Válasz: Futómű és fékek
Fekezni se kell csak huzni a gazt!
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Műhely » Futómű és fékek
Fekezni se kell csak huzni a gazt!
Fekezni se kell csak huzni a gazt!
Ezt te a garázsodban nem fogod tudni megcsinálni.
Én visszaraknám a régit. A pofák tök jók.
Viszont ha új pofákat szeretnél, akkor azt el kell vinni ferodoloshoz. Szépen össze fogja passzítani a felszabályzott dobot a szintén a dob átnérőjére szabályzott ferodollal.
De én ismerve magamat vennék egy új dobot és abba raknám az új betéteket. De azt is csak ferodolos tudja összepasszítani.
Gyár új dobhoz szinte soha nem jó a gyári új pofa. Sem autóknál sem motoroknál. Azt mindig a ferodolos szokta összepaszítani. Úgy hogy az végig, az egész palást mentén felfeküdjön.
Végül visszaraktam a kivett fékpofát, mert jó állapotú, egyszer ha kell előveszem az újat és Danyila szerint járok el az ügyben
Köszönettel: Edu
Edu írta:Köszönöm Öcsi! Utánanézek.Ugyan tegnap szétszedtem az egészet, de annyira jó állapotúnak ítéltem a fékbetét, hogy visszaraktam lehet hogy ez még gyári lenne?? (bocs ha rosszul látom de erősítsetek meg hogy ezen még ott a ferrodol...) bal oldali amit kivettem jobboldali az új...
Tanárom mondaná:" Pici fijam! Esztet visszaváltod, mert eeekapkotad a dógot! Osztán amit kapol pénzt abból vásárolol nekem sört, de jófajtát. A tanulópénzet így legalább jó helyre kerül!
Azért mielőtt összepakolod egy finom smirglivel simogasd meg a betétet és a dobot... Úgy mintha a csajod hátsóján járna a kis kacsód, csak negatívban.(Érzéssel... )
Köszi Öcsi! Ennél nagyobb tanuló pízem ne legyen egy sör biztos kijár, ha egyszer összefutunk egy túrán...
motoros üdvözlettel: Edu
Ezt te a garázsodban nem fogod tudni megcsinálni.
Én visszaraknám a régit. A pofák tök jók.
Viszont ha új pofákat szeretnél, akkor azt el kell vinni ferodoloshoz. Szépen össze fogja passzítani a felszabályzott dobot a szintén a dob átnérőjére szabályzott ferodollal.
De én ismerve magamat vennék egy új dobot és abba raknám az új betéteket. De azt is csak ferodolos tudja összepasszítani.
Gyár új dobhoz szinte soha nem jó a gyári új pofa. Sem autóknál sem motoroknál. Azt mindig a ferodolos szokta összepaszítani. Úgy hogy az végig, az egész palást mentén felfeküdjön.
Szerintem nem kell annyira szigorúan illesztgetni a fékpofákat a dobhoz, mivel alkalma van bekopni a pofáknak akár egy régi dobhoz is pár száz km alatt. Az autóknál ez nehezebb kérdés, mivel ott lényeges az, hogy a két oldal egyformán fogjon. Ezért nem célszerű közvetlen a műszaki vizsga előtt végezni a fék felújítást.
Itt van egy szép és részletes videó a felújítás lépéseiről. Ugyan angolul beszél az ember, de szépen bemutatja az összes lépést és a szerszámokat.
A tisztításon és az óvatos rezes pasztás kenésen kívül a legérdekesebb pont a menetirány szerint előre eső fékpofa szerepe. Ez ugyanis képes "bekapni", vagyis megszorulni szerencsétlen esetben. A videóban ezért van azon az oldalon kevesebb ferodo réteg azon a fékpofán. Van olyan fék, például a Moszkvics 408-as első kerekeinél, ahol két fék dugattyú van (duplex rendszer), amelyek így csak a menetiránnyal ellenkezőleg szorítják oda a két fékpofát a fékdobhoz.
Számunkra ebből az a tanulság, hogy az előre eső fékpofa felső élét kell mindig precízen megcsiszolni, hogy ne legyen éles szegélye, ami által fékezéskor megszorulhat a pofa.
Nekem mindig csak a gyatra minőségű fék munkahengerekkel, illetve az abba belerohadó fékcsövekkel gyűlt meg a bajom. Meg néha a rozsdás, kikopott fékdobbal, ami ellenállt a leszedésnek.
NEWFREN,GALFER MOTO,FERODO?
Szerintetek melyik a jobb fékpofába?
Sziasztok!
Az 1004-es számú kérdésben feltett problémám megoldódott első tárcsák és új gumi beszerzésével. A fékpulzálást a FERODO első tárcsa megvetemedése okozta, kopása szinte semmi nem volt. A kormányrángást pedig a hibás első gumi, ami egy 4 éves, jó mintázatú Pirelli Scorpion Trail gumi okozott. Most Brembo féktárcsák és Bridgestone A41 gumik kerültek fel. A hátsó gumi is cserés lett, mert habár a mintázata bőven jó volt, egy keresztirányú, elég mély repedés jelent meg a teljes futófelületen, így kukás.
Mikor hazaértem és a párom megnézte az új gumikat, akkor vettem észre, hogy a szerelő ember nem hogy nem húzta meg a hátsó féknyereg felfogató 12-es csavarját, hanem épp csak bekapatta a menetet. Így a mai nap végigmegyek az összes csavaron és újrahúzom azokat a megfelelő nyomatékkal.
