1 001

Válasz: Futómű és fékek

Sziasztok!

Tud valaki egy helyet Pesten vagy Veszprémben ahol kapok holnap (szombaton 07.28) egy garnitura elsö fékbetétet 650-be? Polcrol kellene nem tudok rá várni. Csak átutazóban leszek, és ha lenne valahol akkor nem rendelgetnék.

1 002

Válasz: Futómű és fékek

Szervusztok!

Műszakin volt a motor. Átment. Hátsó fék makulátlan a fékpadon. Az elsőnél kicsit pulzált a műszer és elsőfékes fékezésnél a közutakon bólógat a moci, amikor már lassabban megyek (Ha gyorsan megyek és elsőfékezek érzem a vibrációt). A műszakiztató tag a fékpadon egyből mondta, hogy hullámos a tárcsa. Biztosan az? A műszakin az első fék mérésénél, amikor szép lassan húzzák be az elsőféket és pulzál a műszer a monitoron, akkor az egyértelműen a féktárcsa hibára utal? Futómű ilyenkor semmikép sem okozhatja? Menet közben semmi gondom nincs a motorral, nem húz semerre, nem  ráz.
Azt viszont megfigyeltem, hogy ha hazafele megyek és a falutáblától 200m-re elveszem a gázt , fékek nélkül csak motorfékezek és nagyon lazán fogom a kormányt, valamikor elengedve azt, egy sebességtartományban növekvő ampltúdóval elkezd rázkódni a kormány, aztán megfogom, hogy ne legyen baj. Ha nem engedem el a kormányt, semmit sem érzek abból, hogy ott és akkor annyira rázna.

Köszönöm a tippeket.

Üdv: Laci.

XL700V, PD13, 2010

1 003

Válasz: Futómű és fékek

Mészi Laci írta:

Szervusztok!

Műszakin volt a motor. Átment. Hátsó fék makulátlan a fékpadon. Az elsőnél kicsit pulzált a műszer és elsőfékes fékezésnél a közutakon bólógat a moci, amikor már lassabban megyek (Ha gyorsan megyek és elsőfékezek érzem a vibrációt). A műszakiztató tag a fékpadon egyből mondta, hogy hullámos a tárcsa. Biztosan az? A műszakin az első fék mérésénél, amikor szép lassan húzzák be az elsőféket és pulzál a műszer a monitoron, akkor az egyértelműen a féktárcsa hibára utal? Futómű ilyenkor semmikép sem okozhatja? Menet közben semmi gondom nincs a motorral, nem húz semerre, nem  ráz.
Azt viszont megfigyeltem, hogy ha hazafele megyek és a falutáblától 200m-re elveszem a gázt , fékek nélkül csak motorfékezek és nagyon lazán fogom a kormányt, valamikor elengedve azt, egy sebességtartományban növekvő ampltúdóval elkezd rázkódni a kormány, aztán megfogom, hogy ne legyen baj. Ha nem engedem el a kormányt, semmit sem érzek abból, hogy ott és akkor annyira rázna.

Köszönöm a tippeket.

Üdv: Laci.

A pulzálást sok minden okozhatja, pl a feszülő első teleszkópszárak is. Ez akkor szokott előfordulni, ha akar icit-picit görbe a szár, és nem pont azonos pozicióba kerül vissza.
A rázás lehetne kormánycsapágy, de azt szerintem nem mutatná a fékmérés.
A kerkék amúgy kerek, sikban van, küllők rendben? (megpörgeted, odatartasz egy csavarhúzót lazán, és egyforma magas hangon szólnak?).

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 004

Válasz: Futómű és fékek

lajbi írta:

A pulzálást sok minden okozhatja, pl a feszülő első teleszkópszárak is. Ez akkor szokott előfordulni, ha akar icit-picit görbe a szár, és nem pont azonos pozícióba kerül vissza.
A rázás lehetne kormánycsapágy, de azt szerintem nem mutatná a fékmérés.
A kerék amúgy kerek, síkban van, küllők rendben? (megpörgeted, odatartasz egy csavarhúzót lazán, és egyforma magas hangon szólnak?).

