1

Téma: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Szerencsére ilyen topikra eddig nem volt szükség. Ezzel kapcsolatos kérdések a fórumnyitás óta nem merültek fel.
Viszont ha valakinek van kérdése az itt felteheti.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

2

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Sziasztok!                                                                                                                                                                                                                     Ma elmentem megnézettem mennyire fagyálló a fagyállóm  smile . Hát ...H2O. Azaz sehogy sem. Kérdés,hogyan is kell azzá tenni? Hol kezdjem el leereszteni a fogyasztára alkalmas folyadékot és a tartályba töltsek e utána vagy ennél is van a hűtő tetején sapka? Válaszokat köszönöm.

Üdv: Balázs

Csak egy motoros érti, hogy miért dugják ki a kutyák a fejüket a kocsiablakon.

3 Utoljára T.Bali szerkesztette (2012. 10. 10. 18:59:38)

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Ne bízz a tartály szintben!!!

Hogy miért írom ezt?! Azért mert bár senki nem írt ,vagy segített hozzászólással én azért nekiálltam a fagyálló azaz hűtővíz lecserélésének.XL650V. Leeresztőcsavart kitekerve csodálkoztam el hogy nem jön a lé! Akkor bontás ,tank, fejidom fellazítás és a menetirány szerinti, jobb oldali hűtőn van a feltöltő sapka. Azaz úgy is fogalmazhatnák, hogy ez az egyetlen hely ahol normálisan fel ,illetve után lehet tölteni a hűtőfolyadéknak. A tartály valóban csak tágulási tartály,utántöltésre nem alkalmas. ha valakinek szivárog,, ami nem jellemző,, a transalpra az itt NEM tud után tölteni. Csak a hűtő tetején lévő sapkát eltávolítva lehet. Ha egyszer lecsökken a hűtővízszint és a hűtő tetején már levegő van önthetjük mi a tartályt akár tele is ,akkor sem fog bekerülni a rendszerbe a folyadék. Az egyik hűtőből a másikba az átfolyást biztosító cső is elég fent van ahhoz, hogy kevés folyadék esetén rossz legyen a hűtés bár ilyen átfolyó van alul is. Érdekes megoldás az biztos. Ha már van kupak akkor legalább csinálhatták volna könnyebben hozzáférhetővé. Na mindegy most már kész,és jöhet a hideg -38 ig smile . Ha már ott voltam akkor légszűrőkontroll, de jó volt. 

UI: A tartályból a folyadék még úgy sem volt hajlandó kijönni ,hogy belefújtam ,illetve elenyésző volt a hatás pedig nincs dugulás.Csak hát a gravitáció,víz felfelé nem megy csak ha kényszernyomás van. Viszont érdemes belefújni mert ha a csőbe levegő marad akkor a tartály tényleg funkcióját veszti. Szerintem 10 motorból 8-nak levegős.Enyém is az volt!

További jó fórumozást! Üdv Balázs

Csak egy motoros érti, hogy miért dugják ki a kutyák a fejüket a kocsiablakon.

4

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Amugy a leirasokban le van minden irva,hogyan kell cserelni.
  big_smile  big_smile  big_smile  big_smile  smile

5

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Én eddig egyszer cseréltem, de komolyan mondom nem emlékszem hogyan. A leersztés egyértelmű, a vízszivattyúnál engedtem le. De nekem az rémlik, hogy egyúttal a tágulási tartályból is lefolyt. Felöntésnél a hűtősapka gyárilag le van rögzítve. Először azt kell oldani. Ez egy stift. Ha nem lehet lecsavarni a kupakot rögtön csak úgy, az rossz hír. Azt jelenti nem volt még cserélve - levéve a kupak.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

6

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Sziasztok!

Cserélt már valaki 600-asban termosztátot? Tényleg 16-20 ezer körüli áron lehet csak hozzájutni?

XL600V 1999

7 Utoljára Tomita szerkesztette (2013. 08. 14. 20:21:28)

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

http://www.cmsnl.com/products/thermosta … gvWe6ys9pE
http://www.motosport.com/HU/cruiser/oem … 00-KE8-000
http://www.wemoto.com/bikes/honda/xl_60 … hermostat/
http://www.partzilla.com/parts/detail/h … 8-000.html

hát nem occsó. Azért ha kicserélted oszdd meg velünk, én is gondolkodom rajta.

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

8

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Kösz, csak azt nem értem, hogy autóba miért úszom meg 3000-ből?

XL600V 1999

9

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Mert motorozni,luxus,vegyèl autosboltbol daewo tico,vagy chevrolet spark,termosztàtot,mert talàl bele,ès oriàsi az àrkülömbsèg,a romàn transalpos oldalon,màr tàrgyaltàk ezt megprobàlom,belinkelni

Ami nem öl meg,az megerösit,kivéve a medve,mert az megöl!
Transalp xlv 600  2006-2020
Bmw 1200 gs 2019-
CRF 250 Rally 2022-

10

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Köszi, az nagyon hasznos lenne. Ilyesmin gondolkodtam én is, csak hát nincs tapasztalatom. A dízel voyagerembe is egy vagyon volt a termosztát (igaz házastól), a benzinesbe meg pár ezerért kapni. Persze abban nem is romlott még el!

