1 676

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

De lejártad mindjárt gondolom a mitast .itt több tulajal is beszéltem S ugyan így jártak nálam 80 százalékosan is kezdte csinálni volt pár okos aki mondta biztos nagy nyomáson használtam stb stb de akkor 20 ember mind nagy nyomáson használja.Mien a mitas puha az anyagja amúgy ? Mennyire gyorsan kopik ??

1 677

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

jotel92 írta:

De lejártad mindjárt gondolom a mitast .itt több tulajal is beszéltem S ugyan így jártak nálam 80 százalékosan is kezdte csinálni volt pár okos aki mondta biztos nagy nyomáson használtam stb stb de akkor 20 ember mind nagy nyomáson használja.Mien a mitas puha az anyagja amúgy ? Mennyire gyorsan kopik ??

Guminyomásra kínosan figyelek, hajtani se nagyon hajtom.
Puhának puha a gumi.
Esőben se volt soha gondom vele, sőt 3-4 fokban is szépen működik.
Ahhoz képest, hogy 60-40-es gumi eddig nem volt vészesen hangos. Most viszont, hogy így elkezdett kopni hangosabb lett és a kormányon is megnőtt a vibráció.

Még 3.6mm a minta ez elsőn.
1 hónap múlva jön az anaker adventure, feldobom rá és ez meg megy tartalék guminak.

1988 XL600V

1 678

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Egyet próbálok a mitasal lássuk mien inkább legyen puhább S fogjon azt számítom.majd várom a véleményedet anaked adventurol is.

1 679

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

jotel92 írta:

én is mitas E07 + fogok venni sok jót hallottam márkáról


18 éve van meg a transalpom. 120 ezer km-t tettem bele.

A gumi evolúcióm kronológiája.

A gyári után. Ami azt hiszem Fireston volt.
Mitas E-07. Kb két hátsó egy első. Nyiklő nyeklő gumi. Defektnél életveszélyes. Laposan katasztrófális. Vékony falú 5-6 ezret bírt a hátsó.
Esőbe nem való. Csúszkál. Mérsékleten zajos. Sárban eltömődik ez is.

Heidenau K60 Egy Grossglockner túra oda vissza után dühömben eladtam. Olyan zajos, hogy nem bírtam. Masszív erős gumi. Hátsókerekes 0 barral is lehetett vele menni. Csak lassan. Különleges frekvenciájú menet zaja volt. Az összestől amit használtam eltérő. Kibirhatatlan volt.

Continental TKC 80 Ez volt az első jó gumim. Kár, hogy gyorsan kopik. Egy 3 ezer km-es balkán túra után a második előtt már a hátsót cserélni kellett. Vagy 3-4 hátsót nyűttem el, gyakorlatilag évente cseréltem a hátsót. Egymartmadosak dobtam ki. Az első nagyon kagylósodott. Látszatra egy trerepes gumi, de aszfalton is nagyon jó. Esőben is jól tapadt. Defektnél nem rogyik összze.
A sok előnye mellett zajos volt ez is, de tűrtem. Nem úgy zajos, mint a Heidenau.

Continentál Escape Ez már egy csenedesebb gumi. Nem kopik olyan gyorsan mint a TKC80. Esőben nem éreztem jónak. Néha megcsúszott. Terepre nem jó. Két évet is kibirt egy hátsó.

Michelin anakee adventure.

Ő a G U M I

Az első aminek az első kereke nem kagylósodott és a hátsója nem repedezett másfélév után. Csodásan tapad szárazon és esőben. 15 ezer km feletti futás. Nagyon halk. Mitas E-07-nél kétszer olyan sokat fut. Ha nem inkább háromszor, és csak 16 ezer Ft-tal drágább a Michelin.
Terepre is mentem vele. Volt hogy nagy sárban. De ez pár km kilnlódástól eltekintve nagyon jó cucc.
Mindkét gumi első-hátsó már kétkomponensű. Egyenesfutásnál kemyényebb. Kanyarban lágyabb keverék fekszik az aszfaltra. A hátsója 130/80/17-es már radiál. Talán ez okozza azt a motorozási élményt, amit eddig egyik gumi sem. Erős gumi. Gumis is megküzdött vele, mire felszerelte. Nem szeretnék vele defektet a hegyen. Nem kagylósodott az elej még 15 ezer klm után sem. Ezzel adják ki a BMW GS-eket gyárilag

Végezetül, amit legutoljára tettem fel. Most is ez van. Nem régen jkelent meg.
Continentál TKC-70. Ez nem radiál, de két komponensű mindkét kerék. Tökéletes gumi. Ezzel jártam meg a Nordkappot (8000 km). Sokszor 2-3 fokos jeges tengeralatti alagutakkal tarkítva. Esőben és szárazon is tökéletes. Csendes. 8000 km után még a fele meg van a guminak. Nem kagylósodik ez sem és nem repedezik. 10 ezerrel olcsóbb a Michelin anakee adventuretől. Erős robosztus gumi ez is.

