Ugrás a fórum tartalomra
transalp.hu
Fórum Transalp tulajdonosoknak és barátaiknak.
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
Aktív témák Megválaszolatlan témák
REGISZTRÁCIÓ
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Műhely » Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Lapok 1 2 3 … 139 Következő
Válasz írásához belépek vagy regisztrálok
RSS téma forrás
Hozzászólások [ 1 - 25 / 3 473 ]
- danyila
- Adminisztrátor
- Nincs itt
- Származási hely: Zsombó
- Regisztrált: 2011. 01. 10.
- Hozzászólások: 5 851
Téma: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Lacsi87 kérdezi:
Van egy 600-as TA-om. Járó motornál világításon nincs töltésem, parkiron még van. Szerintetek mi lehet a hiba. A szerelő azt mondja generátor, szerzett is egy másikat de az sem jó. Felhívtam ma egy srác aki ilyeneket is bont többek között, azt mondta szerinte nem ott van a gond mert ő még egy generátot nem adott el, csak feszabályzót. Esetleg nem ha vki tudna kölcsönadni egy jó genrátort meg egy feszabot megköszönném én ceglédi vok. Vagy várok ötletek hogy mi lehet a gond.
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006
- danyila
- Adminisztrátor
- Nincs itt
- Származási hely: Zsombó
- Regisztrált: 2011. 01. 10.
- Hozzászólások: 5 851
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Én először is megmérném egy műszerrel. Mekkora feszültségértékekről van szó.
Megnézném a töltő áramkörben a kábeleket és a biztosíték foglalatokat, nincs e valahol oxidáció. Megmérném hány volt jön ki a generátorból. Bár úgy látszik nem az volt a rossz. Akkusaru és indítórelé környéke. Ha minden ok, kivenném a fesz.szabályzót és elvinném egy autóvillamossági szerelőhöz hogy mérje be.
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006
- Bob&Bobek
- Tag
- Nincs itt
- Származási hely: Budapest
- Regisztrált: 2011. 03. 06.
- Hozzászólások: 985
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Bizony-bizony az a csúnya oxidáció!
Alig múlt 4 éves a TA-m, és több csatlakozásnál szép zöld oxid keletkezett. De ha mégsem ez a gond, akkor én is a fesszabályzóval kezdeném! Ha nincs műszered, egy VILLAMOSSÁGI szerelő 10 perc alatt kiméri.
XL 650 V RD11 (2006) - 2006-2015
Yamaha XT660R (2008) - 2015-2021
KTM 1290 Super Adventure S (2019) - 2020-
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
1500 fordulat felett a feszültségnek 13,8 és 14,5 volt között kell lennie. Ha ettől nagyobb akkor szinte biztosan a fesszabályzó a bűnös, ha kisebb, akkor viszont lehet a generátor vagy a feszültségszabályozó. Ha 12,7 V körüli a feszültség lámpával, anélkül viszont jó, akkor könnyen lehet, hogy a generátorban a három fázis közül az egyik kipurcant és nem kap elég áramot a feszültségszabályozó. A méréseket az akkumulátoron végezd.
5 A választ írta dokitr 2011. 04. 30. 22:59:57 Utoljára dokitr szerkesztette (2011. 05. 01. 11:59:32)
- dokitr
- Tag
- Nincs itt
- Származási hely: Budapest
- Regisztrált: 2011. 03. 26.
- Hozzászólások: 575
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
A felsö kép xl600 az also xl650 a vezetékek között ezeket az értékeket kell mérni a fesz szab-on gyujtás lekapcsolva.
A három sárga ami a szabályzóba megy a generátorból egyik sem mutathat ellenállást a motor testjére ,és egymás között kell legyen ellenálásuk.
Csatolt fájlokfesz sz adatok 0020.jpg
fesz sz adatok 0020.jpg 1.81 mb, 128 letöltés 2011-04-30 óta.
Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
- lacsi87
- Tag
- Nincs itt
- Származási hely: Cegléd
- Regisztrált: 2011. 04. 29.
