226

Válasz: Motor blokk felújítás

"Pár fotó, ahogy megígértem. 16000-rel vettem, most van benn majd' 60000. Nem sokat tekerhettek vissza annakidején..."
Láncot mennyire szoktad állítani??
Első-hátsó féktárcsa vastagságot lenne kedved megmérni?? smile

XL650V6

227

Válasz: Motor blokk felújítás

Ilyesmi baja lehetett Öcsibácsinak.

https://www.youtube.com/watch?v=iiRpOTgW8Us

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

228

Válasz: Motor blokk felújítás

Köszi Sindbad bá mégegyszer!
Mi Okozhatta? Inkább ki! A Zasszony, meg a két személyes terep!!! lol  Meg a pici pocim.... Meg lehet az erősített lánc.(Jobban csapkod?) Péntek délutáni múszak? A lánc két személyre volt mindig beállítva. A haver meg a Zasszony. Így is lazára véve, játék így is 3 cm.
A  hátsó tárcsa 53000-nél cserélve, második betét koptatva elfele. Repedések 90 fokban a discen. Nem játszok,kuka. Elöl gyári! Nissin betét gyári! tárcsa. A betét idén talán még kiszolgál.... Tárcsa jó, kopást most nem tudok mérni, de bőven jó a másik garnitrura  betéthez.
Beszéltem a szakival. Köszi Regál, már a lácokat be is építette, az olajszivattyúé most feszesebb, mint az előző. Volt róla szó vhol a topikban, Lajos tudja... A tömítéssel lehet megszívtam... A sógoréktól leend rendelve, de raktáron az utolsó. A susmánok meg addig nem adják ki,míg meg nem győzödtek az "új" termék megegyezik a régivel.... Faca... roll

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

229

Válasz: Motor blokk felújítás

danyila írta:

Ilyesmi baja lehetett Öcsibácsinak.

https://www.youtube.com/watch?v=iiRpOTgW8Us

Azért ezt nem vártam meg, ennyire ismerhetöl! big_smile
A szaki aztatat regéli,hogy a Zizomgépeken van ilyen jelenség,mint az enyémen.Srácok kössétek fel a gatyót,ha az enyém motort lássátok! lol
Bár látott olyat is,hogy szelon moci,3000 km. Pengethetted volna a láncot, mint S...-ki is, az a latin amcsi faszi...,- na mindegy. szóval az is MÉH telep.
Lehet kezdetben már elkezdődött? Vagy az elejétől fogva így kikészítették? Vagy agyárban hétfő, péntek délután,másnaposan,MEO-st lefizetve adták ki a gépet? Mint a Suzukim... Az is az utolsó előtti darab... Összeszedték, ami az asztal alatt maradt! mad

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

230 Utoljára TPB szerkesztette (2017. 02. 27. 14:17:42)

Válasz: Motor blokk felújítás

Én ~ 80kg "ballasztnál" smile  ~ 45mm-re állítom a láncot.
Nálam az első tárcsa:3,9mm
Hátsó:4,6mm
Tuti 99000-nél.
Az első fékbetétet 85000-nél cseréltem,de volt még bennük 5-10000 tutira.Ezek vészmegoldásként mentek is pár 1000-et az XR-ben. smile

XL650V6

231

Válasz: Motor blokk felújítás

Lassan én is összerakom a Dominatort. Kicsit untam már az egy hengert...

Csatolt fájlok

16864851_1260782277373203_8841660797047955295_n.jpg
16864851_1260782277373203_8841660797047955295_n.jpg 66.02 kb, 2 letöltés 2017-02-28 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

232

Válasz: Motor blokk felújítás

Tomita írta:

Lassan én is összerakom a Dominatort. Kicsit untam már az egy hengert...


big_smile  big_smile  big_smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

233

Válasz: Motor blokk felújítás

Csinálj rögtön kettőt, így kerekek sem kellenek.  big_smile

Tomita írta:

Lassan én is összerakom a Dominatort. Kicsit untam már az egy hengert...

700, 2008.

