Téma: Olaj, olaj csere, vezérlés
Ajánlott olaj fajták, olaj fogyasztás, stb.
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Műhely » Olaj, olaj csere, vezérlés
Ajánlott olaj fajták, olaj fogyasztás, stb.
Mielőtt nekifogsz olajat vásárolni, ezt a cikket olvasd át! Ez egy nagyon érdekes cikk arról, hogyan is működik az olaj a motorban, a beindítástól a folyamatos haladásig. Milyen összefüggés van a hőmérséklet, az olajnyomás és a viszkozitás között.
Nagyon sok okosságot lehet olvasni minden felé. Érdemes ezt is tanulmányozni, mielőtt nekikezdünk a garázsban az olajcseréhez és az azt megelőző olajvásárláshoz.
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4- … ruseg.html
Motorkerékpár motorolajok teljesítményszintjei
A motorkerékpár motorolajoknál leggyakrabban használt teljesítményszinteket a JASO (Japanise Automotive Standards Organisation) írja elő, mivel Japán a világ legjelentősebb motorkerékpár exportőre. A mindennapokban találkozhatunk a TISI (Thai Industrial Standards Institute) és az API (American Petroleum Institute) követelmény rendszereivel is.
Részletesekért kattints a kétütemű, illetve a négyütemű motorkerékpár olaj teljesítményszintek menükre.
Kétütemű motorolaj teljesítményszintek
A JASO által kiadott a kétütemű motorkerékpár teljesítményszintek a következők: FA, FB, FC és FD. A teljesítményszintek között a motorolaj tisztító hatása (detergens hatás), kenőképessége, emisszió-csökkentés és a füstkibocsátásuk tesz különbséget.
A JASO FD teljesítményszintet 2004-ben vezették be, mert a gyártók szerint a magas fordulatú, szélsőséges hőterhelésű motorokban dugattyú berágódást okozó kokszlerakódás képződhet. A problémát a JASO FD teljesítményszint által biztosított magasabb tisztító hatással küszöbölték ki. Mindezek ellenére megmaradt az alacsonyabb teljesítményszintű (JASO FB. FC) olajok létjogosultsága is, mivel nem csak „túlhajtott” motorkerékpárokkal lehet találkozni az utakon.
A TISI minősítési rendszer Thaiföldön és más ázsiai országokban használatos. Tisztító hatásra, kenőképességre és füstképzésre vonatkozó követelményeket tartalmaz.
Az API TA, TB, TC teljesítményszintek meghatározását különféle motorfékpadi mérések alapján végzik. Vizsgálják a gyűrűk berágódását, lerakódások mennyiségét a dugattyún és az égéstérben, gyűrűberagadást valamint a kipufogó eltömődés által generált teljesítményvesztést is.
Az ISO Global 1998-tól érvényes előírás rendszer részben a JASO FB, FC előírásain alapul, valamint a JASO FC teljesítménynél szigorúbb tisztító hatást és dugattyú beszorulás vizsgálati specifikációkat tartalmaz. (ISO-L-EGD)
Négyütemű motorolaj teljesítményszintek
A négyütemű motorkerékpár motorolajokra vonatkozó legújabb szabvány (JASO T 904:2006) az olajokat elsősorban a „kuplung teljesítményük” alapján négy csoportba sorolja (JASO MA, MA1, MA2, MB). A motorolaj kuplung teljesítménye az olaj nedves tengelykapcsolóban biztosított súrlódási tulajdonságok összességére visszavezethető jelzés.
