Téma: Futómű és fékek
Futómű és fék javítása, karbantartása, tuningolása. Alkatrészek, szervizek, ötletek.
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Műhely » Futómű és fékek
Futómű és fék javítása, karbantartása, tuningolása. Alkatrészek, szervizek, ötletek.
Sokan mondják, hogy a transalp eleje puha, esetleg sportosabb vezetésnél, nem fut tökéletesen az eleje, ne adj isten, himbálódzik a hátulja. Kinek-mi.
Bár nekem tényleg az
Ezt a problémát Progresszív első rugóval lehet orvosolni. Érdemes elgondolkodni Hyper-pro, Öhlins, Wilber's rugón.
A cserét egy szakképzett ember, nem több mint egy óra alatt megcsinálja, olajcserével együtt. Amennyiben a villát széthúzza, úgy már a szimeringet is cserélni kell + 0.5-1 óra.
Érdemes az elejében 2 évente, vagy 20-24 ezer km-ként olajat cserélni, mert ez ugyanúgy elfárad, mint a blokkban lévő olaj.
A hátulján is lehet javítani, egy erősebb rugóval. Nagyban javíthatja a komfort érzetet. Régi elfáradt rugóknak amúgy sem árt a kuka Komplett rugós tagot cserélni, ezeknél a motoroknál felesleges, hacsaknem járunk rendszeresen Bamakóba
Ezt is meg lehet szerezni különböző tuning cégektől, de van olyan szakember itthon is, aki ezzel foglalkozik.
A gáz-vagy olajtöltéssel, itt csak akkor kell foglalkozni, ha már elköpte magát. (szerintem) 20-25 ezerért megcsinálják szakemberek. (pl. Corsaro)
Előtte fölösleges bontogatni.
Fékbetét terén lehet hogy eretnekség de én a Roná-t használom jol fog ,kissé porlik de nem eszi meg a tárcsát,és ez a lényeg.
Ja és ha elkopik csere és beadom felujítani 2-4 nap alatt meg van.Az igaz a fékdobos motorhoz nem volt jó de ott már nagyon kopott volt a dob.
Előnye hogy kérhető tetszőleges vastagságban így a munkahenger dugattyuja nem ál ki annyira.
A véleményetek kérném. Nyikorog a hátsó fékem, mi okozhatja? Lehet kapcsolat azzal a ténnyel, hogy állítottunk a pedál állásán, mert túl magas volt? Szerintem nem illene, de azóta nyikorog. Vagy csak véletlen összeesés?
A véleményetek kérném. Nyikorog a hátsó fékem, mi okozhatja? Lehet kapcsolat azzal a ténnyel, hogy állítottunk a pedál állásán, mert túl magas volt? Szerintem nem illene, de azóta nyikorog. Vagy csak véletlen összeesés?
Milyen a nyikorgás? Fékbetét? Vagy valami más amikor nem is fékezel? Hozzá ér a tárcsához a betét menet közben?
Pontosabban írd le, mert így nem tudok mit mondani.
A pedál lenyomásakor, a pedálút kb. felétől hallatszik, ha teljesen lenyomom akkor erősödik a hang.
Nemsokára indulok haza, megyek vele egy kört és megpróbálom pontosabban leírni.
A pedál lenyomásakor, a pedálút kb. felétől hallatszik, ha teljesen lenyomom akkor erősödik a hang.
Nemsokára indulok haza, megyek vele egy kört és megpróbálom pontosabban leírni.
Gondolom a fékbetét még eredeti.
Nem égetted meg? Ütötted meg a tárcsát?
Tárcsa szépen fut?
Gondolom a fékbetét még eredeti.
Nem égetted meg? Ütötted meg a tárcsát?
Tárcsa szépen fut?
Igen eredetiek, 3300 km van a motorban. Nem történt semmilyen extrém behatás, vagy legalább is nem vettem észre. Mostanában keveset használtam, a néhány városi turnén kívül egyszer voltam a Balaton parton, az éves szervizre vittem. Ott állították kérésemre a fékkart lejjebb. Hazafelé két-három alkalommal amikor beértem lakott területre próbáltam egy-egy vészfékezést, hogy ismerkedjem az új beállítással, persze az első fékeket is használva. Akkor ha jól emlékszem, még nem nyikorgott. Csak pár nappal később a városban kezdte. A hang viszonylag magas, olyan sírós. Hasonló, mikor nedvesebb időben a hegyen bringázom, vagy amikor kocsimosás után még nedvesek a féktárcsák. De ez sír szárazon is. Lehet hogy csak valami szennyeződés került a fékpofákra? Nem tudom.
danyila írta:Gondolom a fékbetét még eredeti.
