126

Válasz: Vezetéstechnika

A vállam majd szét szakad így egy nap után, de szerintem feldolgoztam a dolgot. Mivel most odakinn kb. 500 km-es szél fúj itt nálunk, de már azon filózok, hogy motorral kellene mennem melózni éjszakára  big_smile Nem olyan egyszerű ebből kilépni, ha már megfertőződött az ember.  smile

XL600V - 1998

127

Válasz: Vezetéstechnika

BORosta írta:
Magyipeti írta:

Az kemény. Ha most tört volna valamim lehet jobban átgondolom a továbbiakat és veszek inkább egy új biciklit  smile

Hmmm. Bicikli! Tessék, csak aszfalton.

Az aszfalt veszélyes, inkább a terep. big_smile

128

Válasz: Vezetéstechnika

BORosta írta:
Magyipeti írta:

Az kemény. Ha most tört volna valamim lehet jobban átgondolom a továbbiakat és veszek inkább egy új biciklit  smile

Hmmm. Bicikli! Tessék, csak aszfalton.

Mielőbbi  gyógyulást!  smile

Minden embernek elölről kell kezdeni az életet, mezítelenül.
/Szindbád/
xl650v / 2006

129

Válasz: Vezetéstechnika

danyila írta:

Váll törés, majd bokatörés. Feldolgoztam.
Az eldőlés az már meg sem kottyan.

még táviratos postás koromban egy yamaha dt-vel karamboloztam az 56os villamossal, frontálisan.
eldőlés nem számít smile

I don't need luck - I have ammo!
XL650V 2005

130 Utoljára Tomita szerkesztette (2017. 06. 18. 17:49:26)

Válasz: Vezetéstechnika

storm írta:
danyila írta:

Váll törés, majd bokatörés. Feldolgoztam.
Az eldőlés az már meg sem kottyan.

még táviratos postás koromban egy yamaha dt-vel karamboloztam az 56os villamossal, frontálisan.
eldőlés nem számít smile

Na ezt azért meghallgatnám bővebben is?! big_smile  big_smile  big_smile

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

131

Válasz: Vezetéstechnika

storm írta:
danyila írta:

Váll törés, majd bokatörés. Feldolgoztam.
Az eldőlés az már meg sem kottyan.

még táviratos postás koromban egy yamaha dt-vel karamboloztam az 56os villamossal, frontálisan.
eldőlés nem számít smile

Befenyítetted a villamost ?  cool

Nincs jobb - csak más.
XL650V - 2006

132

Válasz: Vezetéstechnika

danyila írta:
storm írta:

még táviratos postás koromban egy yamaha dt-vel karamboloztam az 56os villamossal, frontálisan.
eldőlés nem számít smile

Befenyítetted a villamost ?  cool

de be ám. átjött a piroson. meg kellett fékeznem. smile

amúgy vicces sztori.
konkrétan itt történt: https://www.google.hu/maps/@47.5103089, … a=!3m1!1e3

96-97 telén postáztam, amikor amúgyis épp olyan telünk volt, ami nyakig érő havat hozott. élveztem amúgy, illetve élveztem volna, ha a posta ruhát ad, nem híg fost.
azt hiszem már tavaszodott, mindenesetre randa szürke idő volt, de nem hideg, nem kellett a három réteg a postás nejloncucc alá. a kútvölgyi lejtőn jöttem lefelé, az alján, a szilágyi erzsébet fasornál lámpa van, piros volt, elsőként érkeztem, megálltam és vártam a zöldemet.
a városmajor útra rendszeresen beállt a kocsisor úgy, hogy belógott a kereszteződés közepéig. most is így volt, közben megjött az 56os hűvösvölgy felől, ráállt a kocsisorra, és elkezdte csengetni őket - mintha attól hirtelen szublimálnának - ezzel eltakarta előlem az egész kereszteződést.
így nem láttam, hogy megjön a moszkva tér felőli is, kirakja az utasokat, aztán ő is szépen ráállt a kocsisorra.