A JASO T 9004:2006 szabvány alapján besorolt termékek legfontosabb jellemzői:
* Dinamikus Súrlódási-karakterisztika Index (Dynamic Frictional Characteristic Index – DFI): a tengelykapcsoló csúszási hajlamára utaló szám
* Statikus Súrlódási-karakterisztika Index (Static Frictional Characteristic Index – SFI): a tengelykapcsoló magas nyomaték hatására bekövetkező csúszás mértéke
* Leállási idő index (Stop Time Index – STI): a tengelykapcsoló kapcsolási gyorsaságára utaló mérőszám
Vizsgált jellemző
JASO teljesítményszint
MA
MA2
MA1
MB
DFI (Dinamikus Súrlódási Index)
1,45 - 2,50
1,80 - 2,50
1,45 - 1,80
0,50 – 1,45
SFI (Statikus Súrlódási Index)
1,15 - 2,50
1,70 - 2,50
1,15 - 1,70
0,50 – 1,15
STI (Leállási Idő index)
1,55 - 2,50
1,90 - 2,50
1,55 - 1,90
0,50 – 1,55
A JASO T 904:2006 szabvány által meghatározott jellemzők
(forrás: JASO Engine Oil Standards, 2004)
Napjaink nagyteljesítményű motorkerékpárjainak nyomatéka esetenként eléri, sőt meghaladja a 150-160 Nm-t, melyet 6000 és 7500 1/min főtengely fordulatszám mellett érik el.
A minimálisan előírt JASO MA teljesítményszint pontosítása (MA1 vagy MA2) tehát a legkorszerűbb, nedves tengelykapcsolóval szerelt motorkerékpárok kapcsolási teljesítményének rögzítése érdekében nagy előrelépés a korábbi MA illetve MB teljesítményekkel szemben.
Az igazi áttörést persze ezek korábbi megjelenése hozta, ugyanis az API által meghatározott és a motorkerékpárokban is használt benzinmotor teljesítményszintek nem vizsgáltak tengelykapcsoló teljesítményt.
Az API a négyütemű motorkerékpárokhoz változtatás nélkül ajánlja a benzinmotorokhoz előírt teljesítményszinteket. Ez abban az esetben teljesen helytálló, ha nem vesszük figyelembe, hogy a nedves tengelykapcsolóval szerelt motorkerékpárok más tulajdonságokat is igényelnek, mint a négyütemű személygépjárművekbe épített Otto-motorok.
A motorkerékpárokhoz ajánlott legalacsonyabb API teljesítményszint az SE nem minden esetben alkalmazható a legkorszerűbb motorokban. Az API minimálisan előírt motoros teljesítményszintet rögzít, és nem veszi figyelembe a speciális súrlódási karakterisztikát kívánó nedves tengelykapcsoló sajátos követelményeit.
A gyártók minimális igényként általában API SF, SG, SH és SJ teljesítményszintet írnak elő a motorkerékpárokhoz, azonban a személygépjármű motorolajok használatával az erőátviteli rendszer hatásfoka jelentősen romlik. Az egyetlen, kifejezetten négyütemű motorkerékpárokra vonatkozó előírásokat a JASO fogalmazta meg.
Sziasztok! Most olvasom hogy a TA-ba nyáron 20W50-es olaj kéne, ez tényleg így lene jó? Én úgy tudtam hogy 10w40 kell. Ajánlhatnátok 1-2 márkát amit már érdemes bele önteni. 97-es évj
Sziasztok! Most olvasom hogy a TA-ba nyáron 20W50-es olaj kéne, ez tényleg így lene jó? Én úgy tudtam hogy 10w40 kell. Ajánlhatnátok 1-2 márkát amit már érdemes bele önteni. 97-es évj
Hi
20w-s, csak öreg sok km-s motorokba kell.
Neked 10w-50 kell, ha mész melegebb tájakra. Ide tökéletesen elég a 40-es is.
ficsmester írta:Sziasztok! Most olvasom hogy a TA-ba nyáron 20W50-es olaj kéne, ez tényleg így lene jó? Én úgy tudtam hogy 10w40 kell. Ajánlhatnátok 1-2 márkát amit már érdemes bele önteni. 97-es évj
Hi
20w-s, csak öreg sok km-s motorokba kell.
Neked 10w-50 kell, ha mész melegebb tájakra. Ide tökéletesen elég a 40-es is.
Castrol actevo jó választás? Vagy mit ajánlasz? Sokan azt mondják hogy a MOTUL a fasza de azt is moindják hogy nem jó az csak drága de van aki isteníti a castrolt és persze olyan is aki fikázza! Igazábol ez nem egy versenymotor, nem kell hogy űber fasza kenést kapjon de szir-szar olajat sem akarok bele tenni. http://www.olaj24.hu/T/castrol-actevo-x … laj-1l/595 Te mit ajánlanál?