Nem égetted meg? Ütötted meg a tárcsát?
Tárcsa szépen fut?Igen eredetiek, 3300 km van a motorban. Nem történt semmilyen extrém behatás, vagy legalább is nem vettem észre. Mostanában keveset használtam, a néhány városi turnén kívül egyszer voltam a Balaton parton, az éves szervizre vittem. Ott állították kérésemre a fékkart lejjebb. Hazafelé két-három alkalommal amikor beértem lakott területre próbáltam egy-egy vészfékezést, hogy ismerkedjem az új beállítással, persze az első fékeket is használva. Akkor ha jól emlékszem, még nem nyikorgott. Csak pár nappal később a városban kezdte. A hang viszonylag magas, olyan sírós. Hasonló, mikor nedvesebb időben a hegyen bringázom, vagy amikor kocsimosás után még nedvesek a féktárcsák. De ez sír szárazon is. Lehet hogy csak valami szennyeződés került a fékpofákra? Nem tudom.
Probald meg szerintem fek/kuplung takarito sprayel lefujni , letakaritani... Nem e kerult a lancrol zsir vagy valami a fektarcsara.....attol ha nem is nyikorog mert attol nem kene...de a zsirba beleragad a por..homok... ami ha megkemenyszik rettenetesen szolhat... nezd meg a tarcsat kivul belul hogy nem e jelent meg rajta egy csik korbe...amit egy fekpofaba beragadt homokszemcse okozna...
Ezektol szokott ilymodon szolni a fektarcsa...ajanlom bontsad szet a hatso fekrendszert nem nagyon csak annyira hogy a fekbetetet vedd ki es takaritsd meg..es a tarcsat is...
ha a fekbetetben nics homok stb...akkor nem szabad sozljon...semmivel sem masabb mint a tobbi...
Ha a fektarcsa nem zsiros akkor elmeletileg nem ragadnak bele a porszemcsek es a homokszemcsek..... Most turaztunk Krasso Szorenysegben...es tengelyig sarban is dagonyaztunk meg vizben... es nem szol egyik fektarcsa sem
...ajanlom bontsad szet a hatso fekrendszert nem nagyon csak annyira hogy a fekbetetet vedd ki es takaritsd meg..es a tarcsat is...
Mivel még zöldfülű TA tulaj vagyok, elővettem a kezelési útmutatót, hogy lehet cserélni a fékbetéteket. Hát azt írja úgy, hogy elmegyek a legközelebbi márkaszervizbe. Ennyi, nem több. Na nekem itt a délvidéken a legközelebbi márkaszerviz 130 km. Ez a város tavaly Európa kultúrális fővárosa volt, csak épp egy nyomorult honda márkaszerviz nincs a közelében se
Mennyire bonyolult kivenni a fékbetéteket? Vagy jobb, ha mint lelkes hozzá nem értő inkább keresek egy (nem márka-) szervizt a közelben?
Sziasztok
Most regisztráltam tetszik az oldal nagyon!!!!
XLV700A 2008-as újonnan vásárolt,csak túrázásra használom két személlyel, a gondom, hogy nem tudom elengedni a kormányt 90km/h alatt, mert a kormány csapkod erösen.Cseréltem gumit(metzeler tourance) elsö tengelyt mert a csapágyban a tengely 0,5mm illesztésü volt, jótállásban cserélték.A hiba nem szűnt.....
Szorosabb kormánycsapágy állásnál a a kormánycsapkodás csökken, de a motorozás élménye jelentősen csökken.
A kormánycsapágyon nem érzékelhető akadás.
Tapasztalt valaki ilyesmit?
Mi lehet a megoldás?
Kösz
Sziasztok
Most regisztráltam tetszik az oldal nagyon!!!!
