1 026

Válasz: Futómű és fékek

moncsi írta:

Szerintetek hogyan kopik jobban egy fékbetét? Hosszan, nyugodtan fékezve adott tempóról, vagy intenzívebb fékezések alkalmával?
Számít az élettartamnál a fékezési stílus?

Lehet rajta agyalni sokat, mert nagyon sok változos. Inkább a vezetési stítuls számit. Meg a közeg.

Egy konvojban haladva, elötted menők fölkeverik a pocsolyában a homokot - egy nap alat el lehet fogyasztani egy betétet.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 027

Válasz: Futómű és fékek

Egyszer elég bátor leszek (szabadságot kérni) egy ukrán túrához. És motorfékkel fogom teljesíteni smile

"Mindenhol jó, de legjobb útközben."
XL 600V ('91)

1 028

Válasz: Futómű és fékek

big_smile  Fekezni se kell csak huzni a gazt!  lol

Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed

1 029

Válasz: Futómű és fékek

Yoshi írta:

big_smile  Fekezni se kell csak huzni a gazt!  lol

big_smile  big_smile  big_smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

1 030

Válasz: Futómű és fékek

danyila írta:

Ezt te a garázsodban nem fogod tudni megcsinálni.

Én visszaraknám a régit. A pofák tök jók.
Viszont ha új pofákat szeretnél, akkor azt el kell vinni ferodoloshoz. Szépen össze fogja passzítani a felszabályzott dobot a szintén a dob átnérőjére szabályzott ferodollal.
De én ismerve magamat vennék egy új dobot és abba raknám az új betéteket. De azt is csak ferodolos tudja összepasszítani.
Gyár új dobhoz szinte soha nem jó a gyári új pofa. Sem autóknál sem motoroknál.  Azt mindig a ferodolos szokta összepaszítani. Úgy hogy az végig, az egész palást mentén felfeküdjön.

Végül visszaraktam a kivett fékpofát, mert jó állapotú, egyszer ha kell előveszem az újat és Danyila szerint járok el az ügyben smile

Köszönettel: Edu

Transalp XL 600 V 1990 Made in Japan

1 031

Válasz: Futómű és fékek

Öcsi írta:
Edu írta:

Köszönöm Öcsi! Utánanézek.Ugyan tegnap szétszedtem az egészet, de annyira jó állapotúnak ítéltem a fékbetét, hogy visszaraktam lehet hogy ez még gyári lenne?? (bocs ha rosszul látom de erősítsetek meg hogy ezen még ott a ferrodol...) bal oldali amit kivettem jobboldali az új...

Tanárom mondaná:" Pici fijam! Esztet visszaváltod, mert eeekapkotad a dógot! Osztán amit kapol pénzt abból vásárolol nekem sört, de jófajtát. A tanulópénzet így legalább jó helyre kerül!    lol  lol  lol
Azért mielőtt összepakolod egy finom smirglivel simogasd meg a betétet és a dobot... Úgy mintha a csajod hátsóján járna a kis kacsód, csak negatívban.(Érzéssel... wink )

Köszi Öcsi! Ennél nagyobb tanuló pízem ne legyen smile egy sör biztos kijár, ha egyszer összefutunk egy túrán...

motoros üdvözlettel: Edu

Transalp XL 600 V 1990 Made in Japan

1 032

Válasz: Futómű és fékek

danyila írta:

Ezt te a garázsodban nem fogod tudni megcsinálni.

Én visszaraknám a régit. A pofák tök jók.
Viszont ha új pofákat szeretnél, akkor azt el kell vinni ferodoloshoz. Szépen össze fogja passzítani a felszabályzott dobot a szintén a dob átnérőjére szabályzott ferodollal.
De én ismerve magamat vennék egy új dobot és abba raknám az új betéteket. De azt is csak ferodolos tudja összepasszítani.
Gyár új dobhoz szinte soha nem jó a gyári új pofa. Sem autóknál sem motoroknál.  Azt mindig a ferodolos szokta összepaszítani. Úgy hogy az végig, az egész palást mentén felfeküdjön.

Szerintem nem kell annyira szigorúan illesztgetni a fékpofákat a dobhoz, mivel alkalma van bekopni a pofáknak akár egy régi dobhoz is pár száz km alatt. Az autóknál ez nehezebb kérdés, mivel ott lényeges az, hogy a két oldal egyformán fogjon. Ezért nem célszerű közvetlen a műszaki vizsga előtt végezni a fék felújítást.

Itt van egy szép és részletes videó a felújítás lépéseiről. Ugyan angolul beszél az ember, de szépen bemutatja az összes lépést és a szerszámokat.