Köszönöm. Én is úgy gondoltam, hogy több minden, többféle lehet a hiba oka és nem csak és kizárólag a féktárcsa.
Munka után megnézem a küllőket meg a kereket. Múlt héten tisztítottam, nem láttam külsérelmi nyomot, hibaokot. Kerék síkot, hogy érted? Az első síkban van-e a hátsóval? A küllő hangokat majd meghallgatom.

Addig is köszönöm  a tippeket.

XL700V, PD13, 2010

1 005

Válasz: Futómű és fékek

Mészi Laci írta:

Köszönöm. Én is úgy gondoltam, hogy több minden, többféle lehet a hiba oka és nem csak és kizárólag a féktárcsa.
Munka után megnézem a küllőket meg a kereket. Múlt héten tisztítottam, nem láttam külsérelmi nyomot, hibaokot. Kerék síkot, hogy érted? Az első síkban van-e a hátsóval? A küllő hangokat majd meghallgatom.

Addig is köszönöm  a tippeket.

A kerék maga nem üt-e oldalra vagy radiálisan?

Küllőzés nem bonyolult, de nagyon érzéssel kell csinálni, apró lépésekben, kapkodás nélkül.

Ahogy én szoktam:
Krétát tartok a teleszkópszárhoz-villához (oldal ütes) vagy sárvédőhöz (radiális), és lassan közelítem a forgó kereket. Ha üt, azt ugye megjelöli. Ekkor megnézem jól a küllők feszességét. Általában feszítés kell a hibás helyen, de néha a túloldalon kell engedni - ebben segítenek a hangok. Amelyik küllő mélyebben szól, az laza. Jó szerszám kell, könnyű lenyalni a küllőanya sarkát.

Az egész abroncs egy feszített szerkezet, kis feszítésre a nyolcas néha átugrik másik irányba, trükkös tud lenni. De ez már klinikai eseteknél van inkább.

Ha jól emlékszem, a fórumon (vagy kocsmában?) volt szó jó küllős szakirol.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 006

Válasz: Futómű és fékek

lajbi írta:
Mészi Laci írta:

Köszönöm. Én is úgy gondoltam, hogy több minden, többféle lehet a hiba oka és nem csak és kizárólag a féktárcsa.
Munka után megnézem a küllőket meg a kereket. Múlt héten tisztítottam, nem láttam külsérelmi nyomot, hibaokot. Kerék síkot, hogy érted? Az első síkban van-e a hátsóval? A küllő hangokat majd meghallgatom.

Addig is köszönöm  a tippeket.

A kerék maga nem üt-e oldalra vagy radiálisan?

Küllőzés nem bonyolult, de nagyon érzéssel kell csinálni, apró lépésekben, kapkodás nélkül.

Ahogy én szoktam:
Krétát tartok a teleszkópszárhoz-villához (oldal ütes) vagy sárvédőhöz (radiális), és lassan közelítem a forgó kereket. Ha üt, azt ugye megjelöli. Ekkor megnézem jól a küllők feszességét. Általában feszítés kell a hibás helyen, de néha a túloldalon kell engedni - ebben segítenek a hangok. Amelyik küllő mélyebben szól, az laza. Jó szerszám kell, könnyű lenyalni a küllőanya sarkát.

Az egész abroncs egy feszített szerkezet, kis feszítésre a nyolcas néha átugrik másik irányba, trükkös tud lenni. De ez már klinikai eseteknél van inkább.

Ha jól emlékszem, a fórumon (vagy kocsmában?) volt szó jó küllős szakirol.

Irigylem Lajbi-t ha neki a küllőzés "nem bonyolult".. Ha visszaolvasol találsz itt igen érdekes dolgokat... (pl: a kerék agy nem feltétlenül van a kerék közepének síkjában...). Én szakemberre bíznám a helyedbe, nagyon meg lehet fázni... nekem több ezer forintba volzt és szerencsém volt... (anno Dominator)..

