251

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

nero2000 írta:

Sikerült levennem, a vázhoz hozzá volt csatolva az egyik gyertyakábel, azt levettem, és úgy lejött a szelepfedél!  smile


Látom nagyon unatkozol Robi! smile Rettenetes a home office!!  big_smile  big_smile  big_smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

252

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

Sindbad írta:
nero2000 írta:

Sikerült levennem, a vázhoz hozzá volt csatolva az egyik gyertyakábel, azt levettem, és úgy lejött a szelepfedél!  smile


Látom nagyon unatkozol Robi! smile Rettenetes a home office!!  big_smile  big_smile  big_smile

Azért jó hogy megnéztem a szelephézagokat, a hátsó hengernél az egyik szívószelepnél nem volt hézag, tehát nem tudott rendesen zárni! Ez miatt volt, hogy a kompresszió is csak 8,1 volt, az első hengerben ott 11 bár! Ott meg nagyobb volt a hézag, volt egy kis hangja is! Na ezért szedtem szét, de sokat kellett vele küzdeni, mostanában nem lesz ennyire megbontva, de talán nem is kell!

Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet.
Honda XL600V 1997

253

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

nero2000 írta:
Sindbad írta:

Látom nagyon unatkozol Robi! smile Rettenetes a home office!!  big_smile  big_smile  big_smile

Azért jó hogy megnéztem a szelephézagokat, a hátsó hengernél az egyik szívószelepnél nem volt hézag, tehát nem tudott rendesen zárni! Ez miatt volt, hogy a kompresszió is csak 8,1 volt, az első hengerben ott 11 bár! Ott meg nagyobb volt a hézag, volt egy kis hangja is! Na ezért szedtem szét, de sokat kellett vele küzdeni, mostanában nem lesz ennyire megbontva, de talán nem is kell!


smile  smile  smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

254

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

nero2000 írta:

Sikerült levennem, a vázhoz hozzá volt csatolva az egyik gyertyakábel, azt levettem, és úgy lejött a szelepfedél!  smile

Mérd már meg légy szíves a szelepállító csavar négyszögének méretét.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

255 Utoljára nero2000 szerkesztette (2020. 11. 24. 19:12:48)

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

danyila írta:
nero2000 írta:

Sikerült levennem, a vázhoz hozzá volt csatolva az egyik gyertyakábel, azt levettem, és úgy lejött a szelepfedél!  smile

Mérd már meg légy szíves a szelepállító csavar négyszögének méretét.

Szia!
A csavar 4x4-es, viszont én vettem hozzá az aliról egy szelepállító szettet ami kettő kulcsból ál! Az állító 4x4 csavarnak egy kulcs, és egy 10 mm kulcs van hozzá, amin a 4x4 kulcs átdugható!
Nagyon könnyű volt vele szelepet állítani, már régen vettem, de nem volt vészes az ára szerintem!

Csatolt fájlok

szelepallito.jpg
szelepallito.jpg 24.25 kb, 2 letöltés 2020-11-24 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet.
Honda XL600V 1997

256

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

nero2000 írta:
danyila írta:

Mérd már meg légy szíves a szelepállító csavar négyszögének méretét.

Szia!
A csavar 4x4-es, viszont én vettem hozzá az aliról egy szelepállító szettet ami kettő kulcsból ál! Az állító 4x4 csavarnak egy kulcs, és egy 10 mm kulcs van hozzá, amin a 4x4 kulcs átdugható!
Nagyon könnyű volt vele szelepet állítani, már régen vettem, de nem volt vészes az ára szerintem!

https://a.aliexpress.com/_mMHwHTP

Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet.
Honda XL600V 1997

257

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

nero2000 írta:
nero2000 írta:

Szia!
A csavar 4x4-es, viszont én vettem hozzá az aliról egy szelepállító szettet ami kettő kulcsból ál! Az állító 4x4 csavarnak egy kulcs, és egy 10 mm kulcs van hozzá, amin a 4x4 kulcs átdugható!
Nagyon könnyű volt vele szelepet állítani, már régen vettem, de nem volt vészes az ára szerintem!

https://a.aliexpress.com/_mMHwHTP

Már ki is fizettem!
Köszönöm

"Mindenhol jó, de legjobb útközben."
XL 600V ('91)

258

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

moncsi írta:

Már ki is fizettem!
Köszönöm

Egészségedre, örülök, hogy segíthettem! Szelephézag állítás lesz, van hangja is?

Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet.
Honda XL600V 1997

259

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

nero2000 írta:
moncsi írta:

Már ki is fizettem!
Köszönöm

Egészségedre, örülök, hogy segíthettem! Szelephézag állítás lesz, van hangja is?

Csak rá akarok ellenőrizni, mert igaza volt Lajosnak a videóban, kell hozzá spéci szerszám.
Szelepszár szimmeringeket is szeretnék a télen cserélni, oda is kelleni fog.