XLV700A 2008-as újonnan vásárolt,csak túrázásra használom két személlyel, a gondom, hogy nem tudom elengedni a kormányt 90km/h alatt, mert a kormány csapkod erösen.Cseréltem gumit(metzeler tourance) elsö tengelyt mert a csapágyban a tengely 0,5mm illesztésü volt, jótállásban cserélték.A hiba nem szűnt.....
Szorosabb kormánycsapágy állásnál a a kormánycsapkodás csökken, de a motorozás élménye jelentősen csökken.
A kormánycsapágyon nem érzékelhető akadás.
Tapasztalt valaki ilyesmit?
Mi lehet a megoldás?Kösz
Üdv L.Toll!
Próbáltad a hátsó dobozod nélkül? Itt volt fent korábban egy videó is, hogy hátsó doboznál hogy rázta a kormányt. Valószínű, hogy csak az lehet az oka.
Üdv,
Merlyn
(Szeged)
Sziasztok
Most regisztráltam tetszik az oldal nagyon!!!!
XLV700A 2008-as újonnan vásárolt,csak túrázásra használom két személlyel, a gondom, hogy nem tudom elengedni a kormányt 90km/h alatt, mert a kormány csapkod erösen.Cseréltem gumit(metzeler tourance) elsö tengelyt mert a csapágyban a tengely 0,5mm illesztésü volt, jótállásban cserélték.A hiba nem szűnt.....
Szorosabb kormánycsapágy állásnál a a kormánycsapkodás csökken, de a motorozás élménye jelentősen csökken.
A kormánycsapágyon nem érzékelhető akadás.
Tapasztalt valaki ilyesmit?
Mi lehet a megoldás?Kösz
Mint irtak...lehet hatso doboz is...de nekem is ugyanezt teszi... egy ido utan a gumi nem kopik egyenletesen .... vagy nics kiegyensulyozva... vagy epp egy ket helyen nem huzodik ki rnedesen a felnire
a Kormanycsapagy beleszolhat tudtom szerint amikor mar kezd kopni..bar irtad h nem erezheto akadas... nekem a gumiszerviznel amikor kivettek a kereket akkor konnyebben visszaugrodt a helyere...
En meg nem probaltam hatso doboz nelkul... nekem hajtukanyarban ezodik hogy a kormany ossze vissza mozog kicsit de nem zavar mar annyira... ez viszont a gumi miatt...esetleg meg kell nezni a a felni nincs e elhuzodva...kullok ellenorzese stb..
amikor lecsereltem a Metzeller tourancet TKC 80 ra akkor nem csinalta...valoszinu tiszta uj volt a gumi es amiatt.. viszont a metzelerrel mar ujjanon is ezt muvelte..
en a guminal kezdenem a nyomozast...es a felninel
Nekem is rázza a kormányt, én a kerék kiegyensúlyozatlanságára tippeltem. Használtan került hozzám a motor, a gumi is - Tourance.
Viszont feltünt, hogyha az oldalbordám mögöttem ül, nagymértékben csökken a rázkodás. Így hát többnyire együtt motorozunk. Meg amúgy is...
Nekem is rázza, rázta már egész kevés megtett kilométerrel is. Megoldottam úgy a dolgot, hogy nem engedem el a kormányt
Ha meg már kicsit is fogom a kormányt egy kézzel, nem érezni, ezért nem zavar.
(Hátsó doboz nélkül még nem próbáltam, de tervezem.)
mkoros írta:...ajanlom bontsad szet a hatso fekrendszert nem nagyon csak annyira hogy a fekbetetet vedd ki es takaritsd meg..es a tarcsat is...
Mivel még zöldfülű TA tulaj vagyok, elővettem a kezelési útmutatót, hogy lehet cserélni a fékbetéteket. Hát azt írja úgy, hogy elmegyek a legközelebbi márkaszervizbe. Ennyi, nem több. Na nekem itt a délvidéken a legközelebbi márkaszerviz 130 km. Ez a város tavaly Európa kultúrális fővárosa volt, csak épp egy nyomorult honda márkaszerviz nincs a közelében se
Mennyire bonyolult kivenni a fékbetéteket? Vagy jobb, ha mint lelkes hozzá nem értő inkább keresek egy (nem márka-) szervizt a közelben?
