1 526

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

DGY írta:
bzsofi írta:

Biztosan kismillió hozzászólás szól már erről, de akkor is megkérdezem.... A 120/90-17 helyett sokan használtok 130/80-17-et. Nagyobb választék stb. Pont a TerraForce miatt érdeklődnék ennek előnyeiről/hátrányairól. Az ismerősök fele óva int a váltástól, mert a gyárinál nincs jobb, a másik fele meg bátorít. Szóval kíváncsi vagyok az ittlévők mit mondanak, illik váltani? ((A ContiTrailAttack olyan sz@r, hogy jövőre nem fogom fenn hagyni.))

Miért nem tetszik a ContiTrailAttack? Kettes vagy hármas?

A hármas. Nem tudom hogy csak én vagyok a béna, az is lehet, de az előtte elfogyasztott Tourance ilyet csak 3 év után csinált esőben mint ez az első perctől. Mindenkinek más jön be, úgy látszik a nedves drift nem az én világom  lol

XL650V (2006)

1 527

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

lacisogor írta:

Anakee adventure van most fenta motoron, azelött anake2 volt. Adventure zajosabb egy picit, de csak városi használatban, kint nem hallatszik semmi. Gondolkodam is hogy vajon jó ez a gumi vagy a régi jobb volt? De arra jutottam hogy biztosan jó mert kb 3000 km-t mentem vele és semmi meglepetés semmi para helyzet nem történt. Egy negativum az átjárok festése na az csuszik vizesen. Próbáltam tourance-t na az csuszott ujan, csuszott reggel a hidegben, és mikor kedve volt. Soha többet tourance-t, inkább mitas, az legalább olcsó és jobb

Megláttam MAKOTon a Mitas TerraForceR-t és elindult a vezérhangya. Ha ez sem jön be, akkor Lajos tanácsát fogom megfogadni az Anakee-val kapcsolatban  big_smile

XL650V (2006)

1 528

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Ja és ugyanitt 7000km-t futott ContiTrailAttack 3 keresi új gazdáját  lol  lol  lol

XL650V (2006)

1 529 Utoljára Kori szerkesztette (2021. 01. 25. 15:37:24)

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Azt szeretném kérdezni, hogy metzeller tourance next,vagy conti attack 3 as jobb gumi?
Most fogok majd cserélni, merzeler tourance van most fent,aszfaltra kellene.

1 530

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Zsóóóóófi! Itt van a vásároló a mocitopánra! Csak meg köll győzködni... wink

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)

1 531

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Öcsi írta:

Zsóóóóófi! Itt van a vásároló a mocitopánra! Csak meg köll győzködni... wink

Na igen,csak közben vettem pirelli. smile

1 532

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

uraim, hülyegumikérdés:
van valakinek tapasztalata esetleg
- egyrészt nagyon eltérő első-hátsó gumihasználattal [hátul nagyon más minta mint elől]
- másrészt a bridgestone battlax ax41 vagy a dunlop trailmax mission tekintetében? főleg elől mennyit bírnak átlag?

az biztos, hogy hátra a tkc70 rocks fog kerülni, de elől képtelen vagyok dönteni. a tkc70nek csak a régi mintája van hozzá előre, ami kagylósan kopik és kicsit agresszívabb mintát szeretnék. a k60 scout nálam kb lejátszott, nem bízom benne túlzottan. e07+ dakarom nem volt még fenn, se anakee wild, de utóbbi nagyon keveset megy el ahhoz képest, mint amit én szeretnék.

