1

Téma: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

A hátsó kerékcsapágy cseréjéhez elég ha középtámaszra emeljük a motort - mivel a Transalp középtámaszon orr nehéz.
Nem kell számítani szerelés közben arra, hogy a kerék hiányában hanyatt esik a masina.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4101.JPG

Azon a motoron amin a lánc még nem volt állítva, azon a tengely teljesen előre van húzva. Ezt csak azért említem meg, mert aki motorvásárláson töri az eszét az kérdezés nélkül meg tudja állapítani, hogy a láncnak több van e hátra az életéből, mint amennyit már használták. Ebben a láncban kb 6 ezer km van.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4102.JPG

Van nekem rendes csillagkulcsom. Ezt csak azért mutatom be, mert ez nem csak kerékanya kulcs, ha nem gumiszerelő feszítővas is egyúttal. Vásárban vettem ezt a kulcsot és leflexeltem a másik oldat és tettem bele köszörűvel egy flikflakkot a végébe, hogy használni is lehessen. Befér a nyereg alatti üregbe, a többi szerszámmal együtt.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4116.JPG

Ezeket szedtük eddig ki. A tengelyen nem látszik rozsda. Talán jobb állapotú lesz mint az első volt. De ha már elől kicseréltem, hátul is ki fogom - állapottól függetlenül. Ebben is 39 ezer km van.
A láncfeszítők csavaron a menetet érdemes ilyenkor egy helyen a végénél kalapáccsal megütni. Azért van erre szükség, mert ha állítunk a láncfeszességen, akkor ezeket az anyákat lazítjuk ki és húzzuk meg újra. Sajnos én már jártam úgy, hogy nem húztam meg rendesen a kontra anyát. Letekeredett a rázkódástól mindkét anya. Azt a kis alufedelet meg elhagytam. Bosszantó 3-4 ezer Ft-os alkatrész beszerzés következik. Ha menetet megütjük kalapáccsal, akkor az anyákat csak kulccsal lehet tekerni. Megütni mondtam és nem szétverni !  smile

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4103.JPG

A többi szerelővas is a vásárból való. Felesleges újat venni. Ez a méret tökéletesen elég.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4104.JPG

Anya leteker.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4105.JPG

Tengely kihúz.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4106.JPG

Kerék leesik. Előretol. Lánc levesz és kiakaszt oldalra.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4108.JPG

Fék kihullik a helyéről. Nem kell megijedni tőle. Könnyű összerakni, csak három kéz kell majd hozzá. :-)

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4110.JPG

Különösebb kóros látnivaló nincs. Szétszedjük és kitakarítjuk, majd összerakjuk.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4111.JPG

Itt is találunk egy hernyócsavart, ami a fékbetéteket tartó tengely imbusz végét fedi. Ha ez a hernyócsavar a helyén van, nem valószínű, hogy a fékbetéteket elhagyjuk. Indulás előtt rutinból ellenőrizzük a helyén van e.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4113.JPG

A hernyócsavar alatt ugyan az a kulcsnyílású csavar mint elől.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4114.JPG

Ahogy kitekerjük és kihúzzuk, úgy engedi el a fékbetéteket.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4115.JPG

A betétek még elegendő vastagságúak, csak kicsit telerakódtak porral. Tisztítsuk ki!


http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4117.JPG

Kitekerjük ezt a csavart is. Ennek a csavarnak az a funkciója, hogy ezen "úszik" a hátsó nyereg. Ha nem lehet mozgatni az öntvényt, akkor be van szorulva. Ennek lazán kell mozogni.
A csavar be van ragasztva. De ennek ellenére nekem könnyen kijött. A gumiharmonikának épnek kell lenni. Ha ki van szakadva, akkor belemegy a sár a víz a dzsuva és be fog szorulni.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4118.JPG

Ennél jobban nem szedjük szét. A tisztításhoz nem kell jobban.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4119.JPG

A dugattyú palástja első látásra eléggé szarul néz ki. Remélhetőleg csak kosz, nem pedig korrózió. Ha új betétet tennénk be ez a dzsuvás rész bele kellene nyomni a munkahengerbe. Ezzel nagyban károsítva a tömítő karmantyút.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4120.JPG

Bronzkefével esünk neki. Ez már elég szar, utoljára használom. Kell egy új !

