1

Téma: Szelepállítás és a kompresszió

Képeket a szelepállításról:

http://danyila.hu/szelepalitas/P5110022.jpg
http://danyila.hu/szelepalitas/P5110009.jpg
Ennyire le kell bontani a gépet - ami egyszerűen katasztrofális.

http://danyila.hu/szelepalitas/P5110015.jpg
A holtpontok ellenőrzése a kis nyíláson történik. A nagy nyíláson lehet a főtengelyt forgatni. Célszerű mindkét hengerből az egyik gyertyát kivenni - könnyebb tekerni a fötengelyt. A záródugókat visszarakás előtt be kell zsírozni, hogy ne rohadjanak bele. Az alu öntvény és az acél dugó szeret összegyógyulni, pláne annak aki esőben is szokott közlekedni. A dugó mentén a menethez bekúszik a víz úgy is, és elindul az összegyógyulás - előbb utóbb.  És nem szabad a dugókat agyonhúzni. Elég épp hogy csak becsavarni és rögzíteni. Mögöttük nincs olajnyomás - nem fog az olaj szivárogni. A két dugót egyébként én idönként ki szoktam venni és megkenem majd vissza - még akkor is ha nem állítok szelepet. Kurva szar egy ilyen acél dugót kivésni, ha nem akar kijönni. Jobb élőn tartani rajta a mentet.

http://danyila.hu/szelepalitas/P5110014.jpg
A jobb első hűtő rögzítését ki kell oldani, de a vízrendszert nem kell bontani.

http://danyila.hu/szelepalitas/P5110019.jpg
Most látszik miért is kell a hűtőt lebontani a vázról - mőgötte van a kipufogó szelepfedél ablaka.
A hűtősapka első levétele egy stift oldásával történik. Gyárilag van benne a stift. Ha a stift benne van, akkor még nem volt levéve a hűtősapka. Ez amolyan érdekesség - a szerelő mondta. Az enyémben a stift nem volt már benne. A legelső feltöltéskor oldják ki a motor átadás - üzembehelyezéskor.

http://danyila.hu/szelepalitas/P5110020.jpg
http://danyila.hu/szelepalitas/P5110005.jpg
Abban a motorban amiben 5-6 ezer km-enként cserélnek olajat (az enyém ilyen) abban ilyen a motor belső tisztasága.

http://danyila.hu/szelepalitas/P5110021.jpg
A szelepablak gumitömítése. 4 db kell belőle és 2-2 egyforma.
Én nem raktam vissza a régit. Rendeltem újat. Pár száz Ft és megjön 3-4 nap alatt. A szerelőnek valami speci tömítő masszája is volt amivel bekente.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

2

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Sziasztok!
Valaki meg tudná adni a 97-es Ta gyári szelep hézag méreteit?

"Minél vagányabb a terepjáró, annál messzebbről kell vissza sétálni a traktorért" **Yoshi**
KTM Lc4/640 Adventure R '99
Honda XR650R '01

3 Utoljára dokitr szerkesztette (2011. 04. 25. 17:59:42)

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Hali
Nem szivesen szólok bele de a szelephézag értékek nem jók 87-es TA sz : 0,10    k :0,10
Majd 89.től sz:0,15 k:0,20 de ez jó a 650 re is mivel ezen sz:0,13-0,15   k:0,18-0,22 .
Üdv.

4

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

dokitr írta:

Hali
Nem szivesen szólok bele de a szelephézag értékek nem jók 87-es TA sz : 0,10    k :0,10
Majd 89.től sz:0,15 k:0,20 de ez jó a 650 re is mivel ezen sz:0,13-0,15   k:0,18-0,22 .
Üdv.

De az enyém 97-es, elméletileg. Forgalmiban az van. Meg azthiszem az adattáblán is az van.

