1 451

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Tomtom írta:

Le kell szerelni a fogaskereket, vagy elég kicsit alányomni valamivel? És milyen zsír kell hozzá?

Kell zsír. Nem sok. Csak annyi, hogy ne legyen száraz.
A lánckereket le kell szedni. Mert egyrészt nem lehet amúgy rendesen kitakarítani. Másráészt a zsirozása így megoldható. És ekkor fog látszani, hogy elkezdte e már enni a tengeléyt a lánckerék. Én normál sárga csapágyzsírral szoktam, deha van rezes zsírod, az is jó. Lényeg, soha ne legyen száraz.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

1 452

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

https://onroad.hu/2019/08/01/jarjuk-ala … c-temajat/
Itt nem írnak áztatásról, csepegtetésről... roll  hmm
http://www.wexxtor.hu/alkatresz/lancmeretezes.html
Akinek eddig kínai vala a 525, 520... számok.

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

1 453

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Öcsi írta:

https://onroad.hu/2019/08/01/jarjuk-ala … c-temajat/
Itt nem írnak áztatásról, csepegtetésről... roll  hmm
http://www.wexxtor.hu/alkatresz/lancmeretezes.html
Akinek eddig kínai vala a 525, 520... számok.


A gyűrűs láncokat hiába áztatod, nem megy be az olaj a görgőkhöz. Ha igen, akkor kalap szar az egész, mert a víz a sár is bemegy! big_smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

1 454

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sindbad írta:
Öcsi írta:

https://onroad.hu/2019/08/01/jarjuk-ala … c-temajat/
Itt nem írnak áztatásról, csepegtetésről... roll  hmm
http://www.wexxtor.hu/alkatresz/lancmeretezes.html
Akinek eddig kínai vala a 525, 520... számok.


A gyűrűs láncokat hiába áztatod, nem megy be az olaj a görgőkhöz. Ha igen, akkor kalap szar az egész, mert a víz a sár is bemegy! big_smile

Én is ezt mondom... lol  lol  lol

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

1 455

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Öcsi írta:
Sindbad írta:

A gyűrűs láncokat hiába áztatod, nem megy be az olaj a görgőkhöz. Ha igen, akkor kalap szar az egész, mert a víz a sár is bemegy! big_smile

Én is ezt mondom... lol  lol  lol

big_smile  big_smile  big_smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

1 456

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sziasztok,

tudom, hogy többünknek van Scottoilere. Nem tudom Ti hogy vagytok a feltöltésével, de nekem a Scottoileres módszerrel kicsit nehézkes
(többször lejött a műanyag cső mikor melyik végről), illetve nemrég ki is szakadt a dugó, amelyikkel lehet végezni a feltöltést.
Most gondoltam kipróbálom egy egyszerű 20 ml es fecskendővel, s ezzel tökéletesen fel lehet tölteni.
A fecskendő pont befér a louis os olajflakonba, s a vége is a feltöltőcsőbe.
Ha nem akarom csurig tölteni, szinte semmi sem megy ki.
Gyorsabb, egyszerűbb, tisztább, olcsóbb.
Ment is a hátsó dobozba a 100 ml olajosflakon +  a fecskendő.

Honda XL 650 V 2000, 2011-

1 457

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

logan85 írta:

Sziasztok,

tudom, hogy többünknek van Scottoilere. Nem tudom Ti hogy vagytok a feltöltésével, de nekem a Scottoileres módszerrel kicsit nehézkes
(többször lejött a műanyag cső mikor melyik végről), illetve nemrég ki is szakadt a dugó, amelyikkel lehet végezni a feltöltést.
Most gondoltam kipróbálom egy egyszerű 20 ml es fecskendővel, s ezzel tökéletesen fel lehet tölteni.
A fecskendő pont befér a louis os olajflakonba, s a vége is a feltöltőcsőbe.
Ha nem akarom csurig tölteni, szinte semmi sem megy ki.
Gyorsabb, egyszerűbb, tisztább, olcsóbb.
Ment is a hátsó dobozba a 100 ml olajosflakon +  a fecskendő.