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4121.JPG

Szerencsére csak kosz volt. A dugattyú nem rágódott be és nem korrodált. Most már visszanyomható a hengerbe. A dugattyú palástját körkörösen kell megtisztítani. Ott is ahol az öntvény miatt nem lehet hozzáférni. Nem kell kétségbe esni. Egy fogóval szépen óvatosan fogjuk meg a dugattyút 2 mm mélyen és forgassuk el a tengelye körül, hogy hozzáférjünk a hátsó felülethez is. Könnyen el lehet forgatni. Viszont a fogóval lehetőleg ne hagyjunk a dugattyún nyomokat. Ne fogjunk rá mélyen. Csak az elejét.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4122.JPG

Tisztítás - lekefélés utána dugattyút visszanyomjuk. Érdekes módon nekem ez nehezebben jár mint az első. Viszont ha a pedált kézzel lenyomom - nagyon könnyen kijön. Ha elengedem, érezhetően visszahúzódik. Ennél jobban ne pumpáljuk ki, mert itt is igaz - ha kipumpáljuk az maga a katasztrófa.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4123.JPG

Dugattyú alaphelyzetben.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4124.JPG

Fékbetét lekefél és féktisztító sprével lemos. Nem törli ronggyal, lecsöpögteti.  Azonnal szárad.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4125.JPG

Vezető csap hüvelyét szintén kimos. Viszont ezt már ki kell törölni.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4127.JPG
http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4128.JPG

Egy gondolatnyi rezes zsír mindkét helyre.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4130.JPG

Ezt is letisztítjuk.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4131.JPG

Majd a helyére pattintjuk.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4132.JPG

Ezt a csavart nagyon meghúzzuk. S mivel nem ragasztottam be, rendszeresen ellenőrzöm. Ez ha kicsavarodik, nagyon nagy baj van. Mikor már a kerék a helyén van, akkor húzzuk készre. A csavar meghúzása után a két csap a frissen zsírozott zsákjaiban már nem szorulhat. Fél  cm körüli mozgás az természetes. Ez a jelenség a nyereg úszása.
Amikor minden a helyén van és a hátsó féknyerget kézzel megmozgatjuk, akkor a most frissen ápolt két csap mozog a helyén. A nyergeknek (az elsőknek is) mindig kell lenni szabad kézzel is előidézhető mozgásának - holtjátékának, mikor a fék üzemen kívül van. Ez a játék az úszás, az önműködő szabadon mozgás. Az önbeállás. Ezen holtjáték hiányában a betétek nem engedték el a tárcsát.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4134.JPG

Betéteket a helyükre tesszük és a csavart átdugjuk rajtuk.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4136.JPG

Ebbe is egy kis rezes zsír, hogy ne rohadjon be.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4137.JPG

Hernyócsavart becsavar, meghúz.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4138.JPG

Kezdődhet a kerékcsapágy csere.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4139.JPG

A tárcsa felől az a közdarab van aminek nincs válla. Ez jegyezzük meg, mert a másik oldalon van egy vállas és fel lehet őket cserélni. Valószinű nem okozna bajt, de azért figyeljünk rá oda.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4140.JPG
http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4141.JPG

Ha a kicsivel nem jön ki, ne legyünk bátortalanok nagyobbat elővenni.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4142.JPG

Itt nincs nyoma víznek továbbra sem. Ez még a gyári zsírozás.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4143.JPG

A másik oldalon megcsináljuk ugyan ezt.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4147.JPG

A lánckerékagyat egyszerre két oldalon feszítjük meg. Mint ahogyan látni,nekem már nem az eredeti a lánckerék anyáim. Nem raktam vissza az eredetiket. Vettem bele ugyan olyan jó, 10G minőségű edzett csavarokat. A másik oldalon műanyag betét biztosítású anyák vannak.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4148.JPG

Ha nincs összegyógyulva, akkor ez az agy könnyen kijön. Csak a képen látható gumibak betétek tartják. Szerintem kúposak a gumibetétek a szerkezetben, mert eleinte könnyen belemegy, csak a végén fog szorulni és központosodni.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4149.JPG

