Téma: Vezetéstechnika
Tréningek, cikkek, praktikus tanácsok.
XL650V - 2006
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Chat » Vezetéstechnika
Tréningek, cikkek, praktikus tanácsok.
Köszönöm Danyila a topic nyitást!
Találtam egy jó cikket a motorozz.hu hírekben: Képzések Szombathelyen
Korábbról: Onroad Túraendúróval terepen
Tanácsok:
Ne használd terepen az első féket! Menj át a pocsolyán, ne akard kikerülni a bakháton! (Danyila)
Ne akarj tovább menni, ha beszorult az első kereked az agyagtól! (Okta)
Bizony kell az első fék is. Megtaláltam a tudományos szöveget is hozzá akit érdekel töltse le a következő PDF-et
http://users.atw.hu/motocross4ever/cikk … biblia.pdf
125-126.oldalon írnak a fékezésről
Dinnye, kösz szépen, nagyon hasznos leírás.
Tényleg hangsúlyozza az első fék fontosságát, és a 127.-ig oldalon azt is, hogy mit kell tenni a megcsúszáskor.
A testtartás és az első fék két ujjal kezelhetősége is érdekes.
Néhányszor el fogom még olvasni, mielőtt legközelebb gyakorlatban próbálkozok.
Halihó,
Vezetéstechnikai tréning Szegeden:
http://www.gombymotor.hu/
Általában havonta vasárnaponként 14 és 18 óra között szokott lenni. 5000 HUF / alkalom, ami tartalmazza a szigorúan bográcsban készült ebédet is. Több szintű csoportok vannak, szépen végig lehet járni az alapoktól.
Ha többeket érdekelne, akkor szóljatok, sőt 10-12 fő esetén külön foglalkozást is kérhetünk. Ez sok mindentől függ, de minden lehetséges. Jó fejek a trénerek.
Üdv,
Merlyn
Erre tegnap azt hallom a Dinnyétől, hogy igenis szükség van az első fékre, mégpedig nagyobb, mint a hátsóra. Ezt egy elég komoly cross múlttal rendelkező srác mondta neki.
Na igen. Amikor én azt mondtam a túránkon, hogy felejtsétek el terepen az első féket, akkor azt azzal a meggyőződéssel mondtam, hogy nagyon sokan aszfalt gumival jöttek. Azok valóban felejtsék el. A krosszos gyereknek vannak elöl rendes, terepre való gumijai. Ha azzal fékez az tapadni (kapaszkodni) is fog. Az aszfalt gumi nem fog tapadni, ha nem azonnal kitör és ott a taknyolás. Óriási különbség van elsőfék használat esetén bütykös és aszfalt gumi közt terepen. (sárban, homokon, murván)
Gyakorlati tanácsok: Ztaki tanácsai Oktának, 7966-7970 hsz.
Bizony kell az első fék is. Megtaláltam a tudományos szöveget is hozzá akit érdekel töltse le a következő PDF-et
http://users.atw.hu/motocross4ever/cikk … biblia.pdf
125-126.oldalon írnak a fékezésről
1977-ben vásárolt MZ-m kezelési utasítása leírta a fékek helyes használatát. Egyszerre működtetni mindkettőt, különösen azért, mert az elsőre jut fékezésnél a nagyobb súly. A lengéscsillapító majd elnyeli ezt az energiát.
Tegnap netezés alatt rájöttem, hogy van mit tanulnom még. Például ahova nézel, arra megy a motor. Kipróbáltam.
Olvassátok: http://allan.fw.hu/Motorozas_mesterfokon.pdf
Tegnap netezés alatt rájöttem, hogy van mit tanulnom még.
Én erre motorozás közben szoktam rájönni...
Azt hittem tudok motorozni, de...
Ritkán jársz ide.
Azt hittem tudok motorozni, de...
Hát ez nagyon durva, maga a felvél, beállítások meg a másik fele.
Nagyon élvezetes videóóó, köszi!
Azt hittem tudok motorozni, de...
Nagyon ügyes a srác! Erről jut eszembe egy hasonló videó:
Na ehhez már nagyon kell érezni a motort!
Olvasgatta Lippi belinkelt kanyarodós cikkeit.
Azt szeretném kérdezni a rutinosabb rókáktól, hogy az a fajta kanyarvétel mikor szinte "csak" a motort döntjük magunk alatt - persze csak egy határig - és mi magunk, szinte egyenesen ülünk rajta mennyire biztonságos. Erről nem igazán találtam leírást.
Egyáltalán jó dolog ez?
Jól fogalmaztam a kérdésem?
Olvasgatta Lippi belinkelt kanyarodós cikkeit.
Azt szeretném kérdezni a rutinosabb rókáktól, hogy az a fajta kanyarvétel mikor szinte "csak" a motort döntjük magunk alatt - persze csak egy határig - és mi magunk, szinte egyenesen ülünk rajta mennyire biztonságos. Erről nem igazán találtam leírást.
