976

Válasz: Futómű és fékek

szia , mindkét tárcsa egyformán forrósodik?

XL650V 2004

977

Válasz: Futómű és fékek

laccos01 írta:

Sziasztok! XL700V ABS-es (2011); Fékbetét csere után vagyok, de az a helyzet, hogy az első dupla tárcsa fog, szorul. Néhány 100m után a tarcsák felforrósodnak. Középsztenderen alig lehet egy negyed fordulatra megpörgetni a kereket, mert annyira fognak. Féknyergeket teljesen szétszedtük, kitisztítottuk a dugattyúkat, habár nagyon szép állapotban volt minden. Fékfolyadék lecserélve, fékmunkahenger patikára kipucolva, rendszer légtelenítve, ahogyan kell. Van valami ötletetek, hogy miért nem húzza vissza a betéteket? (Régi fékbetéteket visszatéve is ugyan ez a jelenség, pedig csere előtt minden rendben volt.

Nézd meg a fékfolyadék tartályt, hogy nem-e színültig van fékolajjal.
Ha új betétet raksz be, akkor a dugattyúl beljebb mennek és visszanyomják a folyadékot a tartályba és ha tele van akkor nincs több hely és a zárt renszer miatt nem engedi vissza. Vedd le a tetejét és kis fecskendővel szívj le pár köbcentit.

978 Utoljára kázé szerkesztette (2018. 06. 10. 17:15:35)

Válasz: Futómű és fékek

dumbola írta:
laccos01 írta:

Sziasztok! XL700V ABS-es (2011); Fékbetét csere után vagyok, de az a helyzet, hogy az első dupla tárcsa fog, szorul. Néhány 100m után a tarcsák felforrósodnak. Középsztenderen alig lehet egy negyed fordulatra megpörgetni a kereket, mert annyira fognak. Féknyergeket teljesen szétszedtük, kitisztítottuk a dugattyúkat, habár nagyon szép állapotban volt minden. Fékfolyadék lecserélve, fékmunkahenger patikára kipucolva, rendszer légtelenítve, ahogyan kell. Van valami ötletetek, hogy miért nem húzza vissza a betéteket? (Régi fékbetéteket visszatéve is ugyan ez a jelenség, pedig csere előtt minden rendben volt.

Nézd meg a fékfolyadék tartályt, hogy nem-e színültig van fékolajjal.
Ha új betétet raksz be, akkor a dugattyúl beljebb mennek és visszanyomják a folyadékot a tartályba és ha tele van akkor nincs több hely és a zárt renszer miatt nem engedi vissza. Vedd le a tetejét és kis fecskendővel szívj le pár köbcentit.

Így van ,légtelenítsd le.Meg tud szopatni,ráhajtasz egy poros szakaszra s kimegy az eleje.Nekem meg volt anno a k750-el sad(

979

Válasz: Futómű és fékek

dumbola írta:
laccos01 írta:

Sziasztok! XL700V ABS-es (2011); Fékbetét csere után vagyok, de az a helyzet, hogy az első dupla tárcsa fog, szorul. Néhány 100m után a tarcsák felforrósodnak. Középsztenderen alig lehet egy negyed fordulatra megpörgetni a kereket, mert annyira fognak. Féknyergeket teljesen szétszedtük, kitisztítottuk a dugattyúkat, habár nagyon szép állapotban volt minden. Fékfolyadék lecserélve, fékmunkahenger patikára kipucolva, rendszer légtelenítve, ahogyan kell. Van valami ötletetek, hogy miért nem húzza vissza a betéteket? (Régi fékbetéteket visszatéve is ugyan ez a jelenség, pedig csere előtt minden rendben volt.

Nézd meg a fékfolyadék tartályt, hogy nem-e színültig van fékolajjal.
Ha új betétet raksz be, akkor a dugattyúl beljebb mennek és visszanyomják a folyadékot a tartályba és ha tele van akkor nincs több hely és a zárt renszer miatt nem engedi vissza. Vedd le a tetejét és kis fecskendővel szívj le pár köbcentit.