234

Válasz: Motor blokk felújítás

Ma hazahoztam a gépet. Faca lett. Szelepfedél tömítés megmaradt,jó volt a régi. Akinek kell esetleg...
Nem gondoltam volna, hogy egy szinkron ráfért a gépre. A srác rögzítette a számítógépén az állítást, hát a hátsó cilinder többet dolgozott. Most kicsit keményebben jár, de sokkal jobban harap. A karburátorban maradtak az eredeti membránok, repedés nem volt rajtuk.Szelepek lettek csiszolva, szimeringjei cserélve. Keményebb volt a régi,ez természetes. Tengelykapcsoló lamellák a kopók cserélve, ezek még jócskán elmentek volna,de ezért ne legyen megint szétszedve.Most kicsit jobban zörög hidegen, fokozatokat  simábban veszi. A vezérműlánc,hogy új észrevehetőbben csendesebb.
Küllők megspanolva, kanyarban sokkal jobban viselkedik. Fújkálom WD-40-nel,de pár így is makrancos vala.

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

235

Válasz: Motor blokk felújítás

Öcsi írta:

Ma hazahoztam a gépet. Faca lett. Szelepfedél tömítés megmaradt,jó volt a régi. Akinek kell esetleg...
Nem gondoltam volna, hogy egy szinkron ráfért a gépre. A srác rögzítette a számítógépén az állítást, hát a hátsó cilinder többet dolgozott. Most kicsit keményebben jár, de sokkal jobban harap. A karburátorban maradtak az eredeti membránok, repedés nem volt rajtuk.Szelepek lettek csiszolva, szimeringjei cserélve. Keményebb volt a régi,ez természetes. Tengelykapcsoló lamellák a kopók cserélve, ezek még jócskán elmentek volna,de ezért ne legyen megint szétszedve.Most kicsit jobban zörög hidegen, fokozatokat  simábban veszi. A vezérműlánc,hogy új észrevehetőbben csendesebb.
Küllők megspanolva, kanyarban sokkal jobban viselkedik. Fújkálom WD-40-nel,de pár így is makrancos vala.

Áhááá. A küllőket kell WD 40-nel fújkálni?! big_smile  big_smile   arról nem beszélve, hogy "keményebb volt a régi, ez természetes. big_smile  big_smile

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

236

Válasz: Motor blokk felújítás

Tomita írta:
Öcsi írta:

Ma hazahoztam a gépet. Faca lett. Szelepfedél tömítés megmaradt,jó volt a régi. Akinek kell esetleg...
Nem gondoltam volna, hogy egy szinkron ráfért a gépre. A srác rögzítette a számítógépén az állítást, hát a hátsó cilinder többet dolgozott. Most kicsit keményebben jár, de sokkal jobban harap. A karburátorban maradtak az eredeti membránok, repedés nem volt rajtuk.Szelepek lettek csiszolva, szimeringjei cserélve. Keményebb volt a régi,ez természetes. Tengelykapcsoló lamellák a kopók cserélve, ezek még jócskán elmentek volna,de ezért ne legyen megint szétszedve.Most kicsit jobban zörög hidegen, fokozatokat  simábban veszi. A vezérműlánc,hogy új észrevehetőbben csendesebb.
Küllők megspanolva, kanyarban sokkal jobban viselkedik. Fújkálom WD-40-nel,de pár így is makrancos vala.

Áhááá. A küllőket kell WD 40-nel fújkálni?! big_smile  big_smile   arról nem beszélve, hogy "keményebb volt a régi, ez természetes. big_smile  big_smile


big_smile  big_smile  big_smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

237

Válasz: Motor blokk felújítás

Tomita írta:
Öcsi írta:

Ma hazahoztam a gépet. Faca lett. Szelepfedél tömítés megmaradt,jó volt a régi. Akinek kell esetleg...
Nem gondoltam volna, hogy egy szinkron ráfért a gépre. A srác rögzítette a számítógépén az állítást, hát a hátsó cilinder többet dolgozott. Most kicsit keményebben jár, de sokkal jobban harap. A karburátorban maradtak az eredeti membránok, repedés nem volt rajtuk.Szelepek lettek csiszolva, szimeringjei cserélve. Keményebb volt a régi,ez természetes. Tengelykapcsoló lamellák a kopók cserélve, ezek még jócskán elmentek volna,de ezért ne legyen megint szétszedve.Most kicsit jobban zörög hidegen, fokozatokat  simábban veszi. A vezérműlánc,hogy új észrevehetőbben csendesebb.
Küllők megspanolva, kanyarban sokkal jobban viselkedik. Fújkálom WD-40-nel,de pár így is makrancos vala.

Áhááá. A küllőket kell WD 40-nel fújkálni?! big_smile  big_smile   arról nem beszélve, hogy "keményebb volt a régi, ez természetes. big_smile  big_smile

Még aggabb korban hajlakkal, mint a viccben.( Ha nem ismered leírom.)

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

238

Válasz: Motor blokk felújítás

Öcsi írta:
Tomita írta:

Áhááá. A küllőket kell WD 40-nel fújkálni?! big_smile  big_smile   arról nem beszélve, hogy "keményebb volt a régi, ez természetes. big_smile  big_smile

Még aggabb korban hajlakkal, mint a viccben.( Ha nem ismered leírom.)

Majd a tábortűznél elmondod... big_smile  big_smile

XL600V 1997

239

Válasz: Motor blokk felújítás

B.Tamás írta:
Öcsi írta:

Még aggabb korban hajlakkal, mint a viccben.( Ha nem ismered leírom.)

Majd a tábortűznél elmondod... big_smile  big_smile

Ámen... Nagy tűz lesz?

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

240

Válasz: Motor blokk felújítás

Öcsi írta:
B.Tamás írta:

Majd a tábortűznél elmondod... big_smile  big_smile

Ámen... Nagy tűz lesz?

A tűz nagy lesz,de "meleg"lesz-e azt nem tudom. tongue

XL600V 1997

241

Válasz: Motor blokk felújítás

B.Tamás írta:
Öcsi írta:

Ámen... Nagy tűz lesz?

A tűz nagy lesz,de "meleg"lesz-e azt nem tudom. tongue

Az leend... wink

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

242

Válasz: Motor blokk felújítás

S.O.S

Sziasztok.

Segitsére van szükségem. Kiszereltem a váltókar szimeringet. 12,5x25x8. A világon nincs, vagyis én nem találok. Tud valaki beszerzési helyet vagy van-e olyan szerencsém, hogy valakinek van? Jövőhéten kedden tura :-/

Köszönöm

Ahol az ùt vèget èr, ott kezdődik a kaland...

243

Válasz: Motor blokk felújítás

o-ring kft.
Színyei Merse pál utca.

Mert a motor ,és a gumi tudja !!!

244

Válasz: Motor blokk felújítás

Szabó Csaba írta:

o-ring kft.
Színyei Merse pál utca.

Köszönöm

Ahol az ùt vèget èr, ott kezdődik a kaland...

245

Válasz: Motor blokk felújítás

JGULYAS írta:
Szabó Csaba írta:

o-ring kft.
Színyei Merse pál utca.

Köszönöm


Ilyen ott sincs. Kap 12x25x8 t. Jobban szoritja a tengelyt amig meg nem jön a gyári. Azért köszönöm :-)

Ahol az ùt vèget èr, ott kezdődik a kaland...

246

Válasz: Motor blokk felújítás

És Szegeden az SKF-nél? www.havancsak.hu

XL650V (2003)
Triumph Tiger 800XC (2013)

247

Válasz: Motor blokk felújítás

Kecskemét Bearings

"Minél vagányabb a terepjáró, annál messzebbről kell vissza sétálni a traktorért" **Yoshi**
KTM Lc4/640 Adventure R '99
Honda XR650R '01

248

Válasz: Motor blokk felújítás

Kedves Kollégák!
2 éve már megvan a Transalpom, de a múlt hétig még nem regeltem az oldalon.Ezúton is köszönöm Lajosnak mégegyszer.
Az észrevételem amiről szeretnék írni, ami szerintem minden Transalpos és Africa Twines rémálmához köthető. Nevezetesen az első lánckerék meghajtása, azaz az átkozott ricnis tengely amely mint egy sötét árnyékként vetül eme csodálatos japán jószágra.