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

1 007

Válasz: Futómű és fékek

Tomita írta:

Irigylem Lajbi-t ha neki a küllőzés "nem bonyolult".. Ha visszaolvasol találsz itt igen érdekes dolgokat... (pl: a kerék agy nem feltétlenül van a kerék közepének síkjában...). Én szakemberre bíznám a helyedbe, nagyon meg lehet fázni... nekem több ezer forintba volzt és szerencsém volt... (anno Dominator)..

Köszönöm. Én is így gondoltam. Túl sok az összetevő. Csak egyetlen problémám eddig, hogy nem ismerek megbízható szerelőt Pécsen. Hallomásból tudom, hogy a Kawa márkakereskedésben jó a szerelő, így holnap megbeszéltem oda egy találkát és mivel 10 napig üdülni fogok majdnem két hétig ott is lehet a moci, hogy megmérjék, megvizsgálják a dolgokat. Remélem nem kardinális a probléma és egy kerékcentírrel megúszom. :-)))

XL700V, PD13, 2010

1 008

Válasz: Futómű és fékek

Én is sokat agyalok, mert nálam is probléma ez a pulzáló fékezés az első keréknél.
Meg vagyok róla győződve, hogy nem a tárcsa hullámos. Ugyan is nekem új tárcsákkal is pulzál. Igaz a műszaki vizsgán határérték alatti a jelenség. De akkor is zavar.
Szerintem ami befolyásolja a jelenséget.

1. A kerék állapota. (kerekség van e benne nyolcas, küllők feszessége)
2. Párhuzamosak e a teleszkóp szárak? Harmonika csere, vagy olajcsere esetén szoktuk kivenni és ha nem volt összejelölve a krómszár a kiflikkel, akkor nem ugyan abba a pozicióba kerül vissza a villa.
3. Valószínű kopik a telószár alu ötvényének belső átmérője és a hozzá kapcsolódó teflonos felületű dugattyú.
4. Görbe a krómszár. és itt most nem centis eltérésre gondolok, ha nem miliméterekre. Sokszor észre sem venni, mert a kerék és annak tengelye simán visszamegy a helyére feszülés nélkül.

Legközelebbi felújításnál cserélni fogom a teflonos dugattyút, biztosan fog változni. Hiszen ha kopott és a krómszár nem ugyan oda megy vissza, akkor az alu öntvény alsó szár sem kerül az eredeti pozicióba. Nem kerül e miatt a féktárcsa sem az eredeti futási síkba. Elég 1-2 mm eltérés és a fékbetét nem teljes felületen és párhuzamosan fog felfeküdni a tárcsára és már is ütni fog.
Egyébként meg nagyon sokat tud javítani a fékbetét csere utáni 2-3000 km-es kanyarvadász túra, ahol erősen forszírozva van a fékbetétek összekopása a tárcsával.

Összességében a lényeg: Nagyon vigyázni kell a telószárak ki és beszerelésével.  Mert egy bekopott állapotot változtatunk meg, ha nem ugyan oda fog minden visszakerülni, nyilván nem fog a tárcsa és a betét együtt fogni, a betét alján és tetején.

Próbából érdemes kivenni a betéteket és mikrométerrel megmérni a vastagságát a két szélén. Ha nem azonos, akkor a fentiek miatt nem azonos.Ja és azokat se cserélgessük (jobb és bal oldal) öreg motoroknál.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

1 009

Válasz: Futómű és fékek

Tomita írta:

Irigylem Lajbi-t ha neki a küllőzés "nem bonyolult".. Ha visszaolvasol találsz itt igen érdekes dolgokat... (pl: a kerék agy nem feltétlenül van a kerék közepének síkjában...). Én szakemberre bíznám a helyedbe, nagyon meg lehet fázni... nekem több ezer forintba volzt és szerencsém volt... (anno Dominator)..

Ez részemről csak addig igaz, amig valamennyire egyben van és kerek a kerék.

Új agy, teljes átfűzés már inkább művészet, meg sok-sok apró információ és tapasztalat.

