1

Téma: Vezetéstechnika

Tréningek, cikkek, praktikus tanácsok.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

2

Válasz: Vezetéstechnika

Köszönöm Danyila a topic nyitást!

Találtam egy jó cikket a motorozz.hu hírekben: Képzések Szombathelyen
Korábbról: Onroad Túraendúróval terepen

Tanácsok:
Ne használd terepen az első féket! Menj át a pocsolyán, ne akard kikerülni a bakháton! (Danyila)
Ne akarj tovább menni, ha beszorult az első kereked az agyagtól! smile  (Okta)

Honda Transalp XL650V 2007 (2009-)
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)

3

Válasz: Vezetéstechnika

Bizony kell az első fék is. Megtaláltam a tudományos szöveget is hozzá akit érdekel töltse le a következő PDF-et

http://users.atw.hu/motocross4ever/cikk … biblia.pdf

125-126.oldalon írnak a fékezésről

A kaland az aszfalton túl kezdődik.

4

Válasz: Vezetéstechnika

Dinnye, kösz szépen, nagyon hasznos leírás. smile

Tényleg hangsúlyozza az első fék fontosságát, és a 127.-ig oldalon azt is, hogy mit kell tenni a megcsúszáskor.
A testtartás és az első fék két ujjal kezelhetősége is érdekes.

Néhányszor el fogom még olvasni, mielőtt legközelebb gyakorlatban próbálkozok.

Honda Transalp XL650V 2007 (2009-)
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)

5 Utoljára merlyn szerkesztette (2011. 06. 08. 07:03:21)

Válasz: Vezetéstechnika

Halihó,

Vezetéstechnikai tréning Szegeden:
http://www.gombymotor.hu/

Általában havonta vasárnaponként 14 és 18 óra között szokott lenni. 5000 HUF / alkalom, ami tartalmazza a szigorúan bográcsban készült ebédet is. Több szintű csoportok vannak, szépen végig lehet járni az alapoktól.

Ha többeket érdekelne, akkor szóljatok, sőt 10-12 fő esetén külön foglalkozást is kérhetünk. Ez sok mindentől függ, de minden lehetséges. smile Jó fejek a trénerek.

Üdv,
Merlyn

Merlyn - XL650V 2004

6

Válasz: Vezetéstechnika

Shrek írta:

Erre tegnap azt hallom a Dinnyétől,  hogy igenis szükség van az első fékre, mégpedig nagyobb, mint a hátsóra. Ezt egy elég komoly cross múlttal rendelkező srác mondta neki.

Na igen. Amikor én azt mondtam a túránkon, hogy felejtsétek el terepen az első féket, akkor azt azzal a meggyőződéssel mondtam, hogy nagyon sokan aszfalt gumival jöttek. Azok valóban felejtsék el. A krosszos gyereknek vannak elöl rendes, terepre való gumijai. Ha azzal fékez az tapadni (kapaszkodni) is fog. Az aszfalt gumi nem fog tapadni, ha nem azonnal kitör és ott a taknyolás. Óriási különbség van elsőfék használat esetén bütykös és aszfalt gumi közt terepen. (sárban, homokon, murván)

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

7

Válasz: Vezetéstechnika

Gyakorlati tanácsok: Ztaki tanácsai Oktának, 7966-7970 hsz.

Honda Transalp XL650V 2007 (2009-)
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)

8

Válasz: Vezetéstechnika

Dinnye írta:

Bizony kell az első fék is. Megtaláltam a tudományos szöveget is hozzá akit érdekel töltse le a következő PDF-et

http://users.atw.hu/motocross4ever/cikk … biblia.pdf

125-126.oldalon írnak a fékezésről

1977-ben vásárolt MZ-m kezelési utasítása leírta a fékek helyes használatát. Egyszerre működtetni mindkettőt, különösen azért, mert az elsőre jut fékezésnél a nagyobb súly. A lengéscsillapító majd elnyeli ezt az energiát.
Tegnap netezés alatt rájöttem, hogy van mit tanulnom még. Például ahova nézel, arra megy a motor. Kipróbáltam.
Olvassátok: http://allan.fw.hu/Motorozas_mesterfokon.pdf

9

Válasz: Vezetéstechnika

Joci írta:

Tegnap netezés alatt rájöttem, hogy van mit tanulnom még.

