601

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Pár év leszedtem, elvittem homokfúvatni, aztán műanyagozni.
Már kész volt, illetve még sem. Mentem érte és nem volt meg.
Odadták valamielyik vállalkozónak aki milliónyi bizbaszt hozott műanyagozni. Ez az elem simán elfért köztük. Nem lógott ki a sorból.
Egy hónap mire előkerült.
Azt hittem megőrülök mire meglett. Cserébe nem kellett kifizetnem a műanyagozást.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

602

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

saphyx írta:

Ti hogy neveznétek még az első telókat a sárvédő alatt összekötő (sárvédő, villa) "merevítőt"?
Próbálnék használtan találni, de vagy nem jó kulcsszót írok be vagy nincsen eladó....

Próbálj angolul keresgetni:

Front fender mounting plate (700-asnál ezt írják, itt a sárvédőhöz tartozónak írják)
vagy
Front fork brace (600-ashoz, itt pedig a villa részeként említik)

https://www.cmsnl.com/honda-xl600v-tran … hbRE_y6paQ

XL700V, PD13, 2010

603 Utoljára BikerGery szerkesztette (2020. 01. 19. 10:05:54)

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Sziasztok!

Milyen típusú zsírt használtok a lengővilla összerakása során?

'87 XL600V

604

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Hát, hátsó lengővilla zsírt. Olyan kék színűt. big_smile

XL600V PD06/1996
A motor és a gumi tudja. (Szabó Csaba)

605

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

BikerGery írta:

Sziasztok!

Milyen típusú zsírt használtok a lengővilla összerakása során?

Minden télen MOTUL zsírral tömöm meg.  smile  Jól bírja!

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

606

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

nrt67 írta:

Hát, hátsó lengővilla zsírt. Olyan kék színűt. big_smile

big_smile  big_smile  big_smile  Zöldet használok!  big_smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

607

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

nrt67 írta:

Hát, hátsó lengővilla zsírt. Olyan kék színűt. big_smile

Nekem van fehér is meg kék is! tongue  tongue  tongue mindkettő hőálló meg talán grafitos is azt használom amelyik előbb a kezembe akad!:) Mogul LV 2-3 és Mannol  Lc 2!  GERY! A lengövillába szerintem mindegy milyet használsz szerintem az összes zsír víztaszító és az a lényeg. Ha valamilyen szinten hőálló az sem árt.

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)

608

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Étem... Akkor, ha jól értelmezem ezek általában lítim bázísú kenőanyagok.  Egyébként van ezekből sok féle... Szimpatikusak a Ca-bázisúak is, ezek állítólag jó vízállózággal bírnak. A régi 600-asokba pl magas molibdén tartalmú kencét írnak elő a lengővilla himbához... Na mindegy , grafitos-molibdénes lesz benne. Köszi serácok a tippeket! wink

'87 XL600V

609 Utoljára Hori69 szerkesztette (2020. 01. 19. 15:04:32)

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

BikerGery írta:

Étem... Akkor, ha jól értelmezem ezek általában lítim bázísú kenőanyagok.  Egyébként van ezekből sok féle... Szimpatikusak a Ca-bázisúak is, ezek állítólag jó vízállózággal bírnak. A régi 600-asokba pl magas molibdén tartalmú kencét írnak elő a lengővilla himbához... Na mindegy , grafitos-molibdénes lesz benne. Köszi serácok a tippeket! wink

 
Szerintem a szimeringek vagy tömítőgyürük állapota fontosabb a zsír tipusánál! Idén cseréltem én is, ramaty állapotban voltak.Kikellett cserélnem a tügörgős kosarakat is.

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)

610

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Hori69 írta:
BikerGery írta:

Étem... Akkor, ha jól értelmezem ezek általában lítim bázísú kenőanyagok.  Egyébként van ezekből sok féle... Szimpatikusak a Ca-bázisúak is, ezek állítólag jó vízállózággal bírnak. A régi 600-asokba pl magas molibdén tartalmú kencét írnak elő a lengővilla himbához... Na mindegy , grafitos-molibdénes lesz benne. Köszi serácok a tippeket! wink

 
Szerintem a szimeringek vagy tömítőgyürük állapota fontosabb a zsír tipusánál! Idén cseréltem én is, ramaty állapotban voltak.Kikellett cserélnem a tügörgős kosarakat is.