Amíg   nekem is ez  volt, így csináltam.  De .ost Tuttoro  van a motorosok, azóta egyszerű az életem.

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

1 458

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

logan85 írta:

Sziasztok,

tudom, hogy többünknek van Scottoilere. Nem tudom Ti hogy vagytok a feltöltésével, de nekem a Scottoileres módszerrel kicsit nehézkes
(többször lejött a műanyag cső mikor melyik végről), illetve nemrég ki is szakadt a dugó, amelyikkel lehet végezni a feltöltést.
Most gondoltam kipróbálom egy egyszerű 20 ml es fecskendővel, s ezzel tökéletesen fel lehet tölteni.
A fecskendő pont befér a louis os olajflakonba, s a vége is a feltöltőcsőbe.
Ha nem akarom csurig tölteni, szinte semmi sem megy ki.
Gyorsabb, egyszerűbb, tisztább, olcsóbb.
Ment is a hátsó dobozba a 100 ml olajosflakon +  a fecskendő.

Amíg   nekem is ez  volt, így csináltam.  De .ost Tuttoro  van a motorosok, azóta egyszerű az életem.

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

1 459

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

logan85 írta:

Sziasztok,

tudom, hogy többünknek van Scottoilere. Nem tudom Ti hogy vagytok a feltöltésével, de nekem a Scottoileres módszerrel kicsit nehézkes
(többször lejött a műanyag cső mikor melyik végről), illetve nemrég ki is szakadt a dugó, amelyikkel lehet végezni a feltöltést.
Most gondoltam kipróbálom egy egyszerű 20 ml es fecskendővel, s ezzel tökéletesen fel lehet tölteni.
A fecskendő pont befér a louis os olajflakonba, s a vége is a feltöltőcsőbe.
Ha nem akarom csurig tölteni, szinte semmi sem megy ki.
Gyorsabb, egyszerűbb, tisztább, olcsóbb.
Ment is a hátsó dobozba a 100 ml olajosflakon +  a fecskendő.

Eddig is így csináltam.
Én sima Hosquarna láncfűrész láncolajat használok. Annó kb 1000,- Ft volt egy liter. Ugyanolyan jó! A Stihl kicsit folyósabb volt, igy azt nem próbáltam.

(Yodesz)
XL650V 2006

1 460

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sziasztok,

ismét egy "bagatell" kérdés:):
Láncfeszesség ellenőrzést oldal sztenderen vagy közép sztenderen(vagy alátámasztva, ha nincs) kell elvégezni?
Több fajta leírást olvastam, nem egyértelmű.
- Elég, ha kb. 10 cm-enként megmérem a lógást?
- mennyi az a tűrés, ami még elfogadható a lemért 10-12 helyen?pl. ha ugye 35-45 mm a normál, akkor ha a lemért helyek többségénél kb.35 mm, mennyi ami még jó a maradéknál?hány mm különbség?
- vagy mindenhol pont egyformának kell lennie mm-re?
- a beállítást( ha nem megfelelő a feszesség) oldal/közép sztrenderen kell?

Köszi

1 461

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Laca írta:

Sziasztok,

ismét egy "bagatell" kérdés:):
Láncfeszesség ellenőrzést oldal sztenderen vagy közép sztenderen(vagy alátámasztva, ha nincs) kell elvégezni?
Több fajta leírást olvastam, nem egyértelmű.
- Elég, ha kb. 10 cm-enként megmérem a lógást?
- mennyi az a tűrés, ami még elfogadható a lemért 10-12 helyen?pl. ha ugye 35-45 mm a normál, akkor ha a lemért helyek többségénél kb.35 mm, mennyi ami még jó a maradéknál?hány mm különbség?
- vagy mindenhol pont egyformának kell lennie mm-re?
- a beállítást( ha nem megfelelő a feszesség) oldal/közép sztrenderen kell?