Egyáltalán jó dolog ez?
Jól fogalmaztam a kérdésem?
Mint nem rutinos róka itt a véleményem:
Ez a technika kis sebességnél használható. A test ellendöntésével jobban tudod dönteni a motort, így kisebb íven tudsz kanyarodni. A felső test nem biztos, hogy függőleges, egyszerűen csak az ellenkező irányba dőlve kompenzálja a motor erős döntését. (Egy fizikus biztos jobban el tudná magyarázni, lerajzolva az erőkarokat)
Nagy(obb) sebességnél vagy vizes úton pont az ellenkezője hasznos szerintem: a motort kevésbé döntöd, de a felső testtel jobban a döntés irányába dőlsz. Valamelyik linkelt videóban vizes pályán nagyon jól látszik, ahogy alkalmazza a motoros. A motor stabilabb, mégis íven tudod tartani.
Más: ha valaki szeretne szervezni a fórumosoknak egy vezetéstechnikai napot, én biztos jelentkező vagyok
Maszi 20 hozzászólásában csatolt video 56 mp-nél látszik, amit fentebb írtam.
STamás írta:Olvasgatta Lippi belinkelt kanyarodós cikkeit.
Azt szeretném kérdezni a rutinosabb rókáktól, hogy az a fajta kanyarvétel mikor szinte "csak" a motort döntjük magunk alatt - persze csak egy határig - és mi magunk, szinte egyenesen ülünk rajta mennyire biztonságos. Erről nem igazán találtam leírást.
Egyáltalán jó dolog ez?
Jól fogalmaztam a kérdésem?Mint nem rutinos róka itt a véleményem:
Ez a technika kis sebességnél használható. A test ellendöntésével jobban tudod dönteni a motort, így kisebb íven tudsz kanyarodni. A felső test nem biztos, hogy függőleges, egyszerűen csak az ellenkező irányba dőlve kompenzálja a motor erős döntését. (Egy fizikus biztos jobban el tudná magyarázni, lerajzolva az erőkarokat)
Nagy(obb) sebességnél vagy vizes úton pont az ellenkezője hasznos szerintem: a motort kevésbé döntöd, de a felső testtel jobban a döntés irányába dőlsz. Valamelyik linkelt videóban vizes pályán nagyon jól látszik, ahogy alkalmazza a motoros. A motor stabilabb, mégis íven tudod tartani.Más: ha valaki szeretne szervezni a fórumosoknak egy vezetéstechnikai napot, én biztos jelentkező vagyok
Maszi 20 hozzászólásában csatolt video 56 mp-nél látszik, amit fentebb írtam.
Igen, kis sebességnél, illetve csúszós úton, vagy terepen érdemes alkalmazni ezt a technikát. Hirtelen irányváltoztatásra jó. Én terepen szoktam ezt a módszert használni, amikor hirtelen kell kis irányváltoztatást végrehajtani, pl: egy gödör, kő, fadarab, vagy valamilyen későn észlelt akadály kikerülése. A talaj tapadása és a sebesség nagysága, döntő, ha túl gyors a tempó vagy nagyon csúszik a talaj akkor azért félő hogy perecelés a vége. Nehéz ezt így meghatározni, hogy meddig és hogyan, de ha be van gyakorolva és ráérzel, akkor sok akadályt pánikolás és fékezés helyett egy pillanat alatt ki lehet kerülni.
Azt hittem tudok motorozni, de...
Kislányomnak van ebből a kicsi bójából 48 darab. Tavasszal kirakom a pályát, oszt sumesz. :-)))
Azt hittem tudok motorozni, de...
Az igazsághoz ezt a videót is nézzétek meg:
Nem ám olyan egyszerű és van benne kockázat rendesen...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4PstWPiG … PstWPiGnbE[/youtube]
Olvasgatta Lippi belinkelt kanyarodós cikkeit.
Azt szeretném kérdezni a rutinosabb rókáktól, hogy az a fajta kanyarvétel mikor szinte "csak" a motort döntjük magunk alatt - persze csak egy határig - és mi magunk, szinte egyenesen ülünk rajta mennyire biztonságos. Erről nem igazán találtam leírást.
Egyáltalán jó dolog ez?
Jól fogalmaztam a kérdésem?
Te magad is csinálod csak esetleg nem figyeltél rá, mert nem annyira nagy mozdulatokkal hajtod végre. Ha gyorsan kell valami okból irányt változtatni akkor nincs idő arra, hogy oldalra "dőlögess" kézzel, lábal, csípővel döntöd a motort a kormányzást elősegítendő! Azért kell készség szintre fejleszteni, hogy vészhelyzetben automatikusan csináld.
Alapvetően a kormánnyal fordulunk, ahhoz kell a döntögetés, hogy a kormányt kevésbé kelljen elfordítani. (Sík úton!)
