Téma: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló
Szerencsére ilyen topikra eddig nem volt szükség. Ezzel kapcsolatos kérdések a fórumnyitás óta nem merültek fel.
Viszont ha valakinek van kérdése az itt felteheti.
XL650V - 2006
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Műhely » Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló
Szerencsére ilyen topikra eddig nem volt szükség. Ezzel kapcsolatos kérdések a fórumnyitás óta nem merültek fel.
Viszont ha valakinek van kérdése az itt felteheti.
Sziasztok! Ma elmentem megnézettem mennyire fagyálló a fagyállóm smile . Hát ...H2O. Azaz sehogy sem. Kérdés,hogyan is kell azzá tenni? Hol kezdjem el leereszteni a fogyasztára alkalmas folyadékot és a tartályba töltsek e utána vagy ennél is van a hűtő tetején sapka? Válaszokat köszönöm.
Üdv: Balázs
Ne bízz a tartály szintben!!!
Hogy miért írom ezt?! Azért mert bár senki nem írt ,vagy segített hozzászólással én azért nekiálltam a fagyálló azaz hűtővíz lecserélésének.XL650V. Leeresztőcsavart kitekerve csodálkoztam el hogy nem jön a lé! Akkor bontás ,tank, fejidom fellazítás és a menetirány szerinti, jobb oldali hűtőn van a feltöltő sapka. Azaz úgy is fogalmazhatnák, hogy ez az egyetlen hely ahol normálisan fel ,illetve után lehet tölteni a hűtőfolyadéknak. A tartály valóban csak tágulási tartály,utántöltésre nem alkalmas. ha valakinek szivárog,, ami nem jellemző,, a transalpra az itt NEM tud után tölteni. Csak a hűtő tetején lévő sapkát eltávolítva lehet. Ha egyszer lecsökken a hűtővízszint és a hűtő tetején már levegő van önthetjük mi a tartályt akár tele is ,akkor sem fog bekerülni a rendszerbe a folyadék. Az egyik hűtőből a másikba az átfolyást biztosító cső is elég fent van ahhoz, hogy kevés folyadék esetén rossz legyen a hűtés bár ilyen átfolyó van alul is. Érdekes megoldás az biztos. Ha már van kupak akkor legalább csinálhatták volna könnyebben hozzáférhetővé. Na mindegy most már kész,és jöhet a hideg -38 ig . Ha már ott voltam akkor légszűrőkontroll, de jó volt.
UI: A tartályból a folyadék még úgy sem volt hajlandó kijönni ,hogy belefújtam ,illetve elenyésző volt a hatás pedig nincs dugulás.Csak hát a gravitáció,víz felfelé nem megy csak ha kényszernyomás van. Viszont érdemes belefújni mert ha a csőbe levegő marad akkor a tartály tényleg funkcióját veszti. Szerintem 10 motorból 8-nak levegős.Enyém is az volt!
További jó fórumozást! Üdv Balázs
Amugy a leirasokban le van minden irva,hogyan kell cserelni.
Én eddig egyszer cseréltem, de komolyan mondom nem emlékszem hogyan. A leersztés egyértelmű, a vízszivattyúnál engedtem le. De nekem az rémlik, hogy egyúttal a tágulási tartályból is lefolyt. Felöntésnél a hűtősapka gyárilag le van rögzítve. Először azt kell oldani. Ez egy stift. Ha nem lehet lecsavarni a kupakot rögtön csak úgy, az rossz hír. Azt jelenti nem volt még cserélve - levéve a kupak.
Sziasztok!
Cserélt már valaki 600-asban termosztátot? Tényleg 16-20 ezer körüli áron lehet csak hozzájutni?
http://www.cmsnl.com/products/thermosta … gvWe6ys9pE
http://www.motosport.com/HU/cruiser/oem … 00-KE8-000
http://www.wemoto.com/bikes/honda/xl_60 … hermostat/
http://www.partzilla.com/parts/detail/h … 8-000.html
hát nem occsó. Azért ha kicserélted oszdd meg velünk, én is gondolkodom rajta.
Kösz, csak azt nem értem, hogy autóba miért úszom meg 3000-ből?
Mert motorozni,luxus,vegyèl autosboltbol daewo tico,vagy chevrolet spark,termosztàtot,mert talàl bele,ès oriàsi az àrkülömbsèg,a romàn transalpos oldalon,màr tàrgyaltàk ezt megprobàlom,belinkelni
Köszi, az nagyon hasznos lenne. Ilyesmin gondolkodtam én is, csak hát nincs tapasztalatom. A dízel voyagerembe is egy vagyon volt a termosztát (igaz házastól), a benzinesbe meg pár ezerért kapni. Persze abban nem is romlott még el!
http://lh4.ggpht.com/_oc7-F0_0wxk/TT_1z … CF2042.jpg
http://lh3.ggpht.com/_oc7-F0_0wxk/TT_1y … CF2043.jpg
http://lh3.ggpht.com/_oc7-F0_0wxk/TT_1y … CF2044.jpg
http://www.transalp.ro/forum/viewtopic. … 400#p30400
Én a Transalpról leszedett 3-4 ezer km-es olajszűrőket mindig felrakom a Matizomra. Abban meg még fut 7 ezret és kijön a 10 ezres ciklus a kocsinál.