  Ha régi betéttel is csinalja akkor valószínűleg a betét szorul. A rezgés csillapító lemezke nincs fordítva?  A betéteket semmi nem húzza vissza a helyére annak magától kell helyet találnia, Ha a dugattyú engedi. Mikor összerakod a feknyerget a betéttel akkor lötyogni kell a betéteknek, mielőtt a tárcsra teszed.

XL 650 2000'

980

Válasz: Futómű és fékek

Pergerb írta:
dumbola írta:

Nézd meg a fékfolyadék tartályt, hogy nem-e színültig van fékolajjal.
Ha új betétet raksz be, akkor a dugattyúl beljebb mennek és visszanyomják a folyadékot a tartályba és ha tele van akkor nincs több hely és a zárt renszer miatt nem engedi vissza. Vedd le a tetejét és kis fecskendővel szívj le pár köbcentit.

  Ha régi betéttel is csinalja akkor valószínűleg a betét szorul. A rezgés csillapító lemezke nincs fordítva?  A betéteket semmi nem húzza vissza a helyére annak magától kell helyet találnia, Ha a dugattyú engedi. Mikor összerakod a feknyerget a betéttel akkor lötyogni kell a betéteknek, mielőtt a tárcsra teszed.

Sőt, a markoddal össze is tudod nyomni, ha nem szorul. A dugattyúk végét összerakás előtt érdemes "megcsiszolni".  WD 40 és újságpapír formájában. Én az erdélyi túra előtt kihagytam, szívtam is vele...

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

981

Válasz: Futómű és fékek

Öcsi írta:
Pergerb írta:

  Ha régi betéttel is csinalja akkor valószínűleg a betét szorul. A rezgés csillapító lemezke nincs fordítva?  A betéteket semmi nem húzza vissza a helyére annak magától kell helyet találnia, Ha a dugattyú engedi. Mikor összerakod a feknyerget a betéttel akkor lötyogni kell a betéteknek, mielőtt a tárcsra teszed.

Sőt, a markoddal össze is tudod nyomni, ha nem szorul. A dugattyúk végét összerakás előtt érdemes "megcsiszolni".  WD 40 és újságpapír formájában. Én az erdélyi túra előtt kihagytam, szívtam is vele...

Amit írtok, az mind valós, de ugye túl vagyunk rajta. Az új betétek kisebbek így nem szorulhat, sőt a régivel is ezt csinálja. A betétek nem lötyögnek, mert ott vannak a rugó lemezkék alatta. A dugattyú könnyen jár, kézzel benyomható. Sőt a nyergeket kézzel fel is tudom lazítani.

A tartály nincs tele, arra is figyeltünk.
Nem lehet az ABS rendszer befolyással erre?

XL700VA (2011)

982

Válasz: Futómű és fékek

Öcsi írta:

Kombinált fékes a Transalpod?

Igen az. A hátső hatással van az elsőre is, fordítva ez nem igaz. Az első féknyergekben 3-3 dugattyú van, melyekből a középső az ami a hátsó fék használatakor bedolgozik az elsőbe.

XL700VA (2011)

983

Válasz: Futómű és fékek

Péter írta:

Valószínűleg azzal lesz problémád. Kombinált féken nem szerencsés otthon cserélni folyadékot,légteleníteni. A Hondák erre kényesek sokat lehet vele szívni. Amúgy az első fék is dolgozik hátra. A bal oldali fékmunkahengeren van egy plusz szelep ami hátra engedi a folyadékot amikor fékezéskor kezd bólintani a motor. Biztos lehetsz benne,hogy a kombinált rendszer miatt nem működik jól most a féked.

A fékfolyadék cserét fentről, a tartályt szinten tartva végeztük és légtelenítettünk. Lehetséges az, hogy az ABS-en van még légtelenítési lehetőség?
Van ötlet, hogy hogyan tehetnénk rendbe?

