601

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Étem... Akkor, ha jól értelmezem ezek általában lítim bázísú kenőanyagok.  Egyébként van ezekből sok féle... Szimpatikusak a Ca-bázisúak is, ezek állítólag jó vízállózággal bírnak. A régi 600-asokba pl magas molibdén tartalmú kencét írnak elő a lengővilla himbához... Na mindegy , grafitos-molibdénes lesz benne. Köszi serácok a tippeket! wink

XL650V 2000

602 Utoljára Hori69 szerkesztette (2020. 01. 19. 16:04:32)

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

BikerGery írta:

Étem... Akkor, ha jól értelmezem ezek általában lítim bázísú kenőanyagok.  Egyébként van ezekből sok féle... Szimpatikusak a Ca-bázisúak is, ezek állítólag jó vízállózággal bírnak. A régi 600-asokba pl magas molibdén tartalmú kencét írnak elő a lengővilla himbához... Na mindegy , grafitos-molibdénes lesz benne. Köszi serácok a tippeket! wink

 
Szerintem a szimeringek vagy tömítőgyürük állapota fontosabb a zsír tipusánál! Idén cseréltem én is, ramaty állapotban voltak.Kikellett cserélnem a tügörgős kosarakat is.

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)
XLV 650-2003. F800GS-2008,F800GS-2011

603

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Hori69 írta:
BikerGery írta:

Étem... Akkor, ha jól értelmezem ezek általában lítim bázísú kenőanyagok.  Egyébként van ezekből sok féle... Szimpatikusak a Ca-bázisúak is, ezek állítólag jó vízállózággal bírnak. A régi 600-asokba pl magas molibdén tartalmú kencét írnak elő a lengővilla himbához... Na mindegy , grafitos-molibdénes lesz benne. Köszi serácok a tippeket! wink

 
Szerintem a szimeringek vagy tömítőgyürük állapota fontosabb a zsír tipusánál! Idén cseréltem én is, ramaty állapotban voltak.Kikellett cserélnem a tügörgős kosarakat is.

Jogos a felvetés! Természetesen azok hibátlanok. A szimeringek működőképessége alapvető, nem véletlenül van ott. Drágább alkatrészeket véd

XL650V 2000

604

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

BikerGery írta:
Hori69 írta:

 
Szerintem a szimeringek vagy tömítőgyürük állapota fontosabb a zsír tipusánál! Idén cseréltem én is, ramaty állapotban voltak.Kikellett cserélnem a tügörgős kosarakat is.

Jogos a felvetés! Természetesen azok hibátlanok. A szimeringek működőképessége alapvető, nem véletlenül van ott. Drágább alkatrészeket véd

  Kétségem sem fér hozzá hogy szar szimeringel úgysem rakod össze!  Inkább a rossz tapasztalat miatt írtam! Új lácal vettem a motort nem patentszemes hanem zárt úgyhogy a lengővillát ki kellet szedni a felrakásához. Gyanítom hogy szerelő csinálta és még lesem zsírozta a csapagyakat nemhogy szimeringet nem cserélt!

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)
XLV 650-2003. F800GS-2008,F800GS-2011

605

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Hori69 írta:
BikerGery írta:

Jogos a felvetés! Természetesen azok hibátlanok. A szimeringek működőképessége alapvető, nem véletlenül van ott. Drágább alkatrészeket véd

  Kétségem sem fér hozzá hogy szar szimeringel úgysem rakod össze!  Inkább a rossz tapasztalat miatt írtam! Új lácal vettem a motort nem patentszemes hanem zárt úgyhogy a lengővillát ki kellet szedni a felrakásához. Gyanítom hogy szerelő csinálta és még lesem zsírozta a csapagyakat nemhogy szimeringet nem cserélt!