I don't need luck - I have ammo!
XL650V 2005

1 533

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Nekem elől anno Heidenau K60 volt fenn, hátul pedig Conti attack 2. Nos a K60 baromi hangos volt, de tapadt mint a radírgumi. A conti sem volt rossz hátul csak esőben néha meg indult oldalirányba, főleg körforgalomban. 2 éve le cseréltem elől hátul Dunlop Trailsmartra. Ezzel nagyon meg vagyok elégedve száraz és vizes úton egyaránt jól tapad. Viszont terepen nem voltam vele én inkább csak aszfaltozok.

storm írta:

uraim, hülyegumikérdés:
van valakinek tapasztalata esetleg
- egyrészt nagyon eltérő első-hátsó gumihasználattal [hátul nagyon más minta mint elől]
- másrészt a bridgestone battlax ax41 vagy a dunlop trailmax mission tekintetében? főleg elől mennyit bírnak átlag?

az biztos, hogy hátra a tkc70 rocks fog kerülni, de elől képtelen vagyok dönteni. a tkc70nek csak a régi mintája van hozzá előre, ami kagylósan kopik és kicsit agresszívabb mintát szeretnék. a k60 scout nálam kb lejátszott, nem bízom benne túlzottan. e07+ dakarom nem volt még fenn, se anakee wild, de utóbbi nagyon keveset megy el ahhoz képest, mint amit én szeretnék.

XL600V - 1998

1 534

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Nálam az eredeti gyári Bridge volt fenn 44000 km-ig.
Közben hátul volt az eredeti Bridge,Dunlop D404F,Conti Avenue CC150.
Elég jól tapadt az eleje,csak volt kis hangja.
De amikor mind 2 a Conti Trail Attackra lett kicserélve,azért érezni lehetett a stabilításon ... .

XL650V6

1 535

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Szindbád, hány küllő van hátul a 17-es felniben? 36?
És mi a mérete a 18-nak?
3x18 ?
Hátsó küllőméret?

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

1 536

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

danyila írta:

Szindbád, hány küllő van hátul a 17-es felniben? 36?
És mi a mérete a 18-nak?
3x18 ?
Hátsó küllőméret?

A 17-es, hátsó felni 32 küllős. Az első 21-es 36 küllős.
A 18-as felni 2,15x18.
Az eredeti transalp első kerék 1,85x21, ami nem szerelhető tubliss-al, csak az 1,6-os.

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

1 537

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sziasztok! Continental Conti Attack 3 -al kapcsolatban szeretnék véleményeket. Olvasom az előző bejegyzésekben, hogy az Attack 2 vel kapcsolatban van negatív tapasztalat. Nekem pl. nincs. Közel 20000 km mentem vele és most lesz cserés. Most az Attack 3 szeretném kipróbálni.

1 538

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sziasztok,

Jelenleg  Mitas E07 (hátul) s Michelin Anakee Adventure (elöl) van a motromon, s mindkettővel meg vagyok elégedve.
Pénteken kivettem a motrom, s persze pont akkor kellett szemerkélni az eső s eleve nem volt nagy meleg ~15 fok, aztán az egyik kereszteződésnél
kellett kicsit erősebben fékezzek (20-30 ról), érzésre sokkal jobban tapadt az első Adventure, mint eddig a Metzlerer pl.

Aztán tegnap hátsó Mitas szal sikerült egy kb 2 mm es átmérőjű drótot összeszedjek, sajnos nem fotóztam le, de alig tudtam volna kihúzni a hátsó kerékből,
s nem fúrta át, szóval ez eléggé strappabíró. Ennek dacára, következőleg ide is Anakee Adventuret veszek, kíváncsi vagyok az milyen hátul...

1 539

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sziasztok!

Lekerülnek a Conti Trail Attack 2 gumik a mociról.
Ha van olyan perverz akinek kellene szívesen odadom egy zacskó gumicukorért, de 20 fok alatt nem ajánlom amúgy...... maximum fára hintának vagy kapu elé virágcserépnek. Vagy ha vki motort akar eladni de lekopott a gumija, annak is lehet opció.

Nem a profil mélységgel van a baj, az simán jó. A gumi maga egy kalap @+%# szerintem.

Van egy hasonló állapotú első Metzelerem is. Sose használtam, mert hasonlókat mondtak róla...

XL600V - 1998

1 540

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

smile

XL 700 V , 2008

1 541

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sziasztok!

