Válasz: Futómű és fékek
szia , mindkét tárcsa egyformán forrósodik?
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Műhely » Futómű és fékek
szia , mindkét tárcsa egyformán forrósodik?
Sziasztok! XL700V ABS-es (2011); Fékbetét csere után vagyok, de az a helyzet, hogy az első dupla tárcsa fog, szorul. Néhány 100m után a tarcsák felforrósodnak. Középsztenderen alig lehet egy negyed fordulatra megpörgetni a kereket, mert annyira fognak. Féknyergeket teljesen szétszedtük, kitisztítottuk a dugattyúkat, habár nagyon szép állapotban volt minden. Fékfolyadék lecserélve, fékmunkahenger patikára kipucolva, rendszer légtelenítve, ahogyan kell. Van valami ötletetek, hogy miért nem húzza vissza a betéteket? (Régi fékbetéteket visszatéve is ugyan ez a jelenség, pedig csere előtt minden rendben volt.
Nézd meg a fékfolyadék tartályt, hogy nem-e színültig van fékolajjal.
Ha új betétet raksz be, akkor a dugattyúl beljebb mennek és visszanyomják a folyadékot a tartályba és ha tele van akkor nincs több hely és a zárt renszer miatt nem engedi vissza. Vedd le a tetejét és kis fecskendővel szívj le pár köbcentit.
laccos01 írta:Sziasztok! XL700V ABS-es (2011); Fékbetét csere után vagyok, de az a helyzet, hogy az első dupla tárcsa fog, szorul. Néhány 100m után a tarcsák felforrósodnak. Középsztenderen alig lehet egy negyed fordulatra megpörgetni a kereket, mert annyira fognak. Féknyergeket teljesen szétszedtük, kitisztítottuk a dugattyúkat, habár nagyon szép állapotban volt minden. Fékfolyadék lecserélve, fékmunkahenger patikára kipucolva, rendszer légtelenítve, ahogyan kell. Van valami ötletetek, hogy miért nem húzza vissza a betéteket? (Régi fékbetéteket visszatéve is ugyan ez a jelenség, pedig csere előtt minden rendben volt.
Nézd meg a fékfolyadék tartályt, hogy nem-e színültig van fékolajjal.
Ha új betétet raksz be, akkor a dugattyúl beljebb mennek és visszanyomják a folyadékot a tartályba és ha tele van akkor nincs több hely és a zárt renszer miatt nem engedi vissza. Vedd le a tetejét és kis fecskendővel szívj le pár köbcentit.
Így van ,légtelenítsd le.Meg tud szopatni,ráhajtasz egy poros szakaszra s kimegy az eleje.Nekem meg volt anno a k750-el (
laccos01 írta:Sziasztok! XL700V ABS-es (2011); Fékbetét csere után vagyok, de az a helyzet, hogy az első dupla tárcsa fog, szorul. Néhány 100m után a tarcsák felforrósodnak. Középsztenderen alig lehet egy negyed fordulatra megpörgetni a kereket, mert annyira fognak. Féknyergeket teljesen szétszedtük, kitisztítottuk a dugattyúkat, habár nagyon szép állapotban volt minden. Fékfolyadék lecserélve, fékmunkahenger patikára kipucolva, rendszer légtelenítve, ahogyan kell. Van valami ötletetek, hogy miért nem húzza vissza a betéteket? (Régi fékbetéteket visszatéve is ugyan ez a jelenség, pedig csere előtt minden rendben volt.
Nézd meg a fékfolyadék tartályt, hogy nem-e színültig van fékolajjal.
Ha új betétet raksz be, akkor a dugattyúl beljebb mennek és visszanyomják a folyadékot a tartályba és ha tele van akkor nincs több hely és a zárt renszer miatt nem engedi vissza. Vedd le a tetejét és kis fecskendővel szívj le pár köbcentit.
Ha régi betéttel is csinalja akkor valószínűleg a betét szorul. A rezgés csillapító lemezke nincs fordítva? A betéteket semmi nem húzza vissza a helyére annak magától kell helyet találnia, Ha a dugattyú engedi. Mikor összerakod a feknyerget a betéttel akkor lötyogni kell a betéteknek, mielőtt a tárcsra teszed.
dumbola írta:Nézd meg a fékfolyadék tartályt, hogy nem-e színültig van fékolajjal.