Hja... hmm Csak abban a mukában bízhatsz amit saját magad  végzel... cool

XL650V 2000

606

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

BikerGery írta:

Étem... Akkor, ha jól értelmezem ezek általában lítim bázísú kenőanyagok.  Egyébként van ezekből sok féle... Szimpatikusak a Ca-bázisúak is, ezek állítólag jó vízállózággal bírnak. A régi 600-asokba pl magas molibdén tartalmú kencét írnak elő a lengővilla himbához... Na mindegy , grafitos-molibdénes lesz benne. Köszi serácok a tippeket! wink

Szia! Ezzel a szimpatikus,-én nem ismerem ezt a fajtát,- kellett volna összeraknod anno a vízkeringetődet is. Megállt volna a víz és nem csepegett volna... roll
Én az előző cégemnél kértem sárgás zsírt.A mozdonyokat kibírta... Meg megy a motoromhoz is... wink

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

607

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Sziasztok!

Ide írok, mert most volt itt szó zsírokról.
Lítium, Molibdén, Szilikon tartalmú zsírokat ismerem, találok is rengeteget. De tudja valaki mit rejt az "Urea based mult-purpose grease"?
Elvileg ez kell a kormánycsapágyakhoz, de nem találom mi lehet ennek a magyar vagy legalábbis érthető megnevezése.
(Azon kívül, hogy rengeteg honlapon az arcbőr simaságát próbálják javítani ilyesfajta szerekkel. De szerintem nekem nem Claudia Schiffer arcpakolása kellene a kormányhoz)

Köszi, Laci.

XL700V, PD13, 2010

608

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Mészi Laci írta:

Sziasztok!

Ide írok, mert most volt itt szó zsírokról.
Lítium, Molibdén, Szilikon tartalmú zsírokat ismerem, találok is rengeteget. De tudja valaki mit rejt az "Urea based mult-purpose grease"?
Elvileg ez kell a kormánycsapágyakhoz, de nem találom mi lehet ennek a magyar vagy legalábbis érthető megnevezése.
(Azon kívül, hogy rengeteg honlapon az arcbőr simaságát próbálják javítani ilyesfajta szerekkel. De szerintem nekem nem Claudia Schiffer arcpakolása kellene a kormányhoz)

Köszi, Laci.

Ebben találsz infót a karbamid alapú zsírokról: https://www.nippon.hu/hu/8-1-ideiglenes … yagok.html

XL 650 V RD11 (2006) - 2006-2015 
Yamaha XT660R (2008) - 2015-2021 
KTM 1290 Super Adventure S (2019) - 2020-

609

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Bob&Bobek írta:

Ebben találsz infót a karbamid alapú zsírokról: https://www.nippon.hu/hu/8-1-ideiglenes … yagok.html

Kösz, átnézem a linket

XL700V, PD13, 2010

610

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Sziasztok!

Csináltam egy ilyen videót, hátha valakinek jól jön.

https://www.youtube.com/watch?v=8tg1uRYqDFU

XL700V, PD13, 2010

611

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Mészi Laci írta:

Sziasztok!

Csináltam egy ilyen videót, hátha valakinek jól jön.

https://www.youtube.com/watch?v=8tg1uRYqDFU

Szép munka! wink

'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-
Everything that kills me makes me feel alive!

612

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Miért kell megjegyezni a villaszárakat ?

akit zavar a kopás meg a karc, mi a francnak terepezik?

613

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

zoli írta:

Miért kell megjegyezni a villaszárakat ?

Ezt tőlem kérdezed? Ha igen, akkor "megjegyezni"? Elírtam valahol? Nem "megjelölni"-t írtam?

Ha pedig megjelölés a kérdés, akkor azért csináltam, hogy a villaszárak ugyanabba a pozícióba kerüljenek vissza. Több helyen jelöltem.
A könyv nem írja, de itt a fórumon többen írták ezt, Lajos nem is filcezett, hanem megpontozta. Rosszat szerintem nem csináltam vele.
Azért írtam is, hogy aki nézi, tudja mit rajzolgatok és miért.

Emlékszem, hogy anno te ítrad, hogy "mi köze van ennek a fékpulzáláshoz, inkább az egyenesfutáshoz van köze".  Ez is az egyik indok.