Itt látszik a lánckerékagy másik oldala. A betétes anyák és a lánckerék. Használjuk ki a lehetőséget és alaposan takarítsunk ki mindent. Ide nagyon nehéz összerakott állapotba benyúlni - rongyokat gyömöszölni.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4150.JPG

Ennek is teljesen hasonló a két csapágy közt, mint az első keréknél. Toljuk félre a két csapágy közti távtartó csövet és üssük ki a régi csapágyakat.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4151.JPG
Az első csapágy kiütésével kicsit több idő telt el. Ez nehezebb volt mint az első keréknél. Nem volt berohadva semmi. Jobban szorultak a csapágyak a kerékagyban mint elöl.
Víznek továbbra sincs nyoma.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4152.JPG

Elöl ez a közdarab tiszta rozsda volt.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4153.JPG

Most látszik jól, hogy a középső csövet miért lehet félretolni, hogy a kiütéshez elérjük a csapágy belső gyűrűjét a túloldalon.
A csőnek kizárólag távtartó szerepe van. Jóval kisebb mint a kerékagy belső átmérője.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4154.JPG

A másik oldalt már nagyon egyszerű kiütni. Bőven van hely.
Ez is kint van. Itt sincs víz. Ez is még a gyári zsírozás.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4156.JPG

Száraz és jó állapotú 39 ezer km-t futott csapágyak. Ezek még ennyit kibírtak volna. Azonban az első rozsdafészek után nem voltam túl bizakodó a hátuljával kapcsolatban sem. Tévedtem. A hátulja sokkal jobban védve van a beszivárgó víz ellen.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4158.JPG

Jól vásároltam. Az jött ki amit előre megvettem. Minden stimmel.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4159.JPG

Akkor most jöjjön a lánckerékagy csapágya.. Láthatólag ez sem vizes. De ha már ennyire szétszedtem. Ezt is kicserélem.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4160.JPG

A csapágyban van egy vállas távtartó. Én először ezt a távtartót ütöttem ki. Ezt majd át kell építeni az új csapágyba. Ha előbb kiütöm, akkor a kint lévő csapágyból már nehezebb kiütni.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4161.JPG

Itt látszik a vállas távtartó a másik oldalról. Innen ütöttem ki.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4162.JPG

Erre a módszerre mondják, hogy szakszerűtlen. Igen az, de csak egy pont beleillő dugókulccsal tudtam kiütni úgy, hogy a perem ne sérüljön. A dugókulcs pótolható. Különben is alig kellett ütni, a dugókulcsnak sem lett semmi baja.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4163.JPG

Itt a vállas közdarab. jegyezzük meg hogyan volt, mert össze is kell majd rakni. Milyen jó, hogy volt fotóm. :-)

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4165.JPG

A csapágyat már könnyű kiütni.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4166.JPG

Színkavalkád. Eredeti japán csapágyak. Nincs más bajuk a 39 ezer km-en kívül.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4167.JPG

Túl vagyunk a nehezén. Jutalmul kibontunk egy sört és mielőtt elkezdjük összerakni. Szép nyugodtan megisszuk.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4168.JPG

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4171.JPG

Mindkét oldalt bezsírozzuk, hogy a víz ez után se tudjon bekúszni. Szimmeringgel zárjuk le. Rakjuk be a végtávtartót.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4173.JPG

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4174.JPG

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4175.JPG

A másik oldalon ugyan így.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4172.JPG
Végül a lánckerékagyat is összerakjuk.
Berakjuk először a csapágyat és utána a vállas távtartót.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4177.JPG

Visszarakjuk a rugalmas tengelykapcsoló gumielemeit.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4179.JPG
A lánckerékagyat a helyére tesszük. Prímán beilleszkedik. Itt lehet érezni, hogy kúpos. Behelyezed és már csak szerszámmal jön ki újból.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4180.JPG

Féktisztítóval alaposan lemossuk a tárcsát. Zsíros - koszos kézzel összefogdostam elég alaposan.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4181.JPG

Kerék megy vissza a helyére. Ha most vesszük észre, hogy a két csapágy közül a távtartó cső kimaradt, akkor van a nagy baj.  roll  sad
Én nem hagytam ki, csak úgy megemlítem. Külön nem írtam róla, hogy mikor raktam vissza a helyére.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4182.JPG