- Hozzászólások: 36
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Pán Péter írta:1500 fordulat felett a feszültségnek 13,8 és 14,5 volt között kell lennie. Ha ettől nagyobb akkor szinte biztosan a fesszabályzó a bűnös, ha kisebb, akkor viszont lehet a generátor vagy a feszültségszabályozó. Ha 12,7 V körüli a feszültség lámpával, anélkül viszont jó, akkor könnyen lehet, hogy a generátorban a három fázis közül az egyik kipurcant és nem kap elég áramot a feszültségszabályozó. A méréseket az akkumulátoron végezd.
1500 felett volt már 15.2 is, lámpa nélkül. Világítással 12.2 volt a maximális feszültség. A feszabályzó csatlakozót széthúzva és ott a bejövő 3 szálat mérve a feszültség 5-7V között van szálanként.
- danyila
- Adminisztrátor
- Nincs itt
- Származási hely: Zsombó
- Regisztrált: 2011. 01. 10.
- Hozzászólások: 5 851
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
lacsi87 írta:Pán Péter írta:1500 fordulat felett a feszültségnek 13,8 és 14,5 volt között kell lennie. Ha ettől nagyobb akkor szinte biztosan a fesszabályzó a bűnös, ha kisebb, akkor viszont lehet a generátor vagy a feszültségszabályozó. Ha 12,7 V körüli a feszültség lámpával, anélkül viszont jó, akkor könnyen lehet, hogy a generátorban a három fázis közül az egyik kipurcant és nem kap elég áramot a feszültségszabályozó. A méréseket az akkumulátoron végezd.
1500 felett volt már 15.2 is, lámpa nélkül. Világítással 12.2 volt a maximális feszültség. A feszabályzó csatlakozót széthúzva és ott a bejövő 3 szálat mérve a feszültség 5-7V között van szálanként.
Terheletlenül ne járasd a motort, mert az biztosan kinyírja a fesz.szabályzót.
Akku nélkül világítás nélkül a fesz.szabályzó megőrül és biztosan kipurcan.
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006
- lacsi87
- Tag
- Nincs itt
- Származási hely: Cegléd
- Regisztrált: 2011. 04. 29.
- Hozzászólások: 36
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
danyila írta:lacsi87 írta:Pán Péter írta:1500 fordulat felett a feszültségnek 13,8 és 14,5 volt között kell lennie. Ha ettől nagyobb akkor szinte biztosan a fesszabályzó a bűnös, ha kisebb, akkor viszont lehet a generátor vagy a feszültségszabályozó. Ha 12,7 V körüli a feszültség lámpával, anélkül viszont jó, akkor könnyen lehet, hogy a generátorban a három fázis közül az egyik kipurcant és nem kap elég áramot a feszültségszabályozó. A méréseket az akkumulátoron végezd.
1500 felett volt már 15.2 is, lámpa nélkül. Világítással 12.2 volt a maximális feszültség. A feszabályzó csatlakozót széthúzva és ott a bejövő 3 szálat mérve a feszültség 5-7V között van szálanként.
Terheletlenül ne járasd a motort, mert az biztosan kinyírja a fesz.szabályzót.
Akku nélkül világítás nélkül a fesz.szabályzó megőrül és biztosan kipurcan.
Én nem csináltam vele semmit, nem nyúlok olyanhoz amihez nem értek, ezért vannak a szerelők. Tőlük tudom ezeket az adatokat.
- dokitr
- Tag
- Nincs itt
- Származási hely: Budapest
- Regisztrált: 2011. 03. 26.
- Hozzászólások: 575
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Hülye kérdés de biztos ,hogy jó az akkud???
Ha felkapcsolod a lámpát már terheled az akkut ha az nem kifogástalan mérhetsz rajta kevesebbet próbáld meg másik akkuval.
- lacsi87
- Tag
- Nincs itt
- Származási hely: Cegléd
- Regisztrált: 2011. 04. 29.
- Hozzászólások: 36
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
dokitr írta:Hülye kérdés de biztos ,hogy jó az akkud???
Ha felkapcsolod a lámpát már terheled az akkut ha az nem kifogástalan mérhetsz rajta kevesebbet próbáld meg másik akkuval.
Az akkum teljesen jó ha fel van töltve és nincs terhelve sokáig bírja. De most hívott a szerelő kiderítették, hogy generátorom sem az igazi kicsit kevesebbet tud mint egy másik amit beletettek, de még jó. A fesszabályzóm a rossz mostmár nyilvánvaló. Ha esetleg tudtok valahol bontottat elfogadható áron, szóljatok. Gyárit nem veszek bele több 10e ft-ért nem ér annyit motor. Vagy esetleg utángyártottat merjek bele venni az 20e körül már van?