Én erre motorozás közben szoktam rájönni... smile

10

Válasz: Vezetéstechnika

Szeder írta:

Azt hittem tudok motorozni, de...

http://www.youtube.com/watch?v=20XsaHpR … r_embedded

Ritkán jársz ide.  sad

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

11

Válasz: Vezetéstechnika

Szeder írta:

Azt hittem tudok motorozni, de...

http://www.youtube.com/watch?v=20XsaHpR … r_embedded

Hát ez nagyon durva, maga a felvél, beállítások meg a másik fele.
Nagyon élvezetes videóóó, köszi!

12

Válasz: Vezetéstechnika

Szeder írta:

Azt hittem tudok motorozni, de...

http://www.youtube.com/watch?v=20XsaHpR … r_embedded

Nagyon ügyes a srác! Erről jut eszembe egy hasonló videó:

http://youtu.be/AVEWhQd80Vs

13

Válasz: Vezetéstechnika

Na ehhez már nagyon kell érezni a motort!

http://youtu.be/ajOQOPe5Bxs

14

Válasz: Vezetéstechnika

Olvasgatta Lippi belinkelt kanyarodós cikkeit.

Azt szeretném kérdezni a rutinosabb rókáktól, hogy az a fajta kanyarvétel mikor szinte "csak" a motort döntjük magunk alatt - persze csak egy határig - és mi magunk, szinte egyenesen ülünk rajta mennyire biztonságos. Erről nem igazán találtam leírást.
Egyáltalán jó dolog ez?
Jól fogalmaztam a kérdésem?

15 Utoljára Motomoto szerkesztette (2011. 11. 25. 15:32:02)

Válasz: Vezetéstechnika

STamás írta:

Olvasgatta Lippi belinkelt kanyarodós cikkeit.

Azt szeretném kérdezni a rutinosabb rókáktól, hogy az a fajta kanyarvétel mikor szinte "csak" a motort döntjük magunk alatt - persze csak egy határig - és mi magunk, szinte egyenesen ülünk rajta mennyire biztonságos. Erről nem igazán találtam leírást.
Egyáltalán jó dolog ez?
Jól fogalmaztam a kérdésem?

Mint nem rutinos róka  big_smile  itt a véleményem:

Ez a technika kis sebességnél használható. A test ellendöntésével jobban tudod dönteni a motort, így kisebb íven tudsz kanyarodni. A felső test nem biztos, hogy függőleges, egyszerűen csak az ellenkező irányba dőlve kompenzálja a motor erős döntését. (Egy fizikus biztos jobban el tudná magyarázni, lerajzolva az erőkarokat)
Nagy(obb) sebességnél vagy vizes úton pont az ellenkezője hasznos szerintem: a motort kevésbé döntöd, de a felső testtel jobban a döntés irányába dőlsz. Valamelyik linkelt videóban vizes pályán nagyon jól látszik, ahogy alkalmazza a motoros. A motor stabilabb, mégis íven tudod tartani.

Más: ha valaki szeretne szervezni a fórumosoknak egy vezetéstechnikai napot, én biztos jelentkező vagyok  smile

Maszi 20 hozzászólásában csatolt video 56 mp-nél látszik, amit fentebb írtam.

16

Válasz: Vezetéstechnika

Motomoto írta:
STamás írta:

Olvasgatta Lippi belinkelt kanyarodós cikkeit.

Azt szeretném kérdezni a rutinosabb rókáktól, hogy az a fajta kanyarvétel mikor szinte "csak" a motort döntjük magunk alatt - persze csak egy határig - és mi magunk, szinte egyenesen ülünk rajta mennyire biztonságos. Erről nem igazán találtam leírást.
Egyáltalán jó dolog ez?
Jól fogalmaztam a kérdésem?

Mint nem rutinos róka  big_smile  itt a véleményem:

Ez a technika kis sebességnél használható. A test ellendöntésével jobban tudod dönteni a motort, így kisebb íven tudsz kanyarodni. A felső test nem biztos, hogy függőleges, egyszerűen csak az ellenkező irányba dőlve kompenzálja a motor erős döntését. (Egy fizikus biztos jobban el tudná magyarázni, lerajzolva az erőkarokat)
Nagy(obb) sebességnél vagy vizes úton pont az ellenkezője hasznos szerintem: a motort kevésbé döntöd, de a felső testtel jobban a döntés irányába dőlsz. Valamelyik linkelt videóban vizes pályán nagyon jól látszik, ahogy alkalmazza a motoros. A motor stabilabb, mégis íven tudod tartani.

