2 576

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Nekem is hasonló aljzatom van, de nincs gondom vele. Igaz keveset használom. A Zsil alatt egyszer töltöttem vele a telefont, de jól működött. De most ráugrok és kipróbálom két készülékkel. smile

XL600V 1992//2015-2020, XL600V 1996 //2020-2021
XL600V 1998//2021-2022, BMW F800GS 2011/2022., BMW G650 Xcountry 2008/2022-, KTM 790 Adv,2020/ 2022-
                  CSAK A 600!!
A motor és a gumi tudja. (Szabó Csaba)

2 577

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

na, utolért a HISS átok engem is. egész hétvégén motoroztam, erre tegnap oroszlányban kútról indulás helyett beintett a szemétláda. sad
már visszaolvastam párszor, és tudom, hogy vészleállító vagy főtengely jeladó lehet a gond - vagy persze maga a HISS antenna, de akkor úgyis baszhatom. az igazi gondom az, hogy 26án indulok vele lengyelországba. elvileg. legalábbis kellene.
és fogalmam sincs, hova forduljak, hogy biztosan tuti legyen. honda márkaszervíz? de ha jól értettem, még azok sem mind tudják, mit csináljanak vele.

[tomita beszéltem a dáviddal is, ő nem valószínű, hogy be tudja vállalni, éppen túrázik valahol].

I don't need luck - I have ammo!
CRF1000L 2019

2 578

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

storm írta:

na, utolért a HISS átok engem is. egész hétvégén motoroztam, erre tegnap oroszlányban kútról indulás helyett beintett a szemétláda. sad
már visszaolvastam párszor, és tudom, hogy vészleállító vagy főtengely jeladó lehet a gond - vagy persze maga a HISS antenna, de akkor úgyis baszhatom. az igazi gondom az, hogy 26án indulok vele lengyelországba. elvileg. legalábbis kellene.
és fogalmam sincs, hova forduljak, hogy biztosan tuti legyen. honda márkaszervíz? de ha jól értettem, még azok sem mind tudják, mit csináljanak vele.

[tomita beszéltem a dáviddal is, ő nem valószínű, hogy be tudja vállalni, éppen túrázik valahol].

Hay!
Csörgess meg!
tmob 2351599

XL650V6

2 579

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

storm írta:

na, utolért a HISS átok engem is. egész hétvégén motoroztam, erre tegnap oroszlányban kútról indulás helyett beintett a szemétláda. sad
már visszaolvastam párszor, és tudom, hogy vészleállító vagy főtengely jeladó lehet a gond - vagy persze maga a HISS antenna, de akkor úgyis baszhatom. az igazi gondom az, hogy 26án indulok vele lengyelországba. elvileg. legalábbis kellene.
és fogalmam sincs, hova forduljak, hogy biztosan tuti legyen. honda márkaszervíz? de ha jól értettem, még azok sem mind tudják, mit csináljanak vele.

[tomita beszéltem a dáviddal is, ő nem valószínű, hogy be tudja vállalni, éppen túrázik valahol].

Én vettem hiss antennát, gyujtáskapcsolót, motorvezérlőt, minden csatlakozó ellenőrizve lett semmi nem segített csak a főtengely jeladó csere.

A Honda az Honda és még van a többi motor..
XL650V  2006

2 580 Utoljára Tomita szerkesztette (2018. 07. 16. 18:51:56)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

storm írta:

na, utolért a HISS átok engem is. egész hétvégén motoroztam, erre tegnap oroszlányban kútról indulás helyett beintett a szemétláda. sad
már visszaolvastam párszor, és tudom, hogy vészleállító vagy főtengely jeladó lehet a gond - vagy persze maga a HISS antenna, de akkor úgyis baszhatom. az igazi gondom az, hogy 26án indulok vele lengyelországba. elvileg. legalábbis kellene.
és fogalmam sincs, hova forduljak, hogy biztosan tuti legyen. honda márkaszervíz? de ha jól értettem, még azok sem mind tudják, mit csináljanak vele.

[tomita beszéltem a dáviddal is, ő nem valószínű, hogy be tudja vállalni, éppen túrázik valahol].

big_smile  big_smile  big_smile
ugyanitt utánfutó bérelhető jeletős kedvezménnyel...

amúgy mi acikkszáma ennek a biszbasznak? Belém teszitek az ideget, inkább veszek egyet...