- danyila
- Adminisztrátor
- Nincs itt
- Származási hely: Zsombó
- Regisztrált: 2011. 01. 10.
- Hozzászólások: 5 851
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
http://www.motorbonto.hu/
Ettől az embertől kérdezz!
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006
- Mizi
- Tag
- Nincs itt
- Származási hely: Szolnok-Budapest
- Regisztrált: 2011. 03. 06.
- Hozzászólások: 309
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
http://www.burmi.hu/
Őket is felhívhatod, korrektek.
- lacsi87
- Tag
- Nincs itt
- Származási hely: Cegléd
- Regisztrált: 2011. 04. 29.
- Hozzászólások: 36
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Köszönöm az információt. Holnap fel is hívom őket.
- Tamás
- Tag
- Nincs itt
- Származási hely: Budapest XX.
- Regisztrált: 2011. 03. 10.
- Hozzászólások: 1 499
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Ti hova kötitek - a legegyszerűbb megoldás lenne a jó - a szivargyújtó aljzatot és mekkora biztosítékkal kellene ellátni?
Ne kelljen bontani ha lehet.
15 A választ írta dokitr 2011. 05. 02. 08:38:15 Utoljára dokitr szerkesztette (2011. 05. 02. 08:40:13)
- dokitr
- Tag
- Nincs itt
- Származási hely: Budapest
- Regisztrált: 2011. 03. 26.
- Hozzászólások: 575
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
STamás írta:Ti hova kötitek - a legegyszerűbb megoldás lenne a jó - a szivargyújtó aljzatot és mekkora biztosítékkal kellene ellátni?
Ne kelljen bontani ha lehet.
az akkura kozvetlenul nekem az elsö fekcso rogzitesere van csavarozva talan 15 a biztival kabel vegighuz a vaznal a tank alatt at tudod huzni nem kell bontani,
- danyila
- Adminisztrátor
- Nincs itt
- Származási hely: Zsombó
- Regisztrált: 2011. 01. 10.
- Hozzászólások: 5 851
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Games írta:Azt tudja valaki hogy a fesszabályzóból kijövő kábelek micsodák? 90-es 600-as TA, ügye 3 megy be, és 5 jön ki. Az 5-ből 2-2 egyen potenciálon van, egyik a szabályzott pozitív,másik a test. Mi lehet az 5-ik??
Mivel szabályzóról van szó - feltételezhető, hogy a generátor gerjesztését szabályzó kábel. A fesz.szabályzó nem olyan mint egy potméter. Visszacsatolással szabályoz. Ha nagy az áramigény, nagyobb gerjesztést kap a generátor. A generátor tekercsét gerjeszteni kell - nincs benne mágnes.
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006
17 A választ írta kázé 2011. 05. 08. 19:31:02 Utoljára kázé szerkesztette (2011. 05. 08. 19:40:06)
- kázé
- Tag
- Nincs itt
- Származási hely: Sárospatak
- Regisztrált: 2011. 04. 14.
- Hozzászólások: 318
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Games írta:Kérdezek könnyebet, hány wattos lehet a generátor?
AC generátor 0,31 kW / 5000 ford / perc
Csatolt fájlokkapcs 600v.png
kapcs 600v.png 1.63 mb, 80 letöltés 2011-05-08 óta.
Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
18 A választ írta kázé 2011. 05. 08. 21:27:49 Utoljára kázé szerkesztette (2011. 05. 08. 21:49:19)
- kázé
- Tag
- Nincs itt
- Származási hely: Sárospatak
- Regisztrált: 2011. 04. 14.
- Hozzászólások: 318
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Games írta:kázé írta:Games írta:Kérdezek könnyebet, hány wattos lehet a generátor?
AC generátor 0,31 kW / 5000 ford / perc
Köszönöm! Ezt a rajzot hogy tudnám a teljes 1.63mb-os nagyságában leszedni?
Itt letöltheted a teljes szerviz könyvet:
http://www.carlsalter.com/download.asp? … 6b5fa49c99
Talán ez is segít,nézd meg a 36MT40 (dióda hídkapcsolás) az egyenirányító,a dinamónál viszont kommutátor.