XL600V 1999

11

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

http://lh4.ggpht.com/_oc7-F0_0wxk/TT_1z … CF2042.jpg
http://lh3.ggpht.com/_oc7-F0_0wxk/TT_1y … CF2043.jpg
http://lh3.ggpht.com/_oc7-F0_0wxk/TT_1y … CF2044.jpg
http://www.transalp.ro/forum/viewtopic. … 400#p30400

Ami nem öl meg,az megerösit,kivéve a medve,mert az megöl!
Transalp xlv 600  2006-2020
Bmw 1200 gs 2019-
CRF 250 Rally 2022-

12

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Én a Transalpról leszedett 3-4 ezer km-es olajszűrőket mindig felrakom a Matizomra. Abban meg még fut 7 ezret és kijön a 10 ezres ciklus a kocsinál.

A Matiz olajszűrje és azt hiszem még a Suzuki Swifté is jó a Transalpra.
Csak ott nincs ilyen árdifferencia. Ott az autóké a drágább.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

13 Utoljára brizsa szerkesztette (2013. 08. 15. 11:42:27)

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Köszi, ha ha hazajövünk a nyaralásból nekiállok termosztátot cserélni!

2159-ért igazán megéri!  big_smile

XL600V 1999

14

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

http://vt500.blog.hu/2012/07/20/a_kezdetek_1968

Igaz ez vt 500- de nagy különbség nem hiszem, hogy van. Az oldal közepén a te problémádról ír a srác!


Daewoo Matiz termosztát a nyerő.
wink

XL650V 2000

15

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Ebben a blogban találtam egy linket, ahol a hűtő karbantartásáról írnak.

Honda Transalp XL650V 2007 (2009-)
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)

16

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Sziasztok! Ha már lett ilyen topik, a 600-as kollégáktól kérdezném (főként), hogy álltok a motor melegedésével? Nekem hol kellene állnia a vízhőmérőnek üzem meleg motornál? Mert nekem épphogy megmozdul. Dög melegben, araszolva volt már felénél, de jellemzően max 1/4. Lehet, hogy mindig nyit a termosztátom?

17

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Szia!

Ne izgulj, nekem sem sikerült a felénél feljebb tornásznom a mutatót, még a nemrég véget ért kánikulában, városi araszolgatás alkalmával sem!  big_smile
Ezeken a gépeken túl van méretezve a hűtő egy kicsit...szerintem.
  cool

XL650V 2000

18

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Nekem meg pont hogy igen. Kétszer is, tavaly nyáron a városban.
Arra jó volt, hogy megtudtam hogy a ventillátorom is működik, de annyira nem örültem neki. Most akkor van az van hgoy nekem nem nyitott a termosztát, vagy nektek van mindig nagy körön a hűtés. Bár én nem csekkoltam hogy ez transalpnál hogy van, de autókban ugyebár így van.

19

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Valahol ugyanúgy lehet.. nekem is gyanús ez....

20

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Még nem szedtem szét, de az enyém vagy nyitva van vagy nincs is benne. A pesti dugóban nekem is kapcsolt már be többször is a ventilátor, ilyenkor 2/3 és 3/4-ed közt áll a mutató. Hűvösebb időben szinte alig mozdul meg.

XL600V 1999

21

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Sziasztok!
Ez a kérdés már bennem is felmerült. Csak még lusta voltam kérdezni. Pont ugyan ez a tapasztalatom. Hűvösben szinte alig mozdul, míg dugóban majd 3/4-ig felmegy a mutató. Az autóm egy öreg Accord, de azon bármi is történnyen a mutató meg sem mozdul. Akkor ezekszerint ez így egészséges.

22

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

A 600-asok dugóban hajlamosak jobban melegedni.
A 650 nél még ezt nem tapasztaltam ez valahogy kevésbé kap hőgutát.

23

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Hát, ami igaz, az igaz, nem szoktam dugóban motorozni. Viszont volt egy felvonulásunk melegben 30-cal, 40 percig.... Nem tudom, mikor ment a ventillátor, mert akkora volt a hangzavar, meg nem is jutott eszembe (élveztem az 527 motoros társaságát, látványát), de a hőfokmérőt figyeltem, eljutott a 3/4-es állásig kb és ott maradt. Ezek szerint van hűtés, nem forrt meg.
smile

24

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Ez nem fordulhat elő egy Transalpal! (kivéve egy távoli országba vasárnap reggel mikor a fű se nő)

13.-án reggel induláskor vettem észre, hogy valami folyik a blokk bal oldalán. Gondoltam le****ozta egy macska, mi más lehetne. Jobban megnézve el kellet vetni a macskás dolgot, ez bizony fagyálló!!! A két hengert összekötő cső (650-es) alól szivárgott a folyadék.
Na akkor nem indulunk. Jobban megnézve, mozgatva egyre jobban folyt. Most mi legyen???
Szétszedtem. A két biztosító gyűrűt lehúztam, a csövet el lehet tolni a helyén előre, hátra. 1-1 gumigyűrű tömít mind a két végén.....ha tömít.
Benzinkút hőálló tömítő 3 euróért, + az épen megérdemelt pihenőjét töltő helyi autószerelő mester négy új gumigyűrűvel = összeraktuk és működik.
Filléres dolog a 2001-es motor 58000 nél adta meg magát.

Nem tudom mi lehet rosszabb: megöregedni vagy megkomolyodni!?

25

Válasz: Hűtés, ventillátor, thermosztát, fagyálló

Úgy nézz ki most, hogy lehűlt a garázs és a fém is fázik, a Csimiéhez hasonló probléma lépett fel a vasparipámon, lassan komótosan ereszti a hűtőfolyadékot az említett csövecske alatt (szintén 58000 van a motorban és 2001es modell).
Kell e valamit még tudni az orvosláshoz azon kívül ami említve lett?

My Wife Yes. My Dog Maybe. My Transalp?... NEVER!
XL 650 V RD10