776

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Köszi!

(Yodesz)
XL650V 2006

777

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Taknyos időre való tekintettel esti TMK. Amíg mocskos volt a leszerelt lánckerék cseppet megijedtem. Letisztítva már normálisnak, gyári kialakításúnak tűnik. Azért kérlek nyugtassatok meg, hogy nem kopás az "csipkézett" v. "kagylós" felület.
Képek:

Csatolt fájlok

lanc_01.JPG 635.83 kb, még egyszer sem töltötték le. 

lanc_02.JPG 336.31 kb, még egyszer sem töltötték le. 

lanc_03.JPG 951.24 kb, még egyszer sem töltötték le. 

lanc_04.JPG 436.46 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
700, 2008.

778 Utoljára Taylor szerkesztette (2016. 10. 19. 19:30:15)

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

kamaszuka írta:

Taknyos időre való tekintettel esti TMK. Amíg mocskos volt a leszerelt lánckerék cseppet megijedtem. Letisztítva már normálisnak, gyári kialakításúnak tűnik. Azért kérlek nyugtassatok meg, hogy nem kopás az "csipkézett" v. "kagylós" felület.
Képek:

De de az kopás cserére érett..!  És a tengely is elég száraz!
ZSÍROZNI!!!!

779 Utoljára Yoshi szerkesztette (2016. 10. 19. 19:29:01)

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Haaat az a platni nagyon cseres mar! Ha nem lepsz semmit egy ido utan ricni nelkul maradsz a tengelyen.
Es ha ugy tancolt, akkor a lanckereket is cserelnem, mert azon is a ricnik megkoptak.

Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed

780

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

https://s18.postimg.org/ez91qmtxl/20161005_202817.jpg

Ez egy kissé megkopott.

XL650V 2000

781

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Megtévesztett mert túl szabályosnak tűnt a kopás. Akkor cserélem lánckerékkel együtt. Kicsit a ricnis tengely is kapott, remélem nem lesz belőle probléma.
Egyébként zsírozva van, csak a képen már letisztítottam.
Furcsa, majdnem újkora óta láncolajozóval fut a láncszett, feszíteni még nem kellett, kb. 20.000 van benne.

700, 2008.

782

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Valami oka lehet, ez nem normális. Az újat gyakrabban fogom ellenőrizni.
Valakinek volt már ilyen?
Gery a képen lévő a tiéd?

700, 2008.

783

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

kamaszuka írta:

Valami oka lehet, ez nem normális. Az újat gyakrabban fogom ellenőrizni.
Valakinek volt már ilyen?
Gery a képen lévő a tiéd?

A lancolajzonak itt nincs szerepe. Ilyet meg nem is lattam. Ez nem latott zsirt mostanaban. En ezt a reszt evente tobbszor szetszedem es egyreszt kitakaritom a muanyag burkolatbol a szetszort olajat. Masreszt bezsirozom a tengelyt es lanckerek belso bordas feluletet.
Nagyon kell vigyazni a bordastengely epsegere mert a csereje csak teljes blokkbontassal lehetseges. Ami ugyebar kozel sem lenne aktualis.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

784 Utoljára Tomita szerkesztette (2016. 10. 19. 21:31:35)

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

hát ez nem olyan mint a Tied.... sad

Csatolt fájlok

23811mn8000-front-sprocket-plate-fixing-honda-xl-400v-xl-600v-xl-650v-xl-700v-transalp-vt-400-vt-600-steed-fmx-650-.jpg
23811mn8000-front-sprocket-plate-fixing-honda-xl-400v-xl-600v-xl-650v-xl-700v-transalp-vt-400-vt-600-steed-fmx-650-.jpg 55.43 kb, 2 letöltés 2016-10-19 óta. 

platefixing_medium23811MN8000-01_6442.jpg
platefixing_medium23811MN8000-01_6442.jpg 14.52 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

785

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Minden évben bezsíroztam, ezért is bosszantó. Eszerint a MOTIP zsírspray nem erre való, szét kell szedni és rendes zsírral vastagon bekenni. Holnap leszedem és jobban megvizsgálom.

