1 676

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

De lejártad mindjárt gondolom a mitast .itt több tulajal is beszéltem S ugyan így jártak nálam 80 százalékosan is kezdte csinálni volt pár okos aki mondta biztos nagy nyomáson használtam stb stb de akkor 20 ember mind nagy nyomáson használja.Mien a mitas puha az anyagja amúgy ? Mennyire gyorsan kopik ??

1 677

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

jotel92 írta:

De lejártad mindjárt gondolom a mitast .itt több tulajal is beszéltem S ugyan így jártak nálam 80 százalékosan is kezdte csinálni volt pár okos aki mondta biztos nagy nyomáson használtam stb stb de akkor 20 ember mind nagy nyomáson használja.Mien a mitas puha az anyagja amúgy ? Mennyire gyorsan kopik ??

Guminyomásra kínosan figyelek, hajtani se nagyon hajtom.
Puhának puha a gumi.
Esőben se volt soha gondom vele, sőt 3-4 fokban is szépen működik.
Ahhoz képest, hogy 60-40-es gumi eddig nem volt vészesen hangos. Most viszont, hogy így elkezdett kopni hangosabb lett és a kormányon is megnőtt a vibráció.

Még 3.6mm a minta ez elsőn.
1 hónap múlva jön az anaker adventure, feldobom rá és ez meg megy tartalék guminak.

1988 XL600V

1 678

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Egyet próbálok a mitasal lássuk mien inkább legyen puhább S fogjon azt számítom.majd várom a véleményedet anaked adventurol is.

1 679

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

jotel92 írta:

én is mitas E07 + fogok venni sok jót hallottam márkáról


18 éve van meg a transalpom. 120 ezer km-t tettem bele.

A gumi evolúcióm kronológiája.

A gyári után. Ami azt hiszem Fireston volt.
Mitas E-07. Kb két hátsó egy első. Nyiklő nyeklő gumi. Defektnél életveszélyes. Laposan katasztrófális. Vékony falú 5-6 ezret bírt a hátsó.
Esőbe nem való. Csúszkál. Mérsékleten zajos. Sárban eltömődik ez is.

Heidenau K60 Egy Grossglockner túra oda vissza után dühömben eladtam. Olyan zajos, hogy nem bírtam. Masszív erős gumi. Hátsókerekes 0 barral is lehetett vele menni. Csak lassan. Különleges frekvenciájú menet zaja volt. Az összestől amit használtam eltérő. Kibirhatatlan volt.

Continental TKC 80 Ez volt az első jó gumim. Kár, hogy gyorsan kopik. Egy 3 ezer km-es balkán túra után a második előtt már a hátsót cserélni kellett. Vagy 3-4 hátsót nyűttem el, gyakorlatilag évente cseréltem a hátsót. Egymartmadosak dobtam ki. Az első nagyon kagylósodott. Látszatra egy trerepes gumi, de aszfalton is nagyon jó. Esőben is jól tapadt. Defektnél nem rogyik összze.
A sok előnye mellett zajos volt ez is, de tűrtem. Nem úgy zajos, mint a Heidenau.

Continentál Escape Ez már egy csenedesebb gumi. Nem kopik olyan gyorsan mint a TKC80. Esőben nem éreztem jónak. Néha megcsúszott. Terepre nem jó. Két évet is kibirt egy hátsó.

Michelin anakee adventure.

Ő a G U M I

Az első aminek az első kereke nem kagylósodott és a hátsója nem repedezett másfélév után. Csodásan tapad szárazon és esőben. 15 ezer km feletti futás. Nagyon halk. Mitas E-07-nél kétszer olyan sokat fut. Ha nem inkább háromszor, és csak 16 ezer Ft-tal drágább a Michelin.
Terepre is mentem vele. Volt hogy nagy sárban. De ez pár km kilnlódástól eltekintve nagyon jó cucc.
Mindkét gumi első-hátsó már kétkomponensű. Egyenesfutásnál kemyényebb. Kanyarban lágyabb keverék fekszik az aszfaltra. A hátsója 130/80/17-es már radiál. Talán ez okozza azt a motorozási élményt, amit eddig egyik gumi sem. Erős gumi. Gumis is megküzdött vele, mire felszerelte. Nem szeretnék vele defektet a hegyen. Nem kagylósodott az elej még 15 ezer klm után sem. Ezzel adják ki a BMW GS-eket gyárilag

Végezetül, amit legutoljára tettem fel. Most is ez van. Nem régen jkelent meg.
Continentál TKC-70. Ez nem radiál, de két komponensű mindkét kerék. Tökéletes gumi. Ezzel jártam meg a Nordkappot (8000 km). Sokszor 2-3 fokos jeges tengeralatti alagutakkal tarkítva. Esőben és szárazon is tökéletes. Csendes. 8000 km után még a fele meg van a guminak. Nem kagylósodik ez sem és nem repedezik. 10 ezerrel olcsóbb a Michelin anakee adventuretől. Erős robosztus gumi ez is.

