2. Gerecse Rally 2012.szeptember 21-23.

Shrek és Maszi rendezésében.

• 2. Gerecse túra 2012.

2012-ben másodszor került megrendezésre a Gerecse túra. (az összes fotó megtekeinthető nagyobb méretben is. Egér jobb klikk, megjelenítés)

A találkozó Shrek és Robii barátunk ötletének köszönhető. A történet augusztus közepén kezdődött, amikor Robii barátunk családjával a Balatonon nyaralt, ahol Shrek családdal közösen meglátogattuk. Az esti iszogatás alkalmával Shrek felelevenítette, hogy milyen jó volt júniusban a Gerecsében a találkozó, és kár hogy Robii nem volt ott. Innen pedig jött a szikra, hogy megismételhetnénk és akkor Robii is eljönne, nehogy kimaradjon a jóból. A szavak tettet követtek, és laza egy hónap alatt összehoztam a bulit. A helyszín nem is lehetett máshol, mint Neszmélyen a „Zoltán Gőzös” Közhasznú Alapítvány Hajóskanzenjének Neszmély nevű hajóján.

Meglepetésemre az első találkozóhoz képest kétszer annyian jelentkeztek, nagy örömömre olyan fórumtagok is, akikkel eddig csak a fórumon „találkoztam”. Ennek köszönhetően nem csak a korábbi élmények reinkarnálása volt várható, hanem egy újabb ismerkedős buli is.
A találkozó Merlynnek és nekem már péntek délelőtt elkezdődött, ugyanis Merlynnek már olyan elvonási tünetei lehettek, a júniusi találkozó óta, hogy megkért péntek délelőtt menjünk a túraútvonalon egy rövid kört, mert „egy-két” fényképet szeretne csinálni, meg persze offolni.

A péntek délelőtt erős délutánba csúszott, annyira belemerültünk az offolásba.

Szinte vissza se értünk a szálláshelyre, amikor rövid időn belül meg is érkezett a következő résztvevő, aki nem más volt, mint a legmesszebbről érkező és az egyik ötletadó: Robii barátunk Dabrowa Gorniczából!

Ezután sorban érkeztek a többiek is, sorban kerültek elő a csomagokból a helyi főzetek üdvözlő, bemutatkozó, ismerkedő koccintó gyanánt, és egyszer csak azt vettem észre, hogy igen jó a buli!

Az ismerkedés és „hogy vagy rég láttalak” beszélgetések közben beesteledett, és elkészült a vacsora is, melyet a szállásadónk Szaniszló Tibi szakácsmester barátom készített.

A vacsora elfogyasztása után, ami leírhatatlanul finom bográcsgulyás volt, az otthonról hozott házi párlatok kóstolgatásával és a nyár élményeinek megosztásával telt, mely az éjszakába nyúlt, a hosszú úton megfáradt csapat lassacskán nyugovóra tért. Szeptember lévén a nyári estékhez képest a levegő szokatlanul lehűlt, de szerencsénkre a hajó ahol megszálltunk egy dunai gőzös volt.

A hajó hatalmas kazánjának és szállásadónk gondoskodásának köszönhetően elképesztő meleget varázsolt a kabinokba, azt hiszem nem is fázott senki se az éjjel.
Másnap reggel az ébredezők a Duna mellékágának meghitt nyugalmát élvezve térhettek magukhoz.

A reggeli és kávé elfogyasztása közben megbeszélésre került, hogy ki melyik túrán vesz részt, melyet S.Tamás hosszas fontolgatás után az indulás előtti pillanatban döntött el wink és utólag elmondhatta, jól döntött (off),  elérkezett az, amiért lényegében összejöttünk. Nekivágtunk a Gerecsének!

Az on-os csapat a hegység aszfaltos útjain bebarangolta a környék nevezetesebb, látványos, érdekes helyeit Dunaszentmiklós – Tata – Tatabánya – Tarján – Héreg – Bajna – Pusztamarót – Bikol – Süttő útvonalon.

Az off-os csapatot pedig elvittem földúton, löszös, murvás, sziklás, vízmosásos csapáson, hegyen, völgyön, erdőn, mezőn át a Gerecse legszebb, legkalandosabb helyeire, és együtt élveztük a környék csodálatos világát. A túra során, a Gerecse közepén,

Pusztamaróton összefutott a két csapat ahol meglepetésünkre Shrek, Sasa, és Joci barátunk olyan piknik partit hozott össze, hogy csak ámultam, a rövid pihenő és finom grillhusi falatozása után folytattuk túránkat tovább.

Késő délután volt már mire visszaértünk szálláshelyünkre. A túrán megfáradtak levezetésképp felfedezhették a Skanzenben kiállított hajókat.

Az este folyamán a bőséges svédasztalos grillvacsora elfogyasztása és a nap élményeinek megosztásával telt, melyet a túrákon készült kép és videó felvételek megtekintésével fűszereztünk.

Eközben a maradék főzetek is fogytak rendesen. Robii barátunk ismét megtanult egy új magyar mondatot, ami így hangzott: „Új kör!” Ez a mondat többször is elhangzott az este folyamán, melynek hatására a zene egyre hangosabb a hangulat egyre mulatósabb lett. A fergetegesre sikerült mulatás valamikor hajnalban ért véget.

Vasárnap reggel már nem olyan jókedvűen ébredezett a csapat. Érezhető volt a „sajna ez a hétvége is vége tért” hangulat, a hazainduláshoz készülődés. Búcsúzóul még összeültünk egy könnyű reggelire, hogy senki ne induljon neki éhgyomorral a hazafele vezető útnak.

Majd apránként, ki egyedül ki kisebb csapatba verődve elbúcsúzott és útnak indult.
De hogy ne legyen elég a jóból és a későn érkezők se maradjanak endúrós élmény nélkül, Gvs barátunk, aki egyéb elfoglaltságai miatt csak szombat délután érkezett és ezzel lekésett a túráról, vasárnap délelőtt miután mindenki útnak indult, Gvs és TomRed társaságában még egy ráadás kisebb kört tettünk a közeli hegyekben.
Miután TomRedék is elbúcsúztak és hazaindultak elmondhatom, hogy én is nagyon nagy élménnyel, és sikerélménnyel gazdagodtam azzal, hogy mindenki, aki részt vett a találkozón felhőtlenül jól érezte magát, és nagyon örülök, hogy megoszthattam barátaimmal ezeket az élményeket.
Szállásadó barátom a Hajóskanzen vezetője Horváth Erika, akinek nagyon köszönöm, hogy vendégül látott bennünket, búcsúzóul csak annyit kérdezett mosolyogva, mikor lesz a következő buli?   big_smile

Szöveg: Maszi

A fenti leíráshoz használt fotókat  Merlyn, Frankie, és én készítettem.

A túráról készült filmem: www.youtube.com/watch

Statisztika

59547 hozzászólás, 299 téma

Legnépszerűbb téma: Nappali

Legpörgőbb téma: Nappali

felhasználó

Legújabb felhasználó:

Látogatók összesen:

Felhőkép

Kedvezményes vásárlás minden TA tulajdonosnak.