Több évnyi motorozás után, úgy gondoltam , hogy nyugodtabb vizekre evezek és veszem meg az én kis PD06-os Transalpomat.
Bátyám előttem 1 hónappal vásárolt szintén egy Transalpot, elsőre beleszerettem. Ő Németországból hozta én pedig Ausztriából.

A papirok elintézése után és a motor vizsgára való felkészítése során vettem észre azt amit elsőre kellett volna megnéznem:a ricnis tengely el volt
kopva. Nem kicsit ..nagyon.
Ötletelés okoskodás és mindenféle netes fórumos információgyűjtés után kénytelen voltam rájönni, hogy a blokkot szét kell szedni .Ezt nem lehet sehogy sem szépíteni.Úgyhogy nekiálltunk, szétszedtük és összeraktuk. Jelenleg tesztelés alatt van a vas:)
Amennyiben érdekel bárkit a téma szívesen feltöttök pár képet

"Mindenki meghal, de nem mindenki él igazán"
XL600 VR PD06

249

Válasz: Motor blokk felújítás

Krisi írta:

Kedves Kollégák!
2 éve már megvan a Transalpom, de a múlt hétig még nem regeltem az oldalon.Ezúton is köszönöm Lajosnak mégegyszer.
Az észrevételem amiről szeretnék írni, ami szerintem minden Transalpos és Africa Twines rémálmához köthető. Nevezetesen az első lánckerék meghajtása, azaz az átkozott ricnis tengely amely mint egy sötét árnyékként vetül eme csodálatos japán jószágra.

Több évnyi motorozás után, úgy gondoltam , hogy nyugodtabb vizekre evezek és veszem meg az én kis PD06-os Transalpomat.
Bátyám előttem 1 hónappal vásárolt szintén egy Transalpot, elsőre beleszerettem. Ő Németországból hozta én pedig Ausztriából.

A papirok elintézése után és a motor vizsgára való felkészítése során vettem észre azt amit elsőre kellett volna megnéznem:a ricnis tengely el volt
kopva. Nem kicsit ..nagyon.
Ötletelés okoskodás és mindenféle netes fórumos információgyűjtés után kénytelen voltam rájönni, hogy a blokkot szét kell szedni .Ezt nem lehet sehogy sem szépíteni.Úgyhogy nekiálltunk, szétszedtük és összeraktuk. Jelenleg tesztelés alatt van a vas:)
Amennyiben érdekel bárkit a téma szívesen feltöttök pár képet

Szia!
Biztos sokunkat érdekel, engem tuti és megköszönném. Képek, tapasztalatok, tengely beszerzése.........
Tavaly én is megijedtem, de úgy tűnik nagyobb volt a füstje mit a lángja.

700, 2008.

250

Válasz: Motor blokk felújítás

Szia!
Biztos sokunkat érdekel, engem tuti és megköszönném. Képek, tapasztalatok, tengely beszerzése.........
Tavaly én is megijedtem, de úgy tűnik nagyobb volt a füstje mit a lángja.[/quote

Üdv! Ami a képfeltöltést illeti még nem vagyok a helyzet magaslatán...
Szóval én ebben köszönnék meg egy kis segítséget:)
A tengely beszerzéséről annyit hogy, felmentem a jófogasra és volt egy bontásra ítélt pd06 - os blokk. Csodával határos módon a tengelye teljesen ép volt és a srác aki felrakta 8 ezer HUF-ot kért érte.
A teljes tömítés szettet az ebay-en tudtam beszerezni,ami 50 euróba került. A szereléshez muszáj volt vennem egy nyomatékkulcsot és még pár apróságot. (Menetragasztó, olajozó,szimeringek stb)
Viszont ami biztos, hogy ha az ember kellő alázattal képes nekiállni akkor ez nem egy ördögtől való dolog.
Nagyon sok segítséget találtam a YouTube-on. Azt mindenesetre hozzá kell tennem, hogy áprilisban álltam neki és esténként munka után volt időm 1-2órát szerelni.
Ami az első tapasztalatom ahogy a kolléga is írta nagyobb a füstje mint a lángja.....

"Mindenki meghal, de nem mindenki él igazán"
XL600 VR PD06