XL700VA (2011)

984 Utoljára White1982 szerkesztette (2018. 06. 11. 12:00:05)

Válasz: Futómű és fékek

Ikarosz írta:

Szervusztok!
Nem az ászokcsavar ment tönkre, hanem alatta az imbuszfejű csavar/rúd fejét nyalta le valaki.
Még egy picit megszorul benne a kulcs, de a menetes részének (pontosabban a féknyereg ház) melegítése után sem tudtam megmozdítani.
Tovább nem akartam eröltetni, amíg nem vagyok biztos benne, hogy lesz helyette másik alkatrész.

Szia, úgy emlékszem hogy van nekem is tartalékban, amennyiben az első és a hátsó féknél is ugyan az a méret. Este megnézem.
Ebayen szokott lenni egész emberi áron.

Szerk: Más a cikkódja, de azért majd még lemérem.

https://www.ebay.com/itm/Fits-Honda-XL- … mp;vxp=mtr

https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ … ke-caliper
innen mondjuk 6000ezer körül jön kis postával

https://oem-parts.hu/hu/parts/honda/tra … -feknyereg

2000 pénz + post + idő:)

A motoromból sosem folyik az olaj, ő csak megjelöli a területét!
XL650V (2001)
CBF600NA (2010)

985

Válasz: Futómű és fékek

olyan előfordulhat hogy az ABSkocka lelevegősödött
de nem valószínü mert akkor nem aludna el a piros abs lámpa a müszerfalon
na azt légteleníteni egy szopás

ha behúzod a fékkart (betétek nélkül) a dugattyúk kimozdulnak
mikor elengeded a kart a dugóknak kicsit vissza kell húzodni
az olaj húzza vissza
ha nem, vagy szorul, vagy dugulás van, vagy nincs olajnyomás illetve ezek kombinációi
ha nem dot4 -et öntöttél bele tönkrementek a karmantyúk
megdagad és ereszt ettől is lehet esetleg

de így láttatlanban kitalálni elég nehéz
azért remélem tudtam valami ötletet adni

XL 700 V , 2008

986

Válasz: Futómű és fékek

White1982 írta:

Szia, úgy emlékszem hogy van nekem is tartalékban, amennyiben az első és a hátsó féknél is ugyan az a méret. Este megnézem.
Ebayen szokott lenni egész emberi áron.


Szervusz!

Köszönöm a segítő szándékodat!
Üdv: Ikarosz

Ikarosz = A. ZSOLT    – XL 600 V  (1998)

987 Utoljára White1982 szerkesztette (2018. 06. 12. 09:51:59)

Válasz: Futómű és fékek

Ikarosz írta:
White1982 írta:

Szia, úgy emlékszem hogy van nekem is tartalékban, amennyiben az első és a hátsó féknél is ugyan az a méret. Este megnézem.
Ebayen szokott lenni egész emberi áron.


Szervusz!

Köszönöm a segítő szándékodat!
Üdv: Ikarosz

Sajnos ahogy sejtettem, a hosszban van eltérés. A hátsó kb 1cm-el hosszabb. Sajnos akkor nem jó neked ami nekem van.

A motoromból sosem folyik az olaj, ő csak megjelöli a területét!
XL650V (2001)
CBF600NA (2010)

988 Utoljára Zolecsa szerkesztette (2018. 06. 13. 18:54:43)

Válasz: Futómű és fékek

Sziatok!
Valakinek van valmai ötlete hogyan tudnám ezt szét szedni

Csatolt fájlok

20180613_165754.jpg 3.58 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
HONDA XL650 2001

989

Válasz: Futómű és fékek

Zolecsa írta:

Sziatok!
Valakinek van valmai ötlete hogyan tudnám ezt szét szedni
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=46520180613_165754.jpg


Idő közbe meg van a meg oldás.
A Menetes szárat kell ki tekerni aminek a végén a szem van.
Es igy szét szedhető a fék kar!