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

2 581

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Tomita írta:
storm írta:

na, utolért a HISS átok engem is. egész hétvégén motoroztam, erre tegnap oroszlányban kútról indulás helyett beintett a szemétláda. sad
már visszaolvastam párszor, és tudom, hogy vészleállító vagy főtengely jeladó lehet a gond - vagy persze maga a HISS antenna, de akkor úgyis baszhatom. az igazi gondom az, hogy 26án indulok vele lengyelországba. elvileg. legalábbis kellene.
és fogalmam sincs, hova forduljak, hogy biztosan tuti legyen. honda márkaszervíz? de ha jól értettem, még azok sem mind tudják, mit csináljanak vele.

[tomita beszéltem a dáviddal is, ő nem valószínű, hogy be tudja vállalni, éppen túrázik valahol].

big_smile  big_smile  big_smile
ugyanitt utánfutó bérelhető jeletős kedvezménnyel...

amúgy mi acikkszáma ennek a biszbasznak? Belém teszitek az ideget, inkább veszek egyet...

úgy bérelhető, hogy bármikor utánunk jön zakopanéba? smile
amúgy persze a legkevésbé sem vicces a sztori sad halál ideges vagyok miatta. amúgy sincsenek jó napjaim, úgyhogy már csak ez hiányzott.

I don't need luck - I have ammo!
CRF1000L 2019

2 582

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

storm írta:
Tomita írta:

big_smile  big_smile  big_smile
ugyanitt utánfutó bérelhető jeletős kedvezménnyel...

amúgy mi acikkszáma ennek a biszbasznak? Belém teszitek az ideget, inkább veszek egyet...

úgy bérelhető, hogy bármikor utánunk jön zakopanéba? smile
amúgy persze a legkevésbé sem vicces a sztori sad halál ideges vagyok miatta. amúgy sincsenek jó napjaim, úgyhogy már csak ez hiányzott.

Bocsi, félreértettél valamit, a  big_smile  jel annak szólt, hogy már beszéltél Dáviddal (mintha kitatláltad volna mit akarok írni). Nem a problémádat minősítettem. Tényleg nem vicces, főleg hogy nem tudjuk biztosan mitől van?! Remélem sikerül megoldani..

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

2 583

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Tomita írta:
storm írta:

úgy bérelhető, hogy bármikor utánunk jön zakopanéba? smile
amúgy persze a legkevésbé sem vicces a sztori sad halál ideges vagyok miatta. amúgy sincsenek jó napjaim, úgyhogy már csak ez hiányzott.

Bocsi, félreértettél valamit, a  big_smile  jel annak szólt, hogy már beszéltél Dáviddal (mintha kitatláltad volna mit akarok írni). Nem a problémádat minősítettem. Tényleg nem vicces, főleg hogy nem tudjuk biztosan mitől van?! Remélem sikerül megoldani..

ja, nem azért mondtam, hogy nem vicces. nem gondoltam, hogy ezen röhögnél.
egyelőre úgy néz ki, hogy azon kívül, hogy reménykedem, sebességben megtolom a motort, ha elkezdi játszani a hülyét és igyekszem visszahűteni, más nem fog történni a túráig.
nagyon remélem, hogy ez elég lesz...

I don't need luck - I have ammo!
CRF1000L 2019

2 584

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Ma megérkezett a kis pumpám. Csupán azt szeretném elmondani, hogy azonnal ki akartam próbálni a motoromra szerelt szivargyújtóról, de nem működött. A probléma azonban mással volt. A szivargyújtóban "maradt" az előzőleg használt telefontöltőm egyik pólusa- a mesteri lazulásról jövet lecsavarodott a rázkódástól, és rövidzárlatot csinált . Szerencsére a biztosíték kioldott. Miután a töltőből az eszközt kiveszitek, ajánlom nézzétek meg, hogy megvan-e minden. Ezentúl, én is megnézem. A pumpa a biztosítékcsere után jól működött.

Csatolt fájlok

Alkatrész.JPG 1.55 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Pumpa.jpg 75.53 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL650V/2003

2 585

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

650-esnek van valami ecu lekérdező\csatlakozója?

XL650V6

2 586

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

TPB írta:

650-esnek van valami ecu lekérdező\csatlakozója?

Tudtommal nincs, még a soros diagnosztiai port (pláne CAN) elötti korszakból van.

A 700-ason az immobilizer és ecu 4 kábelen beszélget, ott lehetne kémkedni, de a nyelvezet valószínű hétpecsétes titok természeténél fogva.

De ezt csak a kapcsolási rajzok nézegétésből szürtem le.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

2 587

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

storm írta:

na, utolért a HISS átok engem is. egész hétvégén motoroztam, erre tegnap oroszlányban kútról indulás helyett beintett a szemétláda. sad
már visszaolvastam párszor, és tudom, hogy vészleállító vagy főtengely jeladó lehet a gond - vagy persze maga a HISS antenna ....

