Téma: Minden a kalandmotorozásról
Minden a kalandmotorozásról
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Fórumos túrák » Minden a kalandmotorozásról
Megcsináltam most úgy, hogy minden egy helyen van, de a még teljesítésre várók kiemelést kaptak.
Szóval most így nézne ki a dolog.
Nekem tetszik az ötleted.
azt hiszem ennek a videónak itt van az igazi helye!
TELJES KÉPERNYŐ ÉS MAX FELBONTÁS!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=W-Zk8WqC … r_embedded[/youtube]
Ezek a képek a BBC Planet Earth című sorozatából vannak. Azt hiszem a 11 részes sorozatot a Discovery vetítette Bolygónk a Föld címmel. Ajánlom mindenkinek!
Igazából nem tudom, hova tegyem, talán itt a legjobb.
Folyamatosan frissítik, így nagyjából tudtok matekozni. Ezek az árak akkor frankók asszem, ha kártyával fizettek, mert úgy középárfolyamon számol. Vagy valami hasonló
http://www.nagyutazas.hu/magyar/uzemanyagarak/
Jó ezt látni. Tavaly az albán benzin kereken 1 €/l volt. Ott is felment azóta közel 60 Ft-tal.
A román meg 25-30-cal még mindig olcsóbb az itthoninál.
http://videa.hu/videok/sport/utolso-set … q2ACZ3Av1h
HQ és teljes képernyő !!!
Norvégia - Tükör tó.
Kedvet kaptam a bázisugráshoz. Ez még a motorozásnál is jobb lehet.
És milyen jó kis út van a tó körül. Pont a TA való.
http://www.youtube.com/watch?v=2egKkoq5 … embedded#!
2 perc 35-től az összes helyszínt érinteni fogjuk, egészen a végéig.
Lásd albán túra.
Három országban vannak ezek a helyek. Montenegró dél-keleti, Albánia északi és Kozsovó dél-nyugati körzete.
Az előtte levő hegycsúcsok közt, pedig jórészt el fogunk haladni - ha közvetlenül nem is tudjuk őket megközelíteni - látni fogjuk őket.
ui:
http://www.youtube.com/watch?v=uwSBLvK2dGg
Sziasztok!
Igen, én láttam jó pár videóját. "Őrült" a srác, nagyon tetszik amit véghez vitt. Mondhatni, hogy egy álmomat valósította meg
És pont egy TA-val
danyila írta:Shrek írta:Igazából nem tudom, hova tegyem, talán itt a legjobb.
Folyamatosan frissítik, így nagyjából tudtok matekozni. Ezek az árak akkor frankók asszem, ha kártyával fizettek, mert úgy középárfolyamon számol. Vagy valami hasonló
http://www.nagyutazas.hu/magyar/uzemanyagarak/Jó ezt látni. Tavaly az albán benzin kereken 1 €/l volt. Ott is felment azóta közel 60 Ft-tal.
A román meg 25-30-cal még mindig olcsóbb az itthoninál.Lassan már csak a Balkánon, meg az orosz, ill. volt orosz részeken éri meg túrázni
A MOL mondjon le!!!
Most, a Libiai zavargások kapcsán mondta be a hírek, hogy ott is meg volt az első üzemanyag áremelési sokk. Duplájára emelték.
30-ról 60 Ft-ra. Ilyen sokkot én is el tudnék viselni.
Ki mit tud erről az útról?
Nincs lezárva?
Föl lehet menni a hegyre is?
http://geospace.hu/map#lat=46986049& … rrentmap=2
Csak egy szösszenet....
Nekem is volt a napokban "kalandmotoros" élményem.
Vácról visszafelé (oda szállítottam egy munkát) lementem a Duna partjára és ahol lehetett a part vonalát követtem földúton.
Majd, egészen a Szép-völgyi út tetejéig elmentem, és egy turistajelzésen próbálgattam magam terepen. Ez pár száz métert jelentett sziklák, kövek, és nyomvonalak között. Izgalmas volt, legközelebb bevállalom azon a hatalmas folyamon való átkelést is (Bruder túra 2011. 04. 03.)