XL700V, PD13, 2010

614 Utoljára zoli szerkesztette (2020. 01. 26. 13:46:12)

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Ok, legyen megjelölés.
Ennek szerintem akkor van értelme ha a villaszár nem egyenes, el van görbülve, elhajlott a váz is, és így akarnák valahogy korigálni a futómű geometriáját.
Egyéként mindegy milyen pozicíóba kerül vissza.
Más logikával gondolkozva, ha fontos lenne akkor már a gyárban tettek volna rá jelt, hogy ne lehessen más pozicíóba felszerelni.
Nem veled akarok kötözködni, csak nem értem ezt a jelölés fontosságát.
Jó a videód, fogom használni, villa felújítás előtt állok én is.

akit zavar a kopás meg a karc, mi a francnak terepezik?

615

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

zoli írta:

Ok, legyen megjelölés.
Ennek szerintem akkor van értelme ha a villaszár nem egyenes, el van görbülve, elhajlott a váz is, és így akarnák valahogy korigálni a futómű geometriáját.
Egyéként mindegy milyen pozicíóba kerül vissza.
Más logikával gondolkozva, ha fontos lenne akkor már a gyárban tettek volna rá jelt, hogy ne lehessen más pozicíóba felszerelni.
Nem veled akarok kötözködni, csak nem értem ezt a jelölés fontosságát.
Jó a videód, fogom használni, villa felújítás előtt állok én is.

Igen, uj mototon elvileg nincs szukseg ra. Azonban oregebb, foleg hssznaltan vett, hosszabb rugoutss gepeken megmenthet kesobbi szivastol.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

616

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

lajbi írta:

Igen, uj mototon elvileg nincs szukseg ra. Azonban oregebb, foleg hssznaltan vett, hosszabb rugoutss gepeken megmenthet kesobbi szivastol.

Hát ja, tiszta sor, hogy a gyárban jelölték volna, meg a szervizkönyvben is lett volna utalás. Ha az alapján csináltam volna, biztos nem jelöltem volna, de mivel itt a fórumon többször olvastam, gondoltam baj nem lesz belőle és így adom tovább.
Sajnos az új szimering és fix felső persely  visszaütését nem vettem fel, nem is értem miért maradt le, pedig az is fontos, mert elég jól oda kell ütni a vascsövet, hogy az új alkatrészek becsússzanak a helyükre, annyira passzentos.

Amúgy meg tök mindegy hogy miként kerül elvileg össze, már ha nincs jelölés.
Adott egy krómozott hibátlan cső, teljesen új alkatrészek hozzá, új olaj, jó rugó. Így biztos, hogy minden klappol majd.

XL700V, PD13, 2010

617

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Hölgyek, urak!

Tudna vki egy fotót csinálni, vagy el tudná mondani hogy az első villánál a merevítő az hogy rakódik föl?
A csavarok feje alatt van a merevítő, majd a sárvédő és a villa, vagy csavarfej-sárvédő-merevító-villa?

Köszi

XL600V - 1998

618

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

saphyx írta:

Hölgyek, urak!

Tudna vki egy fotót csinálni, vagy el tudná mondani hogy az első villánál a merevítő az hogy rakódik föl?
A csavarok feje alatt van a merevítő, majd a sárvédő és a villa, vagy csavarfej-sárvédő-merevító-villa?

Köszi

Szeva. Az utóbbi.

'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-
Everything that kills me makes me feel alive!

619

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

liptakferi írta:

Szeva. Az utóbbi.

Khirály. Köszi!

XL600V - 1998

620

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Mészi Laci írta:

Sziasztok!

Csináltam egy ilyen videót, hátha valakinek jól jön.

https://www.youtube.com/watch?v=8tg1uRYqDFU

Profi !

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

621

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

zoli írta:

Ok, legyen megjelölés.
Ennek szerintem akkor van értelme ha a villaszár nem egyenes, el van görbülve, elhajlott a váz is, és így akarnák valahogy korigálni a futómű geometriáját.
Egyéként mindegy milyen pozicíóba kerül vissza.
Más logikával gondolkozva, ha fontos lenne akkor már a gyárban tettek volna rá jelt, hogy ne lehessen más pozicíóba felszerelni.
Nem veled akarok kötözködni, csak nem értem ezt a jelölés fontosságát.
Jó a videód, fogom használni, villa felújítás előtt állok én is.