Gumit cserélnék és így jártam ma. Előzmény.
Elöl Bridgestone A41 - aszfalt gumi, 15.000 km van benne, teszi még a dolgát.
Hátul  a Bridgestone külföldön kiszakadt, felkerült rá a helyi szervízben egykomponensű bütykösebb gumi, Dunlop Trailmax.
majdnem 9.000 van benne, de annyira kockás, mint Mark Zuckerberg programozói korában, pedig szerintem nem nyírom annyira a gumikat.

Zolika ajánlotta a Michlein Anakee Adventure -t. Spéci BMW gumi, két komponensű, enyhe terepre is jó, nála 22.000-et bírt, akkor nálam 30.000-et is elmegy. Hiszek neki. Eddig nem volt rendelhető, most rendelhető a Kékhold-ban.
Szuper, rendelek egy párost.

Másnap jön az e-mail a boltból, hogy csak első van, a hátsóra leadták már a rendelést, de még nem kaptak választ. Ajánljanak másikat?

Válaszoltam, hogy tudok várni akár 2-3 hetet, nem gond, ha addigra megjön.

Ma hív egy hölgy, hogy ők már fél éve várják a visszajelzést és fogalmuk sincs mikor kapnak egyáltalán hírt arról, hogy jön-e ilyen gumi. (Akkor miért rendelhető a státusza???)

Akkor mit ajánl???

A végére arra jutottunk, hogy ennek nincs alternatívája és a gyártók már leálltak az ilyen típusú gumikkal. Ami bütykösebb, mint pl. a DUNLOP Trailmax Mission Rear, az is egykomponensű és hamar elkopik. A gyárak csak vagy 2 komponensű aszfaltgumit gyártanak már vagy egykomponensű bütykösöket, ami elkopik hamar és nem tudott valami köztes gumit ajánlani, ami kétkomponensű és eseti földes útra, kis murvára is passzol.
(Mint mondjuk a Rába partra, amikor 500km aszfaton jutok el oda minimális középső kopással, de stabil, ha 80-la kell "csapatni"  a töltésen egy KTM után és egy BMW GS előtt).
Ráadásul a Dunlop Trailmax Mission csak hátra annyi lenne, mint a Michlein Anakee adventure párban.

Érdekes ez a helyzet és nem értem miért nem lehet köztes gumiból is kapni valami kétkomponensűt vagy kicsit átmeneti gumit. Mondjuk az A41-essel is felmentem anno a Stuhleck-re vagy hova, de azért az aszfaltgumi még sem oda való.

Szép napokat, Laci.

XL700V, PD13, 2010

1 542 Utoljára TPB szerkesztette (2021. 09. 02. 08:09:47)

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Ezek több komponensűek:
https://www.r17.hu/termek/38434/13080r1 … -motorgumi
https://www.r17.hu/termek/38761/13080-1 … -motorgumi

XL650V6

1 543

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Mészi Laci írta:

Sziasztok!



Zolika ajánlotta a Michlein Anakee Adventure -t. Spéci BMW gumi, két komponensű, enyhe terepre is jó, nála 22.000-et bírt, akkor nálam 30.000-et is elmegy. Hiszek neki. Eddig nem volt rendelhető, most rendelhető a Kékhold-ban.
Szuper, rendelek egy párost.

Másnap jön az e-mail a boltból, hogy csak első van, a hátsóra leadták már a rendelést, de még nem kaptak választ. Ajánljanak másikat?

Válaszoltam, hogy tudok várni akár 2-3 hetet, nem gond, ha addigra megjön.

Ma hív egy hölgy, hogy ők már fél éve várják a visszajelzést és fogalmuk sincs mikor kapnak egyáltalán hírt arról, hogy jön-e ilyen gumi. (Akkor miért rendelhető a státusza???)

Akkor mit ajánl???

A végére arra jutottunk, hogy ennek nincs alternatívája és a gyártók már leálltak az ilyen típusú gumikkal. Ami bütykösebb, mint pl. a DUNLOP Trailmax Mission Rear, az is egykomponensű és hamar elkopik. A gyárak csak vagy 2 komponensű aszfaltgumit gyártanak már vagy egykomponensű bütykösöket, ami elkopik hamar és nem tudott valami köztes gumit ajánlani, ami kétkomponensű és eseti földes útra, kis murvára is passzol.

