ellögdöste, szétverte a csöben az olajat. Aztán nagy nehezen csak sikerült a sima 2T olajat levegőbuborék mentesen felszívni a csőbe.
Nemtudom hogy az lehetséges-e de mintha joban szedné a lábát a masina, dinamikusab lett.

Mindig van egy rövidebb út   big_smile
XL600v '97 pd10

7

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Ja hogy az olaj a csőbe?

Most hogy mondod, azzal én is vergődtem mire buborékmentes lett. smile
Érdemes megcsinálni, mert ha nincs szinkron, akkor a két henger nem hogy összedolgozna és egymás erejét összeadnák, ha nem az egyik a másikat fékezi és a fékezéshez felesleges benzint használ ráadásul.

Csak Szabó Csaba kapcsolhatja be!
XL650V - 2006

8

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

danyila írta:

Ja hogy az olaj a csőbe?

Most hogy mondod, azzal én is vergődtem mire buborékmentes lett. smile
Érdemes megcsinálni, mert ha nincs szinkron, akkor a két henger nem hogy összedolgozna és egymás erejét összeadnák, ha nem az egyik a másikat fékezi és a fékezéshez felesleges benzint használ ráadásul.

Hát volt szarakodás az olajal, be is kortyolt belőle egy kicsit a moci, de még én is!:D Közben rájöttem hogy érdemes teljesen üzem melegre járatni mert ugye kb félig rajta volt a szívató és mire öszehangoltam nadjából addigra megemelkedett az alapjárat és picit viszáb kellet tolni a szívatót, na akkor kezdhedtem előről a szinkront mert megint elvbatyogott az egyik felébe az olaj. Mostmár csak a szelephézagot kéne beállítani de nemtudom hogy neki merjek-e fogni!?  big_smile

Mindig van egy rövidebb út   big_smile
XL600v '97 pd10

9

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Szelephézag állításon voltam, de nem én csináltam. Olyan csinálta akinek ez már nem az első volt - gyakorlott szerelő.
Elvileg tudom hogyan kell. A baj a szelepállítással az, hogy hiányzik az a fajta "érzék" és gyakorlat, ami a hézagmérő használatához szükséges. Hiába tudja az ember a hézagot és azt is, hogy azt milyen főtengely állásnál kell beállítani, ha nincs meg az a gyakorlat, hogy a hézagmérőnek milyen szorosan kell "ki-be" mozognia, mikor a hézagra azt mondhatjuk, hogy most jó.

Ez a szubjektív érzést - érzékelést kell tudatosra változtatni.

Én azt javaslom, hogy ha még nem csináltad, ne fogja hozzá, mert ezt a hibalehetőséget nem fogod tudni kiküszöbölni. Én direkt kértem, hogy amikor a hézag jó, hadd mozgassam meg a hézagmérőt - hadd érezzem milyennek kell lenni. Legközelebb már azt hiszem egyedül fogom csinálni, ami nem jelenti azt, hogy az biztosan jó is lesz. De hol kezdje az ember ha nem az első önálló állításnál?

A TA szelepállításhoz eléggé le kell bontani a motort. A tankot, a homlok és oldal idomokat, légszűrőt. A jobb oldali hűtőt is le kell venni a helyéről, de a vízrendszerből nem kell kikötni. Ráadásul, ha elvisszük valahova (haverhoz aki ért hozzá), meg kell várni míg lehűl. Hosszadalmas tud lenni.

Csak Szabó Csaba kapcsolhatja be!
XL650V - 2006

10

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

+ különben sem kell állítani a TA hézagán! wink
Több mint 20k után szinte semmit sem kellett állítani!
Motul 5100 10W-40 min. 8000-ként cserélve aztán semmi gond!

XL650V6

11

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

TPB írta:

+ különben sem kell állítani a TA hézagán! wink
Több mint 20k után szinte semmit sem kellett állítani!
Motul 5100 10W-40 min. 8000-ként cserélve aztán semmi gond!

Értem én, hisz ezért vettem TA-t  big_smile De azért ez csak egy használt gép és 30ezer van benne, szeretném tudni hogy minden rendben van-e odabent.
danyila:   A hézag állítást egy barátomnál csinálnám mivel neki rendessen felszerelt műhelye van. Rendszeresen szerel kerti gépeget, kistraktorokat, láncfűrészt.... szinte bármit megjavít amibe üzemanyagot kell önteni!  big_smile  Motorokat is szokott bár nagy ccm-seket ritkásan, v2-eshez meg még nem volt dolga de azt mondta hogy ha megszerzem az adatokat meg azt hogy mihez kell állítani és még le is bontam ami lekell, akor megcsinálja.  smile
Az mitől lehet hogy néha nagy és hírtelen gázadásnál megcsúsztatja a kuplungot?  Lehet az olajtól? Most nem tudom hogy mi van benne mert úgy vettem meg hogy levolt cserélve az olaj. Ha már elmentem vele legaláb 20-30km-ert akor már nem csinálja.