A tisztításon és az óvatos rezes pasztás kenésen kívül a legérdekesebb pont a menetirány szerint előre eső fékpofa szerepe. Ez ugyanis képes "bekapni", vagyis megszorulni szerencsétlen esetben. A videóban ezért van azon az oldalon kevesebb ferodo réteg azon a fékpofán. Van olyan fék, például a Moszkvics 408-as első kerekeinél, ahol két fék dugattyú van (duplex rendszer), amelyek így csak a menetiránnyal ellenkezőleg szorítják oda a két fékpofát a fékdobhoz.

Számunkra ebből az a tanulság, hogy az előre eső fékpofa felső élét kell mindig precízen megcsiszolni, hogy ne legyen éles szegélye, ami által fékezéskor megszorulhat a pofa.

Nekem mindig csak a gyatra minőségű fék munkahengerekkel, illetve az abba belerohadó fékcsövekkel gyűlt meg a bajom. Meg néha a rozsdás, kikopott fékdobbal, ami ellenállt a leszedésnek.

1 033 Utoljára TPB szerkesztette (2018. 08. 21. 13:46:05)

Válasz: Futómű és fékek

NEWFREN,GALFER MOTO,FERODO?
Szerintetek melyik a jobb fékpofába?

XL650V6

1 034

Válasz: Futómű és fékek

Sziasztok!

Az 1004-es számú kérdésben feltett problémám megoldódott első tárcsák és új gumi beszerzésével. A fékpulzálást a FERODO első tárcsa megvetemedése okozta, kopása szinte semmi nem volt. A kormányrángást pedig a hibás első gumi, ami egy 4 éves, jó mintázatú Pirelli Scorpion Trail gumi okozott. Most Brembo féktárcsák és Bridgestone A41 gumik kerültek fel. A hátsó gumi is cserés lett, mert habár a mintázata bőven jó volt, egy keresztirányú, elég mély repedés jelent meg a teljes futófelületen, így kukás.

Mikor hazaértem és a párom megnézte az új gumikat, akkor vettem észre, hogy a szerelő ember nem hogy nem húzta meg a hátsó féknyereg felfogató 12-es csavarját, hanem épp csak bekapatta a menetet. Így a mai nap végigmegyek az összes csavaron és újrahúzom azokat a megfelelő nyomatékkal.
Egy újabb csalódás autó-motor szerelés terén és +1 ok a csináld magad módszer és/vagy keress más szervizt mellett.

Üdv: Laci.

XL700V, PD13, 2010

1 035

Válasz: Futómű és fékek

Mészi Laci írta:

Sziasztok!

Mikor hazaértem és a párom megnézte az új gumikat, akkor vettem észre, hogy a szerelő ember nem hogy nem húzta meg a hátsó féknyereg felfogató 12-es csavarját, hanem épp csak bekapatta a menetet. Így a mai nap végigmegyek az összes csavaron és újrahúzom azokat a megfelelő nyomatékkal.
Egy újabb csalódás autó-motor szerelés terén és +1 ok a csináld magad módszer és/vagy keress más szervizt mellett.

Üdv: Laci.

Ez nem hangzik túl jól, csúnya vége is lehetett volna...

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 036

Válasz: Futómű és fékek

Sziasztok!

Nemrégiben cseréltem a fékbetéteket Brembo Sinter betétekre. Azt tapasztalom, hogy mikor az első tárcsák felhevülnek, akkor megállás előtt egy olyan kb 15 Km/h tempónál a tárcsák iszonyatosan elkezdenek nyikorogni. Hidegen semmi.
A betét lehet az oka? Az előző garnitúrával soha nem volt ez a jelenség. Egyáltalán jó volt ez Sinter-es választás?

XL700VA (2011)

1 037

Válasz: Futómű és fékek

laccos01 írta:

Sziasztok!

Nemrégiben cseréltem a fékbetéteket Brembo Sinter betétekre. Azt tapasztalom, hogy mikor az első tárcsák felhevülnek, akkor megállás előtt egy olyan kb 15 Km/h tempónál a tárcsák iszonyatosan elkezdenek nyikorogni. Hidegen semmi.
A betét lehet az oka? Az előző garnitúrával soha nem volt ez a jelenség. Egyáltalán jó volt ez Sinter-es választás?

Tudtommal a sintér eszi legjobban a tárcsát és nyikorog is.
Az organikus nem eszi és nem is nyikorog.
A Semi metal a legújabb fejlesztés.~ 70% organikus,30%sintér.Állítólag most ez a legjobb.Nekem az XR-en nem is nyikorog.
A sintér bírja legjobban a magas hőt.Sportmotorokra jó.

XL650V6

1 038

Válasz: Futómű és fékek

milyen nyikorgás  lol

XL 700 V , 2008

1 039

Válasz: Futómű és fékek

a sinterből is van több féle

van amelyik nyikorog , van amelyik nem és tényleg érdemes odafigyelni mert meg bírja enni a tárcsát

XL 700 V , 2008