Szép napokat, Laci.

Ez igen bosszantó, mert én is olyan gumit használok, ami aszfaltra is jó, 2 komponensű hogy a közepét ne egye meg az egyenes, de fogjon a széle, és terepen is legalább használható legyen.

Michlein Anakee Adventure-t használok, a télen raktam fel, és elég jó! 5.000 km van benne eddig idén, a közepe és a széle nekem arányosan kopik,  még teljesen jó állapotú. Könnyebb terepen rendben van, sárosabb úton az eleje oldalirányban nem tart semmit, de kis pocsolyákon, enyhébb sárban is el lehet vele szépen menni.
Aszfalton korrekten viselkedik, letolva kis sebességnél nagyobb dőlésén (letolva) gázra hajlamos megindulni kifele a hátulja, de nem megy ki hirtelen, szóval kontrolálható.

Akkor igyekszek még most rendelni egy hátsót belőle, hogy hátha jövőre ideér.

A METZELER Tourance -t ajánlották még alternatívaként, A márka állítólag alábecsült a minőségéhez képest, de a fórumokon azt olvastam hogy kevésbé tapad mint az anakee.



üdv.:
Gábor

XL650V (2007)  A bögyös vörös.

1 544

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Köszi.

Próbálhatsz rendelni, én azt tudom ismerősökön keresztül, hogy pl. egész németországban nincs, itthon a Kékholdban több mint fél éve nem kaptak visszajelzést a gyárból. Ebay-en van 2 lehetőség Ausztráliából. :-)

A Metzeler Tourance -ról azt mondták, amíg az eredeti helyén gyártották, jó volt, aztán átmentek kínába vagy hova és valamit változtattak, onnantól a minőség romlott. Valahol itt feljebb is írták, hogy Tourance-t többé soha.

Azért kösz, Laci.

XL700V, PD13, 2010

1 545

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Mészi Laci írta:

A Metzeler Tourance -ról azt mondták, amíg az eredeti helyén gyártották, jó volt, aztán átmentek kínába vagy hova és valamit változtattak, onnantól a minőség romlott. Valahol itt feljebb is írták, hogy Tourance-t többé soha.

Nekem új Metzeler Tuorance gumijaim vannak. Megnéztem, és igazad volt: Brazíliában készültek.
Nem állítom, hogy belelkesedtem a hírtől, főleg, ha valóban többen jelezték, hogy már nem olyan, mint régen. Amióta TA-m van, én ezt illetve a Next változatát használtam. Aszfalton és nagyon könnyű terepen nem panaszkodtam rá. A mostani gumiról még nincs véleményem, alig mentem vele. Remélem nem lesz vele nagy gondom...

Ikarosz = A. ZSOLT    – XL 600 V  (1998)

1 546

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sziasztok!

Én is megosztom veletek a Michelin anakee adventure gumiról a véleményemet.

Amint a képeken is láthatjátok, nem vagyok egy V. Rossi, szeretek jókat kanyarogni, de a gumi legszéléből azért hagyok tartalékot óvatos duhajként big_smile

6200 km használat után a szett első gumijának a profilmélysége középen 5 mm, szélén 4 mm, kopásjelzőig 2 mm van még, egyenletesen kopik, jó állapotú, szerintem van még benne jó pár km.

A hátsó gumi profimélysége középen 6 mm, szélein szűk 4 mm, kopásjelzőig max 1 mm van még, a kopás itt is egyenletesnek mondható, a közepében még rengeteg van, de a szélei már közelítenek a végükhöz. 

Aszfalton a gumi jól működik, a teljesítmény most is ugyan olyan mint az elején, jól irányítható és dönthető át egyik oldaltól a másikra, nem csúszik ki hirtelen.