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4183.JPG

Illendőségből mérjük meg a tárcsát. 4,9 mm. Alig kopott egy tizedet a 39 ezer km alatt. Még van hátra ilyen kopás mellett, legalább 300-350 ezer km. Ez jó hír.  cool

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4184.JPG

Ide kell a három kéz. Ügyelni kell a vég távtartókra és ezekkel egy időben a féknyerget is a helyére kell tenni. A kereket meg kell emelni és a tengelyt át kell dugni. Mindezt egyszerre.  lol 
Én már rutinos vagyok. A lábammal emelem és tartom a magasságot. Az összes többihez elég a két kéz.  lol

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4186.JPG

Természetesen a záróanyát rendesen meghúzzuk. Most fognak a csapágyak a helyükre kerülni teljesen. A két végtávtartó közt mindent a helyére présel a meghúzás. A meghúzás a szimmeringeket nem bántja, mert a távtartók azok benne vannak a szimmeringben.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4187.JPG
http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4188.JPG
http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4189.JPG

Még egy utolsó ellenőrzés. A csavarokat alaposan meghúzzuk, most már a helyükön is. Ezt a három csavart egyébként folyamatosan is jó szemmel tartani.

http://transalp.danyila.hu/lajos/hatso%20kerek/DSCF4190.JPG

Mielőtt próbakörre megyünk, ez hátra is igaz. Vegyük ki a holtjátékot a hátsó fékből.

Általában igaz, hogy fékjavítás és szerelés után először nagyon óvatosan tegyünk próbakört. Kis sebességről kezdjünk el fékezni. A leggondosabb és a legodafigyelőbb szerelés mellett is lehet elkövetni hibát. Ha jól is raksz össze mindent, előfordulhat, hogy nem mosod le rendesen a tárcsákat és azok csúszni fognak.
És amatőrök először felügyelet mellett javítgassanak. Nem szeretnék senkit balesethez hozzásegíteni, még a legjobb szándék mellett sem !!!

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

2

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Ismét egy szép és részletes szerelési leírás, egész kedvet kaptam tőle!
Köszönjük!

3

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

STamás írta:

Ismét egy szép és részletes szerelési leírás, egész kedvet kaptam tőle!
Köszönjük!

Bár elég szarul vagyok még most is. Tegnap lázas is voltam. Azért este felé már elmentem egy próbakörre. Kiváncsi voltam mit tapasztalni akkor ha újak a kerékcsapágyak.

Érdekes volt.
Egészen más lett a motor hangja.
Eddig volt egyfajta hangja, amiben benne volt a csapágyak hangja és benne volt a gumik gördülési hangja és benne volt a motor hangja és a menetszél hangja. Ez adott egy vegyes frekvenciás "dübörgést" - amit haladási zajnak hallunk.

Most viszont ebből a vegyesből eltűnt valami. Ez nem lehet más, mint a csapágyhang. Csak a gumi és csak a motor hangjait hallani. Valamint a menetszelet.

Csapágyhang. Az új csapágynak van a legkisebb hangja. Ahogy használódik egyre jobban hallható lesz. Ez nem biztos, hogy kóros.
Biztosan utaztatok már olyan autóban aminek a kerékcsapágyai miatt erős és jellegzetes búgó hangot lehet hallani menet közben. Sokan nem is veszik észre. Fokozatosan alakul ki és folyamatos a hang. Nem zakatol, nem kattog. Csak akkor tűnik fel, ha idegen autóba ülünk át. Olyanból aminek nincs ilyen hangja. És járnak ezzel a csapágyas autóval még ezer km-eket, mert egyébként nem érezni semmit.
Amikor már baj van akkor már tényleg nagyon más hangja lesz. Azt már észre lehet venni. A kosár szokott eltörni és akkor már a kerék is lötyög és a fék is karistolni fog.

Egy biztos, 30 ezer km után újból szét fogom szedni.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

4 Utoljára lacisogor szerkesztette (2011. 09. 27. 07:30:45)

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Games írta:

A szimering méretek leírnád? Jöhet ide az első hátsó is... Ha még emlékszel rá.

