1 626 Utoljára liptakferi szerkesztette (2020. 04. 15. 08:52:55)

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

TPB írta:

A membrán hogy/hol szokott elszakadni?
Pár hét múlva kapnám szét a karbit.
Lehet bekellene nekem is szerezni.

Ha nem tudod mennyi idős és ha már úgyis kiszeded, felújítod az egészet ( látom szelep, tömítés,szívócsonk csere lesz)én mindenképp cserélném a membránokat is. Yoshi félét merem ajánlani 3 év után(kb 25-30.000km) hibátlanul tettem a polcra. Az ebay-esről  ( bocsánat AliExpress)https://www.aliexpress.com/item/3302850 … d&mp=1 majd évek múlva mondanék véleményt...

A lehetetlen nem tény hanem vélemény...
XL650V 2001 unique ;-)

1 627

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

A Yoshi féléről azt olvastam valamikor,hogy most már valami újabb/jobb anyagból csinálják?
Nem tudom lesz-e újabb transzport belőlük.?

XL650V6

1 628

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

TPB írta:

A Yoshi féléről azt olvastam valamikor,hogy most már valami újabb/jobb anyagból csinálják?
Nem tudom lesz-e újabb transzport belőlük.?


Szia. Mind a ket fajtat hasznalom, semi kulombseget nem tapasztaltam, muxik mindketto.

Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed

1 629

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Yoshi írta:
TPB írta:

A Yoshi féléről azt olvastam valamikor,hogy most már valami újabb/jobb anyagból csinálják?
Nem tudom lesz-e újabb transzport belőlük.?


Szia. Mind a ket fajtat hasznalom, semi kulombseget nem tapasztaltam, muxik mindketto.

Lesz valamikor megint több darabos beszerzés?

XL650V6

1 630

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

TPB írta:
Yoshi írta:

Szia. Mind a ket fajtat hasznalom, semi kulombseget nem tapasztaltam, muxik mindketto.

Lesz valamikor megint több darabos beszerzés?

Lehet rola szo.

Ki ker meg?

Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed

1 631

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

lajbi írta:
moncsi írta:

Annyi, hogy ez volt az idei első indításom is. Az, hogy alacsony fordulaton nagyobb gáznál meg-megtorpan a motor, az szerintem nem az új CDI hibája, hanem a karbi és társai környékén fogom keresni a bajt, de ezt erősítse meg nekem valaki.

Köszönöm a szuper tippeket és segítséget mindenkinek!

Menjél vele. Rendes Honda simán kiköhögi. Ha nem, akkor majd ráérsz szerelni.

Üdv,

Hát nem köhögte ki. Premium benzint meg, hogy kivigye, szétkaptam a karburátort.
Az egyik teljesen szép, tiszta, itt hibát nem láttam. Membránok szépek, nem kemények.
A másikban szépen összegyűlt a dzsúva, főleg a kis membránnál. Ez elég ernyedt is, de nem volt kiszakadva, kitakarítottam, és visszaraktam.
Ha már szétszedtem, szelephézag ellenőrzés lesz, meg kompresszió mérés.

A kérdésem az, hogy a légszűrő alatti csövön, ami le van dugózva, azon kb 2 dl olajos szutyok folyt ki. A baj csak az, hogy kb 50 km-rel később ugyanennyi. Ezt okozhatta a fent leírt rendellenesség szerintetek?

"Mindenhol jó, de legjobb útközben."
XL 600V ('91)

1 632

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Popohun írta:

Úgy látszik az enyém öngyógyuló....
Ma meg akartam nézni, hogy ki tudom-e törölni a kódókat, de még kivillogtatni sem sikerült. Pedig ugyanazt csináltam mint legutóbb.

Annyi különbséggel, hogy mivel féltankkal lett letéve, kannából töltöttem bele benzint, raktam bele benya stabilizátort és beindítottam és bemelegítettem (megvártm amíg beindul a ventillátor). Már azon is csodálkoztam, hogy amikor gyújtást adtam az üzemanyagszintjelző nem adta hibakódot. És mielőtt valaki arra gondol nem, nem a tatalék villogássa volt hibakód :-).

Miután felmelegedett és leállítottam akkor zártam rövidre a csatit és adtam gyújtást.
Mil lámpa nem mutatott semmilyen kódot.

Szerintem tavasszal beviszem Honda Dream-be megkérem hogy olvassák ki és töröljék a kódókat, aztán meglátjuk lesz-e újra villogás.
De őszintén megmondva kezdek kicsit rezisztens lenni a jelenségre, lehet nem érdemes vele foglalkozni.

