1

Téma: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Lacsi87 kérdezi:

Van egy 600-as TA-om. Járó motornál világításon nincs töltésem, parkiron még van. Szerintetek mi lehet a hiba. A szerelő azt mondja generátor, szerzett is egy másikat de az sem jó. Felhívtam ma egy srác aki ilyeneket is bont többek között, azt mondta szerinte nem ott van a gond mert ő még egy generátot nem adott el, csak feszabályzót. Esetleg nem ha vki tudna kölcsönadni egy jó genrátort meg egy feszabot megköszönném én ceglédi vok. Vagy várok ötletek hogy mi lehet a gond.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

2

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Én először is megmérném egy műszerrel. Mekkora feszültségértékekről van szó.
Megnézném a töltő áramkörben a kábeleket és a biztosíték foglalatokat, nincs e valahol oxidáció. Megmérném hány volt jön ki a generátorból. Bár úgy látszik nem az volt a rossz. Akkusaru és indítórelé környéke. Ha minden ok, kivenném a fesz.szabályzót és elvinném egy autóvillamossági szerelőhöz hogy mérje be.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

3

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Bizony-bizony az a csúnya oxidáció!  smile
Alig múlt 4 éves a TA-m, és több csatlakozásnál szép zöld oxid keletkezett. De ha mégsem ez a gond, akkor én is a fesszabályzóval kezdeném! Ha nincs műszered, egy VILLAMOSSÁGI szerelő 10 perc alatt kiméri.

XL 650 V RD11 (2006) - 2006-2015 
Yamaha XT660R (2008) - 2015-2021 
KTM 1290 Super Adventure S (2019) - 2020-

4

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

1500 fordulat felett a feszültségnek 13,8 és 14,5 volt között kell lennie. Ha ettől nagyobb akkor szinte biztosan a fesszabályzó a bűnös, ha kisebb, akkor viszont lehet a generátor vagy a feszültségszabályozó. Ha 12,7 V körüli a feszültség lámpával, anélkül viszont jó, akkor könnyen lehet, hogy a generátorban a három fázis közül az egyik kipurcant és nem kap elég áramot a feszültségszabályozó. A méréseket az akkumulátoron végezd.

5 Utoljára dokitr szerkesztette (2011. 05. 01. 10:59:32)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

A felsö kép xl600 az also xl650 a vezetékek között ezeket az értékeket kell mérni a fesz szab-on gyujtás lekapcsolva.
A három sárga ami a szabályzóba megy a generátorból egyik sem mutathat ellenállást a motor testjére ,és egymás között kell legyen ellenálásuk.

Csatolt fájlok

fesz sz adatok 0020.jpg
fesz sz adatok 0020.jpg 1.81 mb, 122 letöltés 2011-04-30 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

6

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Pán Péter írta:

1500 fordulat felett a feszültségnek 13,8 és 14,5 volt között kell lennie. Ha ettől nagyobb akkor szinte biztosan a fesszabályzó a bűnös, ha kisebb, akkor viszont lehet a generátor vagy a feszültségszabályozó. Ha 12,7 V körüli a feszültség lámpával, anélkül viszont jó, akkor könnyen lehet, hogy a generátorban a három fázis közül az egyik kipurcant és nem kap elég áramot a feszültségszabályozó. A méréseket az akkumulátoron végezd.


1500 felett volt már 15.2 is, lámpa nélkül. Világítással 12.2 volt a maximális feszültség.  A feszabályzó csatlakozót széthúzva és ott a bejövő 3 szálat mérve a feszültség 5-7V között van szálanként.

7

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

lacsi87 írta:
Pán Péter írta:

1500 fordulat felett a feszültségnek 13,8 és 14,5 volt között kell lennie. Ha ettől nagyobb akkor szinte biztosan a fesszabályzó a bűnös, ha kisebb, akkor viszont lehet a generátor vagy a feszültségszabályozó. Ha 12,7 V körüli a feszültség lámpával, anélkül viszont jó, akkor könnyen lehet, hogy a generátorban a három fázis közül az egyik kipurcant és nem kap elég áramot a feszültségszabályozó. A méréseket az akkumulátoron végezd.


1500 felett volt már 15.2 is, lámpa nélkül. Világítással 12.2 volt a maximális feszültség.  A feszabályzó csatlakozót széthúzva és ott a bejövő 3 szálat mérve a feszültség 5-7V között van szálanként.

Terheletlenül ne járasd a motort, mert az biztosan kinyírja a fesz.szabályzót.
Akku nélkül világítás nélkül a fesz.szabályzó megőrül és biztosan kipurcan.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

8

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

danyila írta:
lacsi87 írta:
Pán Péter írta:

1500 fordulat felett a feszültségnek 13,8 és 14,5 volt között kell lennie. Ha ettől nagyobb akkor szinte biztosan a fesszabályzó a bűnös, ha kisebb, akkor viszont lehet a generátor vagy a feszültségszabályozó. Ha 12,7 V körüli a feszültség lámpával, anélkül viszont jó, akkor könnyen lehet, hogy a generátorban a három fázis közül az egyik kipurcant és nem kap elég áramot a feszültségszabályozó. A méréseket az akkumulátoron végezd.


1500 felett volt már 15.2 is, lámpa nélkül. Világítással 12.2 volt a maximális feszültség.  A feszabályzó csatlakozót széthúzva és ott a bejövő 3 szálat mérve a feszültség 5-7V között van szálanként.

Terheletlenül ne járasd a motort, mert az biztosan kinyírja a fesz.szabályzót.
Akku nélkül világítás nélkül a fesz.szabályzó megőrül és biztosan kipurcan.

Én nem csináltam vele semmit, nem nyúlok olyanhoz amihez nem értek, ezért vannak a szerelők. Tőlük tudom ezeket az adatokat.

9

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Hülye kérdés de biztos ,hogy jó az akkud???
Ha felkapcsolod a lámpát már terheled az akkut ha az nem kifogástalan mérhetsz rajta kevesebbet próbáld meg másik akkuval.

10

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

dokitr írta:

Hülye kérdés de biztos ,hogy jó az akkud???
Ha felkapcsolod a lámpát már terheled az akkut ha az nem kifogástalan mérhetsz rajta kevesebbet próbáld meg másik akkuval.

Az akkum teljesen jó ha fel van töltve  és nincs terhelve sokáig bírja. De most hívott  a szerelő kiderítették, hogy  generátorom sem az igazi kicsit kevesebbet tud mint egy másik amit beletettek, de még jó.  A fesszabályzóm a rossz mostmár nyilvánvaló. Ha esetleg tudtok valahol bontottat elfogadható áron, szóljatok.  Gyárit nem veszek bele több 10e ft-ért nem ér annyit  motor. Vagy esetleg utángyártottat merjek bele venni az 20e körül már van?

11

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

http://www.motorbonto.hu/

Ettől az embertől kérdezz!

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

12

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

http://www.burmi.hu/

Őket is felhívhatod, korrektek.

13

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Köszönöm az információt. Holnap fel is hívom őket.

14

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Ti hova kötitek - a legegyszerűbb megoldás lenne a jó - a szivargyújtó aljzatot és mekkora biztosítékkal kellene ellátni?
Ne kelljen bontani ha lehet.

15 Utoljára dokitr szerkesztette (2011. 05. 02. 07:40:13)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

STamás írta:

Ti hova kötitek - a legegyszerűbb megoldás lenne a jó - a szivargyújtó aljzatot és mekkora biztosítékkal kellene ellátni?
Ne kelljen bontani ha lehet.

az akkura kozvetlenul nekem az elsö fekcso rogzitesere van csavarozva talan 15 a biztival kabel vegighuz a vaznal a tank alatt at tudod huzni nem kell bontani,

16

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Games írta:

Azt tudja valaki hogy a fesszabályzóból kijövő kábelek micsodák? 90-es 600-as TA, ügye 3 megy be, és 5 jön ki. Az 5-ből 2-2 egyen potenciálon van, egyik a szabályzott pozitív,másik a test. Mi lehet az 5-ik??