A Matiz olajszűrje és azt hiszem még a Suzuki Swifté is jó a Transalpra.
Csak ott nincs ilyen árdifferencia. Ott az autóké a drágább.
Köszi, ha ha hazajövünk a nyaralásból nekiállok termosztátot cserélni!
2159-ért igazán megéri!
http://vt500.blog.hu/2012/07/20/a_kezdetek_1968
Igaz ez vt 500- de nagy különbség nem hiszem, hogy van. Az oldal közepén a te problémádról ír a srác!
Daewoo Matiz termosztát a nyerő.
Ebben a blogban találtam egy linket, ahol a hűtő karbantartásáról írnak.
Sziasztok! Ha már lett ilyen topik, a 600-as kollégáktól kérdezném (főként), hogy álltok a motor melegedésével? Nekem hol kellene állnia a vízhőmérőnek üzem meleg motornál? Mert nekem épphogy megmozdul. Dög melegben, araszolva volt már felénél, de jellemzően max 1/4. Lehet, hogy mindig nyit a termosztátom?
Szia!
Ne izgulj, nekem sem sikerült a felénél feljebb tornásznom a mutatót, még a nemrég véget ért kánikulában, városi araszolgatás alkalmával sem!
Ezeken a gépeken túl van méretezve a hűtő egy kicsit...szerintem.
Nekem meg pont hogy igen. Kétszer is, tavaly nyáron a városban.
Arra jó volt, hogy megtudtam hogy a ventillátorom is működik, de annyira nem örültem neki. Most akkor van az van hgoy nekem nem nyitott a termosztát, vagy nektek van mindig nagy körön a hűtés. Bár én nem csekkoltam hogy ez transalpnál hogy van, de autókban ugyebár így van.
Valahol ugyanúgy lehet.. nekem is gyanús ez....
Még nem szedtem szét, de az enyém vagy nyitva van vagy nincs is benne. A pesti dugóban nekem is kapcsolt már be többször is a ventilátor, ilyenkor 2/3 és 3/4-ed közt áll a mutató. Hűvösebb időben szinte alig mozdul meg.
Sziasztok!
Ez a kérdés már bennem is felmerült. Csak még lusta voltam kérdezni. Pont ugyan ez a tapasztalatom. Hűvösben szinte alig mozdul, míg dugóban majd 3/4-ig felmegy a mutató. Az autóm egy öreg Accord, de azon bármi is történnyen a mutató meg sem mozdul. Akkor ezekszerint ez így egészséges.
A 600-asok dugóban hajlamosak jobban melegedni.
A 650 nél még ezt nem tapasztaltam ez valahogy kevésbé kap hőgutát.
Hát, ami igaz, az igaz, nem szoktam dugóban motorozni. Viszont volt egy felvonulásunk melegben 30-cal, 40 percig.... Nem tudom, mikor ment a ventillátor, mert akkora volt a hangzavar, meg nem is jutott eszembe (élveztem az 527 motoros társaságát, látványát), de a hőfokmérőt figyeltem, eljutott a 3/4-es állásig kb és ott maradt. Ezek szerint van hűtés, nem forrt meg.
Ez nem fordulhat elő egy Transalpal! (kivéve egy távoli országba vasárnap reggel mikor a fű se nő)
13.-án reggel induláskor vettem észre, hogy valami folyik a blokk bal oldalán. Gondoltam le****ozta egy macska, mi más lehetne. Jobban megnézve el kellet vetni a macskás dolgot, ez bizony fagyálló!!! A két hengert összekötő cső (650-es) alól szivárgott a folyadék.
Na akkor nem indulunk. Jobban megnézve, mozgatva egyre jobban folyt. Most mi legyen???
Szétszedtem. A két biztosító gyűrűt lehúztam, a csövet el lehet tolni a helyén előre, hátra. 1-1 gumigyűrű tömít mind a két végén.....ha tömít.
Benzinkút hőálló tömítő 3 euróért, + az épen megérdemelt pihenőjét töltő helyi autószerelő mester négy új gumigyűrűvel = összeraktuk és működik.
Filléres dolog a 2001-es motor 58000 nél adta meg magát.
Úgy nézz ki most, hogy lehűlt a garázs és a fém is fázik, a Csimiéhez hasonló probléma lépett fel a vasparipámon, lassan komótosan ereszti a hűtőfolyadékot az említett csövecske alatt (szintén 58000 van a motorban és 2001es modell).
Kell e valamit még tudni az orvosláshoz azon kívül ami említve lett?
transalp.hu » Műhely » Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.