Más: ha valaki szeretne szervezni a fórumosoknak egy vezetéstechnikai napot, én biztos jelentkező vagyok  smile

Maszi 20 hozzászólásában csatolt video 56 mp-nél látszik, amit fentebb írtam.

Igen, kis sebességnél, illetve csúszós úton, vagy terepen érdemes alkalmazni ezt a technikát. Hirtelen irányváltoztatásra jó. Én terepen szoktam ezt a módszert használni, amikor hirtelen kell kis irányváltoztatást végrehajtani, pl: egy gödör, kő, fadarab, vagy valamilyen későn észlelt akadály kikerülése. A talaj tapadása és a sebesség nagysága, döntő, ha túl gyors a tempó vagy nagyon csúszik a talaj akkor azért félő hogy perecelés a vége. Nehéz ezt így meghatározni, hogy meddig és hogyan, de ha be van gyakorolva és ráérzel, akkor sok akadályt pánikolás és fékezés helyett egy pillanat alatt ki lehet kerülni.

17

Válasz: Vezetéstechnika

Szeder írta:

Azt hittem tudok motorozni, de...

http://www.youtube.com/watch?v=20XsaHpR … r_embedded


Kislányomnak van ebből a kicsi bójából 48 darab. Tavasszal kirakom a pályát, oszt sumesz. :-)))

.

18

Válasz: Vezetéstechnika

Szeder írta:

Azt hittem tudok motorozni, de...

http://www.youtube.com/watch?v=20XsaHpR … r_embedded

Az igazsághoz ezt a videót is nézzétek meg:

Nem ám olyan egyszerű és van benne kockázat rendesen...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4PstWPiG … PstWPiGnbE[/youtube]

19

Válasz: Vezetéstechnika

STamás írta:

Olvasgatta Lippi belinkelt kanyarodós cikkeit.

Azt szeretném kérdezni a rutinosabb rókáktól, hogy az a fajta kanyarvétel mikor szinte "csak" a motort döntjük magunk alatt - persze csak egy határig - és mi magunk, szinte egyenesen ülünk rajta mennyire biztonságos. Erről nem igazán találtam leírást.
Egyáltalán jó dolog ez?
Jól fogalmaztam a kérdésem?

Te magad is csinálod csak esetleg nem figyeltél rá, mert nem annyira nagy mozdulatokkal hajtod végre.  Ha gyorsan kell valami okból irányt változtatni akkor nincs idő arra, hogy  oldalra "dőlögess" kézzel, lábal, csípővel döntöd a motort a kormányzást elősegítendő! Azért kell készség szintre fejleszteni, hogy vészhelyzetben automatikusan csináld.
Alapvetően a kormánnyal fordulunk, ahhoz kell a döntögetés, hogy a kormányt kevésbé kelljen elfordítani. (Sík úton!)
Érdemes gyakorolni egyenesben is, akár nagy sebesség mellett is szoktam szlalomozni így is, úgy is!

Még a vérem is zöld. Védd a fákat, egyél hódot!:-)
Az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz bort igyunk.
BMW 1150 RT pont annyi idős mint a legkisebb fiam, már Amerikában is nagykorú lenne.

20 Utoljára dokitr szerkesztette (2011. 12. 03. 19:22:21)

Válasz: Vezetéstechnika

A videókról.

Ez nagyon érdekes volt
Látványos nagyon.

21 Utoljára TomRed szerkesztette (2011. 12. 10. 21:32:21)

Válasz: Vezetéstechnika

STamás írta:

Olvasgatta Lippi belinkelt kanyarodós cikkeit.

Azt szeretném kérdezni a rutinosabb rókáktól, hogy az a fajta kanyarvétel mikor szinte "csak" a motort döntjük magunk alatt - persze csak egy határig - és mi magunk, szinte egyenesen ülünk rajta mennyire biztonságos. Erről nem igazán találtam leírást.
Egyáltalán jó dolog ez?
Jól fogalmaztam a kérdésem?