azok kb elfogytak, mire pirosra váltott a keresztirányú forgalomnak a lámpa, így a két vili elindult. én zöldet kaptam, megvártam, míg a nekem balróli elmegy előttem, és elindultam.

annyi időm volt még, hogy ez a gondolat átfusson a fejemen: "de én zöldön jöttem át, bakker" és már ki is vasalt a nagy sárga vasaló. megfejeltem a kormányszarv felett izomból, a motor totálkáros lett, úgy rángatták ki a vili alól. befele dőlt, én kifele.
nekem nem lett semmi bajom. megrándult a nyakam meg a karom, de ez csak estére kezdett fájni.

kb ennyi. smile visszavillamosoztam a sráccal - egy fiatal gyerek volt, egyetem mellett villamosozott hobbiból, ráadásul aznap már fel volt függesztve sebességtúllépésért, de a diszpécsere a hülye még kiküldte, hogy ezt a járatot vigye végig - a rendőrök kijöttek, megbüntették rögtön egy 500asra. gyakorlatilag piroson jött át, így egyértelműen ő volt a hibás.

I don't need luck - I have ammo!
XL650V 2005

133

Válasz: Vezetéstechnika

Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni motor indítás ügyben. Mivel a tél végén vettem a készüléket, így nem tudom mi a helyes indítási folyamat. 20 fok környékén illetve alatt hideg motornál rá húzom a szivatót és pöccre indul. Így volt ez tegnap reggel is, amikor munkába indultam. Délután kettőkor már mifelénk volt vagy 35 fok és ugyan így akartam indítani de Ő már nem akart csak hosszas köszörülés után beindulni. Na most akkor ilyen melegbe nem kell szivatózni, vagy csak egy kicsit?

XL600V - 1998

134

Válasz: Vezetéstechnika

Magyipeti írta:

Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni motor indítás ügyben. Mivel a tél végén vettem a készüléket, így nem tudom mi a helyes indítási folyamat. 20 fok környékén illetve alatt hideg motornál rá húzom a szivatót és pöccre indul. Így volt ez tegnap reggel is, amikor munkába indultam. Délután kettőkor már mifelénk volt vagy 35 fok és ugyan így akartam indítani de Ő már nem akart csak hosszas köszörülés után beindulni. Na most akkor ilyen melegbe nem kell szivatózni, vagy csak egy kicsit?



Én úgy vettem észre hogy minden motornál ki kell tapasztalni.
A TA-m indul szívató nélkül, a CBR-nek kell a szívató még ilyen melegben is (persze szinte azonnal vissza is lehet tolni szinte teljesen ha beindult) párom Hornetje simán indul szívató nélkül.
A helyedben próbálnám szívató nélkül. Ha nem, akkor húzol rá picit...ha akkor sem akkor még egy kicsit.

Isten lássa lelkem én próbáltam mást, de csak a HONDA...
'87 Pd06 & '94 Sc24

135

Válasz: Vezetéstechnika

A motorom a zsilvölgyi túra óta nem volt beindítva és még júli. 14-ig nem is lesz.
Akkor viszont a folyamat a következő.
Piros billenő kapcsolóval gyújtás megszakít, őnindítózok 5 másodpercig, amíg az olajat fel nem veszi és körbe nem jár rendesen mindenhova.
Utána szívató rá, gyújtás rá és elsőre indul. Majd szívató vissza.

Ha hosszabb ideig nem volt használva, nem szabad hagyni, hogy azonnal induljon. Előtte az olajat fel kell vegye és körbe kell járassa. Jusson mindehova, hiszen ennyi idő alatt elszivárgott a vékonyka résekből.
Nem tesz jót ha második fordulatra már van robbanás a főtengelynél, gyűrűknél. Jobb ha terheletlenül jár egy pár másodpercig.