Ha új betétet raksz be, akkor a dugattyúl beljebb mennek és visszanyomják a folyadékot a tartályba és ha tele van akkor nincs több hely és a zárt renszer miatt nem engedi vissza. Vedd le a tetejét és kis fecskendővel szívj le pár köbcentit.Ha régi betéttel is csinalja akkor valószínűleg a betét szorul. A rezgés csillapító lemezke nincs fordítva? A betéteket semmi nem húzza vissza a helyére annak magától kell helyet találnia, Ha a dugattyú engedi. Mikor összerakod a feknyerget a betéttel akkor lötyogni kell a betéteknek, mielőtt a tárcsra teszed.
Sőt, a markoddal össze is tudod nyomni, ha nem szorul. A dugattyúk végét összerakás előtt érdemes "megcsiszolni". WD 40 és újságpapír formájában. Én az erdélyi túra előtt kihagytam, szívtam is vele...
Pergerb írta:Ha régi betéttel is csinalja akkor valószínűleg a betét szorul. A rezgés csillapító lemezke nincs fordítva? A betéteket semmi nem húzza vissza a helyére annak magától kell helyet találnia, Ha a dugattyú engedi. Mikor összerakod a feknyerget a betéttel akkor lötyogni kell a betéteknek, mielőtt a tárcsra teszed.
Sőt, a markoddal össze is tudod nyomni, ha nem szorul. A dugattyúk végét összerakás előtt érdemes "megcsiszolni". WD 40 és újságpapír formájában. Én az erdélyi túra előtt kihagytam, szívtam is vele...
Amit írtok, az mind valós, de ugye túl vagyunk rajta. Az új betétek kisebbek így nem szorulhat, sőt a régivel is ezt csinálja. A betétek nem lötyögnek, mert ott vannak a rugó lemezkék alatta. A dugattyú könnyen jár, kézzel benyomható. Sőt a nyergeket kézzel fel is tudom lazítani.
A tartály nincs tele, arra is figyeltünk.
Nem lehet az ABS rendszer befolyással erre?
Kombinált fékes a Transalpod?
Igen az. A hátső hatással van az elsőre is, fordítva ez nem igaz. Az első féknyergekben 3-3 dugattyú van, melyekből a középső az ami a hátsó fék használatakor bedolgozik az elsőbe.
Valószínűleg azzal lesz problémád. Kombinált féken nem szerencsés otthon cserélni folyadékot,légteleníteni. A Hondák erre kényesek sokat lehet vele szívni. Amúgy az első fék is dolgozik hátra. A bal oldali fékmunkahengeren van egy plusz szelep ami hátra engedi a folyadékot amikor fékezéskor kezd bólintani a motor. Biztos lehetsz benne,hogy a kombinált rendszer miatt nem működik jól most a féked.
A fékfolyadék cserét fentről, a tartályt szinten tartva végeztük és légtelenítettünk. Lehetséges az, hogy az ABS-en van még légtelenítési lehetőség?
Van ötlet, hogy hogyan tehetnénk rendbe?
Szervusztok!
Nem az ászokcsavar ment tönkre, hanem alatta az imbuszfejű csavar/rúd fejét nyalta le valaki.
Még egy picit megszorul benne a kulcs, de a menetes részének (pontosabban a féknyereg ház) melegítése után sem tudtam megmozdítani.
Tovább nem akartam eröltetni, amíg nem vagyok biztos benne, hogy lesz helyette másik alkatrész.
Szia, úgy emlékszem hogy van nekem is tartalékban, amennyiben az első és a hátsó féknél is ugyan az a méret. Este megnézem.
Ebayen szokott lenni egész emberi áron.
Szerk: Más a cikkódja, de azért majd még lemérem.
https://www.ebay.com/itm/Fits-Honda-XL- … mp;vxp=mtr
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ … ke-caliper
innen mondjuk 6000ezer körül jön kis postával
https://oem-parts.hu/hu/parts/honda/tra … -feknyereg
2000 pénz + post + idő:)
olyan előfordulhat hogy az ABSkocka lelevegősödött
de nem valószínü mert akkor nem aludna el a piros abs lámpa a müszerfalon
na azt légteleníteni egy szopás
ha behúzod a fékkart (betétek nélkül) a dugattyúk kimozdulnak
mikor elengeded a kart a dugóknak kicsit vissza kell húzodni
az olaj húzza vissza
ha nem, vagy szorul, vagy dugulás van, vagy nincs olajnyomás illetve ezek kombinációi
ha nem dot4 -et öntöttél bele tönkrementek a karmantyúk
megdagad és ereszt ettől is lehet esetleg
de így láttatlanban kitalálni elég nehéz
azért remélem tudtam valami ötletet adni
Szia, úgy emlékszem hogy van nekem is tartalékban, amennyiben az első és a hátsó féknél is ugyan az a méret. Este megnézem.
