251

Válasz: Motor blokk felújítás

Krisi írta:

Szia!
Biztos sokunkat érdekel, engem tuti és megköszönném. Képek, tapasztalatok, tengely beszerzése.........
Tavaly én is megijedtem, de úgy tűnik nagyobb volt a füstje mit a lángja.[/quote

Üdv! Ami a képfeltöltést illeti még nem vagyok a helyzet magaslatán...
Szóval én ebben köszönnék meg egy kis segítséget:)
A tengely beszerzéséről annyit hogy, felmentem a jófogasra és volt egy bontásra ítélt pd06 - os blokk. Csodával határos módon a tengelye teljesen ép volt és a srác aki felrakta 8 ezer HUF-ot kért érte.
A teljes tömítés szettet az ebay-en tudtam beszerezni,ami 50 euróba került. A szereléshez muszáj volt vennem egy nyomatékkulcsot és még pár apróságot. (Menetragasztó, olajozó,szimeringek stb)
Viszont ami biztos, hogy ha az ember kellő alázattal képes nekiállni akkor ez nem egy ördögtől való dolog.
Nagyon sok segítséget találtam a YouTube-on. Azt mindenesetre hozzá kell tennem, hogy áprilisban álltam neki és esténként munka után volt időm 1-2órát szerelni.
Ami az első tapasztalatom ahogy a kolléga is írta nagyobb a füstje mint a lángja.....

Gratulálok!  smile  Alkalom adtán majd szóban bővebben. Lassan megalakíthatjuk a "vasi szekció"  big_smile

Minden embernek elölről kell kezdeni az életet, mezítelenül.
/Szindbád/
xl650v / 2006

252

Válasz: Motor blokk felújítás

A vas a műtőben....

Csatolt fájlok

DSCN0903.JPG 3.47 mb, még egyszer sem töltötték le. 

DSCN0904.JPG 3.28 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
"Mindenki meghal, de nem mindenki él igazán"
XL600 VR PD06

253

Válasz: Motor blokk felújítás

A képen jól látható a felismerhetetlenségig legatyásodott tengely kihajtás

Csatolt fájlok

DSCN0905.JPG 3.27 mb, 1 letöltés 2017-06-19 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
"Mindenki meghal, de nem mindenki él igazán"
XL600 VR PD06

254

Válasz: Motor blokk felújítás

Krisi írta:

A képen jól látható a felismerhetetlenségig legatyásodott tengely kihajtás

Jól látom hogy a hosszából is hiányzik? Már hegesztett volt a lánckerék?

Mindig van egy rövidebb út   big_smile
XL600v '97 pd10

255 Utoljára Krisi szerkesztette (2017. 06. 19. 16:02:42)

Válasz: Motor blokk felújítás

A tengely nem volt rövidebb csak heggesztett...

"Mindenki meghal, de nem mindenki él igazán"
XL600 VR PD06

256

Válasz: Motor blokk felújítás

Itt jobban látni, ez még a csere előtt

Csatolt fájlok

DSCN0945.JPG 3.33 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
"Mindenki meghal, de nem mindenki él igazán"
XL600 VR PD06

257

Válasz: Motor blokk felújítás

ez pedig már az új

Csatolt fájlok

DSCN0962.JPG 3.24 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
"Mindenki meghal, de nem mindenki él igazán"
XL600 VR PD06

258

Válasz: Motor blokk felújítás

a szerelés után derült ki hogy a nulla áás jelzőm is el volt kopva arról még dobok fel képet...

Csatolt fájlok

DSCN0965.JPG 3.24 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
"Mindenki meghal, de nem mindenki él igazán"
XL600 VR PD06

259

Válasz: Motor blokk felújítás

Tegyél már fel képeket a főtengely csapokról, hogy a hajtókarok egymáshoz képest hány fokban vannak elékelve.

Nincs jobb - csak más.
XL650V - 2006

260

Válasz: Motor blokk felújítás

danyila írta:

Tegyél már fel képeket a főtengely csapokról, hogy a hajtókarok egymáshoz képest hány fokban vannak elékelve.