Csatolt fájlok3_fazisu_motor f_szabalyzo.pdf 101.39 kb, 17 letöltés 2011-05-08 óta.
fesz.png
fesz.png 87.91 kb, 13 letöltés 2011-05-08 óta.
Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
- danyila
- Adminisztrátor
- Nincs itt
- Származási hely: Zsombó
- Regisztrált: 2011. 01. 10.
- Hozzászólások: 5 851
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Games írta:kázé írta:Games írta:Köszönöm! Ezt a rajzot hogy tudnám a teljes 1.63mb-os nagyságában leszedni?
Itt letöltheted a teljes szerviz könyvet:
http://www.carlsalter.com/download.asp? … 6b5fa49c99
Talán ez is segít,nézd meg a 36MT40 (dióda hídkapcsolás) az egyenirányító,a dinamónál viszont kommutátor.
Tudom, En vagyok bena de a kepnek nem latom az aljat, letolteni meg valami miatt nem tudom...
Fenti képre job egér gombbal klikk és mentés másképp.
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006
- kázé
- Tag
- Nincs itt
- Származási hely: Sárospatak
- Regisztrált: 2011. 04. 14.
- Hozzászólások: 318
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Games írta:danyila írta:Games írta:Tudom, En vagyok bena de a kepnek nem latom az aljat, letolteni meg valami miatt nem tudom...
Fenti képre job egér gombbal klikk és mentés másképp.
És neked megjelenik az egész kép?
A kép feletti linket próbáld a képet én q...tam el,ha nincs pdf megjelenítőd töltsd le először innen:
http://letoltes.prim.hu/program/58499/
- danyila
- Adminisztrátor
- Nincs itt
- Származási hely: Zsombó
- Regisztrált: 2011. 01. 10.
- Hozzászólások: 5 851
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Milyen a böngésződ?
Enyém Mozilla.
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006
- danyila
- Adminisztrátor
- Nincs itt
- Származási hely: Zsombó
- Regisztrált: 2011. 01. 10.
- Hozzászólások: 5 851
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Games írta:danyila írta:Milyen a böngésződ?
Enyém Mozilla.
Feladom. Inkább segíts beállítani a karbi szinkront.
A 600-ason csak egyik oldalon van csonk a szívótoroknál gyárilag. Először szerezni kell másik oldali csonkot a beállításhoz.
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006
- danyila
- Adminisztrátor
- Nincs itt
- Származási hely: Zsombó
- Regisztrált: 2011. 01. 10.
- Hozzászólások: 5 851
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Games írta:danyila írta:Games írta:Feladom. Inkább segíts beállítani a karbi szinkront.
A 600-ason csak egyik oldalon van csonk a szívótoroknál gyárilag. Először szerezni kell másik oldali csonkot a beállításhoz.
Szereztem. Mehetek?
Majd beszéljünk róla, kb. jövő hét végén.
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Sziasztok!
A motorom (98-as) bedöglik,miután sebességbe rakom.Az előző tulaj ezt úgy oldotta meg,hogy az oldaltámasztól induló kábel két szélső drótját rövidre zárta.Ha tudja valaki hogy lehet rendesen megjavítani,kérem írjon.Köszönöm!
- danyila
- Adminisztrátor
- Nincs itt
- Származási hely: Zsombó
- Regisztrált: 2011. 01. 10.
- Hozzászólások: 5 851
Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás
Lippi írta:Rudolfowich írta:Sziasztok!
A motorom (98-as) bedöglik,miután sebességbe rakom.Az előző tulaj ezt úgy oldotta meg,hogy az oldaltámasztól induló kábel két szélső drótját rövidre zárta.Ha tudja valaki hogy lehet rendesen megjavítani,kérem írjon.Köszönöm!
Van egy érzékelő a kuplungkarnál is, hogy ne tudd beindítani a motort ha sebességben van. Lehet, hogy ott a probléma és nem a sztendernél.
A kuplungnál egy mikrokapcsoló van. A karnál közvetlenül. Ha fülelsz hallatszik is a kattanása, ha behúzod a kart.
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006
Hozzászólások [ 1 - 25 / 3 473 ]
Lapok 1 2 3 … 139 Következő
Válasz írásához belépek vagy regisztrálok
transalp.hu » Műhely » Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás