26

Válasz: Vezetéstechnika

www.gombymotor.hu

"2012.05.27.- én az idei év első   Vezetéstechnikai Tréningjét tartjuk 14 órai  kezdettel. Ezúttal a  helyszín  Hódmezővásárhelyen lesz, Rárósi u. 116..  Jelentkezni Gombkötő Ferencnél a +36 30 938-5547 számon  lehet, ahol minden fontos kérdésre választ kapsz.  Képzés Díja 6000 Ft, mely tartalmazza az  oktatást, és egy "uzsonnát" :-)"

Merlyn - XL650V 2004

27

Válasz: Vezetéstechnika

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZBgrVI0D … p_play_all[/youtube]

Nézzétek a filmet és hagyjátok a következőz is bejönni. Automatikusan indul a következő. Több mint 50 db egymás után. Miért nem lehet ezt a kanyart bevenni? Ez a kanyarkombináció Kaliforniában van, ott készültek a a felvételek.
Egész iparág települt ki filmezni az esőket. Az is igaz, hogy az egyik filmen, amikor szénné ég egy motor, világosan látszik a 15 mérföldes sebességkorlátozó tábla. Ezek meg jócskán túllépik.

Mindezt csak azért hozom fel témának, hogy ne hogy azt higgye valaki magáról (velem az élen), hogy tud(unk) motorozni. Íme az ellenpélda. Egy iylen szituációt nem lehet kivédeni, csak ha szerencsénk van - vagy ha elég lassan megyünk. Nagyon is lassan.
Az ilyen fehér aszfalt életveszélyes.
Azt is érdemes megnézni, hogy viszonylag kis sebességű - ártatlannak tűnő esések a motorra nézve nagyon sokszor elég súlyos sérülést okoznak. Miközben a vezető megússza minden esetben. Szélső helyzetben még szénné is ég az egyik motor.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

28

Válasz: Vezetéstechnika

danyila írta:

Nézzétek a filmet és hagyjátok a következőz is bejönni. Automatikusan indul a következő. Több mint 50 db egymás után. Miért nem lehet ezt a kanyart bevenni? Ez a kanyarkombináció Kaliforniában van, ott készültek a a felvételek.
...

Szia Lajos!

Megpróbáltam utánanézni, de azért hogy mi az oka annak hogy ez ilyen ciki kanyar, nem sikerült...

Két gondolatom is lenne:
1. valami nem stimmel az aszfalt dőlésszögével - talán kifele lejt a kanyarból,

2. azt figyeltem, hogy a táj az út mellett nagyon hirtelen változik meg egy hatalmas panorámából egy fölénk magasodó hegyoldallá, sziklákkal övezve. Lehetséges hogy ez okozhat valamiféle "látászavart" a kanyar helyes megítélésében.

Hozzáteszem autós videók is vannak ebben a kanyarban és azok is hasonlóan járnak...

Minden esetre érdekes, feltéve ha nem "buliznak" a srácok!

29 Utoljára dokitr szerkesztette (2012. 07. 09. 18:55:15)

Válasz: Vezetéstechnika

Szerintem poros az út .
A szél mindig port visz az útra a hegyoldalról.
Ha ez a világos aszfalt(sok benne a mészkő) lehelet vékony porral van vegyítve az már végzetes,olyan mint a tükörjég.
A lassításnál látszik ,hogy csúszik fog csúszik fog ekkor teszi le a lábát.
A lánc is bemozog vagy huplis az út .

30

Válasz: Vezetéstechnika

Igen, ez elég elfogadható magyarázat lehet...

31

Válasz: Vezetéstechnika

Úgy  látszik ezek tudnak motorozni,vagy és előtte felporszívózták az aszfaltot.

32

Válasz: Vezetéstechnika

dokitr írta:

Úgy  látszik ezek tudnak motorozni,vagy és előtte felporszívózták az aszfaltot.

Nem is mernek jobbra nézni... smile
Ezeken a felvételeken - ebből a kameraállásból - jobban látszik hogy ez igen genyó kanyar lehet, nagyon szűknek tűnik. Van amelyik majd 90 fokban tartja a fejét, hogy az ívet kövesse.
Na, nem is megyek arrafelé mostanság!