HONDA XL650 2001

990

Válasz: Futómű és fékek

White1982 írta:

Sajnos ahogy sejtettem, a hosszban van eltérés. A hátsó kb 1cm-el hosszabb. Sajnos akkor nem jó neked ami nekem van.

Köszönöm, hogy megnézted!

Ikarosz = A. ZSOLT    – XL 600 V  (1998)

991

Válasz: Futómű és fékek

Zolecsa írta:
Zolecsa írta:

Sziatok!
Valakinek van valmai ötlete hogyan tudnám ezt szét szedni
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=46520180613_165754.jpg


Idő közbe meg van a meg oldás.
A Menetes szárat kell ki tekerni aminek a végén a szem van.
Es igy szét szedhető a fék kar!


Azt a rez kozdaranbot kell kipreselni, volt olyan tura ahol 3-4 darabot is csereltunk. :-)

Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed

992

Válasz: Futómű és fékek

650-esnél összesen mennyi fékolaj kell a cseréknél?

XL650V6

993

Válasz: Futómű és fékek

TPB írta:

650-esnél összesen mennyi fékolaj kell a cseréknél?

Ha a régit az újjal pumpálod ki, egy flaska elég mindkettőre.

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

994

Válasz: Futómű és fékek

Öcsi írta:
TPB írta:

650-esnél összesen mennyi fékolaj kell a cseréknél?

Ha a régit az újjal pumpálod ki, egy flaska elég mindkettőre.

Az a flaska mekkora?
0,5l vagy 1 literes?  smile

XL650V6

995

Válasz: Futómű és fékek

TPB írta:
Öcsi írta:

Ha a régit az újjal pumpálod ki, egy flaska elég mindkettőre.

Az a flaska mekkora?
0,5l vagy 1 literes?  smile

A kisebb is elég.

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

996

Válasz: Futómű és fékek

Köszi az infót!

XL650V6

997

Válasz: Futómű és fékek

Basszus. sad
XR-en kicseréltem a féktárcsát+ a betéteket is akartam.
Nem bírtam berakni a kereket a fék miatt a helyére.
Az 1ik betétet a régit kellett visszarakni. sad
5000 km után megpróbálom az újat berakni.

XL650V6

998

Válasz: Futómű és fékek

Sziasztok!

Elsősorban XL700V tulajokhoz szeretnék intézni egy kérést.
A korábban írt első fékek szorulása úgy néz ki, hogy megoldódott, de egy minimális súrlódás még mindig tapasztalható.
Megtenné nekem valaki azt, hogy lehetőleg fékezés nélkül megy 1-2 Km-t, majd megméri a motorján az első tárcsák hőmérsékletét?

A tapasztalatom az, hogy 2Km távon mentem 120-130 Km/h sebességgel, majd fékek használata nélkül álltam meg 0-ra, így az első tárcsákon mért hőmérséklet 30°C volt.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

XL700VA (2011)

999

Válasz: Futómű és fékek

laccos01 írta:

Sziasztok!

Elsősorban XL700V tulajokhoz szeretnék intézni egy kérést.
A korábban írt első fékek szorulása úgy néz ki, hogy megoldódott, de egy minimális súrlódás még mindig tapasztalható.
Megtenné nekem valaki azt, hogy lehetőleg fékezés nélkül megy 1-2 Km-t, majd megméri a motorján az első tárcsák hőmérsékletét?

A tapasztalatom az, hogy 2Km távon mentem 120-130 Km/h sebességgel, majd fékek használata nélkül álltam meg 0-ra, így az első tárcsákon mért hőmérséklet 30°C volt.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Jó lesz az... Még pár kilóméter és ott fogod hűteni a sörödet. big_smile

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

1 000

Válasz: Futómű és fékek

Megnéztem, az enyém teljessen hideg

XL 700 V , 2008