376

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

Tamás írta:

OFF

Szia, örülök hogy hasonlóan gondolkodunk!
Keresgettem anyagot, a PLA hamar lágyul, az ABS vetemedik nyomtatáskor ill labor-körülményeket szeretne, így a PET-G mellett döntöttem.
Vagyszerálló, víztaszító és 200 fok felett van az oldadáspontja, és jól bírja a koptatást. Ez ide bőven elegendő.

Most N-es méretű motorizált vasútban utazom - mert ugye ott is röpködnek a harmincezrek - a tervezéstől kezdve wink - a legkisebb fiam jó ürügy rá wink, de sok minden volt már persze...

A nyomtató "hagyományos" de egy UV folyadékos MPSLA építése folyamatban van. Van előnye és hátránya is mint mindegyik technológiának.

ON

Jó az észjárás, a fiam kapott a diplomához egy 3D nyomtatót (mondjuk 3D modellezésben sokkal jobb nálam wink Elkérem tőle a linket, hogy melyik az új ABS.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

377

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

... még csak annyi, hogy a TIVEDA - azaz a VÉDA kapuk jelzésére szolgáló elektronikát is ebbe dobozoltam be.
Magát az elektronikát akár 12V-ról közvetlenül is lehet működtetni fixre kötve pld autóba, vagy USB 5V pld motorra.
Teszteltem, nagyon hasznos és jó volt összedobni.

A doboz elég gyatra lett de nem ez volt szempont a tesztre. PLA ami mondjuk egy autóbelsőben simán fellágyul a nyári napon.

Csatolt fájlok

20171016_171644.jpg 1.81 mb, még egyszer sem töltötték le. 

20171016_171716.jpg 1.77 mb, még egyszer sem töltötték le. 

20171016_172515.jpg 1.98 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

378

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

Tamás írta:

... még csak annyi, hogy a TIVEDA - azaz a VÉDA kapuk jelzésére szolgáló elektronikát is ebbe dobozoltam be.
Magát az elektronikát akár 12V-ról közvetlenül is lehet működtetni fixre kötve pld autóba, vagy USB 5V pld motorra.
Teszteltem, nagyon hasznos és jó volt összedobni.

A doboz elég gyatra lett de nem ez volt szempont a tesztre. PLA ami mondjuk egy autóbelsőben simán fellágyul a nyári napon.

A PLA a szélvédő alatt meglágyul, tapasztalat. Teljesen leszoktunk róla.
Most ez a bevált anyag:
http://variometrum.hu/ABS_sarga_filamen … 1_75mm_1kg

220-230 fokon nyomtatható, erős. Egyetlen baja a nehezen kiszámítható zsugorodás.
A PetG-t ennél jóval drágábban tudjuk beszerezni, nyilván van, amikor megéri.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

379

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

lajbi írta:
Tamás írta:

... még csak annyi, hogy a TIVEDA - azaz a VÉDA kapuk jelzésére szolgáló elektronikát is ebbe dobozoltam be.
Magát az elektronikát akár 12V-ról közvetlenül is lehet működtetni fixre kötve pld autóba, vagy USB 5V pld motorra.
Teszteltem, nagyon hasznos és jó volt összedobni.

A doboz elég gyatra lett de nem ez volt szempont a tesztre. PLA ami mondjuk egy autóbelsőben simán fellágyul a nyári napon.

A PLA a szélvédő alatt meglágyul, tapasztalat. Teljesen leszoktunk róla.
Most ez a bevált anyag:
http://variometrum.hu/ABS_sarga_filamen … 1_75mm_1kg

220-230 fokon nyomtatható, erős. Egyetlen baja a nehezen kiszámítható zsugorodás.
A PetG-t ennél jóval drágábban tudjuk beszerezni, nyilván van, amikor megéri.


Az ABS nagyon jó anyag, én is használom csak ritkábban.

PET-G pont az ABS nehézségei miatt lett "fejlesztve", tehát jó kompromisszum lehet sok esetben.
Pet-G - innen érdemes egy árban a belinkelt ABS-el: http://bevachip.hu/alkatreszek-periferi … %5B%5D=pet
Amúgy nekik van egy fehér PLA (3DDE-osztrák) anyaguk - amiből a vagon is van - ez kicsit drágább ugyan de sokkal keményebb és sütőben  + hőkezelhető!

Szerintem ha gondolod privátban folytassuk mert kimoderálnak minket offolásért hamarosan...