Mondjuk, én az ilyen kanyar előtt leszállok és végigtolom - nem kockáztatok. big_smile

33

Válasz: Vezetéstechnika

A transalp hogyan viselkedett volna ebben az esetben, ilyen sebességnél? Mire képes egy fekvő rendőr ?  roll  roll  roll

http://sebessegoltara.blog.hu/2012/12/0 … aign=index

Egyébként pedig jól megfigyelhető, hogy a kesztyű a ruha, protektorok és a sisak mi ellen véd. Sisak nélkül halott lenne a rendőr, pedig csak a földre esett, nem ütközött neki semminek. Valószínű azért így is lett egy kis agyrázkódása - bár az eszméletét nem vesztette el.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

34

Válasz: Vezetéstechnika

Ha azt hiszed, hogy mindent tudsz a motorozásól....., minden bizonnyal tévedsz:

http://www.youtube.com/watch?v=K4qzh6YB … re=related

Ikarosz = A. ZSOLT    – XL 600 V  (1998)

35

Válasz: Vezetéstechnika

Ikarosz írta:

Ha azt hiszed, hogy mindent tudsz a motorozásól....., minden bizonnyal tévedsz:

http://www.youtube.com/watch?v=K4qzh6YB … re=related

Gyerekkoromban csináltam ilyeneket utoljára az apám Danuviájával. big_smile

36

Válasz: Vezetéstechnika

Joci írta:
Ikarosz írta:

Ha azt hiszed, hogy mindent tudsz a motorozásól....., minden bizonnyal tévedsz:

http://www.youtube.com/watch?v=K4qzh6YB … re=related

Gyerekkoromban csináltam ilyeneket utoljára az apám Danuviájával. big_smile


Az a vicc, hogy ez nem vicc.

Régen miket csináltam bicajjal, meg a Szimmszonnal is, ááá. Aztán most meg gyalog feldőlök, mint a büdösbogár.

.

37

Válasz: Vezetéstechnika

BRUDER mester írta:
Joci írta:
Ikarosz írta:

Ha azt hiszed, hogy mindent tudsz a motorozásól....., minden bizonnyal tévedsz:

http://www.youtube.com/watch?v=K4qzh6YB … re=related

Gyerekkoromban csináltam ilyeneket utoljára az apám Danuviájával. big_smile


Az a vicc, hogy ez nem vicc.

Régen miket csináltam bicajjal, meg a Szimmszonnal is, ááá. Aztán most meg gyalog feldőlök, mint a büdösbogár.

Azt hiszem a jakuzzis művelet nekem is menne. big_smile

XL700VA 2009.

38

Válasz: Vezetéstechnika

Tegnap Ikarosszal és a Transalpokkal tiszteletünket tettük egy Győrben rendezett vezetéstechnikai tréningen.
A tanulás és tapasztalatszerzés mellett jó hangulat és élvezetes motorozás volt. Ja, és persze a Transalpok is több ember számára irigylésre méltóan teljesítettek! big_smile
A fotókért köszönet Ikarosznak smile

Csatolt fájlok

_C2135755555555.jpg
_C2135755555555.jpg 593.71 kb, 9 letöltés 2013-04-21 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

39

Válasz: Vezetéstechnika

Foto: Ikarosz

Csatolt fájlok

77.jpg
77.jpg 404.37 kb, 9 letöltés 2013-04-21 óta. 

_C2130000000.jpg
_C2130000000.jpg 434.89 kb, 6 letöltés 2013-04-21 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

40 Utoljára Takibaa szerkesztette (2013. 07. 04. 16:34:02)

Válasz: Vezetéstechnika

Ajánlom a figyelmetekbe:

http://www.riliclub.hu/

Én évek óta a motoros rendőrökhöz járok vezetéstechnikát tanulni (korábban IVTM http://www.ivtm.hu/ - tavaly óta fizetős tréningeken) és ezidáig határozottan állíthatom, hogy megéri.

Voltam már az alap képzésen, idén az egynapos frissítő tanfolyamon és még tavaly a mátrai hegyivezetés képzésen.

Ha sikerül úújra motort találnom, akkor szeretnék azzal is újabb képzésen részt venni, pl érdekelne az off-road vagy ismételten az egynapos frissítő tanfolyam.

Ha igény jelentkezne rá, szívesen segítek a szervezésben egy újabb tanfolyamot illetően.

Egy kis ízelítő, hogy mit bír a robogó:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ … 9731_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ … 1152_n.jpg

https://www.facebook.com/media/set/?set … amp;type=1

41 Utoljára merlyn szerkesztette (2013. 07. 17. 11:44:05)

Válasz: Vezetéstechnika

Egy rövidke videót vágott cimborám, bólya kerülgetés közben.
https://www.youtube.com/watch?v=4Zc1pir … r_embedded

és még néhány képecske:
https://picasaweb.google.com/1082070564 … directlink

Merlyn - XL650V 2004

42

Válasz: Vezetéstechnika

Csak érdekességként, mert tetszik.  big_smile

http://www.youtube.com/watch?feature=pl … OxquHbnhoA

43

Válasz: Vezetéstechnika

Így is lehet motorozni...., csak nem érdemes:

http://sebessegoltara.blog.hu/2013/08/0 … ozo_kreten

Ikarosz = A. ZSOLT    – XL 600 V  (1998)