Jogos a felvetés! Természetesen azok hibátlanok. A szimeringek működőképessége alapvető, nem véletlenül van ott. Drágább alkatrészeket véd

'87 XL600V

611

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

BikerGery írta:
Hori69 írta:

 
Szerintem a szimeringek vagy tömítőgyürük állapota fontosabb a zsír tipusánál! Idén cseréltem én is, ramaty állapotban voltak.Kikellett cserélnem a tügörgős kosarakat is.

Jogos a felvetés! Természetesen azok hibátlanok. A szimeringek működőképessége alapvető, nem véletlenül van ott. Drágább alkatrészeket véd

  Kétségem sem fér hozzá hogy szar szimeringel úgysem rakod össze!  Inkább a rossz tapasztalat miatt írtam! Új lácal vettem a motort nem patentszemes hanem zárt úgyhogy a lengővillát ki kellet szedni a felrakásához. Gyanítom hogy szerelő csinálta és még lesem zsírozta a csapagyakat nemhogy szimeringet nem cserélt!

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)

612

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Hori69 írta:
BikerGery írta:

Jogos a felvetés! Természetesen azok hibátlanok. A szimeringek működőképessége alapvető, nem véletlenül van ott. Drágább alkatrészeket véd

  Kétségem sem fér hozzá hogy szar szimeringel úgysem rakod össze!  Inkább a rossz tapasztalat miatt írtam! Új lácal vettem a motort nem patentszemes hanem zárt úgyhogy a lengővillát ki kellet szedni a felrakásához. Gyanítom hogy szerelő csinálta és még lesem zsírozta a csapagyakat nemhogy szimeringet nem cserélt!

Hja... hmm Csak abban a mukában bízhatsz amit saját magad  végzel... cool

'87 XL600V

613

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

BikerGery írta:

Étem... Akkor, ha jól értelmezem ezek általában lítim bázísú kenőanyagok.  Egyébként van ezekből sok féle... Szimpatikusak a Ca-bázisúak is, ezek állítólag jó vízállózággal bírnak. A régi 600-asokba pl magas molibdén tartalmú kencét írnak elő a lengővilla himbához... Na mindegy , grafitos-molibdénes lesz benne. Köszi serácok a tippeket! wink

Szia! Ezzel a szimpatikus,-én nem ismerem ezt a fajtát,- kellett volna összeraknod anno a vízkeringetődet is. Megállt volna a víz és nem csepegett volna... roll
Én az előző cégemnél kértem sárgás zsírt.A mozdonyokat kibírta... Meg megy a motoromhoz is... wink

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)

614

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Sziasztok!

Ide írok, mert most volt itt szó zsírokról.
Lítium, Molibdén, Szilikon tartalmú zsírokat ismerem, találok is rengeteget. De tudja valaki mit rejt az "Urea based mult-purpose grease"?
Elvileg ez kell a kormánycsapágyakhoz, de nem találom mi lehet ennek a magyar vagy legalábbis érthető megnevezése.
(Azon kívül, hogy rengeteg honlapon az arcbőr simaságát próbálják javítani ilyesfajta szerekkel. De szerintem nekem nem Claudia Schiffer arcpakolása kellene a kormányhoz)

Köszi, Laci.

XL700V, PD13, 2010

615

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Mészi Laci írta:

Sziasztok!

Ide írok, mert most volt itt szó zsírokról.
Lítium, Molibdén, Szilikon tartalmú zsírokat ismerem, találok is rengeteget. De tudja valaki mit rejt az "Urea based mult-purpose grease"?
Elvileg ez kell a kormánycsapágyakhoz, de nem találom mi lehet ennek a magyar vagy legalábbis érthető megnevezése.
(Azon kívül, hogy rengeteg honlapon az arcbőr simaságát próbálják javítani ilyesfajta szerekkel. De szerintem nekem nem Claudia Schiffer arcpakolása kellene a kormányhoz)

Köszi, Laci.

Ebben találsz infót a karbamid alapú zsírokról: https://www.nippon.hu/hu/8-1-ideiglenes … yagok.html

XL 650 V RD11 - 2006-2015 
Yamaha XT660R

616

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Bob&Bobek írta:

Ebben találsz infót a karbamid alapú zsírokról: https://www.nippon.hu/hu/8-1-ideiglenes … yagok.html

Kösz, átnézem a linket

XL700V, PD13, 2010

617

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Sziasztok!

Csináltam egy ilyen videót, hátha valakinek jól jön.

https://www.youtube.com/watch?v=8tg1uRYqDFU

XL700V, PD13, 2010

618

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Mészi Laci írta:

Sziasztok!