No elvittem a szakszervízbe, hogy  a szakértők szakértve jól kiolvassák és kitöröljék a hibakódót.
A hibakód megvolt, a ckp szenzor hibakódot látták ők is, azt mondták hogy valami régi hibakód volt ezért nem igazán kell vele foglalkozni.
Majd meglátom, hogy mi lesz, ha ismét jelez valamit az üzemanyag szintjezővel akkor lehet beviszem még egyszer.
Bár a szervízben azt mondták, hogy amint a felhasználói kézikönyv is írja az a hibakód az üzemanyag szintjelző hibáját jelzi - ha oldaltámaszra rakja az ember járó motornál és fél tank vagy kevesebb a benya akkor nehezen kezeli le a rendszer.
Ebben még lehet igazság is mert volt olyan hogy a hibakód egyszerűen megszűnt amikor teletankoltam.

Mivel mentem vele picit szigorúan egészségmegőrzési célból lehet nem is adom le. Veszem rá a gumit és megyek vele......

XLV700

1 633

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

"ha oldaltámaszra rakja az ember járó motornál és fél tank vagy kevesebb a benya akkor nehezen kezeli le a rendszer."

A szervíz szerint a Honda kiad úgy egy motort, hogy ha féltanknál kevesebb a benzin és te azt oldaltámaszra teszed, akkor az gondot jelent az elektronikának és hibakódot küld? A Honda? Akkor a specifikációban írhatnák azt, hogy a tank mérete nem 17, hanem csak 8,5 liter, így bitzos hibamentesen közlekedik a motoros.

A benzinszintmérő a jobb oldalon van a tankban és a motor balra dől a kitámasztva, rendszeresen fut a műszerfalon a benzinszint jelző, ha kevesebb a benzin. Aztán ráülök, a motor egyenesbe jön és mindjárt fél tankot vagy egyel lentebbi értéket mutat, de nem hibát.
Amikor meg függőlegesen állítva is elkezd futni a kijelző, azaz a tartalékhoz ért, akkor tankolok. De ha akkor letámasztom, még akkor sem dob ki hibakódot.

A felhasználói kézikönyvben, de még inkább a szervizkönyvben sem találtam hibakódot a szintjelzőre vonatkozóan. Azt írják, nézzük át a vezetékezést és/vagy ellenőrizzük a szintmérőt a tankban, amit ellenállás mérővel ki lehet mérni. Ha ezek mind jók, akkor a műszeregység rossz.

De lehet én látom rosszul. Mindenesetre nem nagy terjedelemben foglalkoznak a problémával, talán 1-2 oldal összesen. Úgy gondolták, ezek ritka problémák.

XL700V, PD13, 2010

1 634

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Mészi Laci írta:

"ha oldaltámaszra rakja az ember járó motornál és fél tank vagy kevesebb a benya akkor nehezen kezeli le a rendszer."

A szervíz szerint a Honda kiad úgy egy motort, hogy ha féltanknál kevesebb a benzin és te azt oldaltámaszra teszed, akkor az gondot jelent az elektronikának és hibakódot küld? A Honda? Akkor a specifikációban írhatnák azt, hogy a tank mérete nem 17, hanem csak 8,5 liter, így bitzos hibamentesen közlekedik a motoros.

A benzinszintmérő a jobb oldalon van a tankban és a motor balra dől a kitámasztva, rendszeresen fut a műszerfalon a benzinszint jelző, ha kevesebb a benzin. Aztán ráülök, a motor egyenesbe jön és mindjárt fél tankot vagy egyel lentebbi értéket mutat, de nem hibát.
Amikor meg függőlegesen állítva is elkezd futni a kijelző, azaz a tartalékhoz ért, akkor tankolok. De ha akkor letámasztom, még akkor sem dob ki hibakódot.

A felhasználói kézikönyvben, de még inkább a szervizkönyvben sem találtam hibakódot a szintjelzőre vonatkozóan. Azt írják, nézzük át a vezetékezést és/vagy ellenőrizzük a szintmérőt a tankban, amit ellenállás mérővel ki lehet mérni. Ha ezek mind jók, akkor a műszeregység rossz.

De lehet én látom rosszul. Mindenesetre nem nagy terjedelemben foglalkoznak a problémával, talán 1-2 oldal összesen. Úgy gondolták, ezek ritka problémák.

Igazad van Laci.
Úgy működik ahogy leírtad. Nálam is pint ugyanígy, kivéve néha.
Ahogy te is írtad valószínű maga a szintjelző vacakol nálam. A szervizes nagyjából helybenhagyta a feltételezést amit leírtam és abban egyetértettünk, hogy a szintjelző nem működik mindig tökéletesen az lehet az oka. Hogy mitől függ hogy jó vagy nem jó passzolom.
A szintjelzőkben egyébként nem bízom, nézem a tankolástól eltelt km-t. Ez miatt ha maga a szintjelzőben van a probléma akkor annyira nem is érdekel.