44

Válasz: Vezetéstechnika

Tulajdonképpen ide is tartozhatna ez a video....:

https://www.youtube.com/watch?feature=p … -rZIssEBuk

Ikarosz = A. ZSOLT    – XL 600 V  (1998)

45

Válasz: Vezetéstechnika

Nesze neked vezetéstechnika!

http://vitaminl.tv/video/882?ref=fbs

46

Válasz: Vezetéstechnika

Maszi írta:

Nesze neked vezetéstechnika!

http://vitaminl.tv/video/882?ref=fbs

Ezeknek a motoroknak az a titkuk, hogy a hátsó lánckerék majdnem akkora mint a felni átmérője. Ez időnként látszik is, mikor úgy kanyarodik.
Nagyon kis gázra, jól adagolhatóan felágaskodik és nagyon könnyű vele egyensúlyozni.
Ha megfigyeled üveghangon van egyesben, miközben 30-cal megy.
Persze ettől még nem tudnám megcsinálni.  roll  cool

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

47

Válasz: Vezetéstechnika

danyila írta:
Maszi írta:

Nesze neked vezetéstechnika!

http://vitaminl.tv/video/882?ref=fbs

Ezeknek a motoroknak az a titkuk, hogy a hátsó lánckerék majdnem akkora mint a felni átmérője. Ez időnként látszik is, mikor úgy kanyarodik.
Nagyon kis gázra, jól adagolhatóan felágaskodik és nagyon könnyű vele egyensúlyozni.
Ha megfigyeled üveghangon van egyesben, miközben 30-cal megy.
Persze ettől még nem tudnám megcsinálni.  roll  cool

Hátsó tárcsa is ugyanakkora mint az első. Látszik az is. Bár ettől függetlenül nem semmi a mit leművel. big_smile

48

Válasz: Vezetéstechnika

Zöld írta:
BRUDER mester írta:
TomRed írta:

Ez ugyan elég tágan értelmezhető felszerelésnek, de érdekes: motorszállító pótkocsik.

A videón bemutatott szerkezet különösen érdekes.

Viszont sokan nem tudják szerintem, hogy nehéz pótkocsira (750 kg összsúly felett) már külön vizsgát kell letenni: "E" kategória tanfolyam.

Szerencsére én is elfelejtettem ezt a szabályt, amikor két motort levontattunk tréleren Portugáliába. smile

Nem feltétlenül. Egy sztenderd szgk. megengedett legnagyobb össztömege kb. 2000-2500 kg. között van. Ezért ezekkel sima B-vel 1500 és 1000 kg közötti utánfutókat lehet vontatni, és nem kell E jogsi.

Jópofa ez az emelős. Mivel nekem van otthon pár darab maradék tengely-gázrúgó-T-max csőrlő, így én a Multilift rendszerű szisztémát támogatom, és nyárra, ha nem bírok magammal csinálok is mégegy szekeret. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=7ioWLTcXzKA

Nem az autó nem vontathat nagyobbat, hanem a "B" kategóriás sofőr. Most itt még átgondolhatod ezeket a kérdéseket, A forgalomban már nehéz lesz kimagyarázni.

Shrek javaslatára áttettem vezetési engedélyről szóló vitaindítást ide.

Honda Transalp XL650V 2007 (2009-)
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)

49

Válasz: Vezetéstechnika

Zöld írta:

Na megpróbálom közérthetően:

B kategóriával  vezethetek 3500 kg összsúlyú járművet és ezzel még vontathatok 750 kg összsúlyú könnyű pótkocsit, tehát elérhetem az összsúlyban a 4250 kg-ot!!!

B+ E-vel  vezethetek 3500 kg összsúlyú járművet és vontathatok nehéz pótkocsit (750 kg fölötti összsúly) , de a kettő együtt nem haladhatja meg a 3500 kg-ot és a vontató jármű önsúlya nagyobb kell, hogy legyen a nehéz pótkocsi összsúlyánál.

Folytatás

Honda Transalp XL650V 2007 (2009-)
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)

50

Válasz: Vezetéstechnika

bubodr66 írta:
Shrek írta:

Helló srácok! big_smile
A járművezetői engedély kategóriáinak boncolgatását, dobjátok légyszi egy semleges topicba!

Köszi big_smile

Addig is gyorsan annyit, hogy én is arra jutottam, hogy egy 200 kg tömegű utánfutóval simán el lehet húzni B-jogsival is két Transalpot. Csak azt nem tudom, minek, ha úgysem romlanak el!

Folytatás 2.

Shrek, légyszíves töröld ki a rossz helyen levő hozzászólásokat. Bocs az OFF-ért.

Honda Transalp XL650V 2007 (2009-)
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)