Mivel szabályzóról van szó - feltételezhető, hogy a generátor gerjesztését szabályzó kábel. A fesz.szabályzó nem olyan mint egy potméter. Visszacsatolással szabályoz. Ha nagy az áramigény, nagyobb gerjesztést kap a generátor. A generátor tekercsét gerjeszteni kell - nincs benne mágnes.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

17 Utoljára kázé szerkesztette (2011. 05. 08. 18:40:06)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Games írta:

Kérdezek könnyebet, hány wattos lehet a generátor? smile

AC generátor 0,31 kW / 5000 ford / perc

Csatolt fájlok

kapcs 600v.png
kapcs 600v.png 1.63 mb, 80 letöltés 2011-05-08 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

18 Utoljára kázé szerkesztette (2011. 05. 08. 20:49:19)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Games írta:
kázé írta:
Games írta:

Kérdezek könnyebet, hány wattos lehet a generátor? smile

AC generátor 0,31 kW / 5000 ford / perc

Köszönöm! Ezt a rajzot hogy tudnám a teljes 1.63mb-os nagyságában leszedni?

Itt letöltheted a teljes szerviz könyvet:
http://www.carlsalter.com/download.asp? … 6b5fa49c99

Talán ez is segít,nézd meg a 36MT40 (dióda hídkapcsolás) az egyenirányító,a dinamónál viszont kommutátor.

Csatolt fájlok

3_fazisu_motor f_szabalyzo.pdf 101.39 kb, 17 letöltés 2011-05-08 óta. 

fesz.png
fesz.png 87.91 kb, 13 letöltés 2011-05-08 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

19

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Games írta:
kázé írta:
Games írta:

Köszönöm! Ezt a rajzot hogy tudnám a teljes 1.63mb-os nagyságában leszedni?

Itt letöltheted a teljes szerviz könyvet:
http://www.carlsalter.com/download.asp? … 6b5fa49c99

Talán ez is segít,nézd meg a 36MT40 (dióda hídkapcsolás) az egyenirányító,a dinamónál viszont kommutátor.

Tudom, En vagyok bena de a kepnek nem latom az aljat, letolteni meg valami miatt nem tudom... smile

Fenti képre job egér gombbal klikk és mentés másképp.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

20

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Games írta:
danyila írta:
Games írta:

Tudom, En vagyok bena de a kepnek nem latom az aljat, letolteni meg valami miatt nem tudom... smile

Fenti képre job egér gombbal klikk és mentés másképp.

És neked megjelenik az egész kép?

A kép feletti linket próbáld a képet én q...tam el,ha nincs pdf megjelenítőd töltsd le először innen:
http://letoltes.prim.hu/program/58499/

21

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Milyen a böngésződ?
Enyém Mozilla.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

22

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Games írta:
danyila írta:

Milyen a böngésződ?
Enyém Mozilla.

Feladom. smile Inkább segíts beállítani a karbi szinkront. smile

A 600-ason csak egyik oldalon van csonk a szívótoroknál gyárilag. Először szerezni kell másik oldali csonkot a beállításhoz.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

23

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Games írta:
danyila írta:
Games írta:

Feladom. smile Inkább segíts beállítani a karbi szinkront. smile

A 600-ason csak egyik oldalon van csonk a szívótoroknál gyárilag. Először szerezni kell másik oldali csonkot a beállításhoz.

Szereztem. Mehetek? smile


Majd beszéljünk róla, kb. jövő hét végén.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

24

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Sziasztok!
      A motorom (98-as) bedöglik,miután sebességbe rakom.Az előző tulaj ezt úgy oldotta meg,hogy az oldaltámasztól induló kábel két szélső drótját rövidre zárta.Ha tudja valaki hogy lehet rendesen megjavítani,kérem írjon.Köszönöm!

25

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Lippi írta:
Rudolfowich írta:

Sziasztok!
      A motorom (98-as) bedöglik,miután sebességbe rakom.Az előző tulaj ezt úgy oldotta meg,hogy az oldaltámasztól induló kábel két szélső drótját rövidre zárta.Ha tudja valaki hogy lehet rendesen megjavítani,kérem írjon.Köszönöm!

Van egy érzékelő a kuplungkarnál is, hogy ne tudd beindítani a motort ha sebességben van. Lehet, hogy ott a probléma és nem a sztendernél.

A kuplungnál egy mikrokapcsoló van. A karnál közvetlenül. Ha fülelsz hallatszik is a kattanása, ha behúzod a kart.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006