"Mindenhol jó, de legjobb útközben."
XL 600V ('91)

260

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

https://www.youtube.com/watch?v=HkUEVXy … e=youtu.be

Annyi kiegészítést tennék, hogy a veszteség és  kompresszió mérést plusz 5-10 fokon, hideg motornál végeztem úgy, hogy az nem volt beindítva október óta. A gyűrűknél szűkséges olaj "tömítés"  nem hinném, hogy jelentős lett volna. A motorom az olajat nem fogyasztja. Azt általában 5-6 ezer kilométrenként, de volt eleinte, hogy 3-4 ezer kilométereként cseréltem. MOTUL félszintetikust használok leggyakrabban.
A veszteségmérőt azért vettem, mert a kompresszió mérőkről (erről a tipusról) több olyan videót is láttam, ahol a szakik bizonyították, hogy az min 2-3 barral kevesebbet mér. És nekem is ez a 8-9 bar-os értékek jöttek ki hidegen. Üzem melegen 10-11 bar körül szokott lenni.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

261

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

Pár fotó.

1. az eredeti készlet
2. az eredeti levegős csatlakozó balra, ami nem stimmelt a kompresszorommal.
3. az új, kereskedelemben kapható, a kompresszorommal kompatibilis csatlakozó
4. a kitekert eredeti és az új betekerve már a légcsövön
5. a kivett gyertya.
6. a bal oldali leesztergálható
7. A hatszög átmérője, ami nem fér el. De egy esztergályos le tudja szedni a hatszöget és meggörgőzi. nem kell a hatszög. nem kell meghúzni kulccsal.
8. Az eredeti csatlakozó átmérője, ami nem fér el betekeréskor
9. ami elfér

Ami a képen nincs, az a menetes csatlakozó. Nekem amit adtak hozzá (1-es kép) 2 db, ugyan menet szempontjábol stimmelt, de a palástja más túl nagy átmérőt adott ahhoz, hogy el tudjam tekerni a fészekben. Hozzáért és eltartotta a hűtő bordázat. Elég mélyen van a gyertya menet kezdete.

Csatolt fájlok

IMG_20201212_122954_5.jpg 110.94 kb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20201212_132346_9.jpg 56.65 kb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20201212_132522_7.jpg 110.8 kb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20201212_132630_9.jpg 199.63 kb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20201215_104653_7.jpg 105.51 kb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20210104_091641_4.jpg 156.86 kb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20210104_091653_2.jpg 60.94 kb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20210104_091852_3.jpg 152.78 kb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20210104_091909_0.jpg 157.2 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

262

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

Sziasztok!

Eltelt a motornál újabb 12.000 km és szelepállítás volt soron, két ünnep között meg is ejtettem. Ma a jó időben motoroztam is egyet már, jól megy a gép.
Először 2 éve állítottam és a képen látható csavarral, mint ahogy már sokaktól hallottam, én is szívtam. Nem jött ki simán tekerve, meg kellett fúrnom és a flex korong meghúzó nyelét dugtam bele a két fúrt lyukba és azzal tudtam kitekerni. Gondoltam, na ezt se állították a gyár óta és/vagy durván meghúzták. Akkor a berakott új csavart előírás szerűen meghúztam 15 Nm-rel. Finom, piha szorítás ez. A felette levő kisebb csavart, ahol a főtengely jelöléseit kell nézni, ahhoz még kisebb erő kell, 10 Nm.

A csatolt képen látható, hogy most se indult meg. Elképesztő, hogy mennyire begyógyul még ha az előírt időintervallumban állítunk hézagot és megfelelően lett korábban meghúzva.
Beletettem egy pont beleillő racsniskulcsra rakható imbuszbitet és ahogy elkezdtem volna lazítani, már láttam, hogy kezdi megenni az alumíniumcsavart. Pedig nem is racsniskulcson volt a bit, hanem egy T kulcson, hogy ne egy oldal felől tekerjem, hanem mindkét oldalról, hátha úgy egyenletesebb és nem hajlítom véletlenül sem. Második próbálkozásra szerencsémre megindult. De legközelebb biztos ott lesz egy pótcsavar majd, hogy ne ezen múljon majd az összerakás.

Hát ennyi semmi extra. Az egész műveletről videót készítettem a motor középállávnyra rakásától a hézagállításig, minden bontással, szereléssel együtt. Majd összerakom és feltöltöm TeCsőre, aztán ha valaki akarja, majd megnézi.

Üdv.: Laci.

Csatolt fájlok

20210123_195740.jpg 525.09 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL700V, PD13, 2010

263

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

Kellett állítani?

XL650V6

264

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

TPB írta:

Kellett állítani?