700-as TA-nál a "melegen nem indul" probléma paraméterei (friss mai élmény):

- forog az indítómotor, de nem indul (pont mint amikor a vészleállító gombot bekapcsolva felejted)
- kb. 2 másodperc után kigyullad az FI piros lámpa, tovább nem is erőltetem
- megpróbálom még háromszor, voszonylag rövid ideig indítózva, de nem indul
- motor hőmérséklet 75 fok a kijelző szerint
- HISS lámpa nem világít közben (!)
- leparkolom a motort, bukó dobozba, indulok gyalog tovább, majd később visszajövök, de előtte csak megpróbálom utoljára   .... és
- indítás közben újra világít az FI lámpa, majd váratlanul beindul a motor, FI villogni kezd, de nem szabályosan, egy kicsit elalszik majd újra villog
- elindulok, FI folyamatosan világít, kb 2 perc alatt visszaérek az irodába és leparkolok
- leállítás után próba indítás, indul minden gond nélkül, semmi hibajelző nem világít.

Egy-egy ilyen eset után a motor főtengely jeladó hibát tárolt. A hiba megjelenése teljesen rendszertelen, amikor éppen szervizben voltam természetesen nem volt semmi gond így nem lehetett kimérni. Ez azért gond, mert a szervizvezető szerint nagy valőszínűséggel a jeladó a ludas, de nem 100 %.

Ebben az évben háromszor volt ilyen gondom, de az is igaz, hogy a hiba miatt csak akkor ülök motorra, ha megállás után van ideje kihűlni. Jövő héten megyek szervizbe, kicserélik a jeladót, aztán meglátjuk mi lesz.

2 588

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Szia
Ez engem is érint, ugyanezek a tünetek.
Két dolgot figyeltem meg:

1. Ha hagyom kihülni 75 fok alá, mindig elindul, nekem csak akkor csinálja ha eléggé felmelegszik a motor pl városban szüttyögésnél. A túrán 5000 km-en egyszer sem volt.

2. Ha csinálja, nagy gázzal akkor is indul. Volt hogy a FI villogot mint neked, leállítottam, ujraindult és nem villogot. Hozzáteszem mindig gáz nélkül indítok egyébként.

Ha van valami fejlemény, létszi értesíts.

Z

XL 700 V , 2008

2 589

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Ha kihűlt, nekem is pöccre indul.
Nagy gázzal nem próbáltam, mert én is gáz nélkül indítok.
Teljesen rendszertelen a hiba megjelenése, sokszor úgy állok meg, hogy 100 fok körüli a motor hőmérséklete, de leállítás után simán indul, ma meg 75 fokkal nem. Április végéig azt hittem, hogy megszűnt a probléma, mert egyszer sem jelentkezett tavaly szeptember óta. Talán a nyárra allergiás  smile

Szerviz után jelentkezem, hátha ott kiderül valami.

2 590

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Télen nekem sincs gondom...
A hőmérséklettel van összefüggésben.
Ha valami nagyon meleg,akkor van a ko.

XL650V6

2 591

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Nem lehet, hogy nyitott kapukat döngettek? Ez egy biztonsági rendszer. Nem engedi elindítani a túlhevült motort.
Inkább meg kellene nézni, hogy a hűtő lamellák átjárhatók e a levegő által? Elég e hűtőfolyadék a rendszerben?
Kapcsol e be és ki a ventilátor adott pillanatban és azok a be és ki pillanat megfelelnek az épp előírt hőfoknak?

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

2 592

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

A 650-esnek nem megy az ECU-ba a hőgombák jelei.

XL650V6

2 593

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Lajos, én is ilyesmiben gondolkodom, ennek anyi mond ellent hogy akkor miért hagyja indítózni.
Mondjuk vészleállító gombal is hagyja indítózni, nekem ez sem logikus.

Még júniusban voltam a városban 6 helyre mentem alkatrészekért. Tök be volt álva minden.
A hőfok 100 körül volt. Nekünk a ventillátor 103-nál bekapcsol, 101-nél ki.
4-szer jelentkezett a hiba. 1fokot hült indítottam, aztán megint, és megint.
Mikor leért 74-re pöcre indult, addig nem, négyszer egymás után.
Ebből én arra következtettem hogy nem a főtengely jeladó, az szerintem nem lenne enyire szabályos.
Lehet hogy tényleg valami biztonsági logaritmus. Kérdeztem is egy barátomat, hondánál szervizes.
Ő nem tud ilyenről, persze attól még lehet.
Azt is néztem mikor nyit a termosztát, az 75-nél nyit. De nincs rajta kábel, tehát nem tud jelet küldeni.

