Én is sokat agyalok, mert nálam is probléma ez a pulzáló fékezés az első keréknél.
Meg vagyok róla győződve, hogy nem a tárcsa hullámos. Ugyan is nekem új tárcsákkal is pulzál. Igaz a műszaki vizsgán határérték alatti a jelenség. De akkor is zavar.
Szerintem ami befolyásolja a jelenséget.
1. A kerék állapota. (kerekség van e benne nyolcas, küllők feszessége)
2. Párhuzamosak e a teleszkóp szárak? Harmonika csere, vagy olajcsere esetén szoktuk kivenni és ha nem volt összejelölve a krómszár a kiflikkel, akkor nem ugyan abba a pozicióba kerül vissza a villa.
3. Valószínű kopik a telószár alu ötvényének belső átmérője és a hozzá kapcsolódó teflonos felületű dugattyú.
4. Görbe a krómszár. és itt most nem centis eltérésre gondolok, ha nem miliméterekre. Sokszor észre sem venni, mert a kerék és annak tengelye simán visszamegy a helyére feszülés nélkül.
Legközelebbi felújításnál cserélni fogom a teflonos dugattyút, biztosan fog változni. Hiszen ha kopott és a krómszár nem ugyan oda megy vissza, akkor az alu öntvény alsó szár sem kerül az eredeti pozicióba. Nem kerül e miatt a féktárcsa sem az eredeti futási síkba. Elég 1-2 mm eltérés és a fékbetét nem teljes felületen és párhuzamosan fog felfeküdni a tárcsára és már is ütni fog.
Egyébként meg nagyon sokat tud javítani a fékbetét csere utáni 2-3000 km-es kanyarvadász túra, ahol erősen forszírozva van a fékbetétek összekopása a tárcsával.
Összességében a lényeg: Nagyon vigyázni kell a telószárak ki és beszerelésével. Mert egy bekopott állapotot változtatunk meg, ha nem ugyan oda fog minden visszakerülni, nyilván nem fog a tárcsa és a betét együtt fogni, a betét alján és tetején.
Próbából érdemes kivenni a betéteket és mikrométerrel megmérni a vastagságát a két szélén. Ha nem azonos, akkor a fentiek miatt nem azonos.Ja és azokat se cserélgessük (jobb és bal oldal) öreg motoroknál.
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006