A következő is Michelin anakee adventure. Motorozni szeretek, nem szopni. Ezzel a gumival jön meg az élmény, eszedbe sem jut mi fut alattad. Nem hallani csak egy enyhe villanymotor hangot. Kanyarban tapad és csak a bátorság szab határt a döntési szögnek, a gumi nem.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

1 680

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

danyila írta:
jotel92 írta:

én is mitas E07 + fogok venni sok jót hallottam márkáról


18 éve van meg a transalpom. 120 ezer km-t tettem bele.

A gumi evolúcióm kronológiája.

A gyári után. Ami azt hiszem Fireston volt.
Mitas E-07. Kb két hátsó egy első. Nyiklő nyeklő gumi. Defektnél életveszélyes. Laposan katasztrófális. Vékony falú 5-6 ezret bírt a hátsó.
Esőbe nem való. Csúszkál. Mérsékleten zajos. Sárban eltömődik ez is.

Heidenau K60 Egy Grossglockner túra oda vissza után dühömben eladtam. Olyan zajos, hogy nem bírtam. Masszív erős gumi. Hátsókerekes 0 barral is lehetett vele menni. Csak lassan. Különleges frekvenciájú menet zaja volt. Az összestől amit használtam eltérő. Kibirhatatlan volt.

Continental TKC 80 Ez volt az első jó gumim. Kár, hogy gyorsan kopik. Egy 3 ezer km-es balkán túra után a második előtt már a hátsót cserélni kellett. Vagy 3-4 hátsót nyűttem el, gyakorlatilag évente cseréltem a hátsót. Egymartmadosak dobtam ki. Az első nagyon kagylósodott. Látszatra egy trerepes gumi, de aszfalton is nagyon jó. Esőben is jól tapadt. Defektnél nem rogyik összze.
A sok előnye mellett zajos volt ez is, de tűrtem. Nem úgy zajos, mint a Heidenau.

Continentál Escape Ez már egy csenedesebb gumi. Nem kopik olyan gyorsan mint a TKC80. Esőben nem éreztem jónak. Néha megcsúszott. Terepre nem jó. Két évet is kibirt egy hátsó.

Michelin anakee adventure.

Ő a G U M I

Az első aminek az első kereke nem kagylósodott és a hátsója nem repedezett másfélév után. Csodásan tapad szárazon és esőben. 15 ezer km feletti futás. Nagyon halk. Mitas E-07-nél kétszer olyan sokat fut. Ha nem inkább háromszor, és csak 16 ezer Ft-tal drágább a Michelin.
Terepre is mentem vele. Volt hogy nagy sárban. De ez pár km kilnlódástól eltekintve nagyon jó cucc.
Mindkét gumi első-hátsó már kétkomponensű. Egyenesfutásnál kemyényebb. Kanyarban lágyabb keverék fekszik az aszfaltra. A hátsója 130/80/17-es már radiál. Talán ez okozza azt a motorozási élményt, amit eddig egyik gumi sem. Erős gumi. Gumis is megküzdött vele, mire felszerelte. Nem szeretnék vele defektet a hegyen. Nem kagylósodott az elej még 15 ezer klm után sem. Ezzel adják ki a BMW GS-eket gyárilag

Végezetül, amit legutoljára tettem fel. Most is ez van. Nem régen jkelent meg.
Continentál TKC-70. Ez nem radiál, de két komponensű mindkét kerék. Tökéletes gumi. Ezzel jártam meg a Nordkappot (8000 km). Sokszor 2-3 fokos jeges tengeralatti alagutakkal tarkítva. Esőben és szárazon is tökéletes. Csendes. 8000 km után még a fele meg van a guminak. Nem kagylósodik ez sem és nem repedezik. 10 ezerrel olcsóbb a Michelin anakee adventuretől. Erős robosztus gumi ez is.

A következő is Michelin anakee adventure. Motorozni szeretek, nem szopni. Ezzel a gumival jön meg az élmény, eszedbe sem jut mi fut alattad. Nem hallani csak egy enyhe villanymotor hangot. Kanyarban tapad és csak a bátorság szab határt a döntési szögnek, a gumi nem.

smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

1 681

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

danyila írta:
jotel92 írta:

én is mitas E07 + fogok venni sok jót hallottam márkáról

big_smile

1988 XL600V

1 682

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Köszönöm szépen a segítséget valószínű vagy Michelin vagy mitas lesz a befutó a leírtak alapján.Danyila nekem volt k60 Scott gumi a transalpon és nagyon szeretem jól fogott vízesen és köves hegyes úton is annyi volt gyorsan kopott.mostmar gyorsan kell döntsek mert így állok.ezt a szezont még hosszan vinné de így félek vele elindulni Albánia na.