Mindig van egy rövidebb út   big_smile
XL600v '97 pd10

12

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Húú már 30000 van benne?? smile
Enyémben 48000...

XL650V6

13

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

TPB írta:

Húú már 30000 van benne?? smile
Enyémben 48000...

Amiről én óra szerint tudok az 30.000..... plusz a többi  neutral

Mindig van egy rövidebb út   big_smile
XL600v '97 pd10

14

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Lippi írta:
TPB írta:

Húú már 30000 van benne?? smile
Enyémben 48000...


TP!
Ismerve Téged, ez azt jelenti, hogy max 48-szor ültél a TA-an! big_smile big_smile big_smile big_smile

Jogos a felvetés! big_smile  big_smile

XL650V6

15

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Jövő keddre van a karbiszinkron előjegyezve a Hondás szerelőnél.
Majd tudósítok az eredményről.

XL650V6

16

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

TPB írta:

Jövő keddre van a karbiszinkron előjegyezve a Hondás szerelőnél.
Majd tudósítok az eredményről.

De a következőt már én csinálom!

XL650V6

17

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Szegény motor sad

18

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Shrek írta:

Szegény motor sad

Addig örülj,amíg nem talizunk személyesen!!! big_smile  big_smile  big_smile

XL650V6

19

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

TPB írta:
Shrek írta:

Szegény motor sad

Addig örülj,amíg nem talizunk személyesen!!! big_smile  big_smile  big_smile

Pedig már, nagyon várom big_smile
Valamelyik Bruder túrán csak-csak. Pertut eszünk majd egy jó Mester féle halléből  yikes

20 Utoljára Kisbal szerkesztette (2011. 06. 01. 20:58:46)

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Sziasztok!

3 éve nem ment a TA-m. Külföldön voltam és a motor egy garázsban pihent. Most van rajta friss vizsga, viszont valami gond van a benzin adagolással.
Megtudnátok adni egy szakember címét Budapesten, vagy Szeged környékén?

A szivatót visszanyomva leáll a motor, illetve nem veszi fel a fordulatszámot úgy 1-2000/perc között. Próbáltam karburátor tisztítóval SPB , néhányszor leengedtem a karburátorok alján lévő csavaron keresztül az üzemanyagot...gondoltam esetleg ott távozik a víz, illetve egyéb nem odavaló anyag. Nem segített rajta.
Sosem volt vele gond, XLV600. Nem hiszem, hogy elállítódott volna valami, inkább csak dugulásra gyanakszom.
Nem merek nekiállni egy ilyen szétszedésnek. MZ-n nem volt gond.

Tippeket és címeket szívesen fogadnék privátban is: kisbal(kukác)freemailponthu

Köszi
Balázs

21

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Nem elég a benzint leengedni.
Ide is nézzetek be.

http://www.advrider.com/forums/attachment.php?attachmentid=261262&stc=1&d=1303590912
És minden kis fúvókát pucoljatok ki.

Csak Szabó Csaba kapcsolhatja be!
XL650V - 2006

22

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Így van! Mindent szét kell szedni, kitakarítani, újraszinkronizálni!
Nekem is állt kettő évet a motor ugyanez volt vele! Szakszervízbe csinálták és nagyon jó lett!

23

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

AndTech írta:

Hello! Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, -remélem tudtok segíteni - ,hogy a 90'es évjáratú Transalpomat ősszel használtam utoljára, minden rendben működött - és most hogy elővettem, pöcc-röff indul szivatóval, de ahogy a gázhoz érek elkezd fulladni.
Gondoltam,hogy biztos a karburátorba lerakódott valami, ezért szétszedtem, kitisztítottam, bár semmi gyanúsat nem láttam, új benzinnel megtankoltam, de ugyanaz a jelenség. Ha megmelegszik szivatóval kicsit, akkor visszaveszem a szivatót, alapjáraton eljár, és nagyon óvatos gáz melett 2000ig fel lehet pörgetni, aztán behal. Ha lehúzok egy vákumcsövet, akkor veszi nagyjából a fordulatot, csak menni nem lehet vele, mert tök gyenge. nem tudom mi baja van, tavaly teljesen jól működött, senki nem nyúlt hozzá, most meg ez van vele...   ötleteket, tapasztalatokat várok, előre is köszönöm.

MEGY MINDKÉT HENGER??

24

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Hali.
Lajos
Ezt a videódat meg akartam nézni de nem találja a rendszer.
http://danyila.hu/sinkron/Movie.wmv

25

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

dokitr írta:

Hali.
Lajos
Ezt a videódat meg akartam nézni de nem találja a rendszer.
http://danyila.hu/sinkron/Movie.wmv

http://danyila.hu/sinkron
pedig ott van - a szerver elérhető.
Ha letöltöm elindul - ezt most ki érti?
Jobb klikk hivatkozás mentése máskép...

Csak Szabó Csaba kapcsolhatja be!
XL650V - 2006