30/52/7   30/47/8 a szimeringek mérete a  hátsokeréknél.

Ami nem öl meg,az megerösit,kivéve a medve,mert az megöl!
XLV 600-1998
Bmw 1200 gs

5

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Tényleg nagyon hasznos,
DE MIÉRT DREHER??!!

6

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

danyila írta:

A hátsó kerékcsapágy cseréjéhez elég ha középtámaszra emeljük a motort - mivel a Transalp középtámaszon orr nehéz........................

Helló!

Nagyon jó leírás én is csapágy csere előtt állok neked érezhető lógás volt már??

7

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Nem volt lógás. majd amikor kiveszed, akkor látszik milyen volt. A kerékcsapágy totális tönkremenetelének (kosártörés) nincs előjele.
Ezért kell elébe menni a dolognak.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

8

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Danyila!
Csak nem szóltál, hogy csapágy kell....

9

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Ahhhaaa... jogos, azt hittem, friss....

10

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Sajnos az enyém már lóg is úgyhogy a héten kicserélem én is.

11

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

http://www.motorozz.hu/img/forum/1419926_3.jpg
http://www.motorozz.hu/img/forum/1419926_2.jpg
http://www.motorozz.hu/img/forum/1419926_1.jpg

Az enyémben például most fosta össze magát a hátsó kerékcsapágy. Csak mire észrevettem, addigra mentem vele elég sokat. Először azt hittem, hogy a sártól rohadt be a fék, azért szorult picit elindulásnál, de később már éreztem is, hogy jár a hátulja eléggé bizonytalanul. De még messze volt az otthon, hát hazamentem vele. Mindez már csak a garázsban látszott rendesen. Csapágy kuka, tárcsa csere, betét csere, a féknyereg konzoljával nem tudom mi a helyzet, mert abba is belemartak rendesen a tárcsa csavarjai. Azt is cserélni kellene szerintetek?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez itt fent az 18917-es hozzászólás a motorozz.hu-n a nagyendúrók topikban és a hozzá tartozó képek. Nem az én motorom!!

Ha tönkre megy a hátsó kerékcsapágy, ilyen pusztítást végez pár km alatt.
Igaz ez egy XT660-asYamaha, nem tudom, hogy ebben is három csapágy van a hátul? Nálunk a tárcsa felől egy van és ebben is.
Ha az fosik be akkor ugyan ezt lehetne látni nálunk is. - szerintem. Kíváncsi leszek mi lesz belül ha szétszedi. Biztosan lesznek képek a csapágyról, a szimeringről és a tengelyről is. A motor tulajdonosa a Gerecse túráról ismerős lehet.
Nálunk is regisztrálva van FeR1- remélem olvassa ezt és majd hozzászól. Elmondja és bemutatja a javítás folyamatát. Arra vagyok legjobban kíváncsi, hogy mennyi km volt abban a csapágyban.
Ez maga a borzalom  sad  sad  sad

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

12

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

sad brutal

AArpad

XL700V ABS 2010

13

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

BigBlue írta:

sad brutal

Ezt a kereket a fékbetét tartotta a helyén. Félre is van kopva és már nem sok volt a betétből. A betét kopásával arányosan kopott a féknyereg tartó. Az is szépen meg van marva. Pár km és letört volna, akkor viszont már a tárcsát nem támasztja semmi és a kerék kifordul. Persze csak a addig míg a tengely és a csapágy csésze külseje meg nem állítja. De az már akkor esést jelent.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

14

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Azok a fránya csapágyak....   cool

15

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Ez nagyon félelmetes el sem merem gondolni mekkora zakó lehet ebből...
Azt hiszem Lajos cikkét áttanulmányozva ellenőrizni fogom az enyémeket is.
Ijesztő...

16

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Tamás írta:

Ez nagyon félelmetes el sem merem gondolni mekkora zakó lehet ebből...
Azt hiszem Lajos cikkét áttanulmányozva ellenőrizni fogom az enyémeket is.
Ijesztő...