1 683

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sajnos hova tovább rosszabb anno 2 évet supermotoztam S mindig metzeler gumit használtam nagyon szeretem.A transalpon ez a 3 ik hátsó de az előző is ugyan ezt csinálta de nem ilyen hammar

1 684

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

jotel92 írta:

Sajnos hova tovább rosszabb anno 2 évet supermotoztam S mindig metzeler gumit használtam nagyon szeretem.A transalpon ez a 3 ik hátsó de az előző is ugyan ezt csinálta de nem ilyen hammar

Csatolt fájlok

IMG_20240521_204353362.jpg 4.63 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20240521_204353362.jpg 4.63 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

1 685

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

jotel92 írta:
jotel92 írta:

Sajnos hova tovább rosszabb anno 2 évet supermotoztam S mindig metzeler gumit használtam nagyon szeretem.A transalpon ez a 3 ik hátsó de az előző is ugyan ezt csinálta de nem ilyen hammar

Csatolt fájlok

IMG_20240521_204359970.jpg 4.62 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

1 686

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Na ez nem túl szép.

1988 XL600V

1 687

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Az ilyen fajta repedezés szerintem csak azt mutatja, hogy a keverék amiből készült "kiszáradt" avult. Nem rendelkezik már azokkal a tulajdonságokkal, amivel a kezdet kezdetén.
Nem fog elhasadni, leválni a futófelület. Le lehet járni cseréig simán.
Az igaz - szaruzl néz ki.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

1 688

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Danyila használom még egy darabig lássuk hová alakul de ha reped tovább azonal cserélem le.Michelin anakee adventure.ezt a gumit mondtad hogy nagyon jo?.hasonlit a mintája a metzeler touarce ra ami most van a transalpon.

1 689 Utoljára Toma szerkesztette (2024. 05. 23. 20:43:04)

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Metzeler tourancet, használok a GS en, kb 8000km környkén jelentkeznek ezek a repedések, most járok vele 13000km-nél ami 80%ban  2 személyes 3 dobozos felhasználás, sőt ez most kapott a múlt héten kb 5-600km Horvát-Szlovén murvát is. Kb ennyi is az élete!   Nekem bevált  (ár-érték arány) végig jól tapad,annak ellenére hogy nem olyan korszerű fejlesztés! Majdnem olyan jól tudja a terepet is mint Csabi robogóján a pilótród5  big_smile  lol  lol  lol  lol

Csatolt fájlok

IMG_20240523_200749[1].jpg 2.49 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
"Járt utat a járatlanért mindig hagyd el! " Néha nem az úti cél a fontos, hanem maga az odavezető út, és hogy lehet-e közben valahol pisilni!
Honda XR 400 2008-2018
'98 XL600V PD10  2015-
BMW F800 GS '09  2022-

1 690

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sziasztok!
Mitas E-07 + van fenn legalább 22.000 km de inkább 30e.
Úgy érzem cserélni kellene. smile
DOT. 0918

Előző tulaj rakta fel 30.-35 e km környékén , most 62e van benne.

Mindig csúszik wink melegben szárazon , esőben meg nagyon . Hóba meg mem tudok menni.  wink

Anakee Adventure lesz
Kérdés van valaki aki az ÁFA-t esetleg tudja intézni?
Vagy már hallott ilyenről?? wink

Koszi
Laci

TA  1999.   XLV 600V

1 691

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Enyém sem gyenge.

Csatolt fájlok

IMG_20240526_114107.jpg 2.51 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL650V6

1 692

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

TPB írta:

Enyém sem gyenge.

Hasonló az enyémhez ugyan úgy reped.

1 693

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

jotel92 írta:

Danyila használom még egy darabig lássuk hová alakul de ha reped tovább azonal cserélem le.Michelin anakee adventure.ezt a gumit mondtad hogy nagyon jo?.hasonlit a mintája a metzeler touarce ra ami most van a transalpon.

https://www.kekhold.hu/anakee-adventure-p-6930.html

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

1 694 Utoljára El Benito szerkesztette (2024. 06. 12. 23:03:33)

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sziasztok, ezt a repedést ma vettem észre a hátsó keréken... nem tudom, hogyan hoztam össze, sem azt, hogy vajon mióta lehet rajta. Mekkora ilyen külső karikát kell venni? Felém ilyesmi méret jött: 2.50-17. Hogy a bánatban szokás ilyesmit javítani és létezik, aki az egészet kompletten megoldja? Gondolom régi kerék valahogyan le, arról mindent le kell bontani. Küllőket kibontani, kell valaki aki az új külső karikába berakja és centirozza, minden cucc vissza, motorra vissza... nem? Szabad ezzel közlekedni? Esetemben ingázni munkába ésszel napi 2 x 13 km közúton.