Főleg városban használtam régebben a motorjaimat, így a lassabb, szűk kanyarokban hozzászoktam ehhez a furcsa testtartáshoz: T. Lovasság túrán Somogyban, 2010.09.05

Amikor részt vettem egy két napos tréningen, amit rendőr motorosok, illetve az ő trénerük tartott, akkor elmondták az előnyeit ennek a stílusnak.
Az egyik tényleg az, hogy kanyarodás közben is gyorsan lehet változtatni az íven, ha valami gödör, kő vagy egyéb kerül elém. Hasonlóképpen egy gyors kikerülés is egyszerűbb így egyenes úton. Másrészt a horizont vízszintes marad, könnyebb ezért térben tájékozódni, már előre készülni például a következő kanyarra. Én valahogy bátrabban merem így bedönteni a motort, mintha vele dőlnék, de ez csak szubjektív érzés.

Jut eszembe, a Deauville fórumon szervezgetünk tavaszra egy két napos tréninget, ami kifejezetten nekünk lenne tartva, illetve ha valakit (valakiket) érdekelne, akkor Transalposoknak is. Mivel szerintem a két csapatból együtt tudna összejönni a megfelelő létszám. Ezt a tréninget szintén rendőr motorosokat oktatók tartják majd. Itt vannak az eddigi információk a Deauville tréningről.

Képek a Mobitt 2008_04_20-án, illetve Mobitt 2008.04.19-én megtartott Deauville tréningről.
Itt pedig egy videó Ride for Life tréning Jól látható a gyors kikerülési manőver a motor döntésével. Nem egyszerű a visszatérés a eredeti irányba, tapasztaltam. smile

Honda Transalp XL650V 2007 (2009-)
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)

22

Válasz: Vezetéstechnika

Hát ez nagyon jól hangzik Tamás!
Szerintem jó lemme résztvennem rajta.
Csak már jönne a tavasz. Az igazi tavasz.

23 Utoljára Ikarosz szerkesztette (2012. 01. 28. 20:22:37)

Válasz: Vezetéstechnika

Bár sokan azt mondják, hogy csak lehúzás, mégis úgy vélem, van értelme az efféle „tréningeknek”. Engem érdekelne egy megfizethetô és tartalmas gyakorlatorientált oktatás.

Nálunk Gyôrben pár éve minden tavasszal rendzenek egy közlekedésbiztonsági napot a motorosoknak, ahol többek között ügyességi pályákon is lehet bizonyítani. Bár 2011-ben én nyertem meg ezt a versenyt, mégsem érzem úgy, hogy egy váratlan közúti vészhelyzetben tutira jól döntenék. A vészhelyzeteket csak sok gyakorlással, célirányos felkészítéssel lehet kivédeni. Szerintem...

Ikarosz = A. ZSOLT    – XL 600 V  (1998)

24

Válasz: Vezetéstechnika

Ikarosz írta:

Bár sokan azt mondják, hogy csak lehúzás, mégis úgy vélem, van értelme az efféle „tréningeknek”. Engem érdekelne egy megfizethetô és tartalmas gyakorlatorientált oktatás.

Nálunk Gyôrben pár éve minden tavasszal rendzenek egy közlekedésbiztonsági napot a motorosoknak, ahol többek között ügyességi pályákon is lehet bizonyítani. Bár 2011-ben én nyertem meg ezt a versenyt, mégsem érzem úgy, hogy egy váratlan közúti vészhelyzetben tutira jól döntenék. A vészhelyzeteket csak sok gyakorlással, célirányos felkészítéssel lehet kivédeni. Szerintem...

Nálunk( Miskolc) is szoktak rendezni a zsaruk.  6000ft szokott lenni,nagyon jó és ráadásul utána a zsaruk se szoktak ba.tatni, legalábbis ok nélkül....
smile

25

Válasz: Vezetéstechnika

lucius írta:

Nálunk( Miskolc) is szoktak rendezni a zsaruk.  6000ft szokott lenni,nagyon jó és ráadásul utána a zsaruk se szoktak ba.tatni, legalábbis ok nélkül....
smile

Nálunk pedig a Deauville fórumon szerveződik egy budapesti két napos tréning április közepére: Tréning április 14-15

A Ride for Life nevű képzésre jelentkeztünk, ami tény, hogy jóval drágább, de két napos és gyakorlat orientált.

Voltunk ilyen tréningen korábban, feltettem egy csomó képet erről az egyik hozzászólásomban a DV fórumon. Nem egyszerű! smile

Úgy tűnik most, hogyan bőven maradna a mi hétvégénken szabad hely, ha valakiknek kedve lenne csatlakozni ehhez a tréninghez. Érdekes lenne egy közös képzés.

Honda Transalp XL650V 2007 (2009-)
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)