A legbonyolultabb amit csináltam, az egy nem tervezett ugratás (homokbányábol hirtelen elvittek pár autó homokot, eltünt a lejáró) után olyan 8-as volt az első kerékben, hogy nem fért el a teleszkópok között.
Összes küllő meglazit, alátámaszt, ugrál rajta. Amikor nagyjából sikban volt, jött a "küllőjáték". Egy hétvége ráment. De ez még az átkosban, nem volt választás, meg ebay...

Volt kolléga csinált nekem 16" első MZ felnibe ETZ tárcsafékes agyat, amit aztán a P21-be tettünk bele.
De akkor még nagy koru sem voltam, szóval teljesen élt a "fiatal voltam és kellet a pénz" smile

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 010

Válasz: Futómű és fékek

Valaki rakott be már előre NISSIN Semi metal betéteket?

XL650V6

1 011

Válasz: Futómű és fékek

TPB írta:

Valaki rakott be már előre NISSIN Semi metal betéteket?

Szia

Én igen
úgy kaptam őket használtan (90%)
de ki is vettem őket
a képet meg az okot az adok-veszekben megtalálod

XL 700 V , 2008

1 012

Válasz: Futómű és fékek

TPB írta:

Valaki rakott be már előre NISSIN Semi metal betéteket?

SS, NS, ST, ONROAD
GS, ST-MX, OFF ROAD

Melyikkel van baj? Melyik a metál?

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

1 013 Utoljára TPB szerkesztette (2018. 08. 10. 19:31:08)

Válasz: Futómű és fékek

Az XR-be ua. való mint a TA-ba.
Új tárcsával nem lehet berakni a 2 betétet,mert totál szorul.Pedig lecsiszoltam már 0,5mm-t.
Úgy nézem,ezeken a ferrodol vastagabb mint amiket eddig használtam.Pl. Honda,APRacing,Goldfren.
GS fajtát vettem.

XL650V6

1 014

Válasz: Futómű és fékek

TPB írta:

Valaki rakott be már előre NISSIN Semi metal betéteket?

Én azt tettem bele előre, hátra és hibátlan. Nem kemény, cserébe nem eszi a tárcsát és nem nyikorog.

1 015

Válasz: Futómű és fékek

Sziasztok, 1990 TA-ba dobfékben fékbetetet cserélnék! A dobott összekell hangolni az uj betéttel pl szinkronba hozni v ilyesmi esetleg szimpla csere es kész?

Köszönöm ha megosztod a tapasztalatod!

Motoros üdvözlettel.

Edu

Transalp XL 600 V 1990 Made in Japan

1 016

Válasz: Futómű és fékek

Edu írta:

Sziasztok, 1990 TA-ba dobfékben fékbetetet cserélnék! A dobott összekell hangolni az uj betéttel pl szinkronba hozni v ilyesmi esetleg szimpla csere es kész?

Köszönöm ha megosztod a tapasztalatod!

Motoros üdvözlettel.

Edu

Egy szabályzást megér a dob.(Szerintem.) Ha van akkora gép a környéken, hogy esetleg gumi nélkül meg tudják pörgetni....

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

1 017

Válasz: Futómű és fékek

Öcsi írta:
Edu írta:

Sziasztok, 1990 TA-ba dobfékben fékbetetet cserélnék! A dobott összekell hangolni az uj betéttel pl szinkronba hozni v ilyesmi esetleg szimpla csere es kész?

Köszönöm ha megosztod a tapasztalatod!

Motoros üdvözlettel.

Edu

Egy szabályzást megér a dob.(Szerintem.) Ha van akkora gép a környéken, hogy esetleg gumi nélkül meg tudják pörgetni....

Köszönöm Öcsi! Utánanézek.Ugyan tegnap szétszedtem az egészet, de annyira jó állapotúnak ítéltem a fékbetét, hogy visszaraktam lehet hogy ez még gyári lenne?? (bocs ha rosszul látom de erősítsetek meg hogy ezen még ott a ferrodol...) bal oldali amit kivettem jobboldali az új...

