Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem
Köszi!
XL650V 2006
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Műhely » A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem
Köszi!
Taknyos időre való tekintettel esti TMK. Amíg mocskos volt a leszerelt lánckerék cseppet megijedtem. Letisztítva már normálisnak, gyári kialakításúnak tűnik. Azért kérlek nyugtassatok meg, hogy nem kopás az "csipkézett" v. "kagylós" felület.
Képek:
Taknyos időre való tekintettel esti TMK. Amíg mocskos volt a leszerelt lánckerék cseppet megijedtem. Letisztítva már normálisnak, gyári kialakításúnak tűnik. Azért kérlek nyugtassatok meg, hogy nem kopás az "csipkézett" v. "kagylós" felület.
Képek:
De de az kopás cserére érett..! És a tengely is elég száraz!
ZSÍROZNI!!!!
Haaat az a platni nagyon cseres mar! Ha nem lepsz semmit egy ido utan ricni nelkul maradsz a tengelyen.
Es ha ugy tancolt, akkor a lanckereket is cserelnem, mert azon is a ricnik megkoptak.
Megtévesztett mert túl szabályosnak tűnt a kopás. Akkor cserélem lánckerékkel együtt. Kicsit a ricnis tengely is kapott, remélem nem lesz belőle probléma.
Egyébként zsírozva van, csak a képen már letisztítottam.
Furcsa, majdnem újkora óta láncolajozóval fut a láncszett, feszíteni még nem kellett, kb. 20.000 van benne.
Valami oka lehet, ez nem normális. Az újat gyakrabban fogom ellenőrizni.
Valakinek volt már ilyen?
Gery a képen lévő a tiéd?
Valami oka lehet, ez nem normális. Az újat gyakrabban fogom ellenőrizni.
Valakinek volt már ilyen?
Gery a képen lévő a tiéd?
A lancolajzonak itt nincs szerepe. Ilyet meg nem is lattam. Ez nem latott zsirt mostanaban. En ezt a reszt evente tobbszor szetszedem es egyreszt kitakaritom a muanyag burkolatbol a szetszort olajat. Masreszt bezsirozom a tengelyt es lanckerek belso bordas feluletet.
Nagyon kell vigyazni a bordastengely epsegere mert a csereje csak teljes blokkbontassal lehetseges. Ami ugyebar kozel sem lenne aktualis.
hát ez nem olyan mint a Tied....
Minden évben bezsíroztam, ezért is bosszantó. Eszerint a MOTIP zsírspray nem erre való, szét kell szedni és rendes zsírral vastagon bekenni. Holnap leszedem és jobban megvizsgálom.
Visszaolvasva látom, hogy Yoshi neked is volt hasonló kopás. A bordástengelyed még ugyanaz?
Szerintem a lànckerèknek csak èritölegessen szabadna hozzà èrni a biztosìtòhoz. Lehet nem fut a hàtsò fogaskerèkkel pàrhuzamossan vagy a hàtsò nem àll pàrhuzamossan. Talàn nem irtam tùl nagy hūlyesèget. Ha zsir nèlkūl futna akkos sem szabadna ìgy kinèznie.
Ki fogtok nevetni, de az én bordás tengelyemen nincs ilyen biztosítás. A horonyban két seger gyűrű van és annyi, a lánckerék szabadon "úszik". Lehet valaki megbuherálta, és így rakta össze, de egészen eddig azt hittem, hogy ez így normális. Ilyen megoldással majdnem 12 ezer kilométert motoroztam.
Visszaolvasva látom, hogy Yoshi neked is volt hasonló kopás. A bordástengelyed még ugyanaz?
Igen, nallam a tengely meg eredeti, a platnit cserelve drasztikusan visszaesik a ricnikopas es egy szett lancal 3 elso lanckereket cserelek.
A tieden a kopas meg nagyon kezdetleges, abban a bordastengelyben meg van vagy 120 000 km!
A zsirzassal kapcsolatban meg egy manual sem ir semmit, es barmilyen zsir is volna benne az 1000km utan mar sehol sincs, azt inkabb lelek nyugtato muveletnek tartom.
ps. De azert en is szoktam lanckerek cserenel lezsirozni.
Taknyos időre való tekintettel esti TMK. Amíg mocskos volt a leszerelt lánckerék cseppet megijedtem. Letisztítva már normálisnak, gyári kialakításúnak tűnik. Azért kérlek nyugtassatok meg, hogy nem kopás az "csipkézett" v. "kagylós" felület.
Képek:
A lánckerék vastagsága megegyezik a gyáriéval?
Az utolsó képen olyan mintha túl mélyre tudna ülni a lánckerék a tengelyen.
Annak a biztosító lemeznek nem lenne szabad ennyire megkopnia szerintem.