"Minél vagányabb a terepjáró, annál messzebbről kell vissza sétálni a traktorért" **Yoshi**
KTM Lc4/640 Adventure R '99
Honda XR650R '01

5

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

SZerintem a 97 es hez is jo 0,15 sz   és 0,20 k

6

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

dokitr írta:

SZerintem a 97 es hez is jo 0,15 sz   és 0,20 k

Hát majd ránézünk. Remélem nem kell állítani rajta semmit  smile

"Minél vagányabb a terepjáró, annál messzebbről kell vissza sétálni a traktorért" **Yoshi**
KTM Lc4/640 Adventure R '99
Honda XR650R '01

7

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Sziasztok,
2005. szeptemberi a gépem, nemrég vettem. A motorblokkot nem beleértve (de akár azt is), magam szeretném karbantartani. Kellene egy szerelési kézikönyv. Nem baj, ha német, vagy angol nyelvű is, lényeg, hogy beállítási értéket, adatok, ábrák legyenek benne. Tudna valaki segíteni? Köszönet előre is. Üdv mindenkinek: Földesi Antal

8

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Földesi Antal írta:

Sziasztok,
2005. szeptemberi a gépem, nemrég vettem. A motorblokkot nem beleértve (de akár azt is), magam szeretném karbantartani. Kellene egy szerelési kézikönyv. Nem baj, ha német, vagy angol nyelvű is, lényeg, hogy beállítási értéket, adatok, ábrák legyenek benne. Tudna valaki segíteni? Köszönet előre is. Üdv mindenkinek: Földesi Antal

Szia!
Töltsd le innen:
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp

9

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

kázé írta:
Földesi Antal írta:

Sziasztok,
2005. szeptemberi a gépem, nemrég vettem. A motorblokkot nem beleértve (de akár azt is), magam szeretném karbantartani. Kellene egy szerelési kézikönyv. Nem baj, ha német, vagy angol nyelvű is, lényeg, hogy beállítási értéket, adatok, ábrák legyenek benne. Tudna valaki segíteni? Köszönet előre is. Üdv mindenkinek: Földesi Antal

Szia!
Töltsd le innen:
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp

Megpróbáltam, hibát jelez, majd később még próbálom, de azért köszi.

10

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Földesi Antal írta:

Sziasztok,
2005. szeptemberi a gépem, nemrég vettem. A motorblokkot nem beleértve (de akár azt is), magam szeretném karbantartani. Kellene egy szerelési kézikönyv. Nem baj, ha német, vagy angol nyelvű is, lényeg, hogy beállítási értéket, adatok, ábrák legyenek benne. Tudna valaki segíteni? Köszönet előre is. Üdv mindenkinek: Földesi Antal

Itt a jó öreg orosz oldal:http://www.blackbears.ru/index_en.php?get=manual

11

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Rohadt jó ez a szelepállítás rovat!
Eddig szinte mindenki azt írta, (még a honda transalp fórumon is)hogy nem volt vele gond, nem talált eltérést.
Így nekem csak el kell olvasnom és rájövök, hogy egyáltalán nem kell hozzányúlnom! Mondjuk szívesen csinálnám, de nincs rá időm. ------emlékeim szerint pedig egyszer valamikor beállították ------, viszont most is tökéletesen működik. Persze, hiszen transalp. cool

Még a vérem is zöld. Védd a fákat, egyél hódot!:-)
Az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz bort igyunk.
BMW 1150 RT pont annyi idős mint a legkisebb fiam, már Amerikában is nagykorú lenne.

12 Utoljára dokitr szerkesztette (2011. 07. 21. 18:21:47)

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Zöld írta:

Rohadt jó ez a szelepállítás rovat!
Eddig szinte mindenki azt írta, (még a honda transalp fórumon is)hogy nem volt vele gond, nem talált eltérést.
Így nekem csak el kell olvasnom és rájövök, hogy egyáltalán nem kell hozzányúlnom! Mondjuk szívesen csinálnám, de nincs rá időm. ------emlékeim szerint pedig egyszer valamikor beállították ------, viszont most is tökéletesen működik. Persze, hiszen transalp. cool


De azért nem árt néha ellenőrizni kb 18-20 1000 ként,még ha állítani nem is kell.
Biztos ami biztos alapon.
Egy ismerősöm mondása ha nem kell állítani az azt jelenti -nem fogy a motor.
És ez így van.

13

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Sziasztok !