Ebayen szokott lenni egész emberi áron.
Szervusz!
Köszönöm a segítő szándékodat!
Üdv: Ikarosz
White1982 írta:Szia, úgy emlékszem hogy van nekem is tartalékban, amennyiben az első és a hátsó féknél is ugyan az a méret. Este megnézem.
Ebayen szokott lenni egész emberi áron.
Szervusz!
Köszönöm a segítő szándékodat!
Üdv: Ikarosz
Sajnos ahogy sejtettem, a hosszban van eltérés. A hátsó kb 1cm-el hosszabb. Sajnos akkor nem jó neked ami nekem van.
Sziatok!
Valakinek van valmai ötlete hogyan tudnám ezt szét szedni
Sziatok!
Valakinek van valmai ötlete hogyan tudnám ezt szét szedni
Idő közbe meg van a meg oldás.
A Menetes szárat kell ki tekerni aminek a végén a szem van.
Es igy szét szedhető a fék kar!
Sajnos ahogy sejtettem, a hosszban van eltérés. A hátsó kb 1cm-el hosszabb. Sajnos akkor nem jó neked ami nekem van.
Köszönöm, hogy megnézted!
Zolecsa írta:Sziatok!
Valakinek van valmai ötlete hogyan tudnám ezt szét szedniIdő közbe meg van a meg oldás.
A Menetes szárat kell ki tekerni aminek a végén a szem van.
Es igy szét szedhető a fék kar!
Azt a rez kozdaranbot kell kipreselni, volt olyan tura ahol 3-4 darabot is csereltunk. :-)
650-esnél összesen mennyi fékolaj kell a cseréknél?
650-esnél összesen mennyi fékolaj kell a cseréknél?
Ha a régit az újjal pumpálod ki, egy flaska elég mindkettőre.
TPB írta:650-esnél összesen mennyi fékolaj kell a cseréknél?
Ha a régit az újjal pumpálod ki, egy flaska elég mindkettőre.
Az a flaska mekkora?
0,5l vagy 1 literes?
Öcsi írta:Ha a régit az újjal pumpálod ki, egy flaska elég mindkettőre.
Az a flaska mekkora?
0,5l vagy 1 literes?
A kisebb is elég.
Basszus.
XR-en kicseréltem a féktárcsát+ a betéteket is akartam.
Nem bírtam berakni a kereket a fék miatt a helyére.
Az 1ik betétet a régit kellett visszarakni.
5000 km után megpróbálom az újat berakni.
Sziasztok!
Elsősorban XL700V tulajokhoz szeretnék intézni egy kérést.
A korábban írt első fékek szorulása úgy néz ki, hogy megoldódott, de egy minimális súrlódás még mindig tapasztalható.
Megtenné nekem valaki azt, hogy lehetőleg fékezés nélkül megy 1-2 Km-t, majd megméri a motorján az első tárcsák hőmérsékletét?
A tapasztalatom az, hogy 2Km távon mentem 120-130 Km/h sebességgel, majd fékek használata nélkül álltam meg 0-ra, így az első tárcsákon mért hőmérséklet 30°C volt.
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Sziasztok!
Elsősorban XL700V tulajokhoz szeretnék intézni egy kérést.
A korábban írt első fékek szorulása úgy néz ki, hogy megoldódott, de egy minimális súrlódás még mindig tapasztalható.
Megtenné nekem valaki azt, hogy lehetőleg fékezés nélkül megy 1-2 Km-t, majd megméri a motorján az első tárcsák hőmérsékletét?A tapasztalatom az, hogy 2Km távon mentem 120-130 Km/h sebességgel, majd fékek használata nélkül álltam meg 0-ra, így az első tárcsákon mért hőmérséklet 30°C volt.
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Jó lesz az... Még pár kilóméter és ott fogod hűteni a sörödet.
Megnéztem, az enyém teljessen hideg
transalp.hu » Műhely » Futómű és fékek
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.