380

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

Tamás írta:

Az ABS nagyon jó anyag, én is használom csak ritkábban.

PET-G pont az ABS nehézségei miatt lett "fejlesztve", tehát jó kompromisszum lehet sok esetben.
Pet-G - innen érdemes egy árban a belinkelt ABS-el: http://bevachip.hu/alkatreszek-periferi … %5B%5D=pet
Amúgy nekik van egy fehér PLA (3DDE-osztrák) anyaguk - amiből a vagon is van - ez kicsit drágább ugyan de sokkal keményebb és sütőben  + hőkezelhető!

Szerintem ha gondolod privátban folytassuk mert kimoderálnak minket offolásért hamarosan...

Köszönöm a linket, szerintem élni fogok vele. Nagy retorziotól nem tartok, elöbb-utobb nyomtatni kell valami bigyót valakinek smile

Nekem az idomok pótlása lesz a téli műsor (két fül és egy gomba hiányzik). De az már tényleg másik topic.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

381 Utoljára Tomita szerkesztette (2017. 10. 17. 16:16:15)

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

Ez lehet a bizbasz rajza ami hajcsa a spirájt?

Csatolt fájlok

zebatka-napedowa-slimaka-predkosciomierza-honda-44806-mv1-003.jpg
zebatka-napedowa-slimaka-predkosciomierza-honda-44806-mv1-003.jpg 27.44 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

382

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

Tomita írta:

Ez lehet a bizbasz rajza ami hajcsa a spirájt?

Ilyen rajzot szerezz az első lánckerék rögzítő ricnis alátétről.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

383

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

danyila írta:
Tomita írta:

Ez lehet a bizbasz rajza ami hajcsa a spirájt?

Ilyen rajzot szerezz az első lánckerék rögzítő ricnis alátétről.

Az TA specifikus, vagy a rokonokon (AT, Domi, XR) azonos?

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

384

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

lajbi írta:
danyila írta:

Ilyen rajzot szerezz az első lánckerék rögzítő ricnis alátétről.

Az TA specifikus, vagy a rokonokon (AT, Domi, XR) azonos?

Azt nem tudom, de feltehetőleg igen.
A rajz azért kellene mert lézeres vágógéppel szeretném kivágatni ezt az alátétet vastagabb anyagból mint a jelenlegi. Ugyan is a lánckerék billegést pont az okozza, hogy a bordástengely nút és a ricnis alátét gyalázatos tűréssel van illesztve. Kivágás után szoros illesztésűre sík köszörülve a ricnis alátétet, a billegés megszüntethető lenne.
Méretezett rajz nélkül a vágógépet nem lehet programozni.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

385

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

danyila írta:
lajbi írta:

Az TA specifikus, vagy a rokonokon (AT, Domi, XR) azonos?

Azt nem tudom, de feltehetőleg igen.
A rajz azért kellene mert lézeres vágógéppel szeretném kivágatni ezt az alátétet vastagabb anyagból mint a jelenlegi. Ugyan is a lánckerék billegést pont az okozza, hogy a bordástengely nút és a ricnis alátét gyalázatos tűréssel van illesztve. Kivágás után szoros illesztésűre sík köszörülve a ricnis alátétet, a billegés megszüntethető lenne.
Méretezett rajz nélkül a vágógépet nem lehet programozni.

Annak bele kell férnie a horonyba, hogy elmozduljon kicsit, és ezzel rögzítse tengely irányba a kereket, nem?

Szerintem két dolgot kell hozzá tudni: a bordás tengely méreteket (21.7-25mm, z=13?), és a furatok helyét, méretét (41mm, atm. 6mm?).  A trükkös az, hogy a furatoknak kicsit excentrikusan kell lennie, de ez a fogaskerkék "problémája", a rögzító lapnak mindegy.

Erről itt van info, bár ez az nx250 kisebb méretű kereke:  http://forum.nx250.de/viewtopic.php?f=20&t=377

Én úgy tudom, hogy AT-nál, dominátornál is az volt a baj, hogy a gyári kerekek 13.6mm szélesek voltak, de pl. a JT elkezdett 10.2mm széleset is gyártani (volt olyan típus, ahol ilyen volt a gyári méret). Ráadásul ez talán keményebb is volt, és megette a bordákat. Erre csinálták a németek a régi fogaskerékkel megvastagítást másik kerékkel.