Köszi

Oldaltámaszon mérd. Az alsó felén, kb a közepén, a láncra merőlegesen tartott mérőszalaggal, vagy colstokkal. Ha állítani kell, akkor azt egyszerűbb középtámaszon csinálni. Utána a kerekein kicsit meghintáztatod, és úgy mér újra.  smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

1 462

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

köszi Sindbad,
többi kérdésre is tudnál(tok)választ adni? smile

Sindbad írta:
Laca írta:

Sziasztok,

ismét egy "bagatell" kérdés:):
Láncfeszesség ellenőrzést oldal sztenderen vagy közép sztenderen(vagy alátámasztva, ha nincs) kell elvégezni?
Több fajta leírást olvastam, nem egyértelmű.
- Elég, ha kb. 10 cm-enként megmérem a lógást?
- mennyi az a tűrés, ami még elfogadható a lemért 10-12 helyen?pl. ha ugye 35-45 mm a normál, akkor ha a lemért helyek többségénél kb.35 mm, mennyi ami még jó a maradéknál?hány mm különbség?
- vagy mindenhol pont egyformának kell lennie mm-re?
- a beállítást( ha nem megfelelő a feszesség) oldal/közép sztrenderen kell?

Köszi

Oldaltámaszon mérd. Az alsó felén, kb a közepén, a láncra merőlegesen tartott mérőszalaggal, vagy colstokkal. Ha állítani kell, akkor azt egyszerűbb középtámaszon csinálni. Utána a kerekein kicsit meghintáztatod, és úgy mér újra.  smile

1 463

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Laca írta:

Sziasztok,

ismét egy "bagatell" kérdés:):
Láncfeszesség ellenőrzést oldal sztenderen vagy közép sztenderen(vagy alátámasztva, ha nincs) kell elvégezni?
Több fajta leírást olvastam, nem egyértelmű.
- Elég, ha kb. 10 cm-enként megmérem a lógást?
- mennyi az a tűrés, ami még elfogadható a lemért 10-12 helyen?pl. ha ugye 35-45 mm a normál, akkor ha a lemért helyek többségénél kb.35 mm, mennyi ami még jó a maradéknál?hány mm különbség?
- vagy mindenhol pont egyformának kell lennie mm-re?
- a beállítást( ha nem megfelelő a feszesség) oldal/közép sztrenderen kell?

Köszi

A láncfeszességet elég 1 helyen mérni.
A másik amire gondolsz az a láncnyúlás lesz.

1988 XL600V

1 464

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sziasztok!
Előző lánccal 62000-et mentem el.
Az alatt 1X kellett feszítenem rajta.
Most is ugyanaz a DID 525VX 120ZB van rajta.
Eddig ~ 28000 km van benne,de már 3.X kell feszítenem rajta.
Tapasztaltatok minőségromlást a DID-nél??
Válaszokat előre is köszönöm!

XL650V6

1 465

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

https://www.shox.hu/motoros-olvasnivalo … 1ntghtdp3h

XL650V6

1 466

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Tegnap lecseréltem a láncszettet. kicsit módosítva a végáttételt 47/16-os lánckerekek kerültek fel és JT X1R3 lánc. elölre a gumibetétes " rezgéscsillapítós verziót vettem. Búgócsiga lett a motorból, úgy szól mint a rédi Panorámák differenciálműve -a legtöbb esetben . Húzó és toló üzemben kissé más hangon illetv3e minden fokozatban van egy forduélatszám tartomány ahol néma. Már mindent átnéztem ujra pozicionáltam ellenőriztem . Ez a JT ilyen zajos másnál is ??