Érdemes gyakorolni egyenesben is, akár nagy sebesség mellett is szoktam szlalomozni így is, úgy is!
A videókról.
Ez nagyon érdekes volt
Látványos nagyon.
Olvasgatta Lippi belinkelt kanyarodós cikkeit.
Azt szeretném kérdezni a rutinosabb rókáktól, hogy az a fajta kanyarvétel mikor szinte "csak" a motort döntjük magunk alatt - persze csak egy határig - és mi magunk, szinte egyenesen ülünk rajta mennyire biztonságos. Erről nem igazán találtam leírást.
Egyáltalán jó dolog ez?
Jól fogalmaztam a kérdésem?
Főleg városban használtam régebben a motorjaimat, így a lassabb, szűk kanyarokban hozzászoktam ehhez a furcsa testtartáshoz: T. Lovasság túrán Somogyban, 2010.09.05
Amikor részt vettem egy két napos tréningen, amit rendőr motorosok, illetve az ő trénerük tartott, akkor elmondták az előnyeit ennek a stílusnak.
Az egyik tényleg az, hogy kanyarodás közben is gyorsan lehet változtatni az íven, ha valami gödör, kő vagy egyéb kerül elém. Hasonlóképpen egy gyors kikerülés is egyszerűbb így egyenes úton. Másrészt a horizont vízszintes marad, könnyebb ezért térben tájékozódni, már előre készülni például a következő kanyarra. Én valahogy bátrabban merem így bedönteni a motort, mintha vele dőlnék, de ez csak szubjektív érzés.
Jut eszembe, a Deauville fórumon szervezgetünk tavaszra egy két napos tréninget, ami kifejezetten nekünk lenne tartva, illetve ha valakit (valakiket) érdekelne, akkor Transalposoknak is. Mivel szerintem a két csapatból együtt tudna összejönni a megfelelő létszám. Ezt a tréninget szintén rendőr motorosokat oktatók tartják majd. Itt vannak az eddigi információk a Deauville tréningről.
Képek a Mobitt 2008_04_20-án, illetve Mobitt 2008.04.19-én megtartott Deauville tréningről.
Itt pedig egy videó Ride for Life tréning Jól látható a gyors kikerülési manőver a motor döntésével. Nem egyszerű a visszatérés a eredeti irányba, tapasztaltam.
Hát ez nagyon jól hangzik Tamás!
Szerintem jó lemme résztvennem rajta.
Csak már jönne a tavasz. Az igazi tavasz.
Bár sokan azt mondják, hogy csak lehúzás, mégis úgy vélem, van értelme az efféle „tréningeknek”. Engem érdekelne egy megfizethetô és tartalmas gyakorlatorientált oktatás.
Nálunk Gyôrben pár éve minden tavasszal rendzenek egy közlekedésbiztonsági napot a motorosoknak, ahol többek között ügyességi pályákon is lehet bizonyítani. Bár 2011-ben én nyertem meg ezt a versenyt, mégsem érzem úgy, hogy egy váratlan közúti vészhelyzetben tutira jól döntenék. A vészhelyzeteket csak sok gyakorlással, célirányos felkészítéssel lehet kivédeni. Szerintem...
Bár sokan azt mondják, hogy csak lehúzás, mégis úgy vélem, van értelme az efféle „tréningeknek”. Engem érdekelne egy megfizethetô és tartalmas gyakorlatorientált oktatás.
Nálunk Gyôrben pár éve minden tavasszal rendzenek egy közlekedésbiztonsági napot a motorosoknak, ahol többek között ügyességi pályákon is lehet bizonyítani. Bár 2011-ben én nyertem meg ezt a versenyt, mégsem érzem úgy, hogy egy váratlan közúti vészhelyzetben tutira jól döntenék. A vészhelyzeteket csak sok gyakorlással, célirányos felkészítéssel lehet kivédeni. Szerintem...
Nálunk( Miskolc) is szoktak rendezni a zsaruk. 6000ft szokott lenni,nagyon jó és ráadásul utána a zsaruk se szoktak ba.tatni, legalábbis ok nélkül....
Nálunk( Miskolc) is szoktak rendezni a zsaruk. 6000ft szokott lenni,nagyon jó és ráadásul utána a zsaruk se szoktak ba.tatni, legalábbis ok nélkül....
Nálunk pedig a Deauville fórumon szerveződik egy budapesti két napos tréning április közepére: Tréning április 14-15
A Ride for Life nevű képzésre jelentkeztünk, ami tény, hogy jóval drágább, de két napos és gyakorlat orientált.
Voltunk ilyen tréningen korábban, feltettem egy csomó képet erről az egyik hozzászólásomban a DV fórumon. Nem egyszerű!
Úgy tűnik most, hogyan bőven maradna a mi hétvégénken szabad hely, ha valakiknek kedve lenne csatlakozni ehhez a tréninghez. Érdekes lenne egy közös képzés.
transalp.hu » Chat » Vezetéstechnika
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.