Csináltam egy ilyen videót, hátha valakinek jól jön.

https://www.youtube.com/watch?v=8tg1uRYqDFU

Szép munka! wink

A lehetetlen nem tény hanem vélemény...
XL650V 2001 unique ;-)

619

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Miért kell megjegyezni a villaszárakat ?

akit zavar a kopás meg a karc, mi a francnak terepezik?

620

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

zoli írta:

Miért kell megjegyezni a villaszárakat ?

Ezt tőlem kérdezed? Ha igen, akkor "megjegyezni"? Elírtam valahol? Nem "megjelölni"-t írtam?

Ha pedig megjelölés a kérdés, akkor azért csináltam, hogy a villaszárak ugyanabba a pozícióba kerüljenek vissza. Több helyen jelöltem.
A könyv nem írja, de itt a fórumon többen írták ezt, Lajos nem is filcezett, hanem megpontozta. Rosszat szerintem nem csináltam vele.
Azért írtam is, hogy aki nézi, tudja mit rajzolgatok és miért.

Emlékszem, hogy anno te ítrad, hogy "mi köze van ennek a fékpulzáláshoz, inkább az egyenesfutáshoz van köze".  Ez is az egyik indok.

XL700V, PD13, 2010

621 Utoljára zoli szerkesztette (2020. 01. 26. 12:46:12)

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Ok, legyen megjelölés.
Ennek szerintem akkor van értelme ha a villaszár nem egyenes, el van görbülve, elhajlott a váz is, és így akarnák valahogy korigálni a futómű geometriáját.
Egyéként mindegy milyen pozicíóba kerül vissza.
Más logikával gondolkozva, ha fontos lenne akkor már a gyárban tettek volna rá jelt, hogy ne lehessen más pozicíóba felszerelni.
Nem veled akarok kötözködni, csak nem értem ezt a jelölés fontosságát.
Jó a videód, fogom használni, villa felújítás előtt állok én is.

akit zavar a kopás meg a karc, mi a francnak terepezik?

622

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

zoli írta:

Ok, legyen megjelölés.
Ennek szerintem akkor van értelme ha a villaszár nem egyenes, el van görbülve, elhajlott a váz is, és így akarnák valahogy korigálni a futómű geometriáját.
Egyéként mindegy milyen pozicíóba kerül vissza.
Más logikával gondolkozva, ha fontos lenne akkor már a gyárban tettek volna rá jelt, hogy ne lehessen más pozicíóba felszerelni.
Nem veled akarok kötözködni, csak nem értem ezt a jelölés fontosságát.
Jó a videód, fogom használni, villa felújítás előtt állok én is.

Igen, uj mototon elvileg nincs szukseg ra. Azonban oregebb, foleg hssznaltan vett, hosszabb rugoutss gepeken megmenthet kesobbi szivastol.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

623

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

lajbi írta:

Igen, uj mototon elvileg nincs szukseg ra. Azonban oregebb, foleg hssznaltan vett, hosszabb rugoutss gepeken megmenthet kesobbi szivastol.

Hát ja, tiszta sor, hogy a gyárban jelölték volna, meg a szervizkönyvben is lett volna utalás. Ha az alapján csináltam volna, biztos nem jelöltem volna, de mivel itt a fórumon többször olvastam, gondoltam baj nem lesz belőle és így adom tovább.
Sajnos az új szimering és fix felső persely  visszaütését nem vettem fel, nem is értem miért maradt le, pedig az is fontos, mert elég jól oda kell ütni a vascsövet, hogy az új alkatrészek becsússzanak a helyükre, annyira passzentos.

Amúgy meg tök mindegy hogy miként kerül elvileg össze, már ha nincs jelölés.
Adott egy krómozott hibátlan cső, teljesen új alkatrészek hozzá, új olaj, jó rugó. Így biztos, hogy minden klappol majd.

XL700V, PD13, 2010

624

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

Hölgyek, urak!

Tudna vki egy fotót csinálni, vagy el tudná mondani hogy az első villánál a merevítő az hogy rakódik föl?
A csavarok feje alatt van a merevítő, majd a sárvédő és a villa, vagy csavarfej-sárvédő-merevító-villa?

Köszi

XL600V - 1998

625

Válasz: A hátsó villa - rugóstag és az első teleszkóp.

saphyx írta:

Hölgyek, urak!

Tudna vki egy fotót csinálni, vagy el tudná mondani hogy az első villánál a merevítő az hogy rakódik föl?
A csavarok feje alatt van a merevítő, majd a sárvédő és a villa, vagy csavarfej-sárvédő-merevító-villa?

Köszi

Szeva. Az utóbbi.

A lehetetlen nem tény hanem vélemény...
XL650V 2001 unique ;-)