Igen. Az első henger egyik kipufogó szelepénél nem ment be a 0,20-as lapka, a többinél mindenhol bement az odavaló és a nagyobb pedig nem.
Ha jól emlékszem az egyik hátsó szelepnél még állítottam, mert talán jobban lötyögött a lapka, mint a másiknál, de ez csak kekeckedés volt.

XL700V, PD13, 2010

265

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

Lacinak , meg mindenkinek akinek ilyen csavarberohadós megnemindulós problémája van, javaslom használjon valamilyen szerelő pasztát.
Mi a cégnél OKS-250 típusút használunk. Még a kemencékben is bevált. Minden csavar oldható. Fehér színű.
Biztosan van rengeteg féle, én ezt ismerem és használom.

XL 700 V , 2008

266

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

Mészi Laci írta:

Sziasztok!

Eltelt a motornál újabb 12.000 km és szelepállítás volt soron, két ünnep között meg is ejtettem. Ma a jó időben motoroztam is egyet már, jól megy a gép.
Először 2 éve állítottam és a képen látható csavarral, mint ahogy már sokaktól hallottam, én is szívtam. Nem jött ki simán tekerve, meg kellett fúrnom és a flex korong meghúzó nyelét dugtam bele a két fúrt lyukba és azzal tudtam kitekerni. Gondoltam, na ezt se állították a gyár óta és/vagy durván meghúzták. Akkor a berakott új csavart előírás szerűen meghúztam 15 Nm-rel. Finom, piha szorítás ez. A felette levő kisebb csavart, ahol a főtengely jelöléseit kell nézni, ahhoz még kisebb erő kell, 10 Nm.

A csatolt képen látható, hogy most se indult meg. Elképesztő, hogy mennyire begyógyul még ha az előírt időintervallumban állítunk hézagot és megfelelően lett korábban meghúzva.
Beletettem egy pont beleillő racsniskulcsra rakható imbuszbitet és ahogy elkezdtem volna lazítani, már láttam, hogy kezdi megenni az alumíniumcsavart. Pedig nem is racsniskulcson volt a bit, hanem egy T kulcson, hogy ne egy oldal felől tekerjem, hanem mindkét oldalról, hátha úgy egyenletesebb és nem hajlítom véletlenül sem. Második próbálkozásra szerencsémre megindult. De legközelebb biztos ott lesz egy pótcsavar majd, hogy ne ezen múljon majd az összerakás.

Hát ennyi semmi extra. Az egész műveletről videót készítettem a motor középállávnyra rakásától a hézagállításig, minden bontással, szereléssel együtt. Majd összerakom és feltöltöm TeCsőre, aztán ha valaki akarja, majd megnézi.

Üdv.: Laci.


Minden téli karbantartáskor kitekerem ezeket a záró csavarokat és megzsírozva teszem vissza, nyomatékkulcsal - ahogy Te is  - meghúzva.  Eddig működött!   smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

267

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

Sindbad írta:

Minden téli karbantartáskor kitekerem ezeket a záró csavarokat és megzsírozva teszem vissza, nyomatékkulcsal - ahogy Te is  - meghúzva.  Eddig működött!   smile

Megzsírozva? Nem tudom biztosan, de úgy emlékszem Lajos korábban azt írta, a 650-eseknél itt a "motortéren" kívül van ez a csavar, tehát nem érdemes meghúzni, mert úgy sem folyik ki ott semmi. Jól emlékszem?
A 700-asnál viszont ott a csavar mögött ott az olaj. Vagy legalábbis a felső csavar mögött, mert ahogy forgattam, olajos volt a tárcsa, amin a holtpont jelölések vannak.
Amúgy én, ahogy a könyve írja, motorolajjal kenem be a tömítést és a megfelelő nyomatékra húzom. Ennek ellenére ragadt.

XL700V, PD13, 2010

268

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

Teflonszalag, előírt nyomatèk ès sosincs vele gondom...
Nèha felül kell emelkedni a józan èsszel a manuàlon wink

A gömbhalra lépni veszélyes és tilos! ;-)
XL650v 2001

269

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

liptakferi írta:

Teflonszalag, előírt nyomatèk ès sosincs vele gondom...
Nèha felül kell emelkedni a józan èsszel a manuàlon wink


smile  smile  smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

270

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

liptakferi írta:

Teflonszalag, előírt nyomatèk ès sosincs vele gondom...
Nèha felül kell emelkedni a józan èsszel a manuàlon wink

Nem használok általam nem ismert anyagokat, módszereket. Abból pedig eddig nem volt gondom, hogy aszerint csináltam a dolgokat, ahogy le volt írva.
Vízvezetékhez, fűtéshez használtam már teflonszalagot 2-szer életemben, de a motorblokkhoz nem jutott volna eszembe használni.
Annak aki ismeri és használta akár többször is egyértelmúen tudja is, hogy mit bír, nyilván való ez és nem a "józan ész" kategória, hanem tudás és ismeret.
Most, hogy itt kaptam tippet, utánanézek a teflonszalagos megoldásnak.

