Most jött vissza a 650-em a szerelőtől, voltak vele gondok rendesen: felcserélt tűk a karbiban, össze-vissza vezetett kábelek, hosszú volt a lista. Most szinkronizálva van a karbi, szelephézag beállítva, tökéletes az alapjárat, szép hangja lett a motornak, minden klassz, de egyetlen dolog zavar (ami fakadhat a fenti hibákra válaszul adott rossz megszokásból): eddig (hidegebb is volt reggel, 9-10°C) teljesen ráhúztam a szivatót, indult, felpörgött viszonylag hamar 2000-2500 környékére, vártam pár másodpercet, visszatoltam kicsit a szivatót, elindultam, visszanyomtam a szivatót teljesen 4-5 perc után.
Hozzáteszem ezelőtt manuálisan fel kellett tekernem az alapjáratot 1500-ra, hogy valami ereje legyen és kb. menjen. Szóval. Most ugye az alapjárat ahogyan a nagykönyvben meg van írva ~1250. Tök jó. Viszont a reggeli hidegindítás picit fejvakarós.
Ha behúzom a szivatót teljesen, pár másodpercig tartja az 1800 fordulat környékét aztán leesik 1100-re és a motor szenved, mintha sok lenne az üzemanyag. Visszanyomom félállásba, ott van egy sweet spot, ott az alapjárat 1500-1600 környékére felmászik és ketyeg a motor. Ma így hagytam, szivató tehát félig nyitva, indultam, szépen fel is ment a fordulat menet közben 1900-ra, de ott már a hőfok is negyed álláson volt, szóval szivató vissza és mentem a dolgomra.
Aki érti amit leírtam, szerinte ez így teljesen oké viselkedés, mert meleg van már? Nem kell neki azonnal felpörögnie 2000-re ilyen melegben teljesen behúzott szivatóval? Simán lehet, hogy egyszerűen annyira hozzászoktam egy hibásan beállított motorhoz, hogy szokatlan most minden...
2000 Honda Transalp XL650V - Öreglány