2000 es 650 nél mik a szelephézagok ??

Másik kérdésem az lenen ,hogyan lehet feszíteni a vezérmű láncot mintha lánc hangja lenne ?!
Zizgő hangot hallok a lánctól ....ahogy fut

14

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Peti írta:

Sziasztok !

2000 es 650 nél mik a szelephézagok ??

Másik kérdésem az lenen ,hogyan lehet feszíteni a vezérmű láncot mintha lánc hangja lenne ?!
Zizgő hangot hallok a lánctól ....ahogy fut

Mennyi km van a gépedben?
600 vagy 650-es?

XL650V6

15

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

TPB írta:
Peti írta:

Sziasztok !

2000 es 650 nél mik a szelephézagok ??

Másik kérdésem az lenen ,hogyan lehet feszíteni a vezérmű láncot mintha lánc hangja lenne ?!
Zizgő hangot hallok a lánctól ....ahogy fut

Mennyi km van a gépedben?
600 vagy 650-es?


Leírtam:)
2000 es 650 es 39 e van bent

Üdv

16

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Peti írta:

Sziasztok !

2000 es 650 nél mik a szelephézagok ??

Másik kérdésem az lenen ,hogyan lehet feszíteni a vezérmű láncot mintha lánc hangja lenne ?!
Zizgő hangot hallok a lánctól ....ahogy fut

Nem tudod feszíteni mert belső feszítője van ami belül folyamatosan utánállitódik.
Ha nagyon zörög csattog akkor csere,de ilyen km nél nem hinném ,hogy cserélni kellene.
Vagy elkopott a feszitő sin amin fut a lánc az még lehet.

17 Utoljára dokitr szerkesztette (2011. 10. 21. 14:28:16)

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Peti írta:

Sziasztok !

2000 es 650 nél mik a szelephézagok ??

Másik kérdésem az lenen ,hogyan lehet feszíteni a vezérmű láncot mintha lánc hangja lenne ?!
Zizgő hangot hallok a lánctól ....ahogy fut

Hali
SZ  0,13-0,17
K    0,17-0.20
Tehát ha SZ  0,15  K 0,20 akkor nem hibázol.
Én is ezeket az értékeket használom.
A hűtőt elég csak 1 pókkal hátrahúzni ,nem ám leereszteni.
Viszont a karbit sajnos ki kell venni -- na ehhez kell türelem forgatni stb.

18

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

dokitr írta:
Peti írta:

Sziasztok !

2000 es 650 nél mik a szelephézagok ??

Másik kérdésem az lenen ,hogyan lehet feszíteni a vezérmű láncot mintha lánc hangja lenne ?!
Zizgő hangot hallok a lánctól ....ahogy fut

Hali
SZ  0,13-0,17
K    0,17-0.20
Tehát ha SZ  0,15  K 0,20 akkor nem hibázol.
Én is ezeket az értékeket használom.
A hűtőt elég csak 1 pókkal hátrahúzni ,nem ám leereszteni.
Viszont a karbit sajnos ki kell venni -- na ehhez kell türelem forgatni stb.


Rendben köszönöm furcsállottam a 0.03 századot de szervizkönyvbe is azt olvastam vagy az a 600 asé??

19 Utoljára dokitr szerkesztette (2011. 12. 12. 17:54:39)

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Peti írta:
dokitr írta:
Peti írta:

Sziasztok !

2000 es 650 nél mik a szelephézagok ??

Másik kérdésem az lenen ,hogyan lehet feszíteni a vezérmű láncot mintha lánc hangja lenne ?!
Zizgő hangot hallok a lánctól ....ahogy fut