Közben találtam ilyent: http://www.jtsprockets.com/catalogue/sprocket/JTF296RB/ , ez már egészen hasonlít a gyárira.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

386

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

Ez nem műszaki rajz. Ezzel nem lehet beprogramozni a ricni méretet. Csak a fogszamot adja meg es a fogteto es fogvolgy meretet. Nincs jelölve osztokor es nincs megadva modul. Ez alapjan még kireszelni sem lehetne. Nem hogy egy robotot beprogramozni.
A gyartashoz kellene hogy a rogzito furtok milyen tavol vannak egymastol az osztókörükönn. Es azok hogyan helyezkednek el a ricni fogak csucsahoz kepest. stb... Kulonben amikor a lyukak egybeesnek lanckerek furataival lehet hogy ricni volgy talalkozni fog kerrkricni csuccsal. Akkor pont nem jó. Sok összetevős játék ez.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

387

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

danyila írta:

Ez nem műszaki rajz. Ezzel nem lehet beprogramozni a ricni méretet. Csak a fogszamot adja meg es a fogteto es fogvolgy meretet. Nincs jelölve osztokor es nincs megadva modul. Ez alapjan még kireszelni sem lehetne. Nem hogy egy robotot beprogramozni.
A gyartashoz kellene hogy a rogzito furtok milyen tavol vannak egymastol az osztókörükönn. Es azok hogyan helyezkednek el a ricni fogak csucsahoz kepest. stb... Kulonben amikor a lyukak egybeesnek lanckerek furataival lehet hogy ricni volgy talalkozni fog kerrkricni csuccsal. Akkor pont nem jó. Sok összetevős játék ez.

Igen, a furatok és fogak egymáshoz képesti helyzetére csak részben gondoltam.

Bordás tengelyt még anyira sem szokás egyedetit csináni, mint fogaskereket. A következő az, hogy melyik szabvány szerinti bordák. Egy jó tervezőprogramban benne vannak a járatosak, talán a japánok is. Megnézetem ismerősnél, ha arra járok

Lehet hogy vennék egyet, 2800Ft, készleten, szállítható (a katalógus szerint ez nem is pótalkatrész, hanem szerviz alkatrész, tehát fogyócikk)

http://oem-parts.hu/hu/parts/honda/tran … 16-attetel

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

388

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

Sziasztok! Tudtok esetleg '99es Transalphoz km kihajtást? Fém csiga orsó + műanyag fogaskerék, akár alu házzal? Gondolom pd06-tal kompatibilis. Köszi! Zoli

389

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

szkali írta:

Sziasztok! Tudtok esetleg '99es Transalphoz km kihajtást? Fém csiga orsó + műanyag fogaskerék, akár alu házzal? Gondolom pd06-tal kompatibilis. Köszi! Zoli

boonstraparts.com  gerecsemotor ?

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

390

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

Tomita írta:
szkali írta:

Sziasztok! Tudtok esetleg '99es Transalphoz km kihajtást? Fém csiga orsó + műanyag fogaskerék, akár alu házzal? Gondolom pd06-tal kompatibilis. Köszi! Zoli

boonstraparts.com  gerecsemotor ?


Köszi, nézem!

391

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

Mint már többen itt,én is a km meghajtóval küzdök sad
Véleményeket,tanácsokat szeretnék kérni.

Mi történhetett itt?

Csatolt fájlok

DSC_0010.JPG 1.28 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL600V 1997

392

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

A spirált meghajtottam csavarbehajtóval,mutatott az óra.
Ma kiszedtük a tengelyt,mintha oválisra kopott volna itt:

Csatolt fájlok

DSC_0024.JPG 1.13 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL600V 1997

393 Utoljára B.Tamás szerkesztette (2017. 11. 10. 21:02:55)

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

A tengely ilyen:
Nem hiányoznak darabok sehonnan,mitől szorult akkor meg,hogy eltört a körmös alátét?
Mit lehet itt tenni?
Még annyi,hogy amikor kipucoltam a tengelynél szétszedés előtt,függőlegesen nagyon sokat mozdult.
Az normális?

Csatolt fájlok

DSC_0028.JPG 1.91 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL600V 1997

394

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

B.Tamás írta:

Mint már többen itt,én is a km meghajtóval küzdök sad
Véleményeket,tanácsokat szeretnék kérni.

Mi történhetett itt?

Szàmomra hihetetlen ès èrthetetlen az alátét törèse?!?.a müanyag fogaknak kellett volna inkább ledarálódnia.
Nekem is volt vele gondom kicsit kopott volt a műanyag . Az alátèten hajlítottam(szètbarmoltam)azóta jól működik...