Szia,
Szegeden szintén Honda márkaszervíz hiány van, így én kerestem egy jó motorszerelőt. Kérdezősködtem motorosoktól, illetve motoros iskolát is ha látsz, bemész megkérded, biztosan tudnak jó szerelőt ajánlani.
Persze, ha gondolod, átjöhetsz Szegedre hozzá )
Merlyn
[
Persze, ha gondolod, átjöhetsz Szegedre hozzá )
Merlyn
Jó ötlet, és így a bátyám is meg tudnám látogatni közben, mert ő is Szegeden lakik.
Hi!
Más oldalról irányítottak ide! Köszi érte!
2001 RD10 TAhoz keresek első fékbetétet.
Valami cikkszámot tudnátok mondani, vagy esetleg, hogy mit ajánlotok.
Annyifélét találtam. Nem tudom melyik a jó.
Köszi!
Mennyire bonyolult kivenni a fékbetéteket? Vagy jobb, ha mint lelkes hozzá nem értő inkább keresek egy (nem márka-) szervizt a közelben?
Hi nekem 2001 a paripám de azon, átlagos képességgel, és 2 db szerszámmal kb 10'.
Szerintem...
Az első kerékcsapágy cserés topikban van a betétcsere leírása!
Más oldalról irányítottak ide! Köszi érte!
2001 RD10 TAhoz keresek első fékbetétet.
Valami cikkszámot tudnátok mondani, vagy esetleg, hogy mit ajánlotok.
Annyifélét találtam. Nem tudom melyik a jó.
Szia!
A másik fórumon válaszoltam a problémádra, itt nézd meg az első fékeknél: Biker-World alkatrészek
Szia!
A másik fórumon válaszoltam a problémádra, itt nézd meg az első fékeknél: Biker-World alkatrészek
Köszi!
Megnéztem, klassz ez az oldal!
Du. szétszedtem és a gyári /nissen/ betétek vannak 3-5 mm vastagan.
Tehát csak a fülem csapott be!
Szerencsére!
Köszi még 1x!
Sziasztok Márkatársak!
Segítsetek!
Két hete letettem a motorom, mert nagyon kotyog az kormánycsapágya. Honnan tudnék hamar-gyorsan egy új készlethez jutni? Ha jól tudom ebben a típusban golyós csapágy van. Én viszont kúposat szeretnék. Vagy ez hülyeség?A Biker- World-nél 18-án megrendeltem, visszaigazolták, de azóta sem e-mail-re nem válaszolnak, és telefont sem veszik fel, ami ugye minimum "furcsa"
Az skf-ben kell csapágyat venni. Ott leveszik a polcról.
Előtte viszont mg kellne tudni a jelzését. És annak megfelelő kúposat kérni. De mindezek előtt én megnézném, hogy a csapágy tényleg tönkre van e menve. Legrosszabb esetben a kivett csapágyat mintaként elvinni.
Konkrétumot nem igen tudok mondani (méret) mert még soha nem volt ilyen gondom.
Üdv!
A 650-esből igen nehéz volt kiszedni az alsó kormánycsapágyat. A megtámasztására szolgáló vállrészt ami a vázon van meg kellett marjuk, hogy ki tudjam venni a csapágyat. De legalább van most egy rés ami segítségével a következő cserénél könnyen ki lehet ütni a csapágyat!
Ez 700-asnak a csapágya?
Mennyi km után lett ilyen?
Milyen használatban van a motor?
Az a helyzet, hogy valami szarul lett összerakva a 700-asoknál. Nekem az elsőt, már indulás után nem sokkal cserélni kellett (2000km.), majd elmentem 15 ezret a másikkal és helló. Hozzáteszem, hogy sem terepen nem voltam a motorral ( bár, a kezelési könyv szerint, ez terepre alkalmas motorkerékpár és nem írják, hogy light), sem semmilyen patakon nem másztam át vele többszörösen és nem egy kerekeztem vele. De még ettől sem mehetne tönkre. Pár (3-4) alkalommal volt nagynyomásúval mosva a motor, de különös körültekintéssel mosták a srácok.
Nem tudom, hogy mi lehet. Az enyém, ettől szarabbul nézett ki.
transalp.hu » Műhely » Futómű és fékek
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.