Hali
SZ  0,13-0,17
K    0,17-0.20
Tehát ha SZ  0,15  K 0,20 akkor nem hibázol.
Én is ezeket az értékeket használom.
A hűtőt elég csak 1 pókkal hátrahúzni ,nem ám leereszteni.
A Transalp.de --ről:
Ventileinstellwerte
Baujahr     Einlassventil [mm]     Auslassventil [mm]
1987 - 1888 und US-Version 1989 (mit grobverzahntem Ritzel)     0,10     0,10
Die Ventilspieländerung taucht in Soichiro's Bastelanleitung zum ersten Mal in der Ergänzung zum Modelljahr K auf. Das dürfte '89 sein, wenn G2 (danke übrigens für die Info!) richtig mitgezählt hat und gilt für alle Modelle aus: .DE, .FR, .AT, .CH, .UK, .IT und .ES ab Rahmennummer PD06-5200001 bzw. Motornummer PD06E-2200001. Zusätzlich auch für die 2G-Modelle (die werksgedrosselten 27PS-.DE-Versionen, wenn G2 das richtig verstanden hat) ab Rahmennummer PD06-3200001 bzw. Motornummer PD06E-3200001. US-Modelle sind da nicht inklusive, hier weist allerdings das Vorhandensein des feinverzahnten Antriebsritzel ebenfalls auf das größere Ventilspiel hin!     0,15     0,20
Viszont a karbit sajnos ki kell venni -- na ehhez kell türelem forgatni stb.


Rendben köszönöm furcsállottam a 0.03 századot de szervizkönyvbe is azt olvastam vagy az a 600 asé??

Az valami más érték ilyen kis hézagot anno DR 400 ra kellett állítani. szívóra.

20 Utoljára Bob&Bobek szerkesztette (2011. 12. 04. 12:45:45)

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Szeretném képpel illusztrálni, amit Lajos említ a topic elején:

"A két dugót egyébként én idönként ki szoktam venni és megkenem majd vissza - még akkor is ha nem állítok szelepet. Kurva szar egy ilyen acél dugót kivésni, ha nem akar kijönni. Jobb élőn tartani rajta a mentet."

Szóval tényleg k...a xar kivésni!!!

Anyagát tekintve egyébként A60 bilivas.
Úgyhogy csak rendes - nem kopott szerszámmal, és óvatosan nekifogni.  smile

Csatolt fájlok

csavar.jpg
csavar.jpg 504.76 kb, 92 letöltés 2011-12-04 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL 650 V RD11 (2006) - 2006-2015 
Yamaha XT660R (2008) - 2015-2021 
KTM 1290 Super Adventure S (2019) - 2020-

21

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Majd írd meg emennyibe került az új.
Ideje megnézni nekem is újból. Tavasz óta nem tekertem ki.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

22 Utoljára dokitr szerkesztette (2011. 12. 07. 20:20:22)

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Ezzel már szívtam én is
A lényeg nem szabad csak nagyon lehelet finoman érzéssel meghúzni (a hőtől beszorúl)  akkor mindig nyitható, ez
vonatkozik a fékbetét csavar záró csavarjára is.Még egyiket sem hagytam el .
És nyitás előtt nem árt megkocogtatni sem.
Nem kell hozzá nyomaték kulcs.

23

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Persze, megírom majd.
Meg az egyéb változásokat is, amik beállnak majd a tél folyamán. Vannak terveim.  smile

XL 650 V RD11 (2006) - 2006-2015 
Yamaha XT660R (2008) - 2015-2021 
KTM 1290 Super Adventure S (2019) - 2020-

24

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

Sziasztok!

Ma elvégeztem a szelephézag állítást sz:.015 K:0.2 re állítottam .

Érdekes módon inkább kicsik voltam a hézagok minthogy nagyok .
Hangja nem volt ,de így biztos nem támasztanak fel holnap lehet nekiugrok a karbi szinkronnak.
Szerencsére  a blokk belül szép tiszta gondos gazdája lehetett előtte.:)

25

Válasz: Szelepállítás és a kompresszió

3.750 Ft volt.
És azt hiszem, nem is vas. Túl könnyű hozzá.

danyila írta:

Majd írd meg emennyibe került az új.
Ideje megnézni nekem is újból. Tavasz óta nem tekertem ki.

Csatolt fájlok

csavar.jpg
csavar.jpg 235.11 kb, 39 letöltés 2012-01-12 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL 650 V RD11 (2006) - 2006-2015 
Yamaha XT660R (2008) - 2015-2021 
KTM 1290 Super Adventure S (2019) - 2020-