700, 2008.

786

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Visszaolvasva látom, hogy Yoshi neked is volt hasonló kopás. A bordástengelyed még ugyanaz?

700, 2008.

787

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Szerintem a lànckerèknek csak èritölegessen szabadna hozzà èrni a biztosìtòhoz. Lehet nem fut a hàtsò fogaskerèkkel pàrhuzamossan vagy a hàtsò nem àll pàrhuzamossan. Talàn nem irtam tùl nagy hūlyesèget. Ha zsir nèlkūl futna akkos sem szabadna ìgy kinèznie.

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)
XLV 650-2003. F800GS-2008,F800GS-2011

788

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Ki fogtok nevetni, de az én bordás tengelyemen nincs ilyen biztosítás. A horonyban két seger gyűrű van és annyi, a lánckerék szabadon "úszik". Lehet valaki megbuherálta, és így rakta össze, de egészen eddig azt hittem, hogy ez így normális. Ilyen megoldással majdnem 12 ezer kilométert motoroztam.   neutral

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

789

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

kamaszuka írta:

Visszaolvasva látom, hogy Yoshi neked is volt hasonló kopás. A bordástengelyed még ugyanaz?


Igen, nallam a tengely meg eredeti, a platnit cserelve drasztikusan visszaesik a ricnikopas es egy szett lancal 3 elso lanckereket cserelek.

A tieden a kopas meg nagyon kezdetleges, abban a bordastengelyben meg van vagy 120 000 km!  wink

A zsirzassal kapcsolatban meg egy manual sem ir semmit, es barmilyen zsir is volna benne az 1000km utan mar sehol sincs, azt inkabb lelek nyugtato muveletnek tartom.
ps. De azert en is szoktam lanckerek cserenel lezsirozni.  roll

Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed

790

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

kamaszuka írta:

Taknyos időre való tekintettel esti TMK. Amíg mocskos volt a leszerelt lánckerék cseppet megijedtem. Letisztítva már normálisnak, gyári kialakításúnak tűnik. Azért kérlek nyugtassatok meg, hogy nem kopás az "csipkézett" v. "kagylós" felület.
Képek:

A lánckerék vastagsága megegyezik a gyáriéval?
Az utolsó képen olyan mintha túl mélyre tudna ülni a lánckerék a tengelyen.
Annak a biztosító lemeznek nem lenne szabad ennyire megkopnia szerintem.

Isten lássa lelkem én próbáltam mást, de csak a HONDA...
'87 Pd06 & '94 Sc24

791

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Ez teljesen igaz. Én azt javaslom, hogy tedd bakra a gépet. Indítsd be a motort. Tedd sebességbe, hadd forogjon a lánc. És mindenfajta biztosítás nélkül nézd meg hova áll be az első lánckereked - hova úszik. Ne félj, nem fogja ledobni az első lánckereket, mert nincs annyi hely, hogy le tudjon esni. 

Ha rajta fut a bordástengely hornyon, a kis lánckerék, akkor ott valami gebasz van.
A fogazott alátét kopása arre enged következtetni, hogy a lánc nem jó helyen fut - "húzza kifelé - vagy befele" a lánckereket.
Ha nem a helyén fut a lánckerék?
Annak több oka lehet.
1. A lánc nem merőleges a bordástengelyre - azaz a hátsó lánckerék sem merőleges rá. Be lehet állítani merőlegesre? -az első és hátsó keréktengelyt be lehet állítani párhuzamosra?
2. A hátsó villa nincs a helyén. Szétszedték és nem jól rakták össze.
3. Ütést kapott a hátsó villa?

Haladj szépen sorban.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

792

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Nem sok időm volt, de nem hagyott nyugodni így ránéztem. Szerencsére úgy tűnik a bordástengelynek nagy baja nincs, legalábbis szemmel úgy tűnik jó, illetve forgásirányban nincs kotyogása a lánckeréknek. A núttúl kifelé a kisebbik ricnis részen vannak beverődések ahol a platni püfölte. Ez a képen is látszik.