1 467

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Jozsef m írta:

Tegnap lecseréltem a láncszettet. kicsit módosítva a végáttételt 47/16-os lánckerekek kerültek fel és JT X1R3 lánc. elölre a gumibetétes " rezgéscsillapítós verziót vettem. Búgócsiga lett a motorból, úgy szól mint a rédi Panorámák differenciálműve -a legtöbb esetben . Húzó és toló üzemben kissé más hangon illetv3e minden fokozatban van egy forduélatszám tartomány ahol néma. Már mindent átnéztem ujra pozicionáltam ellenőriztem . Ez a JT ilyen zajos másnál is ??

Használtam ilyen gumis JT- t .
igaz gyári áttételben, de nem volt hangja. Nem hinném, hogy az a baj.Ha megvan a régi első lánckerék akkor tedd vissza kicsit és hallgasd meg úgy is.
Gondolom a lánc megfelelően laza...

'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-
Everything that kills me makes me feel alive!

1 468 Utoljára Tomita szerkesztette (2023. 04. 24. 10:42:29)

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sziasztok!

Lánc csere. Próbálkozzak a "nyitott láncszemes" verzióval (nittelős) vagy csak a végtelenített a tuti? Nem akarom most szétszedni az egész hátsó részt emiatt...

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

1 469

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Tomita írta:

Sziasztok!

Lánc csere. Próbálkozzak a "nyitott láncszemes" verzióval (nittelős) vagy csak a végtelenített a tuti? Nem akarom most szétszedni az egész hátsó részt emiatt...

Szia! Semmi gond a "kalapálós" fajtával. Csak ésszel kell préselni. wink Itt pár embernél még a szerelhetős patentszeműt is láttam...

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

1 470

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Tomita írta:

Sziasztok!

Lánc csere. Próbálkozzak a "nyitott láncszemes" verzióval (nittelős) vagy csak a végtelenített a tuti? Nem akarom most szétszedni az egész hátsó részt emiatt...

Szia!
Most jött meg az új láncom, DID 525 VX3, GOLD (118). Gyárilag csomagolva, patentszemmel. Úgy nézem, ehhez is kel némi préserő, az „oldal lap” csak úgy simán nem megy fel. Így ránézésre megbízhatónak tűnik, patentszemmel.

XL600V 1993

1 471

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Igen,X gyűrűsnél kell nyomóerő.

XL650V6

1 472

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

m_zoli írta:
Tomita írta:

Sziasztok!

Lánc csere. Próbálkozzak a "nyitott láncszemes" verzióval (nittelős) vagy csak a végtelenített a tuti? Nem akarom most szétszedni az egész hátsó részt emiatt...

Szia!
Most jött meg az új láncom, DID 525 VX3, GOLD (118). Gyárilag csomagolva, patentszemmel. Úgy nézem, ehhez is kel némi préserő, az „oldal lap” csak úgy simán nem megy fel. Így ránézésre megbízhatónak tűnik, patentszemmel.

szia.

hol vetted és mennyiért?

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

1 473

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Tomita írta:
m_zoli írta:

Szia!
Most jött meg az új láncom, DID 525 VX3, GOLD (118). Gyárilag csomagolva, patentszemmel. Úgy nézem, ehhez is kel némi préserő, az „oldal lap” csak úgy simán nem megy fel. Így ránézésre megbízhatónak tűnik, patentszemmel.

szia.

hol vetted és mennyiért?

Szia!

motoralkatesz.eu     :kedvezménnyel: 30 080Ft + szállítási díj.

XL600V 1993

1 474

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Szia szerintem is jó választas ez a lánc én is náluk rendeltem minden oké vele nekem jt lánckerékkel lettfelszerelve .

650xl 2000

1 475

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Öcsi írta:
Tomita írta:

Sziasztok!

Lánc csere. Próbálkozzak a "nyitott láncszemes" verzióval (nittelős) vagy csak a végtelenített a tuti? Nem akarom most szétszedni az egész hátsó részt emiatt...

Szia! Semmi gond a "kalapálós" fajtával. Csak ésszel kell préselni. wink Itt pár embernél még a szerelhetős patentszeműt is láttam...


Csak préselőst használok, vagy végtelenítettet!   smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )