Téma: Motor blokk felújítás
Bevezetőt majd az után írok, ha látom miről lesz szó.
XL650V - 2006
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Műhely » Motor blokk felújítás
Bevezetőt majd az után írok, ha látom miről lesz szó.
A motor Zoltán barátunk tulajdona és a munkálatok nagyobb részét is ő végezte. Én inkább szervízkönyvfordító, tanácsadó, sörfutár, és nyugtató jelleggel vettem részt, közben természetesen én is felcsavaroztam ezt-azt.
A leírásban mepróbálok néha igazi magyaros szakszavakat alkalmazni, de ahol nem sikerül, nem veszem rossz néven ha valaki kijavít.
Tehát, fogkefét elő, zene, indul, bekepcsoljuk a monitort, és kezdődik az Esti Mese...
http://www.youtube.com/watch?v=GLsaiBwE … re=related
Tavaly nyáron enyhe kopogásra lettünk figyelmesek a hajtóműból. Eleinte nem fordítottunk rá komolyabb figyelmet, azt hittük a kuplungkosár (tengelykapcsoló?) okozza, ami annyira nem volna furcsa egy sok kilómétert futott járgánynál. Ezzel a háttérzajjal kisérve megjártuk a Fogarasokat is (Transfagarasan, RO)...
Mivel a szezon úgyis a végefelé járt, a hajtómű az operációs asztalra került és kezdődött a bontás. Leszereltük a fejeket, hengereket, és megtaláltuk a zakatolás okát. A hátsó hengerben a hajtókar felső perselye és a csapszeg minden határon túl ki volt nyalva. Elmentünk mélyebbre is, érdekelt bennünket a főtengely állapota is. Szerencsére Zoltán barátunk egy motoralkatrészmegmunkáló műhelyben dolgozik, így a mérésekhez szükséges műszerek mind a rendelkezésünkre álltak. A főtengely jó, kezdhetük vásárolni.
Nálunk használt alkatrészeket ( főleg egy hajtókart) találni szinte lehetetlen, újan persze hátborzongató ára van. Maradt az ebay, de hosszú ideig ott sem volt.
Azért ne várjunk tétlenül, megrendelte a tömítés-szettet, csapszegeket, és hasonló apróságokat.
Várakozásban az idő nem halad, így Zoli unalmában a vázat is ripityára szedte..
Ennyit mára,ha lesz érdeklődő holnap folytatom. Ha nem lesz, akkor is.
Nagyon jó, ne hagy abba
Bár a fenti képeket nézve, elolvasnék egy túraleírásodat is a romániai túráról..
Megoldható?
Kicsit megkésve, de annál nagyobb szeretettel... De nem rég fejeztünk be pár apróságot az én motoromon.
@Shrek
Mindent meg lehet beszélni.
A váz elemei el lettek küldve homokozásra és szinterezésre (porfestés, powder coating...). A porfestésnél felénk három bevonat közül lehet választani. A teljesen sima, enyhén narancsbőr jellegű és kifejezetten narancsbőr jellegű felület. Zoli a símát választotta hozzávetőlegesen az eredeti szürke és fekete színárnyalatban. Az eredménnyel teljesen elégedettek voltunk...
Időközben egy elég jó hírnévnek örvendő mestertől azt a tanácsot kaptuk, hogy ellenőrizzük le az olajpumpát, mert könnyen lehet, hogy az minden gondunk oka. És igaza volt...
Szétszedve nem tűnt nagyon betegnek, szinte minden méret a szervíz künyv szerint a végső határon és azon belül volt. Mindenképp cserélni kellett volna néhány ezer kilóméter után, és cseréje korántsem egyszerű. Rendeltünk egy újat (vagyis szinte újat) és azt megvizsgálva kétség nem fért ahhoz, hogy a régivel nem mentünk volna messzire. Az új pumpa sziszegő, cuppogó hangot produkált amikor kézzel meghajtottuk a tengelyét, a régi pedig meg se mukkant.
A főtengely a két hajtókarral is megérkezett, így lassan minden alkatrész egy rakáson volt. Kezdődhet az újabb operáció fordított sorrendben.
Az összeszerelésnél legfontosabb előfeltételek a tiszta körülmények (az olajos is tiszta ), szervízkönyv, nyomatékkülcs (talán így hívják...?) és türelem. És mégegyszer kihangsúlyozva, türelem.
Főtengely hajtókarokkal. Méretek ellenőrizve, megkenve, összerakva...
Sebességváltó és elemei...
Minden gondunk okozója is a helyére került...
Ennyit a belső szervekről...:D
A motorblokk másik fele megtisztítva, előkészítve...
A blokk összecsukva, és következhet egy jól megérdemel szünet forró kávéval és hideg sörrel...
Folytatása következik.
Nálam a türelem, nagyon hamar elfogyna, de a kávés, sörözős sziesztában részt tudnék venni erről is kérünk képet
Privát ment
Nagyon szépen dolgoztatok. Szép lett a váz. Szép munka az olajszivattyú és a főtengely.
Egy pici - de tényleg csak kötözködés jellegű észrevételem van. Alulról a második képen látszik a blokk külsejének festése, amit csak ilyenkor lehetett volna szépen megcsinálni - amikor szét volt szedve.
Csak te kötözködj
Estére majd kapsz egy képet válaszként.
Csak te kötözködj
Estére majd kapsz egy képet válaszként.
Nem szóltam !!!
A ma esti fejezet nem lesz hosszú, de kétkerekűnk egy alapvető eleméről fog szólni, a hajtóműről azaz a motorról.
Itt valahol hagytuk abba. Felkerültek az olajpumpa meghajtásához szükséges lánckerekek és a lánc is, valamint a váltót vezérlő mechanizmus is...
A tengelykapcsoló elemei és az elektromos jeladórendszer...
A motor alsó fele kész, és mi is készen állunk egy kávészüntre. A munkakörülményeket úgy képzeljétek el, hogy a történet ezen része Január végén egy pincében megy végbe a központi fűtés kályhája közelében, mert ott pár fokkal melegebb van a kinti kemény mínusz tíz foknál és még akkor is szinte kényelmes , hogy a mennyezet 170 centin van és állandóan le vagyunk görnyedve.
Kis pihenő után sorra kerültek az új csapszegek, dugattyúk, gyűrűk, a csiszolt hengerek és a vezérláncfeszítők...melyeket mi elfelejtettünk berakni, így a következő lépést ismételni kellett. A saját hibáján tanul az ember legjobban.
Következik a fej. A csavarokat és anyákat előírásszerűen keresztezve 2-3 lépésben kell lehúzni megfelelő nyomatékra. A fej természetesen először átesett egy megmunkáláson ahol meg lett tisztítva a koromtól, a szelepfészkek be lettek csiszolva és új szimeringek kerültek a szelepvezetőkre is.
A bütyköstengely, a vezérlánc lánckerekei és a himbák kerültek sorra. Eddig sem volt helye hibáknak, de a vezérlánc befogazásánál teljesen oda kell figyelni, mert hiba esetén ritkán van lehetőség pótvizsgára...
A szelephézagokat beállítottuk az előírás szerinti 0.15/0.20mm-re (beszívó/kipufogó), új NGK DPR8EA-9 gyertyákat és olajszűrőt is kapott a motor. Alapos zsírtalanítás után lefújtuk hőálló festékkel és hagytuk egy éjszakát száradni. Azért festettük most, mert összeszerelve kevesebb felőletet kellett leragasztani, levédeni, és sokkal egyszerűbbnek és gyorsabbnak tűnt az egész folyamat , mintha alkatrészenként festettünk volna... A vezérműfedelek a képen csak a festés miatt vannak a helyükön, különben nincsnek leszorítva, mert a hajtómű vázba való beillesztéséhez úgy is le kell venni őket.
Ennyit mára, holnapra talán a hangját is meghalljátok.
Stay tuned...
Hahó, te kis álomszuszék! Szeretnénk már hallani a motor hangját!
Megvárattam az érdeklődőket egy kicsit, de jó okom volt rá. Nem tetszett a bordáim eredeti állapota, így egy hete sikeresen kicsúsztam egy kanyarból és most szépen átformáztam őket...
A rengeteg hozzászólásból ítélve azért nem hiányoztam nagyon, de ha valamibe belekezdek, akkor azt be is fejezem.
Szóval, megittuk a reggeli kávét és a feladatokat elosztva belekezdtünk a munkába. A hó még nem olvadt, de a napsütés és a friss levegő önbizalommal és jó kedvvel tölt el bennünket. Zoltán barátunk tűkön ült várva a hétvégét és szabadidejénem már felpakolta a huzalozást, villákat, kerekeket, a kormányt, stb..
A hajtómű beszerelése nem egy nagy feladat, csak több kéz kell hozzá és előkészületként a láncot be kell akasztani ( mi nem tettük, így a sikeres beszerelés után kezdhettünk mindent elölről... ) és a szelepházfedeleket is le kell venni.