Csatolt fájlok

IMG_20240612_174427.jpg 188.19 kb, 1 letöltés 2024-06-12 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
2000 Honda Transalp XL650V - Öreglány

1 695

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

El Benito írta:

Sziasztok, ezt a repedést ma vettem észre a hátsó keréken... nem tudom, hogyan hoztam össze, sem azt, hogy vajon mióta lehet rajta. Mekkora ilyen külső karikát kell venni? Felém ilyesmi méret jött: 2.50-17. Hogy a bánatban szokás ilyesmit javítani és létezik, aki az egészet kompletten megoldja? Gondolom régi kerék valahogyan le, arról mindent le kell bontani. Küllőket kibontani, kell valaki aki az új külső karikába berakja és centirozza, minden cucc vissza, motorra vissza... nem? Szabad ezzel közlekedni? Esetemben ingázni munkába ésszel napi 2 x 13 km közúton.

Felni oldalán ott a méret.
Gondolom ezt is megette belülről az oxidáció.
Az aranyszínűek még jobban rohadnak.

Drága lesz.
Gumi cserénél szembesültem vele, hogy nekem is ramaty állapotban van. :-(

1988 XL600V

1 696

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Abes írta:

Felni oldalán ott a méret.
Gondolom ezt is megette belülről az oxidáció.
Az aranyszínűek még jobban rohadnak.

Drága lesz.
Gumi cserénél szembesültem vele, hogy nekem is ramaty állapotban van. :-(

Megnéztem éppen nemrég, valóban 17-2.50 (illetve valami 300). Marad az alap ezüst szín, aranyon nem is nagyon gondolkoztam. A ráf 15 000 forint, nem a világ vége, a küllők is vállalható, de hát össze is kellene építeni... na ettől tartok...

2000 Honda Transalp XL650V - Öreglány

1 697

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

El Benito írta:
Abes írta:

Felni oldalán ott a méret.
Gondolom ezt is megette belülről az oxidáció.
Az aranyszínűek még jobban rohadnak.

Drága lesz.
Gumi cserénél szembesültem vele, hogy nekem is ramaty állapotban van. :-(

Megnéztem éppen nemrég, valóban 17-2.50 (illetve valami 300). Marad az alap ezüst szín, aranyon nem is nagyon gondolkoztam. A ráf 15 000 forint, nem a világ vége, a küllők is vállalható, de hát össze is kellene építeni... na ettől tartok...

Szét kell szedni az biztos. Lehet hegeszteni, de nem érdemes. Kell venni egy bontott de jó felni és átfüzetni. Sárváron van ismerős aki pár ezer forintért megcsinálja.

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

1 698

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

El Benito írta:
Abes írta:

Felni oldalán ott a méret.
Gondolom ezt is megette belülről az oxidáció.
Az aranyszínűek még jobban rohadnak.

Drága lesz.
Gumi cserénél szembesültem vele, hogy nekem is ramaty állapotban van. :-(

Megnéztem éppen nemrég, valóban 17-2.50 (illetve valami 300). Marad az alap ezüst szín, aranyon nem is nagyon gondolkoztam. A ráf 15 000 forint, nem a világ vége, a küllők is vállalható, de hát össze is kellene építeni... na ettől tartok...

Hol találtál ennyiért?

1988 XL600V

1 699

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sindbad írta:

Szét kell szedni az biztos. Lehet hegeszteni, de nem érdemes. Kell venni egy bontott de jó felni és átfüzetni. Sárváron van ismerős aki pár ezer forintért megcsinálja.

Na ettől tartok, sem időm sem szerszámom nincsen hozzá, de a mai telefonálások után úgy fest valamit magamnak kell kitalálnom.

Abes írta:

Hol találtál ennyiért?

[Itt] de 36 küllős, nekem asszem 32-es kell, szóval bukó.

2000 Honda Transalp XL650V - Öreglány

1 700

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

El Benito írta:
Sindbad írta:

Szét kell szedni az biztos. Lehet hegeszteni, de nem érdemes. Kell venni egy bontott de jó felni és átfüzetni. Sárváron van ismerős aki pár ezer forintért megcsinálja.

Na ettől tartok, sem időm sem szerszámom nincsen hozzá, de a mai telefonálások után úgy fest valamit magamnak kell kitalálnom.

Abes írta:

Hol találtál ennyiért?

[Itt] de 36 küllős, nekem asszem 32-es kell, szóval bukó.

Ez neked?
https://www.aliexpress.com/item/1005006457881143.html

1988 XL600V