Shrek írta:ficsmester írta:Sziasztok! Most olvasom hogy a TA-ba nyáron 20W50-es olaj kéne, ez tényleg így lene jó? Én úgy tudtam hogy 10w40 kell. Ajánlhatnátok 1-2 márkát amit már érdemes bele önteni. 97-es évj
Hi
20w-s, csak öreg sok km-s motorokba kell.
Neked 10w-50 kell, ha mész melegebb tájakra. Ide tökéletesen elég a 40-es is.Castrol actevo jó választás? Vagy mit ajánlasz? Sokan azt mondják hogy a MOTUL a fasza de azt is moindják hogy nem jó az csak drága de van aki isteníti a castrolt és persze olyan is aki fikázza! Igazábol ez nem egy versenymotor, nem kell hogy űber fasza kenést kapjon de szir-szar olajat sem akarok bele tenni. http://www.olaj24.hu/T/castrol-actevo-x … laj-1l/595 Te mit ajánlanál?
Én egyszer használtam actevo-t, majd 6 ezer után habos volt, ahogy öntöttük l
Aztán kipróbáltam sok mindet, sok motorban, de a Motul5100 10w-50 nagyon bejött. azóta is azt használom. jó vele a váltó, nem fogy, stb...csak ajánlani tudom.
ficsmester írta:Shrek írta:Hi
20w-s, csak öreg sok km-s motorokba kell.
Neked 10w-50 kell, ha mész melegebb tájakra. Ide tökéletesen elég a 40-es is.Castrol actevo jó választás? Vagy mit ajánlasz? Sokan azt mondják hogy a MOTUL a fasza de azt is moindják hogy nem jó az csak drága de van aki isteníti a castrolt és persze olyan is aki fikázza! Igazábol ez nem egy versenymotor, nem kell hogy űber fasza kenést kapjon de szir-szar olajat sem akarok bele tenni. http://www.olaj24.hu/T/castrol-actevo-x … laj-1l/595 Te mit ajánlanál?
Én egyszer használtam actevo-t, majd 6 ezer után habos volt, ahogy öntöttük l
Aztán kipróbáltam sok mindet, sok motorban, de a Motul5100 10w-50 nagyon bejött. azóta is azt használom. jó vele a váltó, nem fogy, stb...csak ajánlani tudom.
Köszönöm! Akkor lehet hogy ráállok a MOTUL-ra, most tudok is akciós 5100-at egyik barátom megvette a motorjába de végül nem használta fel és így eladó lett.
Én egyszer használtam actevo-t, majd 6 ezer után habos volt, ahogy öntöttük l
Aztán kipróbáltam sok mindet, sok motorban, de a Motul5100 10w-50 nagyon bejött. azóta is azt használom. jó vele a váltó, nem fogy, stb...csak ajánlani tudom.
Én szeretném megejteni az olajcserét a masinámon (Motul5100 10w-50) a hét végén.
3 litert vettem + szűrő.
Van valami amire figyelnem kellene?
Például meg kell-e járatni pár fordulatig a motort ha le van engedve az olaj?
Tudom nagyon jó leírásotok van itt az oldalon ezzel kapcsolatban, csak gondoltam rápontosítok az egyéni tapasztalatokra.
Én csak döntögetni szoktam a motort,úgy is ki lehet csavarni belőle az utolsó cseppet.
Én egyszer használtam actevo-t, majd 6 ezer után habos volt, ahogy öntöttük l
Aztán kipróbáltam sok mindet, sok motorban, de a Motul5100 10w-50 nagyon bejött. azóta is azt használom. jó vele a váltó, nem fogy, stb...csak ajánlani tudom.Én szeretném megejteni az olajcserét a masinámon (Motul5100 10w-50) a hét végén.
3 litert vettem + szűrő.
Van valami amire figyelnem kellene?
Például meg kell-e járatni pár fordulatig a motort ha le van engedve az olaj?
Tudom nagyon jó leírásotok van itt az oldalon ezzel kapcsolatban, csak gondoltam rápontosítok az egyéni tapasztalatokra.
Én is csak jobra balra döntögettem, meg kb 2órát csöpögött. Az olyajszűrő környékét még a kiszerelés előtt tisztítsd meg!