A következő is Michelin anakee adventure. Motorozni szeretek, nem szopni. Ezzel a gumival jön meg az élmény, eszedbe sem jut mi fut alattad. Nem hallani csak egy enyhe villanymotor hangot. Kanyarban tapad és csak a bátorság szab határt a döntési szögnek, a gumi nem.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

1 680

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

danyila írta:
jotel92 írta:

én is mitas E07 + fogok venni sok jót hallottam márkáról


18 éve van meg a transalpom. 120 ezer km-t tettem bele.

A gumi evolúcióm kronológiája.

A gyári után. Ami azt hiszem Fireston volt.
Mitas E-07. Kb két hátsó egy első. Nyiklő nyeklő gumi. Defektnél életveszélyes. Laposan katasztrófális. Vékony falú 5-6 ezret bírt a hátsó.
Esőbe nem való. Csúszkál. Mérsékleten zajos. Sárban eltömődik ez is.

Heidenau K60 Egy Grossglockner túra oda vissza után dühömben eladtam. Olyan zajos, hogy nem bírtam. Masszív erős gumi. Hátsókerekes 0 barral is lehetett vele menni. Csak lassan. Különleges frekvenciájú menet zaja volt. Az összestől amit használtam eltérő. Kibirhatatlan volt.

Continental TKC 80 Ez volt az első jó gumim. Kár, hogy gyorsan kopik. Egy 3 ezer km-es balkán túra után a második előtt már a hátsót cserélni kellett. Vagy 3-4 hátsót nyűttem el, gyakorlatilag évente cseréltem a hátsót. Egymartmadosak dobtam ki. Az első nagyon kagylósodott. Látszatra egy trerepes gumi, de aszfalton is nagyon jó. Esőben is jól tapadt. Defektnél nem rogyik összze.
A sok előnye mellett zajos volt ez is, de tűrtem. Nem úgy zajos, mint a Heidenau.

Continentál Escape Ez már egy csenedesebb gumi. Nem kopik olyan gyorsan mint a TKC80. Esőben nem éreztem jónak. Néha megcsúszott. Terepre nem jó. Két évet is kibirt egy hátsó.

Michelin anakee adventure.

Ő a G U M I

Az első aminek az első kereke nem kagylósodott és a hátsója nem repedezett másfélév után. Csodásan tapad szárazon és esőben. 15 ezer km feletti futás. Nagyon halk. Mitas E-07-nél kétszer olyan sokat fut. Ha nem inkább háromszor, és csak 16 ezer Ft-tal drágább a Michelin.
Terepre is mentem vele. Volt hogy nagy sárban. De ez pár km kilnlódástól eltekintve nagyon jó cucc.
Mindkét gumi első-hátsó már kétkomponensű. Egyenesfutásnál kemyényebb. Kanyarban lágyabb keverék fekszik az aszfaltra. A hátsója 130/80/17-es már radiál. Talán ez okozza azt a motorozási élményt, amit eddig egyik gumi sem. Erős gumi. Gumis is megküzdött vele, mire felszerelte. Nem szeretnék vele defektet a hegyen. Nem kagylósodott az elej még 15 ezer klm után sem. Ezzel adják ki a BMW GS-eket gyárilag

Végezetül, amit legutoljára tettem fel. Most is ez van. Nem régen jkelent meg.
Continentál TKC-70. Ez nem radiál, de két komponensű mindkét kerék. Tökéletes gumi. Ezzel jártam meg a Nordkappot (8000 km). Sokszor 2-3 fokos jeges tengeralatti alagutakkal tarkítva. Esőben és szárazon is tökéletes. Csendes. 8000 km után még a fele meg van a guminak. Nem kagylósodik ez sem és nem repedezik. 10 ezerrel olcsóbb a Michelin anakee adventuretől. Erős robosztus gumi ez is.

A következő is Michelin anakee adventure. Motorozni szeretek, nem szopni. Ezzel a gumival jön meg az élmény, eszedbe sem jut mi fut alattad. Nem hallani csak egy enyhe villanymotor hangot. Kanyarban tapad és csak a bátorság szab határt a döntési szögnek, a gumi nem.

smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

1 681

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

danyila írta:
jotel92 írta:

én is mitas E07 + fogok venni sok jót hallottam márkáról

big_smile

1988 XL600V