Ezek után felpöfögtem magam a Hármashatárhegyi úton a Rekettyés nevű faházas büfébe egy jó kávéra , majd irány haza, Erzsébetre.
Csak egy szösszenet....
Nekem is volt a napokban "kalandmotoros" élményem.
Vácról visszafelé (oda szállítottam egy munkát) lementem a Duna partjára és ahol lehetett a part vonalát követtem földúton.
Majd, egészen a Szép-völgyi út tetejéig elmentem, és egy turistajelzésen próbálgattam magam terepen. Ez pár száz métert jelentett sziklák, kövek, és nyomvonalak között. Izgalmas volt, legközelebb bevállalom azon a hatalmas folyamon való átkelést is (Bruder túra 2011. 04. 03.)
Ezek után felpöfögtem magam a Hármashatárhegyi úton a Rekettyés nevű faházas büfébe egy jó kávéra , majd irány haza, Erzsébetre.
Höhö, kolléga! Te is konténeres leszel? Lenyomjuk a ponyvásokat!
Terepre ne menj egyedül, mert nem tanálnak meg a motrod alat, oszt ott pusztulsz elfele!!!
Sziasztok!
Szeretnék egy közvélemény kutatást végezni.
Tegyük fel, hogy egy világ körüli (VK) utazást tervezel, természetesen motorral. Adva van a lehetőség, hogy egy tapasztalt VK-vel le tudnál ülni beszélgeti.
Mit, miket kérdeznél tőle? Milyen tapasztalatokra lennél kíváncsi? (írjatok konkrétumot, ne azt hogy mindent!)
Én pont a napokban gondolkodtam ezen, így nemvolt nehéz gyorsan 10 kérést feltennem:
1. Mennyi időt fordított a tervezésre?
2. Mik a döntő szempontok az útvonala megtervezésekor?
3. Figyelembe veszi a lehetséges szervízhátteret a tervezéskor? Vagyis kerüli-e a lakatlan vidékeket hosszútávon?
4. Előre leegyezteti az érkezését a köztes pontokra a helyiekkel, vagy spontán érkezik ezekre a helyekre?
5. Mit részesít előnyben hotel vagy sátras túra, illetve ezeket milyen arányban egyezteti magával tervezéskor?
6. Mennyire akar "magára maradni", vagy inkább szívesen veszi a segítőket útközben? Vagyis tök egyedül mint egy "erőpróba" vagy szívesen kommunikál a helyiekkel?
7. Egészségügyi felkészülése? Oltások és egyéb kötszerek az útra?
8. Szponzorokat hogyan szervez és miként intézi a marketing részét a túrának? Gondolok itt TV, kamerás követés, meg ilyenek. (ha ilyen egyáltalán a túrája)
9. Szabadidő és a pénz: Mennyiből lehet a olcsón-legolcsóbban megúszni egy ilyet???
10. Be lehetne társulni hozzá???
Lippi írta:Sziasztok!
Szeretnék egy közvélemény kutatást végezni.
Tegyük fel, hogy egy világ körüli (VK) utazást tervezel, természetesen motorral. Adva van a lehetőség, hogy egy tapasztalt VK-vel le tudnál ülni beszélgeti.
Mit, miket kérdeznél tőle? Milyen tapasztalatokra lennél kíváncsi? (írjatok konkrétumot, ne azt hogy mindent!)Én pont a napokban gondolkodtam ezen, így nemvolt nehéz gyorsan 10 kérést feltennem:
1. Mennyi időt fordított a tervezésre?
2. Mik a döntő szempontok az útvonala megtervezésekor?
3. Figyelembe veszi a lehetséges szervízhátteret a tervezéskor? Vagyis kerüli-e a lakatlan vidékeket hosszútávon?
4. Előre leegyezteti az érkezését a köztes pontokra a helyiekkel, vagy spontán érkezik ezekre a helyekre?
5. Mit részesít előnyben hotel vagy sátras túra, illetve ezeket milyen arányban egyezteti magával tervezéskor?
6. Mennyire akar "magára maradni", vagy inkább szívesen veszi a segítőket útközben? Vagyis tök egyedül mint egy "erőpróba" vagy szívesen kommunikál a helyiekkel?