Csatolt fájlok

IMG_2645.JPG 738.46 kb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_2647.JPG 444.82 kb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_2648.JPG 1.02 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_2651.JPG 519.46 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Transalp XL 600 V 1990 Made in Japan

1 018

Válasz: Futómű és fékek

Ezt te a garázsodban nem fogod tudni megcsinálni.

Én visszaraknám a régit. A pofák tök jók.
Viszont ha új pofákat szeretnél, akkor azt el kell vinni ferodoloshoz. Szépen össze fogja passzítani a felszabályzott dobot a szintén a dob átnérőjére szabályzott ferodollal.
De én ismerve magamat vennék egy új dobot és abba raknám az új betéteket. De azt is csak ferodolos tudja összepasszítani.
Gyár új dobhoz szinte soha nem jó a gyári új pofa. Sem autóknál sem motoroknál.  Azt mindig a ferodolos szokta összepaszítani. Úgy hogy az végig, az egész palást mentén felfeküdjön.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

1 019

Válasz: Futómű és fékek

Edu írta:
Öcsi írta:

Egy szabályzást megér a dob.(Szerintem.) Ha van akkora gép a környéken, hogy esetleg gumi nélkül meg tudják pörgetni....

Köszönöm Öcsi! Utánanézek.Ugyan tegnap szétszedtem az egészet, de annyira jó állapotúnak ítéltem a fékbetét, hogy visszaraktam lehet hogy ez még gyári lenne?? (bocs ha rosszul látom de erősítsetek meg hogy ezen még ott a ferrodol...) bal oldali amit kivettem jobboldali az új...

Tanárom mondaná:" Pici fijam! Esztet visszaváltod, mert eeekapkotad a dógot! Osztán amit kapol pénzt abból vásárolol nekem sört, de jófajtát. A tanulópénzet így legalább jó helyre kerül!    lol  lol  lol
Azért mielőtt összepakolod egy finom smirglivel simogasd meg a betétet és a dobot... Úgy mintha a csajod hátsóján járna a kis kacsód, csak negatívban.(Érzéssel... wink )

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

1 020

Válasz: Futómű és fékek

Szerintetek hogyan kopik jobban egy fékbetét? Hosszan, nyugodtan fékezve adott tempóról, vagy intenzívebb fékezések alkalmával?
Számít az élettartamnál a fékezési stílus?

"Mindenhol jó, de legjobb útközben."
XL 600V ('91)

1 021

Válasz: Futómű és fékek

Aszem a motorvezetesi stilus szamit, hogy motorfekezed vagy meg a kanyar elott dobod a sebesseget vagy huzod mint allat es az utolso pillanatban fekezel egy hatalmasat.
Es ezek utan a futott kilometer utan merendo a fekek elettartalma.

Meg hat a betetek osszetetele sem elhanyagolhato faktor. mad

Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed

1 022

Válasz: Futómű és fékek

Elől-hátul a gyári tárcsám van fent, szeretem is a motorféket, hadd durrogjon, de kíváncsi volnék, mikor eszi jobban.
A hátsó tárcsámból kb 2 mm fogyott. Lehet hogy az előző tulaj nem használta terepen?

"Mindenhol jó, de legjobb útközben."
XL 600V ('91)

1 023

Válasz: Futómű és fékek

En az iden a harmadik szettet koptatom!  tongue

Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed

1 024

Válasz: Futómű és fékek

moncsi írta:

Szerintetek hogyan kopik jobban egy fékbetét? Hosszan, nyugodtan fékezve adott tempóról, vagy intenzívebb fékezések alkalmával?
Számít az élettartamnál a fékezési stílus?

Lehet rajta agyalni sokat, mert nagyon sok változos. Inkább a vezetési stítuls számit. Meg a közeg.

Egy konvojban haladva, elötted menők fölkeverik a pocsolyában a homokot - egy nap alat el lehet fogyasztani egy betétet.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 025

Válasz: Futómű és fékek

Egyszer elég bátor leszek (szabadságot kérni) egy ukrán túrához. És motorfékkel fogom teljesíteni smile

"Mindenhol jó, de legjobb útközben."
XL 600V ('91)