Nincs jobb - csak más.
XL650V - 2006

136

Válasz: Vezetéstechnika

danyila írta:

A motorom a zsilvölgyi túra óta nem volt beindítva és még júli. 14-ig nem is lesz.
Akkor viszont a folyamat a következő.
Piros billenő kapcsolóval gyújtás megszakít, őnindítózok 5 másodpercig, amíg az olajat fel nem veszi és körbe nem jár rendesen mindenhova.
Utána szívató rá, gyújtás rá és elsőre indul. Majd szívató vissza.

Ha hosszabb ideig nem volt használva, nem szabad hagyni, hogy azonnal induljon. Előtte az olajat fel kell vegye és körbe kell járassa. Jusson mindehova, hiszen ennyi idő alatt elszivárgott a vékonyka résekből.
Nem tesz jót ha második fordulatra már van robbanás a főtengelynél, gyűrűknél. Jobb ha terheletlenül jár egy pár másodpercig.

A baj az, hogy nekem ki tudja miért a piros kapcsoló ki van kötve (talán a ködlámpa működtetéséhez kellett az előző tulajnak) egyébként teljesen jogos amit írtál. Így lehet kímélni a vasat.

XL600V - 1998

137

Válasz: Vezetéstechnika

törpe írta:
Magyipeti írta:

Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni motor indítás ügyben. Mivel a tél végén vettem a készüléket, így nem tudom mi a helyes indítási folyamat. 20 fok környékén illetve alatt hideg motornál rá húzom a szivatót és pöccre indul. Így volt ez tegnap reggel is, amikor munkába indultam. Délután kettőkor már mifelénk volt vagy 35 fok és ugyan így akartam indítani de Ő már nem akart csak hosszas köszörülés után beindulni. Na most akkor ilyen melegbe nem kell szivatózni, vagy csak egy kicsit?



Én úgy vettem észre hogy minden motornál ki kell tapasztalni.
A TA-m indul szívató nélkül, a CBR-nek kell a szívató még ilyen melegben is (persze szinte azonnal vissza is lehet tolni szinte teljesen ha beindult) párom Hornetje simán indul szívató nélkül.
A helyedben próbálnám szívató nélkül. Ha nem, akkor húzol rá picit...ha akkor sem akkor még egy kicsit.

Ja, megpróbálom szivató nélkül. Aztán, ha beindul de fuldoklik, akkor kicsit rá húzom. Nem szokott ilyet csinálni reggel. Nem szereti a hőséget, pedig Africa Twin génjei vannak smile

XL600V - 1998

138

Válasz: Vezetéstechnika

danyila írta:

A motorom a zsilvölgyi túra óta nem volt beindítva és még júli. 14-ig nem is lesz.
Akkor viszont a folyamat a következő.
Piros billenő kapcsolóval gyújtás megszakít, őnindítózok 5 másodpercig, amíg az olajat fel nem veszi és körbe nem jár rendesen mindenhova.
Utána szívató rá, gyújtás rá és elsőre indul. Majd szívató vissza.

Ha hosszabb ideig nem volt használva, nem szabad hagyni, hogy azonnal induljon. Előtte az olajat fel kell vegye és körbe kell járassa. Jusson mindehova, hiszen ennyi idő alatt elszivárgott a vékonyka résekből.
Nem tesz jót ha második fordulatra már van robbanás a főtengelynél, gyűrűknél. Jobb ha terheletlenül jár egy pár másodpercig.

Megmondom őszintén, én nem foglalkozom ezzel. Amennyit nyersz a csapágy élettartamon, szvsz kb. annyit buksz az önindító +akksi élettartamán. A csapágyak mikrobarázdáiból nem tud elszivárogni az olaj, így nem fog szárazon futni.
Persze ez csak az én véleményem.

Isten lássa lelkem én próbáltam mást, de csak a HONDA...
'87 Pd06 & '94 Sc24

139

Válasz: Vezetéstechnika

Sziasztok!