én szűrőben csak Honda gyárit használok,mert a Hilfonál csöpögött még utána!
MEG NE JÁRASD!!!
Kicsit nem figyelsz, és csapágyas lesz! Hagy egyszerűen kicsöpögni.
Én egyszer használtam actevo-t, majd 6 ezer után habos volt, ahogy öntöttük l
Aztán kipróbáltam sok mindet, sok motorban, de a Motul5100 10w-50 nagyon bejött. azóta is azt használom. jó vele a váltó, nem fogy, stb...csak ajánlani tudom.Én szeretném megejteni az olajcserét a masinámon (Motul5100 10w-50) a hét végén.
3 litert vettem + szűrő.
Van valami amire figyelnem kellene?
Például meg kell-e járatni pár fordulatig a motort ha le van engedve az olaj?
Tudom nagyon jó leírásotok van itt az oldalon ezzel kapcsolatban, csak gondoltam rápontosítok az egyéni tapasztalatokra.
Mindenkinek köszi, tisztogatok, döntögetek, csepegtetek, nem járatok, és gyári Honda a szűrő!
Mindenkinek köszi, tisztogatok, döntögetek, csepegtetek, nem járatok, és gyári Honda a szűrő!
Megejtettem az olajcserét.
Szép fekete olajat sikerült kicsavarnom a motorból.
Aztán észrevettem a manualban, hogy rosszul jelölik a leeresztő csavar helyét. Mind az olaszban, mind a magyar fordításban az olajbeöntőt jelölik két funkciósnak... érdekes.
Persze azért megtaláltam a leeresztő csavart.
Sziasztok!
52 ezer km-rel vettem egy 6 éves transalpot. Csattog a váltója. Már megnézettem hozzáértőkkel, mindenki azt mondja, ez így normális. Én meg néha váltásnál az hiszem, szétszakadt a váltó (nem az első motoromat nyövöm). Bármilyen technikával váltok, bármilyen fordulaton, van mikor csattan, van mikor nem. Ha csattan, akkor nagyot. Most cseréltem olajat, de nem reagált rá. Van valami Ötletetek?
Sziasztok!
52 ezer km-rel vettem egy 6 éves transalpot. Csattog a váltója. Már megnézettem hozzáértőkkel, mindenki azt mondja, ez így normális. Én meg néha váltásnál az hiszem, szétszakadt a váltó (nem az első motoromat nyövöm). Bármilyen technikával váltok, bármilyen fordulaton, van mikor csattan, van mikor nem. Ha csattan, akkor nagyot. Most cseréltem olajat, de nem reagált rá. Van valami Ötletetek?
Nekem akkor csattan ha magasra van állítva az alapjárat. Ha állsz a mocival és berakod 1-esbe nem esik visza egy picit a fordulat? Mert ha igen akkor nem emel ki rendesen a kuplung!
Földesi Antal írta:Sziasztok!
52 ezer km-rel vettem egy 6 éves transalpot. Csattog a váltója. Már megnézettem hozzáértőkkel, mindenki azt mondja, ez így normális. Én meg néha váltásnál az hiszem, szétszakadt a váltó (nem az első motoromat nyövöm). Bármilyen technikával váltok, bármilyen fordulaton, van mikor csattan, van mikor nem. Ha csattan, akkor nagyot. Most cseréltem olajat, de nem reagált rá. Van valami Ötletetek?Nekem akkor csattan ha magasra van állítva az alapjárat. Ha állsz a mocival és berakod 1-esbe nem esik visza egy picit a fordulat? Mert ha igen akkor nem emel ki rendesen a kuplung!
Szerintem a kuplung rendesen kiemel. Nem mindig csatog. Páldául harmidikbó negyedikbe, vagy ugyanez vissza csak ritkán. A Hondánál azt mondják, hogy nincs baj vele, csak pörgessem ki rendesen. Hiába pörgetem, van amikor csattan, van amikor nem.
Földesi Antal írta:Sziasztok!