'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-
Everything that kills me makes me feel alive!

395 Utoljára Tomita szerkesztette (2017. 11. 11. 07:45:49)

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

liptakferi írta:
B.Tamás írta:

Mint már többen itt,én is a km meghajtóval küzdök sad
Véleményeket,tanácsokat szeretnék kérni.

Mi történhetett itt?

Szàmomra hihetetlen ès èrthetetlen az alátét törèse?!?.a müanyag fogaknak kellett volna inkább ledarálódnia.
Nekem is volt vele gondom kicsit kopott volt a műanyag . Az alátèten hajlítottam(szètbarmoltam)azóta jól működik...

Én már másodszor cserélem. Szerintem a kosz miatt van. Amúgy alatta (műanyag bizbasz, ami hajcsa a km órát, alatti két kis lófasz)a két kis alátét meg volt?

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

396

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

Tomita írta:
liptakferi írta:

Szàmomra hihetetlen ès èrthetetlen az alátét törèse?!?.a müanyag fogaknak kellett volna inkább ledarálódnia.
Nekem is volt vele gondom kicsit kopott volt a műanyag . Az alátèten hajlítottam(szètbarmoltam)azóta jól működik...

Én már másodszor cserélem. Szerintem a kosz miatt van. Amúgy alatta (műanyag bizbasz, ami hajcsa a km órát, alatti két kis lófasz)a két kis alátét meg volt?

Igen,meg van mindkét alátét.
Féktisztítóval kimostam szétszedés előtt.
Visszaraktam a műanyag kereket és ahogy forgattam néha megszorult,és visszafele semmit sem fordult.
Ezért ütöttük ki,hogy megnézzük mi van belül.Nem volt benn forgács,vagy szemét,csak maradék zsír.

XL600V 1997

397

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

B.Tamás írta:
Tomita írta:

Én már másodszor cserélem. Szerintem a kosz miatt van. Amúgy alatta (műanyag bizbasz, ami hajcsa a km órát, alatti két kis lófasz)a két kis alátét meg volt?

Igen,meg van mindkét alátét.
Féktisztítóval kimostam szétszedés előtt.
Visszaraktam a műanyag kereket és ahogy forgattam néha megszorult,és visszafele semmit sem fordult.
Ezért ütöttük ki,hogy megnézzük mi van belül.Nem volt benn forgács,vagy szemét,csak maradék zsír.

Gépműhely.
Házat kifúr megperselyez bronzzal. Orso beleilleszt. Ovál nem maradhat, mert akkor nem jól fog csatlakozni a műanyag és fém fog. Új alátét honda bolt. Kb 2.800 Ft lesz az alkatrész költség.
Vagy nézd meg mennyibe kerül a gyári új szett komplett. De szerintem minimum 30-40 ezer körül lenne az új ház komplett.
Mikor volt utoljára takarítva? Regállal beszéltél mi lett az új Yoshi féle csigáddal?

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

398

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

Köszi a tippet.
Motoros boltban(kettőben) is kérdeztem, 40 000Ft a komplett csigakerékkel,alátéttel hmm
Ezt találtam:
https://www.cmsnl.com/honda-xl600v-tran … ml#results

XL600V 1997

399 Utoljára Tomita szerkesztette (2017. 11. 11. 18:28:09)

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

B.Tamás írta:

Köszi a tippet.
Motoros boltban(kettőben) is kérdeztem, 40 000Ft a komplett csigakerékkel,alátéttel hmm
Ezt találtam:
https://www.cmsnl.com/honda-xl600v-tran … ml#results

www.boonstraparts.com?

www.makinaparts.com?

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

400 Utoljára Öcsi szerkesztette (2017. 11. 12. 12:52:35)

Válasz: Első kerékcsapágyak cseréje, és a fékek tisztítása, km óra meghajtás

B.Tamás írta:

Mint már többen itt,én is a km meghajtóval küzdök sad
Véleményeket,tanácsokat szeretnék kérni.

Mi történhetett itt?

Mint az autószerelő videjóból kiderül... Körbetekerte celofánnal és megették egymást reggelire! big_smile Ezért kell váltogatni a pozitúrákat mert a lányok is így járhatnak. (egy helyen kopnak el:) Tudom, Sindbad! Már megint, ismét, újra, többetszerre, visszatérő agyalágyulásom... tongue  (Most keltem fel, igen kipihentem magam.)

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.