A hűtőm tiszta , fel van töltve. Azzal nincs baj. Nem is levegős. Ezen én túlléptem.
A 2hét alatt spanyolba meg vissza egyszer sem csinálta.
Nekem jellemzően városban poroszkállás után ha megállítom, akkor jelentkezik.

Most hogy hűtőt és ventillátort cseréltem, betettem egy plusz kapcsolót.
A kormányról tudom kapcsolni a ventillátort ha gyujtáson van.
Mivel én erre a biztonsági tiltásra tippelek, azt fogom kipróbálni hogy ha visszahűttöm leállítás elött
akkor is produkálja e a tüneteket.

Ha van eredmény jelentkezem.
Kisregény vége.

Z

XL 700 V , 2008

2 594

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Ha jeladó lenne rossz akkor visszahülve sem indulna. Nem biztos hogy a hőgomba jele közvetlenül megy az ECU-ba. A hőgomba jele ott van a müszerfalon a hőmérőnél. Onnan mehet közvetett jel az ECU-ba a nyákról is.
Ráadásul 650 és 700-sokat is érinti a jelenség. Ha jól sejtem. És ugyan az a tünet.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

2 595

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

danyila írta:

Ha jeladó lenne rossz akkor visszahülve sem indulna. Nem biztos hogy a hőgomba jele közvetlenül megy az ECU-ba. A hőgomba jele ott van a müszerfalon a hőmérőnél. Onnan mehet közvetett jel az ECU-ba a nyákról is.
Ráadásul 650 és 700-sokat is érinti a jelenség. Ha jól sejtem. És ugyan az a tünet.

Lajos, tipikus jeladó hiba, hogy melegen nem indul, visszahülve igen.

A Honda az Honda és még van a többi motor..
XL650V  2006

2 596 Utoljára zoli szerkesztette (2018. 08. 14. 21:39:20)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Atesz írta:
danyila írta:

Ha jeladó lenne rossz akkor visszahülve sem indulna. Nem biztos hogy a hőgomba jele közvetlenül megy az ECU-ba. A hőgomba jele ott van a müszerfalon a hőmérőnél. Onnan mehet közvetett jel az ECU-ba a nyákról is.
Ráadásul 650 és 700-sokat is érinti a jelenség. Ha jól sejtem. És ugyan az a tünet.

Lajos, tipikus jeladó hiba, hogy melegen nem indul, visszahülve igen.

Ugyan ezt akartam mondani.
Hasonló jelenség volt egy haverom motorjával (BMW smile )
Ott is a jeladó volt a hibás.
Egyébként megmagyarázható jelenség.

akit zavar a kopás meg a karc, mi a francnak terepezik?

2 597

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

annyit tennék hozzá - ami szintén a jeladót valószínűsíti, legalábbis nálam - hogy a Tomita által ajánlott szerelő látatlanban annyit mondott, ha előfordul, sebességben lökjek párat a motoron, hogy a főtengely elmozduljon. eddig azóta 4-5ször volt hibajelenségem, kivétel nélkül beindult utána a fenti trükköt használva.

I don't need luck - I have ammo!
CRF1000L 2019

2 598

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

danyila írta:

Ha jeladó lenne rossz akkor visszahülve sem indulna. Nem biztos hogy a hőgomba jele közvetlenül megy az ECU-ba. A hőgomba jele ott van a müszerfalon a hőmérőnél. Onnan mehet közvetett jel az ECU-ba a nyákról is.
Ráadásul 650 és 700-sokat is érinti a jelenség. Ha jól sejtem. És ugyan az a tünet.

Én is gondoltam erre,de akkor nem mutatna rossz adatot a hőmérő?

XL650V6

2 599

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

storm írta:

annyit tennék hozzá - ami szintén a jeladót valószínűsíti, legalábbis nálam - hogy a Tomita által ajánlott szerelő látatlanban annyit mondott, ha előfordul, sebességben lökjek párat a motoron, hogy a főtengely elmozduljon. eddig azóta 4-5ször volt hibajelenségem, kivétel nélkül beindult utána a fenti trükköt használva.

Hála istennek. Kéretik NAGY betükkel felvésni a memóriában.

XL 700 VA / RD 13

2 600

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

BORosta írta:
storm írta:

annyit tennék hozzá - ami szintén a jeladót valószínűsíti, legalábbis nálam - hogy a Tomita által ajánlott szerelő látatlanban annyit mondott, ha előfordul, sebességben lökjek párat a motoron, hogy a főtengely elmozduljon. eddig azóta 4-5ször volt hibajelenségem, kivétel nélkül beindult utána a fenti trükköt használva.

Hála istennek. Kéretik NAGY betükkel felvésni a memóriában.

legalább valami hasznomat vettétek big_smile  big_smile

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002