Téma: Szelepállítás és a kompresszió
Képeket a szelepállításról:
Ennyire le kell bontani a gépet - ami egyszerűen katasztrofális.
A holtpontok ellenőrzése a kis nyíláson történik. A nagy nyíláson lehet a főtengelyt forgatni. Célszerű mindkét hengerből az egyik gyertyát kivenni - könnyebb tekerni a fötengelyt. A záródugókat visszarakás előtt be kell zsírozni, hogy ne rohadjanak bele. Az alu öntvény és az acél dugó szeret összegyógyulni, pláne annak aki esőben is szokott közlekedni. A dugó mentén a menethez bekúszik a víz úgy is, és elindul az összegyógyulás - előbb utóbb. És nem szabad a dugókat agyonhúzni. Elég épp hogy csak becsavarni és rögzíteni. Mögöttük nincs olajnyomás - nem fog az olaj szivárogni. A két dugót egyébként én idönként ki szoktam venni és megkenem majd vissza - még akkor is ha nem állítok szelepet. Kurva szar egy ilyen acél dugót kivésni, ha nem akar kijönni. Jobb élőn tartani rajta a mentet.
A jobb első hűtő rögzítését ki kell oldani, de a vízrendszert nem kell bontani.
Most látszik miért is kell a hűtőt lebontani a vázról - mőgötte van a kipufogó szelepfedél ablaka.
A hűtősapka első levétele egy stift oldásával történik. Gyárilag van benne a stift. Ha a stift benne van, akkor még nem volt levéve a hűtősapka. Ez amolyan érdekesség - a szerelő mondta. Az enyémben a stift nem volt már benne. A legelső feltöltéskor oldják ki a motor átadás - üzembehelyezéskor.
Abban a motorban amiben 5-6 ezer km-enként cserélnek olajat (az enyém ilyen) abban ilyen a motor belső tisztasága.
A szelepablak gumitömítése. 4 db kell belőle és 2-2 egyforma.
Én nem raktam vissza a régit. Rendeltem újat. Pár száz Ft és megjön 3-4 nap alatt. A szerelőnek valami speci tömítő masszája is volt amivel bekente.
XL650V - 2006