Válasz: Északi és Felvidéki gurulás 2017.10.12-10.15
Feri!
Hozd a motort is, és ne menj haza
XL600V 1998//2021-2022, BMW F800GS 2011/2022., BMW G650 Xcountry 2008/2022-, KTM 790 Adv,2020/ 2022-
CSAK A 600!!
A motor és a gumi tudja. (Szabó Csaba)
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Fórumos túrák » Északi és Felvidéki gurulás 2017.10.12-10.15
Feri!
Hozd a motort is, és ne menj haza
Megtankolva érkezzünk?
Persze. Tankoljon meg mindenki. Aggtelken van kút ami talán este 8.00-ig van nyitva. Pelsőcön van kút, ez szlovák. Euró legyen. Van még kút Putnokon, Ózdon, akinek esetleg útba esik..
Feri!
Hozd a motort is, és ne menj haza
Ha nem kellett volna hazajönnöm motorral mentem volna ès maradtam volna...de sajnos nem tudtam megoldani. De most úgy latszik holnap mèg be kell ugranom reggel Csepelen a Motorkerèkpár utcába (stílusosan motorral)ès remèlem onnan már dèlben tudok indulni
Tamás! Adventure is lesz, vagy csak aszfalt?
nrt67 írta:Feri!
Hozd a motort is, és ne menj hazaHa nem kellett volna hazajönnöm motorral mentem volna ès maradtam volna...de sajnos nem tudtam megoldani. De most úgy latszik holnap mèg be kell ugranom reggel Csepelen a Motorkerèkpár utcába (stílusosan motorral)ès remèlem onnan már dèlben tudok indulni
Akkor tudnál velem jönni?
1kor indulok Bp 1136 hegedűs gyula utca 39
70/6294292
Tamás! Adventure is lesz, vagy csak aszfalt?
Néhány km murva.
Dzsoki írta:Tamás! Adventure is lesz, vagy csak aszfalt?
Néhány km murva.
Néhány km múrva találkozunk
Azt a büdös k...a f....a, nem tudok menni.
Tamás, ezért csinálhatsz jövőre is.
nrt67 írta:Néhány km murva.
Néhány km múrva találkozunk
Gyere már SuHa...itt várlak Gyöngyösön....
Buliiiii vaaaan !!!!!
A Sárkányfűárusnorbi
A koponyaGery
Mi nem stimmel a képen?
Mi nem stimmel a képen?
A Frenkie-n nincs bukó!:)
liptakferi írta:Mi nem stimmel a képen?
A Frenkie-n nincs bukó!:)
Valami vacak mellett áll....
Itthon Szuper túra volt. Köszi Tominak mindenért
Sziasztok! Először is meg szeretném köszönni Tamásnak a túrát, nagyon élvezhető volt! Aztán elnézést kérnék, hogy ilyen gyorsan le kellet lépnem. Pozitívum, legalább a guruláson részt tudtam venni, mindenképpen nagy élmény volt! Ezen rövid idő alatt is sikerült segítőkész jó emberekkel megismerkednem, szóval jövőre minél több általatok szervezett túrára el szeretnék jutni! Nagy álmom egy Albánia trip! A hazautamról viszont mesélnék egy keveset, mert nem volt éppen zökkenőmentes, és talán lehet tanulni belőle. Vágjunk is bele. Először a probléma indulásnál kezdődött. Elfordítottam a kulcsot sekép sehang mintha az aku le volna kötve. Gondoltam az előző nap felbarkácsolt GPS lehet az oka. Amit csak közvetlen akura kötöttem kényszermegoldásból. A mocit visszatoltam a faházakhoz, ott voltak segítőkész emberek akik megdöbbenve látták a Transalpot szerelni kell! Hát igen, leszedtem amit kell előttünk az aksi. Ekkor Gergő valahogyan ráérzett valamire, és mondta, nézzem meg az aku sarukat mert volt már ,hogy kilazultak és az volt hasonló jelenség forrása. Nézegettük de nem voltak kimozdulva viszont a negatív sarurol nem tudtuk leszedni rendesen a gumiborítást, csak megmozgattuk aztán jó-jó nem laza, rendben van. Aztán rátértünk a szerintem akkor lehetségesnek gondolt fő problémára, a maszekolt GPS re! Ahogy lekötöttem a GPS kábeleket kulcsot elfordítottam semmi baja! pöcc röff! Jó, „gondoltam” probléma megoldva! Gyors köszönés, búcsúzás és go haza, világosban amíg lehet tolnom neki, jöhet 150km etap. kb 15 km megtétele után durrog, villamosság el, sekép sehang! Bakker… Gondoltam magamban, ez így nem nagyon lesz jó! Leálltam réten útszélén, szétkaptam, megint megmozgattam minden biztosítékot átnéztem, semmi, minden rendben! Gyújtáskulcs elfordít pöcc és indul megint! Gondoltam magamban, na Isten se akarta ,hogy hazainduljak! De fejemben a „Pozitívan előre!” célmondattal megint nekifeszültem a kormánynak és irány Levelek. 