Nem kell a pánik. Nem lesz zakó. Ezt lehet érezni, hiszen ez eleinte jócskán szorul és hangja is biztosan van, még hozzá elég ritmikus.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

17

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Nekem az előző tulaj a féktárcsa felőli szimeringet benézte, 25 helyett, 26-os került bele. A lé gajra vágta a csapágyat. Fékezés alkalmával a féktárcsa megszólalt, mármint felengedve a fékpedált. No szedtem is azonnal széjjel! A túloldaliakban a zsír még el sem volt színeződve. El is határoztam ezt a szimeringet évente kicserélem. Megállapítom jó konstrukció a féknyereg, brutál kopás elképzelhetetlen.

A képen a lánckerék csapágyainak pormentesítő O-gyűrűje látható. Ezt se feledjétek ellenőrizni, nincs-e ellapulva!https://googledrive.com/host/0Bz6AexyP-R0EN1h0ck44VmJfaVE/IMG_20140518_130128.jpg

18

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

A 650-esnek nem ilyen - ez teljesen más.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

19

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Kedves Lajos! Ez a kerék egy 2001.-es 650-es gépé. Ugyanolyan, mint a Tiéd és ott a gumigyűrű is.

Íme:
https://googledrive.com/host/0Bz6AexyP-R0EN1h0ck44VmJfaVE/Lajos_kereke.jpg

20

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Én azt az O gyűrűt nem látom. Nem emlékszem rá.Mikor kereket cserélek nem veszem le a lanckerék agyat.
Ezek szerint kellene figyelni. Köszönöm.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

21

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

danyila írta:

Én azt az O gyűrűt nem látom. Nem emlékszem rá.Mikor kereket cserélek nem veszem le a lanckerék agyat.
Ezek szerint kellene figyelni. Köszönöm.

Én is szoktam nézni, nekem már cserélni is kellett, mert el tud szakadni sajnos, az enyém elvesztette rugalmasságát. Pár szár forintért lehet kapni a Hondánál.

Merlyn - XL650V 2004

22

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

danyila írta:

Én azt az O gyűrűt nem látom.

https://googledrive.com/host/0Bz6AexyP-R0EN1h0ck44VmJfaVE/Lajos_kereke_.jpg

23

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Joci írta:
danyila írta:

Én azt az O gyűrűt nem látom.

https://googledrive.com/host/0Bz6AexyP-R0EN1h0ck44VmJfaVE/Lajos_kereke_.jpg

Nézd meg a robbantott ábrán, de ott kell lennie. Az még előfordulhat, hogy egy szétszedésnél leesett. Én is így vettem észre, hogy el van szakadva... sad

Merlyn - XL650V 2004

24

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Ennek a gyűrűnek a hiánya a belső és a lánckerék felőli csapágy kopásához vezet. Egyszerűen bejut a por, nincs szimering mint kívül.

25

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Sziasztok!

Már gyakorlatilag mióta megvettem  a motort, azóta van a hátsó fék használtatkor egy kicsi éles csattanó hang ha pedálra lépek, de nem mindig. Sosem tudtam mi az de most fékbetét karbantartáskor rájöttem.

A hátsó konzol (amin a féknyereg csücsül) tengely körüli elfordulását meggátlandó, a konzolon lévő horony bele kell hogy akadjon a villábol kiálló fülbe. Lajos első hsz-ében az első képen kiválóan látszik. Itt a horony vastagabb mint a fül, ezért a teljes konzolt fel-le lehet kicsit mozgatni a hátsó tengely körül.

Normál esetben természetesen előre irányba (tehát lefelé) van terhelve, de ha valamiért bemozdul a motor hátra hátsó fékkel - mondjuk én minden indulás előtt hátsóval rögzitem a motort a garázs előtti lejtőn kesztyüfelvétel erejéig - akkor az egész konzol bemozdul felfelé és ugy is marad az első fékezésig, ahol visszaáll és csattan. Utánna megint kuss az első hátramozdulásig.

Minden jól van összerakva az tuti, nem hiányzik semmi. Először azt hittem hogy abból a bizonyos horonyból hiányzik valami (gumibak, ilyesmi) de egyik képen sem látok ilyet. Aztán arra gondolotam a hogy a horony van kikopva, de ez sem igaz, a Lajos képen látszik hogy nála is vastagabb a horony legalább 2 mm-el mint a fül.

Csak nekem ilyen? Megnézné valaki nála hogy van ez? 650-ről van szó