Az a tervem ha látom még párszor a hibakódot a az üzemanyag szintjelzőn akkor vagy beviszem még egyszer vagy kivillogtatom és akkor kiderül van-e összefüggés.

Per pillanat nem gondolom problémásnak a dolgot.

XLV700

1 635

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Popohun írta:

Igazad van Laci.
Úgy működik ahogy leírtad. Nálam is pint ugyanígy, kivéve néha.
Ahogy te is írtad valószínű maga a szintjelző vacakol nálam. A szervizes nagyjából helybenhagyta a feltételezést amit leírtam és abban egyetértettünk, hogy a szintjelző nem működik mindig tökéletesen az lehet az oka. Hogy mitől függ hogy jó vagy nem jó passzolom.
A szintjelzőkben egyébként nem bízom, nézem a tankolástól eltelt km-t. Ez miatt ha maga a szintjelzőben van a probléma akkor annyira nem is érdekel.

Az a tervem ha látom még párszor a hibakódot a az üzemanyag szintjelzőn akkor vagy beviszem még egyszer vagy kivillogtatom és akkor kiderül van-e összefüggés.

Per pillanat nem gondolom problémásnak a dolgot.

Tiszta sor.  Nekem is az óra abban az állásban van, hogy tankolásoknál nullázom a kijelzőt. Ebből speciel látni, mondjuk, ha munkába járok hamar fogy a benga, mint ha egyszer megindulok és meg sem állok Keszthelyig (Pécs mellől).

De szerintem hibakódot a jelenséged nem produkál. A hibakódok közt nincs olyan ami erre utalna és ha lenne hibakód villogna vagy világítva maradna (ezt most fejből nem tudom) a fordulatszámmérőben az FI lámpa. Abból tudnád, hogy tárolt-e kódot.

Nálad mi a helyzet, ha tele tankolsz? Kocog a szintmérő a tank oldalán? Cicereg vagy ilyesmi? Nekem speciel igen. Lehet azon kellene lenni valami szivacsnak, ami leesett. Én ilyet hallok még tele a tank és nem mentem 50-60 km-t. Nem tudom, hogy ez csoportos jelenség, vagy csak nálam. Egyszer szétszedem, mert leszedi a festéket belül a tankról vagy amivel belül be van vonva a tank. De ezt se hinném a HOndáról, hogy olyan motort ad ki, aminek teletanknál kocog a szintjelzője belül. smile

XL700V, PD13, 2010

1 636

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Mészi Laci írta:

Nálad mi a helyzet, ha tele tankolsz? Kocog a szintmérő a tank oldalán? Cicereg vagy ilyesmi? Nekem speciel igen. Lehet azon kellene lenni valami szivacsnak, ami leesett. Én ilyet hallok még tele a tank és nem mentem 50-60 km-t. Nem tudom, hogy ez csoportos jelenség, vagy csak nálam. Egyszer szétszedem, mert leszedi a festéket belül a tankról vagy amivel belül be van vonva a tank. De ezt se hinném a HOndáról, hogy olyan motort ad ki, aminek teletanknál kocog a szintjelzője belül. smile

Ezt passzolom.
Süket vagyok, nagyon rosszul hallom meg az apró zörejeket.
Majd meghallgatom, ki tudja

XLV700

1 637 Utoljára TPB szerkesztette (2020. 04. 10. 16:33:53)

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Karbi kint.
650-esnél 7mm a benyaszint?
A szintet hogyan szoktátok nézni?
Most,hogy levettem az úszóházat már ömlött is ki a benya!
Az valszeg magas lehet!?
Most nézem a manualt és nem is a benyaszintet mérik,hanem az úszó szélét fejtetőn.
Megnéztem a membránokat is,szétvannak szakadozva.

XL650V6

1 638

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Ma sikerült összerakni a gépet.
3000 km múlva kell cserélni a légszűrőt,akkor lesznek a membránok is cserélve.
Lesz gyakorlatom a karbi ki-beszerelésben!  big_smile  big_smile
De arra eddig is rájöttem,hogy a nőgyógyászok komoly előnyben vannak az összerakáskor! big_smile  lol  lol
Íme a membránok:

Csatolt fájlok

IMG_20200410_162433[1].jpg 1.05 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20200410_162525[1].jpg 848.08 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL650V6

1 639

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

TPB írta:

Ma sikerült összerakni a gépet.
3000 km múlva kell cserélni a légszűrőt,akkor lesznek a membránok is cserélve.
Lesz gyakorlatom a karbi ki-beszerelésben!  big_smile  big_smile
De arra eddig is rájöttem,hogy a nőgyógyászok komoly előnyben vannak az összerakáskor! big_smile  lol  lol
Íme a membránok:

Akinek meg nem nőgyász méretű keze van, az kicserélte a membránfedél csavarjait imbuszosra, hogy legközelebb könnyen lejöjjön.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006