52 ezer km-rel vettem egy 6 éves transalpot. Csattog a váltója. Már megnézettem hozzáértőkkel, mindenki azt mondja, ez így normális. Én meg néha váltásnál az hiszem, szétszakadt a váltó (nem az első motoromat nyövöm). Bármilyen technikával váltok, bármilyen fordulaton, van mikor csattan, van mikor nem. Ha csattan, akkor nagyot. Most cseréltem olajat, de nem reagált rá. Van valami Ötletetek?Nekem akkor csattan ha magasra van állítva az alapjárat. Ha állsz a mocival és berakod 1-esbe nem esik visza egy picit a fordulat? Mert ha igen akkor nem emel ki rendesen a kuplung!
Sziasztok!
52 ezer km-rel vettem egy 6 éves transalpot. Csattog a váltója. Már megnézettem hozzáértőkkel, mindenki azt mondja, ez így normális. Én meg néha váltásnál az hiszem, szétszakadt a váltó (nem az első motoromat nyövöm). Bármilyen technikával váltok, bármilyen fordulaton, van mikor csattan, van mikor nem. Ha csattan, akkor nagyot. Most cseréltem olajat, de nem reagált rá. Van valami Ötletetek?
Nekem is csattogott - azt hittem megőrülök. Aztán danyila ment vele és azt mondta minden rendben. Azóta nem csattog.
Komolyra:
Nálam az volt a gond, hogy pörgősebb motorhoz szoktam és gyorsan akartam váltani. Ez ne megy ennél a típusnál. 1-2 fokozat 3.000-nél, magasabb 4.000 fordulat környékén. (Ezt is itt javasolták de danyila is mondta.)
Akkor minden rendben van vele.
Ma már ritkán csattog.
Próbáld ki!
Hali!
Szerintetek az normális ha a motorom 4000km alatt kb 1deci olajat elfogyasztott? MOTUL 10w40 van benne. Előtte friss olajal vettem meg a paripát, belehajtottam kb 3000-et de nem vettem észre hogy fogyasztott volna. Ja amugy nem látom hogy füstölne, még kövér gáznál sem. Lehet 10w50 kéne bele? 97es a masina és 28000km-el vettem "tehát a jó ég tudja hogy valójában menyi van benne "
Hali!
Szerintetek az normális ha a motorom 4000km alatt kb 1deci olajat elfogyasztott? MOTUL 10w40 van benne. Előtte friss olajal vettem meg a paripát, belehajtottam kb 3000-et de nem vettem észre hogy fogyasztott volna. Ja amugy nem látom hogy füstölne, még kövér gáznál sem. Lehet 10w50 kéne bele? 97es a masina és 28000km-el vettem "tehát a jó ég tudja hogy valójában menyi van benne "
Hali
XR125L-ÜNK 1000km-en eszik 3dl 20W-50-et.Hondánál azt mondták még nem érdemes szétszedni.
Lehet,20W-és olajjal vetted és azzal nem ette.
Szerintem 1általán nem sok a 600-asnak ennyi olajfogyasztás.
ficsmester írta:Hali!
Szerintetek az normális ha a motorom 4000km alatt kb 1deci olajat elfogyasztott? MOTUL 10w40 van benne. Előtte friss olajal vettem meg a paripát, belehajtottam kb 3000-et de nem vettem észre hogy fogyasztott volna. Ja amugy nem látom hogy füstölne, még kövér gáznál sem. Lehet 10w50 kéne bele? 97es a masina és 28000km-el vettem "tehát a jó ég tudja hogy valójában menyi van benne "Hali
XR125L-ÜNK 1000km-en eszik 3dl 20W-50-et.Hondánál azt mondták még nem érdemes szétszedni.
Lehet,20W-és olajjal vetted és azzal nem ette.
Szerintem 1általán nem sok a 600-asnak ennyi olajfogyasztás.
Csak kicsit megilyedtem amikor megnéztem a nívót és nem érte el az olajat. Mondjuk előtte egy dt125-ösöm volt és az is megkajált 5000km alatt kb 1decit.
Az hogy,hogy nem érte el a nívót??
Az hogy,hogy nem érte el a nívót??
Éppen hogy a leg hegyén volt egy pici pöty. Ráöntöttem kb egy decit és most ugyan ott van ahol volt is.
Milyen olaj kéne bele hogy ne egye enyire?
transalp.hu » Műhely » Olaj, olaj csere, vezérlés
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.