Ez teljesen igaz. Én azt javaslom, hogy tedd bakra a gépet. Indítsd be a motort. Tedd sebességbe, hadd forogjon a lánc. És mindenfajta biztosítás nélkül nézd meg hova áll be az első lánckereked - hova úszik. Ne félj, nem fogja ledobni az első lánckereket, mert nincs annyi hely, hogy le tudjon esni.
Ha rajta fut a bordástengely hornyon, a kis lánckerék, akkor ott valami gebasz van.
A fogazott alátét kopása arre enged következtetni, hogy a lánc nem jó helyen fut - "húzza kifelé - vagy befele" a lánckereket.
Ha nem a helyén fut a lánckerék?
Annak több oka lehet.
1. A lánc nem merőleges a bordástengelyre - azaz a hátsó lánckerék sem merőleges rá. Be lehet állítani merőlegesre? -az első és hátsó keréktengelyt be lehet állítani párhuzamosra?
2. A hátsó villa nincs a helyén. Szétszedték és nem jól rakták össze.
3. Ütést kapott a hátsó villa?
Haladj szépen sorban.
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Nem sok időm volt, de nem hagyott nyugodni így ránéztem. Szerencsére úgy tűnik a bordástengelynek nagy baja nincs, legalábbis szemmel úgy tűnik jó, illetve forgásirányban nincs kotyogása a lánckeréknek. A núttúl kifelé a kisebbik ricnis részen vannak beverődések ahol a platni püfölte. Ez a képen is látszik.
Hasonló gondolataim vannak nekem is. Vagy nincs egytengelyűség és kifelé igyekszik, vagy üt és szép lassan elkalapálja ...........
Középsztenderen megfuttatom.
Télen úgyis esedékes lesz a hátsó villa zsírozás, akkor azt is átnézem. Meglesem még a kislánckerék felőli láncvezető gumit is a lengővillán.
Lehet, hogy valamikor keresztbe volt a hátsó kerék, úgy a lánc nem fut vonalban és félrekoptathatja. Ha már kiszopósodott és lóg akkor a kopás felgyorsul.
Nem tudom mi a gyári méret, már ezzel vettem: 15 fogas JT, írással kifelé feltéve. JTF296-15.
http://motoralkatresz.eu/termekek/JT/10 … lanckerek/
Ez az oldal is ezt adja.
Az utolsó képen már nincs fent a biztosító, kézzel toltam befelé a lánckereket, hogy lepucoljam.
Kösz Yoshi, megnyugtattál. Egyébként ahogy bújtam a netet nem egyedi eset Transalpnál de Afrikások is írtak ilyet.
Üdv!
Ma felkerült 16/47- es áttétel. Tetszik, kb 4-500-al csökkent a fordulat 5.fokozatban azonos sebességnél.
Nekem nagyon bevált.Szintén 500-al csökkent a fordulat.Nem akartam elhinni,amikor mentem olyan csapattal,ahol max 90km/h volt a legnagyobb sebesség 3.9 volt a fogasztásom És nem egyszeri alkalom volt.
Üdv!
Ma felkerült 16/47- es áttétel. Tetszik, kb 4-500-al csökkent a fordulat 5.fokozatban azonos sebességnél.
Ezt fogom venni a 700-asra:
http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/560
16 fogasat.
A lefogatót új csavarokkal megrendelem a Hondától.
És mostantól évente többször fogom zsírozni a bordástengelyt.
Na, ezt vajon hogy sikerült elérni?
Taknyos időre való tekintettel esti TMK. Amíg mocskos volt a leszerelt lánckerék cseppet megijedtem. Letisztítva már normálisnak, gyári kialakításúnak tűnik. Azért kérlek nyugtassatok meg, hogy nem kopás az "csipkézett" v. "kagylós" felület.
Képek:
Egy kollektív Transalpos bordástengely ellenőrzést rendelnék el
Ha van hozzá jogosultságom, ha nincs.
Na, ezt vajon hogy sikerült elérni?]
A biztosító lemezről tennél fel képet?
Hány km-en áll az órád?
Na, ezt vajon hogy sikerült elérni?
Nem kell aggódni. Az én LS-emen is meg lett pöttyintve a szíjkerék,mint a csopaki találkozón a kolléga gépe.Előnye,hogy nem kell kenni a bordástengelyt. Csak hegesztésnél arra kell vigyázni,hogy ne legyen túlmelegítve,mert akkor szimeringet is cserélni kell. Ja meg túrára fel kell venni a névsorba az inverteres hegesztőt is.
Egy kollektív Transalpos bordástengely ellenőrzést rendelnék el
Ha van hozzá jogosultságom, ha nincs.fidel81 írta:Na, ezt vajon hogy sikerült elérni?]
Nekem gyári állapotú volt, de csont száraz. Igaz csak 15ezer km van benne.
Üdv
transalp.hu » Műhely » A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.