Egy főtengelycsapnak kell lennie.
Mind a 2 hajtókar ugyan azon a csapon van, egymás mellett.
Ez a V2 motor sajátossága.
Szemből nézve azért nem egyvonalban áll a két henger, mert egy hajtókar vastagságnyival el van tolva egymástól.

261

Válasz: Motor blokk felújítás

dumbola írta:
danyila írta:

Tegyél már fel képeket a főtengely csapokról, hogy a hajtókarok egymáshoz képest hány fokban vannak elékelve.

Egy főtengelycsapnak kell lennie.
Mind a 2 hajtókar ugyan azon a csapon van, egymás mellett.
Ez a V2 motor sajátossága.
Szemből nézve azért nem egyvonalban áll a két henger, mert egy hajtókar vastagságnyival el van tolva egymástól.


Nem mindegyik V2-nek a sajátossága. (Harley)
Szerencsére nem láttam még.  cool

Nincs jobb - csak más.
XL650V - 2006

262

Válasz: Motor blokk felújítás

danyila írta:
dumbola írta:

Egy főtengelycsapnak kell lennie.
Mind a 2 hajtókar ugyan azon a csapon van, egymás mellett.
Ez a V2 motor sajátossága.
Szemből nézve azért nem egyvonalban áll a két henger, mert egy hajtókar vastagságnyival el van tolva egymástól.


Nem mindegyik V2-nek a sajátossága. (Harley)
Szerencsére nem láttam még.  cool

Tudtommal Harley- nál is 1 csapon van.
Habár azt még én sem láttam szétszedve.

263

Válasz: Motor blokk felújítás

Tennék én ha lenne ,de ahhoz szét kellene szednem ismét  smile

"Mindenki meghal, de nem mindenki él igazán"
XL600 VR PD06

264

Válasz: Motor blokk felújítás

Ez a kettő érzékelő a nulla állást hivatott jelezni az egyik egy teljesen kopott a másik egy új.
A hibajelenség a nulla állás pislákolása vagy pedig teljes elhagyása.
Megoldás: a motort középsztenderen, olaj leengedése nélkül, a lánckerék burkolat eltávolítása után egy 14 dugóssal könnyedén lehet cserélni.
Kb 3 perc. Az anyag postával 7100 Ft.
Mivel ez a blokk felújítás során derült ki azért írtam ide még ezt.

Csatolt fájlok

IMG_20170617_132405.jpg 1.48 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
"Mindenki meghal, de nem mindenki él igazán"
XL600 VR PD06

265

Válasz: Motor blokk felújítás

https://www.lingshondaparts.com/honda_m … ock_05=hmc

Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed

266

Válasz: Motor blokk felújítás

Szerintem ennyit igazán megtehetsz a közösség érekében!  big_smile  big_smile  big_smile

Krisi írta:

Tennék én ha lenne ,de ahhoz szét kellene szednem ismét  smile

XL 650 V RD11 - 2006-2015 
Yamaha XT660R

267

Válasz: Motor blokk felújítás

Én kérek elnézést Lajostól.
Tényleg külön csapon van, és el van tolva.

268

Válasz: Motor blokk felújítás

dumbola írta:

Én kérek elnézést Lajostól.
Tényleg külön csapon van, és el van tolva.

Itt látszik igazán:
https://www.google.hu/search?client=saf … J_rU_uS7M:

269

Válasz: Motor blokk felújítás

Most már Ti is kedvet kaptatok egy kis szétszedéshez?  smile

"Mindenki meghal, de nem mindenki él igazán"
XL600 VR PD06

270

Válasz: Motor blokk felújítás

dumbola írta:
danyila írta:

Tegyél már fel képeket a főtengely csapokról, hogy a hajtókarok egymáshoz képest hány fokban vannak elékelve.