A hajtómű a helyén, a tengelyek, különböző távtartók és csavarok meghúzva...
Következnek a hűtők,csövek, gyújtótekercsek, gyertyakábelek...
Egyszerre felkerülnek a kipfogónyakak, a kipufogó, a karburátorok és a bowdenek (?)
El tudom képzelni, milyen érzés fél év után újra motorra ülni és látni a munkálatok végét...
És itt egy meztelen, szomjas Transalp.
Betöltöttük az olajat, szervízkönyv szerint is 20w-50 ( esetünkben Motul 3000 ) és az a fagyálló hűtőfolyadékot is majd
egy üres olajosflakonból ideglenes üzemanyagtartályt improvizáltunk.
Most nem ígérem meg, de ha minden igaz, holnap jön a végszó.
Ne hagy abba, csak folytasd
Motorhang+képek!
Ja!
és a sziesztáról, még nem is küldtél képet
Hmmm...Milyen sziesztakép?
Türelem rózsát terem...vagy valami hasonlót.
Ma nem lesz sok szöveg, a képek szerintem magukért beszélnek. Az idomok megérkeztek a festésről, a fékrendszerbe új DOT4 fékfolyadék került amit szépen levegőtlenítettük. Áramkábelek mind bekötve, a karburátorok szinkronizálva, és a motor már útra kész. Vagyis mára már le is futott párszáz km-t járatásként. Zoli véleménye szerint egy elég virgonc állat lakozik benne, amit eddig észre sem vett.
A büszke tulajdonos. Ha találkoztok vele, egy sör mellett élőszóval is elmeséli az egész folyamatot.
A sört én is szeretem...
A család...
Végszónak, krónikásként csak az a véleményem, hogy rengetek akarat, kitartás, precizitás és türelem kellett ezt véghezvinni, ami azért nincs mindenkinek. Zoltán barátunknak szerencsére van és ezért most még egy Transalp jár utainkon. Transalp, mert szeretjük.
Ja, és a végére egy tényleg pár másodperces videó (mert ügyetlen vagyok). De kb így kell mindnek gyúlnia. Gondolatra.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl … 46m70lURPU
köszönöm figyelmüket, a viszontlátásra!
Nagyon szívesen.
Nagyon sok munkaóra. Mondjuk fejezetenként egy délután ami késő éjszakákba nyúlt, vagy délelőttől késő délutánig. Ez mellett még ami nincs lefényképezve amikor Zoli egyedül dolgozgatott, ide-oda hurcolászása az alkatrészeknek, az még sok plusz idő. Gondolom, az érdekel, hogy megéri-e...
Kerek perec, ha magadnak csinálod igen, ha másnak akkor semmiképp.
Egy nagy ráadás, hogy megismered a motorodat az utolsó csavarig, így nem fogsz sírva fakadni akkor sem ha valami gond van ott ahol a madár se sűrűn jár.
Most látom, hogy nem sikerült belinkelni a videót, hogy lejátszható ablakban jelenjen meg. Hol hibáztam?
Nekem mindig is 1000 volt az alapjáratom. 1200-nál már nagyon bőg.
Ki találta ezt ki?
Csak közvetett válaszom van. Mivel a Louis katalógusban a 600-as és a 650-es oldaldoboz tartónak más a cikkszáma, feltételezhető, hogy nem egyforma.
Írj Regalnak !
Írj neki privát üzenetet. Itt van és regisztrált.
Látsz olyan fület jobbra fent hogy : TAGOK LISTÁJA ?
Ritkán olvas, de néha be szokott nézni.
Nekem mindig is 1000 volt az alapjáratom. 1200-nál már nagyon bőg.
Ki találta ezt ki?
Azok a butuska japán mérnökök lehettek?
Nekem is furcsa volt először ( a 24 ezres szerviznél állították be így a Kistiék) , főleg, hogy amikor rendesen bemelegszik akkor van hogy 1300 fölé is megy, de már hozzászoktam.
Nem elegáns a magas alapjárat.
Legtöbbünk 130/80-17 gumit használ a TA-on!
Hi Máté!
Töltsd ki az adatlapodon, hogy merre élsz. Esetlegesen a nevedet is biggyeszd oda, így biztosan fognak segíteni. Amennyiben Pest környéki vagy, akkor én is tudok megoldást a problémádra.
transalp.hu » Műhely » Motor blokk felújítás
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.