Esőben igen óvatosan mentem, így nem éreztem soha megcsúszását, száraz aszfalton 40-50 es tempónál letolt motorral kanyarodva nagyobb gázadásra simán sodródik kifele a hátulja, de nem hirtelen, szóval van idő korrigálni, szerintem ezt bármelyik gumi produkálja. Egyszer a Bükkben gyorsabb kanyarban jobban ledöntve nagyon apró kavicsfelszórásra mentem rá, amin egyszerre csúszott meg az eleje és a hátulja, de csak pár centit mászhatott arrébb a motor, (más hangja volt a guminak) szépen visszatapadt gond nélkül. Más megcsúszásom kanyarban nem volt vele.
Rossz minőségű aszfalton kanyarodva is stabilan, megbízhatóan megy, ebben persze az első hyperpro progresszzív rugószett is segíthet. Az lelső és a hátsó gumi jó összhangban van, 70- 80-as tempónál van egy kis jellegzetes gumihang, felette a szélzaj már elnyomja de engem ez nem zavar. 

Mivel két komponensű, a közepe érezhetően keményebb, és lassan is kopik. Fékezésnél visszakapcsolgatva a motorfék hajlamos úgy megfogni, hogy meg meg csúszik, szóval óvatosan kell a kuplungot ráengedni, kigyorsításkor a 650-es bitang eleje viszont nem tudta elforgatni big_smile . A Mitas e07 plus ebből a szempontból jobban működött, de ott a közepe gyorsan el is kopott.

Könnyű terepen száraz úton és kisebb sáron pocsolyákon gond nélkül el lehet vele közlekedni, az első gumiknak nem nagyon van oldaltartása sárban és murván, de kiállva ez nem okozott gondot.

Szóval az én igényeimnek teljesen megfelel, de hátul a szélei jobban kopnak, mint amire számítottam. Persze autópályán nem megyek, és inkább a kanyargós útvonalakat választom.

Sajnos úgy néz ki hogy mostanában nem lehet beszerezni, nem tudom hogy a következő szezonra lesz-e, és ha nem lesz, akkor mit válasszak helyette ami nekem megfelel kanyargósabb aszfaltra, és időnkénti terepezésre.

Csatolt fájlok

20210916_153813.jpg 248.97 kb, még egyszer sem töltötték le. 

20210916_153903.jpg 210.16 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL650V (2007)  A bögyös vörös.

1 547

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sziasztok !

Nekem (is) nagyon bejött az Anakee Adventure. Sajnos a hátsó hiánycikk lett.

Ezért kérdezem volt-e valakinek az alábbiak közül valamelyik?
Ha igen, megosztaná a tapasztalatait?
   
MITAS Terra Force-R
   
MITAS MC24

Első sorban nedves úton, megpakolva , tempós kanyarban érdekelne a tapadás és a stabilítás (izgága-e).
Illetve csúszáskor milyen visszajelzést ad, elötte elkezd-e mászni, és mennyire?

Előre is köszi.

Z

XL 700 V , 2008

1 548

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Zolika írta:

Sziasztok !

Nekem (is) nagyon bejött az Anakee Adventure. Sajnos a hátsó hiánycikk lett.

Ezért kérdezem volt-e valakinek az alábbiak közül valamelyik?
Ha igen, megosztaná a tapasztalatait?
   
MITAS Terra Force-R
   
MITAS MC24

Első sorban nedves úton, megpakolva , tempós kanyarban érdekelne a tapadás és a stabilítás (izgága-e).
Illetve csúszáskor milyen visszajelzést ad, elötte elkezd-e mászni, és mennyire?

Előre is köszi.

Z

Egy barátomtól azt az infót kaptam az anakee adventure-ról, hogy:

"Október végén fog érkezni a hátulja. Első gumi még nincs kiírva szállításra.
Nincs megszüntetve a típus, csak nincs gyártás."

Szóval lesz belőle! big_smile

XL650V (2007)  A bögyös vörös.

1 549

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Ez jó hír !!!

Köszi!

XL 700 V , 2008

1 550

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

A reifen.at - n lehet kapni! Igaz elég jó áron.