Én németben lakom és elég sokat használom az autópályát általában 120-130-as tempóval ami 5-6000-res fordulatot jelent.
A kérdésem az lenne,hogy ez hosszabb távon nem okoz e problémát ennek a motornak?...van e valakinek tapasztalata erről?
Én úgy gondolom birnia kéne ezt a tempót de inkább rákérdezek a régebb óta transalpot használóktól. smile

XL650V - 2003
X-Max 250 - 2010

140

Válasz: Vezetéstechnika

eurolaszlo írta:

Sziasztok!

Én németben lakom és elég sokat használom az autópályát általában 120-130-as tempóval ami 5-6000-res fordulatot jelent.
A kérdésem az lenne,hogy ez hosszabb távon nem okoz e problémát ennek a motornak?...van e valakinek tapasztalata erről?
Én úgy gondolom birnia kéne ezt a tempót de inkább rákérdezek a régebb óta transalpot használóktól. smile

Én általában a Deauville-emet használom autópályán, aminek ugyanaz a 650-es motorja van, mint a Transalpomnak. Most már 12 évesnél idősebb és több, mint 110 ezer km van benne. Semmi baja nincs.

Véleményem szerint a városban araszolás és különösen a rövid utakon történő hidegen járatás sokkalta jobban terheli a motort, mint az egyenletes autópálya tempó.

141 Utoljára eurolaszlo szerkesztette (2017. 07. 19. 21:42:04)

Válasz: Vezetéstechnika

TomRed írta:
eurolaszlo írta:

Sziasztok!

Én németben lakom és elég sokat használom az autópályát általában 120-130-as tempóval ami 5-6000-res fordulatot jelent.
A kérdésem az lenne,hogy ez hosszabb távon nem okoz e problémát ennek a motornak?...van e valakinek tapasztalata erről?
Én úgy gondolom birnia kéne ezt a tempót de inkább rákérdezek a régebb óta transalpot használóktól. smile

Ó
Én általában a Deauville-emet használom autópályán, aminek ugyanaz a 650-es motorja van, mint a Transalpomnak. Most már 12 évesnél idősebb és több, mint 110 ezer km van benne. Semmi baja nincs.

Véleményem szerint a városban araszolás és különösen a rövid utakon történő hidegen járatás sokkalta jobban terheli a motort, mint az egyenletes autópálya tempó.

Szia! Köszönöm szépen válaszod! smile

XL650V - 2003
X-Max 250 - 2010

142

Válasz: Vezetéstechnika

Csapatben motorozás terepen:
http://takacsek.hu/index.php/tippek-tur … ya-terepen

"Járt utat a járatlanért mindig hagyd el! "
'98 XL600V PD10, XR400

143

Válasz: Vezetéstechnika

Toma írta:

Csapatben motorozás terepen:
http://takacsek.hu/index.php/tippek-tur … ya-terepen


smile

Minden embernek elölről kell kezdeni az életet, mezítelenül.
/Szindbád/
xl650v / 2006

144

Válasz: Vezetéstechnika

Gellért írta:

Sziasztok,

Schaffhauser Gellért vagyok 1980-ban születtem, 2 fiammal (a nagyobbik most lett iskolás) és feleségemmel Nagykovácsiban élünk.
Építőmérnökként a közúthálózat fejlesztésével foglalkozom, igyekszem válaszolni, ha felmerül majd ilyen irányú kérdés.

Korábban 5 évig egy Yamaha DT-t nyúztam télen nyáron napi szinten, jó pár kisebb borulást összeszedve, amikor a dugattyúból letört egy darab és felkenődött a hengerfalra akkor gazdasági totálkárnak értékeltem és odaajándékoztam egy barátomnak. Hosszabb kihagyás után idén letettem a jogsit és pár hete vettem egy 2010-es xl700v-t.

Szeretek a szabadban lenni, korábban hegyet és sziklát másztam, siklóernyőztem,  mostanában inkább már csak a családi kirándulások, kajak és kenu túrák maradtak.

Köszönöm a felvételt,
üdv Gellért

Nicsak egy falumbeli márkatárs!

Érezd jól magad a fórumon! Remélem, hogy nem csak túrákon futunk össze. smile

Üdv: Tom