Egy bizonyos km után már megkopik a belseje. Nekem egy csomó ideig a féktárcsa nem futott a helyén, mire rájöttem az okára, pedig nincs megütve a villa. Új motornál persze mindegy, azt nem kell jelölni. De próbáld ki. 70 ezer felett már nem olyan tökéletes az a párhuzamosság. Miközben a tengely simán, feszegetés nélkül belemegy és egytengelyű a két villa tengely furata.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

622

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

danyila írta:
zoli írta:

Ok, legyen megjelölés.
Ennek szerintem akkor van értelme ha a villaszár nem egyenes, el van görbülve, elhajlott a váz is, és így akarnák valahogy korigálni a futómű geometriáját.
Egyéként mindegy milyen pozicíóba kerül vissza.
Más logikával gondolkozva, ha fontos lenne akkor már a gyárban tettek volna rá jelt, hogy ne lehessen más pozicíóba felszerelni.
Nem veled akarok kötözködni, csak nem értem ezt a jelölés fontosságát.
Jó a videód, fogom használni, villa felújítás előtt állok én is.

Egy bizonyos km után már megkopik a belseje. Nekem egy csomó ideig a féktárcsa nem futott a helyén, mire rájöttem az okára, pedig nincs megütve a villa..

Rémlik a történet... wink

'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-
Everything that kills me makes me feel alive!

623

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Sziasztok!

Végre van garázs, és egy kis hely is. Nekiálltam a téli karbantartásnak. Igaz, még pl. a szerszámok feltöltés alatt, de már lehet dolgozni...

Érdeklődnék, hogy a hátsó rugózáshoz alkatrészek:
szimmeringek (honda 91205KT2005 és 91261MN9005) , egyik 17.5X26X5 -ös
és tűgörgös csapágy (honda 91079KA3831 )
kaphatók-e sima csapágyboltban, vagy nincs mese, meg kell venni a drágát? (dominator  azonos TA-val)

Szétdöntöttem a hátulját, rugóstagot cserélem, de a rugóstag alsó csapja be volt állva.

Üdv,

Csatolt fájlok

01_pakk.jpg 4.89 mb, még egyszer sem töltötték le. 

03_hatulja.jpg 5.01 mb, még egyszer sem töltötték le. 

05_szetjott.jpg 5.43 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

624

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Sziasztok!

Folytatodik a dolog. A hátsó traktusról nem számolok be, mert a hátsó villa csapágyazás domin más, mint a TA-n. Azért pár fénykép, tanulságul.

Úgy néz ki, hogy volt egy láncszakadás, ami ennek-annak odavert. Példáúl a hátsó villa porvédőnek.
Aztán a hátsó mechnanizmusban a rugóstag alsó szem teljesen be volt állva, már a csapot is úgy kellet kisajtolnom. A tűgörgös csapágyak azonosak a Domin és TA-n, de kicsit más az elhelyezés.

Első képen bal oldalon a döglött, pittinges csap, jobbra egy tökéletes állapotú.

Második képen a hátsó villában lévő persely, ezen futnak a tűgörgök. A lánc oldaliba bejutott a kosz (harmadik kép), bemaródások is vannak a csapon. Ezt az alkatrészt nem gyártják, oemparts 21 ezerét adná. Most valószínű összerakom megfordítva, új csapágyakkal, és jövöre megnézzük, mi lett belőle. Addig meg esztergáltatok is egyet.

Az oemparts elég drága, a cmsnl jóval olcsóbb. A sarki honda karasna a kettő között van árban (!) és néhány nap alatt szállít...
Árak, viszonyításnak: a lánc csúszó műanyag oempars-on 17e+szállítás, hondánal 14e, cmsnl-né 10e+szállítás.

Azon még morfondírozok, hogy neki álljak-e az első villának, mielött összerakom a hátulját. Az legalább teljesen azonos a korabeli (még olajleeresztős) transalp villával smile

Csatolt fájlok

20200128_221155.jpg 3.67 mb, még egyszer sem töltötték le. 

20200131_220506.jpg 3.55 mb, még egyszer sem töltötték le. 

20200131_221024.jpg 3.22 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

625

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Csap, Yoshi verzio.  big_smile

Az egesz egy elfaradt szimeringbol indult

Csatolt fájlok

csap.jpg 173.43 kb, még egyszer sem töltötték le. 

csap2.jpg 230.7 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed