1

Téma: Gumiabroncs, felni, küllő

Kinek milyen típus vált be, hol, mennyért vette.

Honda Transalp XL650V 2007 (2009-)
Honda Deauville NT650V 2005 (2005-)
Suzuki GSX1400 2003 (2021-)

2

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Bridge TW54-ről tudni valami tapasztalatról?

XL650V6

3

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Hali

Metzeler Tourance EXP, puhábbnak tűnik mint a gyári és mintha kicsit mintha korábban kezden el csúszni, de akkor is jobban tapad. kb 5e km-t mentem ezzel.

4 Utoljára Tamás szerkesztette (2011. 04. 21. 10:55:56)

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sziasztok!

Gondolkodom a 90/90-21+120/90-18 TT TKC80 Continental gumicserén.
70/30% aszfalt/terep használat esetén ez jó választás lehet?
Pld milyen lehet az oldaltartása?
Párban úgy 34.000 körül áll meg.

Most Ankee van rajta de szerintem már elég kopott és mintha hajlamos lenne a megcsúszásra.

Mi a véleményetek?
Még a Krassói út előtt szeretném lecserélni ha összejön.

5

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

STamás írta:

Sziasztok!

Gondolkodom a 90/90-21+120/90-18 TT TKC80 Continental gumicserén.
70/30% aszfalt/terep használat esetén ez jó választás lehet?
Párban úgy 34.000 körül áll meg.

Most Ankee van rajta de szerintem már elég kopott és mintha hajlamos lenne a megcsúszásra.

Mi a véleményetek?
Még a Krassói út előtt szeretném lecserélni ha összejön.

TKC terepre az 1ik legjobb +oldás!
De a 18 coll az nem ! big_smile  big_smile  big_smile

XL650V6

6

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

TPB írta:

TKC terepre az 1ik legjobb +oldás!
De a 18 coll az nem ! big_smile  big_smile  big_smile

Rendben, de az aszfaltra is ajánlod vagy kifejezetten terep? Én javarészt aszfalt de nagyon szívesen megyek le a terepre is. Például ugye a Krassói út is javarészt aszfalt. Cserélgetni meg több ok miatt sem tudnám sem az út sem az időjárás miatt (tél-nyár)

7

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

STamás írta:
TPB írta:

TKC terepre az 1ik legjobb +oldás!
De a 18 coll az nem ! big_smile  big_smile  big_smile

Rendben, de az aszfaltra is ajánlod vagy kifejezetten terep? Én javarészt aszfalt de nagyon szívesen megyek le a terepre is. Például ugye a Krassói út is javarészt aszfalt. Cserélgetni meg több ok miatt sem tudnám sem az út sem az időjárás miatt (tél-nyár)

Közben találtam ilyet:
Barabás Attila: Nem akartam menet közben átgumiztatni a motort, így olyan köpenyt kellett találnom, amely képes több ezer kilométernyi aszfaltozás után a sivatagban is kellő vonóerőt a homokra juttatni. Hosszú kutakodás után a TKC80-as mellett döntöttem. Ez nagyon jó voksnak bizonyult. Az Alpok mínusz hat fokos jeges útjain is remekül boldogultam vele, végigbírta az egész utat, sőt még most is használható állapotban van.
http://www.onroad.hu/motor/bemutato/1537/

8

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

STamás írta:
TPB írta:

TKC terepre az 1ik legjobb +oldás!
De a 18 coll az nem ! big_smile  big_smile  big_smile

Rendben, de az aszfaltra is ajánlod vagy kifejezetten terep? Én javarészt aszfalt de nagyon szívesen megyek le a terepre is. Például ugye a Krassói út is javarészt aszfalt. Cserélgetni meg több ok miatt sem tudnám sem az út sem az időjárás miatt (tél-nyár)

A K60 az inkább vegyesebb,de Danyila használ TKC-t,bővebben kifejti tapasztalatait.

XL650V6

9

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

STamás írta:

Sziasztok!

Gondolkodom a 90/90-21+120/90-18 TT TKC80 Continental gumicserén.
70/30% aszfalt/terep használat esetén ez jó választás lehet?
Pld milyen lehet az oldaltartása?
Párban úgy 34.000 körül áll meg.

Most Ankee van rajta de szerintem már elég kopott és mintha hajlamos lenne a megcsúszásra.

Mi a véleményetek?
Még a Krassói út előtt szeretném lecserélni ha összejön.

Én voltam a legszkeptikusabb a TKC 80-at illetően. Míg nem aztán a saját szememmel nem láttam a tavalyi Albán túrán Regal barátom manővereit. Azt hinné az ember, hogy aszfalton ezzel a gumival nem lehet közlekedni. Ez nem így van, Kiválóan tapad aszfalton és jól lehet vele döntögetni a szerpentineken is.
Terepen meg egyszerűen kiváló. Nagyszerű oldaltartása van sárban és mély homokban.
Én most tettem fel, még nem mentem vele túl sokat. De azt hiszem meg fogom szeretni. Ez egy kimondottan puha gumi. Ezért lehet vele aszfalton is jól döntögetni a kanyarokban.
Egy nagy baja van. Nagyon zajos aszfalton. Aki ezt meg tudja szokni, annak nem fog csalódást okozni. Én jelenleg a hangjával vagyok bajba. Tudom, hogy a zaj a gumikból jön, de ennek ellenére mindig azt fülelem hát ha még is a motorból jön - pedig nem.
:-)

Pár hete voltam vele sarazni egy kicsit és magam lepődtem meg a legjobban, hogy nem ment ki sem az eleje sem a hátulja. Sőt ahol korábban kapart a sárban, ott simán kitolja a gépet baj nélkül. Saras csúszós nyomvályús dűlőutakon nem a marad a barázdában, ha nem felkap az élére és kiemelkedik a vályúból. Én ezen utóbbin lepődtem meg a legjobban. Ugyan is én ilyen szituációkban szoktam legtöbbször dőlni. Megvezeti a gumit a vályú - az egyensúly meg hamar odavan. Vagy az eleje vagy a hátulja nem jön fel, a vályú peremére. Ez feljön. Jól tisztul illetve jól megörzi a tisztaságát. Nem hajlamos berakódni.

Murváson nem próbáltam, de egészen biztos ott is jó. 

Csak a hangja. Sikerült a szélzajt minimálisra csökkentenem, kicseréltem a kerékcsapágyakat - most meg helyette itt van a gumidübörgés.
Kompromisszumok nélkül nincs motorozás. :-)

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

10 Utoljára Tamás szerkesztette (2011. 04. 21. 21:01:26)

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Nem idézlek vissza de az előző hozzászóláshoz írok.

Köszi a tapasztalatok kimerítő megosztását a gumit illetőleg!
Te aztán nagyon alapos ember lehetsz.

Nos, igen. Napközben nézegettem a neten és alapvetően tényleg jókat írtak róla, volt amit be is idéztem.
A zaj engem egyenlőre kevésbé izgat mert 30-40 felett már a motorzajt sem hallom a kicsike pleximmel, meg a szuper bukómmal - csak a szélzajt...
Ma próbaképpen bekuporodtam mögé 140-nél és szinte minden zaj eltűnt, mintha valami süketszobában lettem volna smile - csak egy kis túlzással. Vagy átléptem a hangsebességet???  big_smile  Nagyon kellemes volt.

Vissza a gumira:
A gördülését milyennek találod aszfalton? Gondolok ilyenre hogy sima futású vagy kicsit "pattogós"? - már ha jól fogalmazok.

11

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Ezen az oldalon egész jó felhasználói tesztek vannak!
http://www.gumiteszt.com/motorbicikligumik/index.html

XL650V6

12

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

TPB írta:

Ezen az oldalon egész jó felhasználói tesztek vannak!
http://www.gumiteszt.com/motorbicikligumik/index.html

Hát ez nagyon jó oldal! Köszi!!!  - Áttanulmányozom.
35.000 - 40.000 km egy gumival? Létezhet ilyen??? Vagy többször vett és összeadja a kilométereket smile

13

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

STamás írta:

A gördülését milyennek találod aszfalton? Gondolok ilyenre hogy sima futású vagy kicsit "pattogós"? - már ha jól fogalmazok.

Semmi pattogás és rezonancia nincs. Új korában az  - elengedett kormánnyal nem szitál be - tesztet is hibátlanul tudta.
De ahogy kopik - mint ahogy a többi gumira is igaz - ez már majd nem lesz igaz és be fog szitálni. De ezen már nem lepődök meg és nem is izgat.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

14

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

STamás írta:
TPB írta:

Ezen az oldalon egész jó felhasználói tesztek vannak!
http://www.gumiteszt.com/motorbicikligumik/index.html

Hát ez nagyon jó oldal! Köszi!!!  - Áttanulmányozom.
35.000 - 40.000 km egy gumival? Létezhet ilyen??? Vagy többször vett és összeadja a kilométereket smile

Mivel én évente cserélem őket, nem igazán szoktak elkopni. Annyi azonban tény, hogy a TKC 80-as egy puha gumi és 5-6 ezer km után már elég kockára kopik. (Regal kollégánál láttam) Egy első kibír két hátsót.
De nekem már 60%-os lett egy 2500 km-es alpesi aszflat túra után is a Heidenau K-60-as is.
A K-60 is majdnem ugyan olyan puha mint a TKC 80-as. A gumin nem szabad spórolni. A kockára kopott "de még jó az" gumikkal nem túl komfortos érzés döntögetni.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

15

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Hali
Én a Heidenau k 76 ot használom évek óta nem drága ,és nekem megfelel.
Persze minden gumira igaz ,hogy minnél nagyobb a pogácsa ill bütykösebb annál hamarabb kopik el.Tavaly ukrajnába mentem ,kicsit régi Dunlop volt frissen felrakva hátra  bütykös volt de kellett az utviszonyok miatt,na kb 3000 km alatt ugy elkopott hogy ihaj. Modjuk régi volt de a beton ut is krosszpálya volt ám.A k76 valoszinű nem hozott volna ki egy két helyről (földút vizenyős terület).Majd még itthon 3000km és csere ezt birta.De a feladatát végrehajtotta.

16

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Ha van valakinek tapasztalata, hogyan viselkedik a Metzeler Tourance (nem EXP) nedves, hideg aszfalton, légyszi mondja el nekem is. Köszi!

17

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

k2golden írta:

Ha van valakinek tapasztalata, hogyan viselkedik a Metzeler Tourance (nem EXP) nedves, hideg aszfalton, légyszi mondja el nekem is. Köszi!

Az a gumi jó volt valamikor,amikor még nem jött ki az Exp,Anake2.
Vízes úton már nem az igazi.

XL650V6

18

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

k2golden írta:

Ha van valakinek tapasztalata, hogyan viselkedik a Metzeler Tourance (nem EXP) nedves, hideg aszfalton, légyszi mondja el nekem is. Köszi!

A Tourance, nem egy rossz gumi, de nem jó vizes aszfalton. Hideg és meleg, száraz aszfalton tökéletes. Kérdés, hogy mire kell neked a gumi. Aszfalton és light terepen (földút), Tökéletes lenne az  EXP, vagy az  ANAKEE2

19

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Shrek írta:

A Tourance, nem egy rossz gumi, de nem jó vizes aszfalton. Hideg és meleg, száraz aszfalton tökéletes. Kérdés, hogy mire kell neked a gumi. Aszfalton és light terepen (földút), Tökéletes lenne az  EXP, vagy az  ANAKEE2

Hát azt hiszem megmaradok a K60 mellett.
Most Tourance van a motoron. A múlt év végén még csak ismerkedtem a motorral, nem mertem próbálgatni a gumit.
Most már látom, hogy száraz aszfalton jól működik, esőben még nem motoroztam ebben a felállásban.
Kedvező ára van a sima Tournace-nak, ezért gondolkoztam el rajta. De az EXP vagy az Anakee2 már annyivel drágább, így valszeg megmaradok a K60-nál...

20

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Shrek írta:
k2golden írta:

Ha van valakinek tapasztalata, hogyan viselkedik a Metzeler Tourance (nem EXP) nedves, hideg aszfalton, légyszi mondja el nekem is. Köszi!

A Tourance, nem egy rossz gumi, de nem jó vizes aszfalton. Hideg és meleg, száraz aszfalton tökéletes. Kérdés, hogy mire kell neked a gumi. Aszfalton és light terepen (földút), Tökéletes lenne az  EXP, vagy az  ANAKEE2

Király! Én most tetettem fel az új M Tourance-t.
Legfeljebb vizes aszfalton nem kanyarvadászok!

21

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sziasztok!
Most vettem egy 6 évesTransalpot, az előző gazdája terepen akarta használni, ezért terep gumikat vett rá, de meggondolta magát és eladta a motort. Én aszfalton szeretném használni. Ezekkel a gumikkal nem optimális az aszfalton. Tudtok valami közepes árfekvésű márkát, típust ajánlani?
Köszi!

22

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Földesi Antal írta:

Sziasztok!
Most vettem egy 6 évesTransalpot, az előző gazdája terepen akarta használni, ezért terep gumikat vett rá, de meggondolta magát és eladta a motort. Én aszfalton szeretném használni. Ezekkel a gumikkal nem optimális az aszfalton. Tudtok valami közepes árfekvésű márkát, típust ajánlani?
Köszi!

Hali!

Nem akarlak elkeseríteni, de ilyen, nem létezik.
Vannak olcsóbb gumik (Heidenau, Continental), de ezek nem is bírnak 6-8 ezer km-nél többet.
Vannak drágább gumik (metzeler, Michelin, stb..), de ezek jóval többet el is mennek és nem kerülnek kétszer annyiba, mint az előzőek. Ráadásul, sokkal biztonságosabb velük a motorozás.
Bár azt meg kell hagyni, hogy a K60 meglepően jól viselkedik még vizes aszfalton is.
Viszont, ha rendesen körbenézel, még a jobb minőséget is megtalálhatod viszonylag jó árban.

http://www.google.hu/aclk?sa=L&ai=C … /index.php


http://kekhold.hu/?khm=tkp

23

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Azért valamit tisztázzunk!
A motor gumija nem azért kopik gyorsan  (6-7 ezer km) mert vacak. Ha nem azért mert puha a keverék. Azért puha, hogy jól lehessen vele kanyarban döntögetni. Jól tapadjon. Amelyik nem kopik eléggé gyorsan az keményebb is. Ami nem jelenti azt, hogy nem lehet vele kanyarogni.
A gumi olyan mint a nő. Ki ilyet, ki olyat.  cool  roll  smile

Sok mindent figyelembe kell venni a gyártónak ezeken kívül. Például azt is, hogy ne öregedjen a napsütéstől lehetőleg olyan gyorsan. Ne hasítsák ki éles tárgyak olyan könnyen. Milyen a gumi alatt szövetszerkezet. Kanyarokban fékezéskor túlterhelésnél ez hogyan befolyásolja a felfekvést. Terhelésre hogyan fekszik fel különböző nyomásértékek mellett ... és még lehetne sorolni. Idővel nem keményedjen az anyaga és ne puhuljon...stb.
Aztán ott van a mintázat. Hogyan vezesse el az esőt. A sár ki tudjon belőle repülni, ne tartsa. stb...
Minden igénynek más mintázat más anyag és más felépítés.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

24

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Földesi Antal írta:

Sziasztok!
Most vettem egy 6 évesTransalpot, az előző gazdája terepen akarta használni, ezért terep gumikat vett rá, de meggondolta magát és eladta a motort. Én aszfalton szeretném használni. Ezekkel a gumikkal nem optimális az aszfalton. Tudtok valami közepes árfekvésű márkát, típust ajánlani?
Köszi!

Milyen az a terrep gumi ami rajta van?
Márka?Típus?

XL650V6

25

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

TPB írta:
Földesi Antal írta:

Sziasztok!
Most vettem egy 6 évesTransalpot, az előző gazdája terepen akarta használni, ezért terep gumikat vett rá, de meggondolta magát és eladta a motort. Én aszfalton szeretném használni. Ezekkel a gumikkal nem optimális az aszfalton. Tudtok valami közepes árfekvésű márkát, típust ajánlani?
Köszi!

Milyen az a terrep gumi ami rajta van?
Márka?Típus?

Az első Continental Twinduro TKC 80 M+S
A hátsó Metzler Enduro 3 Sahara