10 perc után megint egy enyhe energetikai zavar, ingadozás, durrogás, már szemem kerekedik.., mikor ráhúzom a gázt és megy tovább probléma nélkül. A 3 órás útból kb még 2 óra hátra van mikor az autóúton Miskolc felé előzném az előttem 90km/h val tötymörgő autóst, index ki ráhúzom… megint… pilács el durrog erő semmi visszaengedem a gázt újjáéled mintha semmi nem történt volna! Gondoltam jólvan, akkor jöhet még egy próba! Ráhúzom a gázkart fényszóró villog áram teljesen elment az összes lámpa lekapcsolt, motor leált alattam.. 90 el előzés közben a műúton! Király..! Semmi energia, mintha az aksi kiesett volna útközben… Sikerült lehúzódnom, szerencsére 20-50 méterre volt egy kis leálló rész az úton, letoltam a mocit. Megint szétbontottam az oldalát. Most mindkettő biztosítékot kiszedtem megnéztem semmi bajuk, meglazulva egyik saru sincs vezetékeken nem látni sérülésnyomot, fő vezeték csatit lehúztam langyos volt biztosítékot megnéztem alatta. Megfogtam az aksit az is langyos volt és láttam a negatív aku sarunál mintha a műanyagos gumisapka rá lenne sülve a sarura! Itt van az a pillanat, amikor rájöttem Gergő motoros kolléga tényleg ráérzett valamire még a táborhelyen! Leszakítom a negatív sarura rásült gumit, slusszkulcs el, lőn világosság! pöcc röff! Ott az út szélén mosolyogva magamon, reménykedtem, hogy csak ez legyen a baj, csak ez legyen! Aztán ígérem, elfelejtem neki ,hogy így megszivatott! Beöltöztem felpattantam a nyeregbe és gond nélkül hazahozott. Szóva szerintem valóban ez lehetett a probléma forrása. Azt nem tudom mi okból tudott rásülni az a gumisapka, vagy, hogy egyáltalán miért melegedett fel a negatív saru annyira. Ha esetleg van valaki hozzáértő a fórumban, adhat instrukciókat, mit nézzek meg ellenőrizzek, hogy kizárhassam a többi esetleges hibát. Vagy írhattok mi lehetett ezen melegedés oka. Előre is köszönöm a válaszokat!
Ugye, hogy értesz hozzá.
Ja! Legközelebb te fizeted a söröket!
Pár kép.
2.rész
Azt nem tudom mi okból tudott rásülni az a gumisapka, vagy, hogy egyáltalán miért melegedett fel a negatív saru annyira. Ha esetleg van valaki hozzáértő a fórumban, adhat instrukciókat, mit nézzek meg ellenőrizzek, hogy kizárhassam a többi esetleges hibát. Vagy írhattok mi lehetett ezen melegedés oka. Előre is köszönöm a válaszokat!
Pont a laza csatlakozás miatt melegedett azon a ponton. Mivel gyatra volt a fémes érintkezés az ott egy ellenállás jelentett, ezért az áram átfolyásakor elvésző energia keletkezett, ami hővé alakult át. Mivel a gumisapka akadályozta a hőleadást, így egyre melegebbé vált azon a ponton, ami tovább rontotta a helyzetet, növelte az ellenállást. Valószínűleg már előtte is rá volt kissé olvadva, azért nem lehetett könnyedén leszedni.
Ha jól megtisztítod a csatlakozást és lehetőleg új csavart és alátétet teszel rá, akkor ott nem lesz probléma hosszú ideig. Persze, ha meg is húzod a csavart.
A gumi sapkát nem tartom fontosnak a negatív sarunál, legfeljebb némi kosztól tudja megvédeni azt.
Autós boltokban lehet kapni rezes zsírt, ami pont az akku csatlakozások karbantartására használatos. Azt se árthat használni, de motornál kevésbé fontos.
Hori69 írta:A Frenkie-n nincs bukó!:)
Valami vacak mellett áll....
Ott a pont
Èn is hazaértem 16:00kor . Köszi nrt67-nek a szervezèst a többieknek a jó hangulatot!
Remèlem a BMW-s funduro-s kollega szerencsèsen hazaèrt!? A fesz.szabályzó kábeljai olyan forrók voltak, hogy leolvadt a szigetelès...
....mondjuk mit várhatunk.....bèjemvè....
transalp.hu » Fórumos túrák » Északi és Felvidéki gurulás 2017.10.12-10.15
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.