7. Egészségügyi felkészülése? Oltások és egyéb kötszerek az útra?
8. Szponzorokat hogyan szervez és miként intézi a marketing részét a túrának? Gondolok itt TV, kamerás követés, meg ilyenek. (ha ilyen egyáltalán a túrája)
9. Szabadidő és a pénz: Mennyiből lehet a olcsón-legolcsóbban megúszni egy ilyet???
10. Be lehetne társulni hozzá???
8. Szponzorokat hogyan szervez és miként intézi a marketing részét a túrának? Gondolok itt TV, kamerás követés, meg ilyenek. (ha ilyen egyáltalán a túrája):
Eccer cimbora vett egy Uralt 400.000-ért. Épített rá kb. 5 nokiáért egy bódét, és elindult Tibetbe egy kis társasággal. Megkérdeztük, mennyibe volt a buli, és melyik cég állta a költséget?
Azt mondta, csak a résztvevők, és csak maguknak készíthettek fényképet..
Nem mondja meg mennyibe került.
És legfőképpen azt nem mondhatja el, hogy melyik bank embereit "furikáztatta" meg, mert kellemetlen lenne, ha a részvényesek azt látnák, hogy mire tapsolják el a pénzüket. :-)))))
Szerintem a híres, Dakar, más egyéb nyilvános világjáró programok csak hangyányi összegek ahhoz képest, mint amibe az ilyen nem publikus magánutak kerülnek.
Az Ural az motor vagy tgk volt??
Lippi írta:Sziasztok!
Szeretnék egy közvélemény kutatást végezni.
Tegyük fel, hogy egy világ körüli (VK) utazást tervezel, természetesen motorral. Adva van a lehetőség, hogy egy tapasztalt VK-vel le tudnál ülni beszélgeti.
Mit, miket kérdeznél tőle? Milyen tapasztalatokra lennél kíváncsi? (írjatok konkrétumot, ne azt hogy mindent!)Én pont a napokban gondolkodtam ezen, így nemvolt nehéz gyorsan 10 kérést feltennem:
1. Mennyi időt fordított a tervezésre?
2. Mik a döntő szempontok az útvonala megtervezésekor?
3. Figyelembe veszi a lehetséges szervízhátteret a tervezéskor? Vagyis kerüli-e a lakatlan vidékeket hosszútávon?
4. Előre leegyezteti az érkezését a köztes pontokra a helyiekkel, vagy spontán érkezik ezekre a helyekre?
5. Mit részesít előnyben hotel vagy sátras túra, illetve ezeket milyen arányban egyezteti magával tervezéskor?
6. Mennyire akar "magára maradni", vagy inkább szívesen veszi a segítőket útközben? Vagyis tök egyedül mint egy "erőpróba" vagy szívesen kommunikál a helyiekkel?
7. Egészségügyi felkészülése? Oltások és egyéb kötszerek az útra?
8. Szponzorokat hogyan szervez és miként intézi a marketing részét a túrának? Gondolok itt TV, kamerás követés, meg ilyenek. (ha ilyen egyáltalán a túrája)
9. Szabadidő és a pénz: Mennyiből lehet a olcsón-legolcsóbban megúszni egy ilyet???
10. Be lehetne társulni hozzá???
... Hogyan szerelte fel a motrát, esetleg milyen változtatásokat eszközölt rajta?
... Milyen felszerelést visz magával?
Az Ural az motor vagy tgk volt??
Ez ni.
http://www.lakoautoklub.hu/modules.php? … p;album=50
TPB írta:Az Ural az motor vagy tgk volt??
Ez ni.
Királyság!!!
TPB írta:Az Ural az motor vagy tgk volt??
Ez ni.
Hahaha, egy Ural fogyasztása nem semmi, akkor valóban sokban lehetett az út
Mellesleg én is jártam arrafelé anno a sereggel 88-89-ben, csak egy MAZ 543-al éleslövészeten.
