Téma: Vízpumpa és annak javítása.
Ide lehet írni a témában közérdeklődésre számot tartó bejegyzéseket.
XL650V - 2006
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Műhely » Vízpumpa és annak javítása.
Ide lehet írni a témában közérdeklődésre számot tartó bejegyzéseket.
Udvozlet.
Ha valakinek ilyen gongja akadna, batran keressen privatban vagy itt kerdezzen, mert javithato ez a szerkezet.
Van hozza tomszelence es akar a csapagyozasa is megoldhato.
PS. Elfogadok ajandekba rosz vizpumpat, vagy kivaltom malatajegyert.
Hol találtál végül csapágyat?
Azon a linken http://www.kelloggautomotive.com/pdf/NSKe.pdf
amit az elejen kuldtem, de utanna kell "faragni" a bemelyedest. De csapagy csak nagyon hasznalt (over 100 000km) futott pumpahoz kellhet es tobbnyire elegendo a tomszelence csereje.
Imàdom ezt a fòrumot
Azon a linken http://www.kelloggautomotive.com/pdf/NSKe.pdf
amit az elejen kuldtem, de utanna kell "faragni" a bemelyedest. De csapagy csak nagyon hasznalt (over 100 000km) futott pumpahoz kellhet es tobbnyire elegendo a tomszelence csereje.
Milyen hűtőfolyadékot használtál Yoshi?
Alu radiatorokhoz valot.
Ezzel nem vagyok előrébb.
Ilyen anyagot nem ismerek.
Fagyálló? Desztillált víz? Előre bekevert gyári cucc?
Soha nem csereltel fagyallot?
Benzinkuton vettem bele 2 liter elore bekevert fagyallot ami az alu hutokhoz kompatibilis.
De aki akar mereg draga Motul feliratu kannabol tolteni az tegye.
Ket litertol beszelunk tobb evre. En azt raktam bele amit Honda szervizben arultak. De jo is hogy feljott a tema. Tavasszal cserelnem kell. Nem lehet hogy a Hondaeban van valami adalek ami kell a rendszerhez? Ami kimeli a szivattyut es a hutot?
Marketing az egesz.
Marketing az egesz.
De hat a tömszelencére. :-)
Szerinted ilyenkor sokat segit rajta?
Ez esetben tök felesleges hűtőfolyadék. A motor kívülről van hűtve
Szerinted ilyenkor sokat segit rajta?
Na pont ilyen esetekben a szivargast leereszto lukon feltoltodik nagyon finom abraziv anyaggal es elkezd munkalkodni a tomszelence es csapagy csiszolas iranyaban.
Szerinted ilyenkor sokat segit rajta?
Persze, mert ha a tömszelence nem zár rendesen, biztosítva van a hűtővíz hiány utánpótlás.
Húzol pár kövérgázt és már is fel van töltve a hűtő túlfolyó tartály.
De még ha rendesen is zár a sár ott marad egy későbbi alkalomra a szelencében.
Számomra egy teljes misztérium miért került ilyen alacsonyra a pompa, illetve hogy a leeresztő csavarja miért lóg le annyira, hogy egy erősebb ütés lentről komoly kárt tehet a pompa jobb alsó felfogatásában, ami szintén elég gyengusra sikeredett.
A jobb alsó felfogatás csavarja a blokkhoz mélységben csak félig tekeredik be a kiálló fészekbe, rövid a csavar, pedig menet a fészekben van mélyebben is. Az ütéstől pont ahol a csavar félúton véget ért reppent el a fészek félbe.
Ideiglenes megoldásom: ráhúztam egy bronz gyűrűt a kiálló fészekre (izsh dugattyúból való), fémragasztó gyurmával körberakva és egy hosszabb csavar hogy fogjon a törés alatti részben is.
Később majd ha esetleg kikerül a blokk a vázból vagy nem válik be az ideiglenes megoldás megargonozattom.
Danyila fotót ne kérj, mert nincs, és igen, a haspáncél ami védi a vízpumpát megelőzheti az ilyen eseteket.
Viszont a lent teljesen záró haspáncéllal egy másik gondolat is forog a fejemben: lassítja a bekerült sáros víz távozását a pompa környékéről is, ami csökkenti a tömszelence esélyeit, a jókora afrikás haspáncél lukak hasznosak lehetnek.
Nyugat-Europaban a vizpumpak ritkan talalkoznak sziklakkal, tengelyig ero sarral, keresztben fekvo fatorzsekkel, ezert gondolom a tervezok nem vettek figyelembe ezeket az aprosagokat. Meg nem is ukran piacra szantak ezeket a vasakat eredetileg.
Hello Kollégák!
Érdeklődnék hogy a vízpumpa leszedéséhez a motorolajat is le kell engedni?
Ugyanis ereszt a pumpa de nem a tömszelencénél hanem a két fél között a tömitésnél.
Eleg ha oldalra fekteted, csak elotte takarisd meg a kornyeket a pumpanak hogy sar meg mas dzsuva ne keruljon mar a blokkba.
Ha hosszadalmas lesz a szereles, javasolnek egy rongyal eltomni a blokkba vezeto lukat, hogy porse szaljon bele.
Udvozlet.
Ha valakinek ilyen gongja akadna, batran keressen privatban vagy itt kerdezzen, mert javithato ez a szerkezet.Van hozza tomszelence es akar a csapagyozasa is megoldhato.
PS. Elfogadok ajandekba rosz vizpumpat, vagy kivaltom malatajegyert.
Szia Yoshi
Szukségem lenne egy tömszelencére és a technologiára a szétszedéshez. Hogy tudnánk nyélbe ütni az üzletet?
Köszi.
Taylor
Kuldtem privit.
Sziasztok,
látom van már tapasztalat a csöpögő tömszelence ügyében.
Csak pár hónapja vettem a motort (XL650) és észrevettem, hogy csöpög a hűtővíz alul. A Honda szervízben azt mondták, csak egyben lehet kapni vízpumpát, de annak horror ára van.
Yoshit kérdezném, hogyan oldható meg a tömszelence cseréje?
Előre is kösz a segítséget!
üdv
varesz
Sziasztok,
látom van már tapasztalat a csöpögő tömszelence ügyében.
Csak pár hónapja vettem a motort (XL650) és észrevettem, hogy csöpög a hűtővíz alul. A Honda szervízben azt mondták, csak egyben lehet kapni vízpumpát, de annak horror ára van.
Yoshit kérdezném, hogyan oldható meg a tömszelence cseréje?Előre is kösz a segítséget!
üdv
varesz
Szia. Az egesz pumpa az 6 alkatresz csak - csapagy, pumpa test, szelence, ventillator, szimering, O-gyuru.
Szoval az ugy van hogy ki kell preselni az egeszet es uj tomszelencet rakni a helyere. :-) Nekem olyan van hogy esztergalni is kell a pumpabol 0,5mm ahol a szelence ul. Nem bonyolult csak ajanlatos a szet es ossze preselesnel pontos toldalekokat keresni vagy gyartani hozza, hogy ne barmolodjon szet a csapagy meg a ventilator. A csapagyat nem a tengelyenel fogva kell nyomni, hanem a kulso peremen csak. A szimering eltakarja azt, ugy hogy azt ki kell piszkalni es osszeszereles utan egy ujjat rakni a helyere.
Ha jol tudom Csimi talalt olyan szelencet ami esztergalas nelkul is passzolt. A masik fajtabol amihez esztergalas is kell van nekem keszleten.
Roviden ennyi , de kerdezz batran, reszletezem amit kell. :-)
transalp.hu » Műhely » Vízpumpa és annak javítása.
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.