Bocsánat ezért, de nem szeretem az ilyen válaszokat, amikor ha valaki tud valamit, akkor már másnak is csak gondolkodnia kellene. Ilyen alapon felesleges a műhely fórum, mindenki józan ésszel oldja meg a gondjait az általa ismert vagy nem ismert módszerekkel.
Sok elektronikai kérdés itt a fórumon nekem teljesen alap, még sem írtam még hasonlókat, hanem akár bőbeszédűen ugyan de írtam választ közérthető nyelven. Pedig a szervizkönyv és a józan eszü műszerész ismeretek egyértelműen leírják a megoldásokat.

XL700V, PD13, 2010

271

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

nero2000 írta:
danyila írta:

Mérd már meg légy szíves a szelepállító csavar négyszögének méretét.

Szia!
A csavar 4x4-es, viszont én vettem hozzá az aliról egy szelepállító szettet ami kettő kulcsból ál! Az állító 4x4 csavarnak egy kulcs, és egy 10 mm kulcs van hozzá, amin a 4x4 kulcs átdugható!
Nagyon könnyű volt vele szelepet állítani, már régen vettem, de nem volt vészes az ára szerintem!

Most rendeltem én is az Aliról 1315 Ft. Remélem ide ér tavaszig  big_smile

XL600V - 1998

272 Utoljára Attila77 szerkesztette (2021. 09. 24. 19:13:12)

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

Sziasztok!

Szelephézag ellenőrzés előtt állok xl700-nál és szeretnék rendelni hozzá tömítéseket. Szeretném kikérni a véleményeteket, hogy a mellékelt oemparts-os robbantott ábra alapján mi az amit ilyenkor cserélni szoktrak. Az előző állításkor nem vettem semmit hozzá, visszakerült a régi, most hogy pasztázva vagy nem azt nem tudom, de most erre odafigyelnék. A minap beszélgettem egy szervizessel, azt mondta hogy ők a szelepfedél tömítésen kívül még a kémlelő ablak (ez azt hiszem a 700nál nincs) valamint a szelepfedél csavarok gumi tömítéseit is cserélik minden egyes szétszedéskor. Köszi előre is.

Csatolt fájlok

1011482-1011482-e-1-szelepfedel.png 63.55 kb, 1 letöltés 2021-09-24 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

273

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

Attila77 írta:

Sziasztok!

Szelephézag ellenőrzés előtt állok xl700-nál és szeretnék rendelni hozzá tömítéseket. Szeretném kikérni a véleményeteket, hogy a mellékelt oemparts-os robbantott ábra alapján mi az amit ilyenkor cserélni szoktrak. Az előző állításkor nem vettem semmit hozzá, visszakerült a régi, most hogy pasztázva vagy nem azt nem tudom, de most erre odafigyelnék. A minap beszélgettem egy szervizessel, azt mondta hogy ők a szelepfedél tömítésen kívül még a kémlelő ablak (ez azt hiszem a 700nál nincs) valamint a szelepfedél csavarok gumi tömítéseit is cserélik minden egyes szétszedéskor. Köszi előre is.

Szia!

Igen, a fedél tömítésen kívül én cseréltem minden állításnál a csavar alatti gumikat is.
A képen látható 9-es számúakat.

Ezt:
https://www.motorosboltroadrider.hu/Sze … d32013.htm

Laci.

XL700V, PD13, 2010

274

Válasz: Szelepállítás és a kompresszó

Mészi Laci írta:
Attila77 írta:

Sziasztok!

Szelephézag ellenőrzés előtt állok xl700-nál és szeretnék rendelni hozzá tömítéseket. Szeretném kikérni a véleményeteket, hogy a mellékelt oemparts-os robbantott ábra alapján mi az amit ilyenkor cserélni szoktrak. Az előző állításkor nem vettem semmit hozzá, visszakerült a régi, most hogy pasztázva vagy nem azt nem tudom, de most erre odafigyelnék. A minap beszélgettem egy szervizessel, azt mondta hogy ők a szelepfedél tömítésen kívül még a kémlelő ablak (ez azt hiszem a 700nál nincs) valamint a szelepfedél csavarok gumi tömítéseit is cserélik minden egyes szétszedéskor. Köszi előre is.

Szia!

Igen, a fedél tömítésen kívül én cseréltem minden állításnál a csavar alatti gumikat is.
A képen látható 9-es számúakat.

Ezt:
https://www.motorosboltroadrider.hu/Sze … d32013.htm

Laci.


Bármi kérdésed van a munkamenettel, ne habozz !!!

XL700V, PD13, 2010