Nagyon jó volt vezetni, igazi kalandtúra!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=D14GqpiE … re=related[/youtube]
Olvasmány mindenkinek!
Túraendúróval terepen
Ok, köszi a cikket, nekem nagyon tetszett, de a végén volt pár mondat:
"Felhívom a figyelmetek arra, hogy a legtöbb hely manapság, amelyet terepnek minősíthetünk, tiltott hely a motorosok számára. Igyekezzetek informálódni, mielőtt letértek a természetbe, hiszen rendkívül súlyos bírsággal is jutalmazhatják a hatóságok az általatok csak ártalmatlan szórakozásnak tervezett kiruccanást."
Létezik ilyen térkép ami jelzi a tiltott helyeket?
Azt el tudom olvasni hogy Természetvédelmi terület, meg Magánterület de vajon mindenhova kitesznek ilyen táblát, minden bekötőútra, ergo ahol nincs, ott mehetek?
Például ha tervezgetek egy utat erdőn mezőn át, jó lenne ha nem kellene magyarázkodnom a hatóságoknak.
Lippi írta:Olvasmány mindenkinek!
Túraendúróval terepen
Ok, köszi a cikket, nekem nagyon tetszett, de a végén volt pár mondat:"Felhívom a figyelmetek arra, hogy a legtöbb hely manapság, amelyet terepnek minősíthetünk, tiltott hely a motorosok számára. Igyekezzetek informálódni, mielőtt letértek a természetbe, hiszen rendkívül súlyos bírsággal is jutalmazhatják a hatóságok az általatok csak ártalmatlan szórakozásnak tervezett kiruccanást."
Létezik ilyen térkép ami jelzi a tiltott helyeket?
Azt el tudom olvasni hogy Természetvédelmi terület, meg Magánterület de vajon mindenhova kitesznek ilyen táblát, minden bekötőútra, ergo ahol nincs, ott mehetek?Például ha tervezgetek egy utat erdőn mezőn át, jó lenne ha nem kellene magyarázkodnom a hatóságoknak.
Akkor vegyük sorba!
Közúti közlekedésre alkalmas gépjárművel, mindenféle közúton közlekedhetsz, díj nélkül, vagy díjazás ellenében.
A törvény nem különböztet meg útminőséget, földút, aszfalt, beton, akármi. Csak az a lényeg, hogy közút legyen, vagy közforgalom számára megnyitott magánterület, pl Teszkóparkoló.
Természetvédelmi területre behajtást 150.000 buznyákkal jutalmazzák, mégis be lehet menni, de csak úton. Ha lemegyünk az útról, akkor jogos a büntetés.
Aztán a NP táblákból kétféle van. "Védd a természetet" a másik meg "belépés csak engedéllyel" Az engedélyes annyit jelent, hogy oda gyalog sem lehet becsattogni.
Akkor én is hozzá teszem a magamét! :-)
http://www.termeszetvedelem.hu/index.php?pg=sub_741
A magyar állami természetvédelem hivatalos (web)lapja, ahol a bal oldalt pontos nagyítható térkép található a védett területekről.
(Természetvédelmi Információs Rendszer)
Akkor én is hozzá teszem a magamét! :-)
http://www.termeszetvedelem.hu/index.php?pg=sub_741
A magyar állami természetvédelem hivatalos (web)lapja, ahol a bal oldalt pontos nagyítható térkép található a védett területekről.
(Természetvédelmi Információs Rendszer)
Kösz ez hasznos és most aktuális!
Itt lehet jelentkezni egy túrára: [url=http://www.onroad.hu/hir/ujra-48-ora-motorozas-egyutt-jojjenek-nemzeti-parkok.html]OnRoad 48 ÓRA MAGYAR NEMZETI PARKOK KÖZÖTT
[/url]
Köszi mindenkinek a válaszokat!
Hát, akkor ezt jó ötlet volt felvetni és javasolom a Hasznos linkek alá begyömöszölni - mert másnak is jól jöhet!
Aki akarja az böngészheti a PDFeket, vagy kereshet az interaktív térképen!
Nagyszerű!
transalp.hu » Fórumos túrák » Minden a kalandmotorozásról
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.