Egy főtengelycsapnak kell lennie.
Mind a 2 hajtókar ugyan azon a csapon van, egymás mellett.
Ez a V2 motor sajátossága.
Szemből nézve azért nem egyvonalban áll a két henger, mert egy hajtókar vastagságnyival el van tolva egymástól.

Van olyan V motor amelyiknek egyvonalban vannak a hengerei. A mellékhajtórudas, ill. a villás hajtórudas rendszer. A csillagmotor az előbbi példája, sokszor V. smile

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)

271 Utoljára Sindbad szerkesztette (2017. 06. 20. 21:20:32)

Válasz: Motor blokk felújítás

Öcsi írta:
dumbola írta:

Egy főtengelycsapnak kell lennie.
Mind a 2 hajtókar ugyan azon a csapon van, egymás mellett.
Ez a V2 motor sajátossága.
Szemből nézve azért nem egyvonalban áll a két henger, mert egy hajtókar vastagságnyival el van tolva egymástól.

Van olyan V motor amelyiknek egyvonalban vannak a hengerei. A mellékhajtórudas, ill. a villás hajtórudas rendszer. A csillagmotor az előbbi példája, sokszor V. smile


Köszönöm "Il Professore"!  smile 
Csak össze-visszabeszélek, mert teljesen lenyűgözött Krisi produkciója!  smile

Minden embernek elölről kell kezdeni az életet, mezítelenül.
/Szindbád/
xl650v / 2006

272

Válasz: Motor blokk felújítás

Itt már a csak az utolsó simítások vannak hátra.
Annyit elfelejtettem írni, bár szerintem itt sok embernek egyértelmű, ahogy olvasom a hozzászólásokat.
A vezérlés beállításánál a vezérmű tengelyt lefogó csavarokat érdemes cserélni.Hiába  Ha húzta az ember  nyomatékkal, ennek ellenére  könnyen elkezdhet nyúlni. Úgyhogy azt feltétlenül cserélni kell.

Csatolt fájlok

IMG_20170602_070447.jpg 3.47 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
"Mindenki meghal, de nem mindenki él igazán"
XL600 VR PD06

273

Válasz: Motor blokk felújítás

Pár részletet átugrottam smile
Csak ezek után festettem le a kipufogót, a haspáncél és a bukócső csak ezek után kerül fel rá.

Csatolt fájlok

IMG_20170609_071213.jpg 2.59 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
"Mindenki meghal, de nem mindenki él igazán"
XL600 VR PD06

274

Válasz: Motor blokk felújítás

Helló!

Nem tudok szabadulni az érzéstől hogy itt vmi nem kóser.
Letisztítottam kb 700 km-el ezelőtt és most megint így néz ki.

Az lenne a kérdésem hogy ez mit jelent nekem?
Mehet-e ez még így mondjuk október végéig? (bár szerintem már elég régóta így mehet...   roll   )
Mekkora meló javítani otthon vagy inkább már szerviz?
Kell-e vmi trükk (szerszám, tudomány, daru) hozzá?

Csatolt fájlok

DSC_0420.JPG 2.59 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL600V - 1998

275

Válasz: Motor blokk felújítás

saphyx írta:

Helló!

Nem tudok szabadulni az érzéstől hogy itt vmi nem kóser.
Letisztítottam kb 700 km-el ezelőtt és most megint így néz ki.

Az lenne a kérdésem hogy ez mit jelent nekem?
Mehet-e ez még így mondjuk október végéig? (bár szerintem már elég régóta így mehet...   roll   )
Mekkora meló javítani otthon vagy inkább már szerviz?
Kell-e vmi trükk (szerszám, tudomány, daru) hozzá?

Első rénézésre hengerfej tömítés. Viszont ha az olaj nem vizes (ha igen, akkor szürke lesz), és-vagy a hűtő nem olajozodik, és nem lesz egyre nagyobb a folt, akkor egy darabig húzható.

Biztos nem máshonnan jut oda? Nem ismerem nagyon a TA-t, de hengerfej tömítés hiba súlyos és nagyon nem jellemző.

Lajbi
RD02, MD22