Hasonló gondolataim vannak nekem is. Vagy nincs egytengelyűség és kifelé igyekszik, vagy üt és szép lassan elkalapálja ...........
Középsztenderen megfuttatom.
Télen úgyis esedékes lesz a hátsó villa zsírozás, akkor azt is átnézem. Meglesem még a kislánckerék felőli láncvezető gumit is a lengővillán.
Lehet, hogy valamikor keresztbe volt a hátsó kerék, úgy a lánc nem fut vonalban és félrekoptathatja. Ha már kiszopósodott és lóg akkor a kopás felgyorsul.

Nem tudom mi a gyári méret, már ezzel vettem: 15 fogas JT, írással kifelé feltéve. JTF296-15.
http://motoralkatresz.eu/termekek/JT/10 … lanckerek/
Ez az oldal is ezt adja.

Az utolsó képen már nincs fent a biztosító, kézzel toltam befelé a lánckereket, hogy lepucoljam.

Kösz Yoshi, megnyugtattál. Egyébként ahogy bújtam a netet nem egyedi eset Transalpnál de Afrikások is írtak ilyet.

700, 2008.

793

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Üdv!
Ma felkerült 16/47- es áttétel. Tetszik, kb 4-500-al csökkent a fordulat 5.fokozatban azonos sebességnél.

XL650V (2006)

794

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Nekem nagyon bevált.Szintén 500-al csökkent a fordulat.Nem akartam elhinni,amikor mentem olyan csapattal,ahol max 90km/h volt a legnagyobb sebesség 3.9 volt a fogasztásom roll És nem egyszeri alkalom volt.


zol2891 írta:

Üdv!
Ma felkerült 16/47- es áttétel. Tetszik, kb 4-500-al csökkent a fordulat 5.fokozatban azonos sebességnél.

XL600V 1997

795

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Ezt fogom venni a 700-asra:
http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/560
16 fogasat.
A lefogatót új csavarokkal megrendelem a Hondától.
És mostantól évente többször fogom zsírozni a bordástengelyt.

700, 2008.

796

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Na, ezt vajon hogy sikerült elérni?

kamaszuka írta:

Taknyos időre való tekintettel esti TMK. Amíg mocskos volt a leszerelt lánckerék cseppet megijedtem. Letisztítva már normálisnak, gyári kialakításúnak tűnik. Azért kérlek nyugtassatok meg, hogy nem kopás az "csipkézett" v. "kagylós" felület.
Képek:

Csatolt fájlok

20160206_164234.jpg 1.97 mb, 1 letöltés 2016-10-23 óta. 

20160206_164516.jpg 1.95 mb, 1 letöltés 2016-10-23 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

797 Utoljára kamaszuka szerkesztette (2016. 10. 23. 21:29:11)

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Egy kollektív Transalpos bordástengely ellenőrzést rendelnék el   yikes
Ha van hozzá jogosultságom, ha nincs.   big_smile

fidel81 írta:

Na, ezt vajon hogy sikerült elérni?]

700, 2008.

798

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

A biztosító lemezről tennél fel képet?
Hány km-en áll az órád?

fidel81 írta:

Na, ezt vajon hogy sikerült elérni?

700, 2008.

799

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Nem kell aggódni. Az én LS-emen is meg lett pöttyintve a szíjkerék,mint a csopaki találkozón a kolléga gépe.Előnye,hogy nem kell kenni a bordástengelyt. Csak hegesztésnél arra kell vigyázni,hogy ne legyen túlmelegítve,mert akkor szimeringet is cserélni kell. Ja meg túrára fel kell venni a névsorba az inverteres hegesztőt is. big_smile

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

800

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

kamaszuka írta:

Egy kollektív Transalpos bordástengely ellenőrzést rendelnék el   yikes
Ha van hozzá jogosultságom, ha nincs.   big_smile

fidel81 írta:

Na, ezt vajon hogy sikerült elérni?]

Nekem gyári állapotú volt, de csont száraz. Igaz csak 15ezer km van benne.

Üdv

XL650V (2006)