Egy újabb csalódás autó-motor szerelés terén és +1 ok a csináld magad módszer és/vagy keress más szervizt mellett.
Üdv: Laci.
Sziasztok!
Mikor hazaértem és a párom megnézte az új gumikat, akkor vettem észre, hogy a szerelő ember nem hogy nem húzta meg a hátsó féknyereg felfogató 12-es csavarját, hanem épp csak bekapatta a menetet. Így a mai nap végigmegyek az összes csavaron és újrahúzom azokat a megfelelő nyomatékkal.
Egy újabb csalódás autó-motor szerelés terén és +1 ok a csináld magad módszer és/vagy keress más szervizt mellett.Üdv: Laci.
Ez nem hangzik túl jól, csúnya vége is lehetett volna...
Sziasztok!
Nemrégiben cseréltem a fékbetéteket Brembo Sinter betétekre. Azt tapasztalom, hogy mikor az első tárcsák felhevülnek, akkor megállás előtt egy olyan kb 15 Km/h tempónál a tárcsák iszonyatosan elkezdenek nyikorogni. Hidegen semmi.
A betét lehet az oka? Az előző garnitúrával soha nem volt ez a jelenség. Egyáltalán jó volt ez Sinter-es választás?
Sziasztok!
Nemrégiben cseréltem a fékbetéteket Brembo Sinter betétekre. Azt tapasztalom, hogy mikor az első tárcsák felhevülnek, akkor megállás előtt egy olyan kb 15 Km/h tempónál a tárcsák iszonyatosan elkezdenek nyikorogni. Hidegen semmi.
A betét lehet az oka? Az előző garnitúrával soha nem volt ez a jelenség. Egyáltalán jó volt ez Sinter-es választás?
Tudtommal a sintér eszi legjobban a tárcsát és nyikorog is.
Az organikus nem eszi és nem is nyikorog.
A Semi metal a legújabb fejlesztés.~ 70% organikus,30%sintér.Állítólag most ez a legjobb.Nekem az XR-en nem is nyikorog.
A sintér bírja legjobban a magas hőt.Sportmotorokra jó.
milyen nyikorgás
a sinterből is van több féle
van amelyik nyikorog , van amelyik nem és tényleg érdemes odafigyelni mert meg bírja enni a tárcsát
Következő tünetet produkálja egy-két hete a paripa (nem tudom, hogy van-e köze az időjáráshoz, hűvösebb időhöz, páratartalomhoz ):
Random időközönként azt érzem, hogy az első kerék féke kicsit befogva marad. Éppen csak annyira, hogy nehezebben forog a kerék. Tologatni is lényegesen nehezebb, és ha menet közben jelentkezik, akkor üresben érezhető a lassulás.
Fékolaj, fékbetét a szezon elején lett cserélve. Lehet ez valami oxidáció? Kezdjek el fosni, hogy egyszer csak beragadva marad, és inkább húzzak el szervizbe (egyedül nem merem most szétszedni), vagy fussak ki vele nyugodtan a szezon végéig, és majd álljak neki a leírások alapján magam? Ritkán csinálja, de azért ennek sem örülök, dehát ezt gondolom nem kell magyarázni.
Következő tünetet produkálja egy-két hete a paripa (nem tudom, hogy van-e köze az időjáráshoz, hűvösebb időhöz, páratartalomhoz ):
Random időközönként azt érzem, hogy az első kerék féke kicsit befogva marad. Éppen csak annyira, hogy nehezebben forog a kerék. Tologatni is lényegesen nehezebb, és ha menet közben jelentkezik, akkor üresben érezhető a lassulás.
Fékolaj, fékbetét a szezon elején lett cserélve. Lehet ez valami oxidáció? Kezdjek el fosni, hogy egyszer csak beragadva marad, és inkább húzzak el szervizbe (egyedül nem merem most szétszedni), vagy fussak ki vele nyugodtan a szezon végéig, és majd álljak neki a leírások alapján magam? Ritkán csinálja, de azért ennek sem örülök, dehát ezt gondolom nem kell magyarázni.
Kis kacsóddal marj rá a tárcsára,- rongyot tisztát tegyél a kettő közé, hogy ne zsírozd össze- és a féknyeregre tedd a markod. Ha ez sikerült fújd fel a pofidat és nyomd össze... Ha könnyen megy akkor jó, ha nem párszor csináld a leírt műveletet. Fék, aztán alkarmeló... A VÉGÉN NEM ELFELEJTENI: FÉKET KEMÉNYEDÉSIG NYOMNI! Ne legyen meglepetés, hogy nincs fék!
Kis kacsóddal marj rá a tárcsára,- rongyot tisztát tegyél a kettő közé, hogy ne zsírozd össze- és a féknyeregre tedd a markod. Ha ez sikerült fújd fel a pofidat és nyomd össze... Ha könnyen megy akkor jó, ha nem párszor csináld a leírt műveletet. Fék, aztán alkarmeló... A VÉGÉN NEM ELFELEJTENI: FÉKET KEMÉNYEDÉSIG NYOMNI! Ne legyen meglepetés, hogy nincs fék!
Köszi Öcsi, de asszem' nem értem.
(Mentségemre szóljon, hogy most ette tele valaki a hasamat, és hát ilyenkor egy fogaskereket kivéve az összes többi működik az agyamban, viszont az az egy hajtja a többit.)
Ahogy hozzám eljutott: megfogom egy ronggyal a tárcsát, másik kézzel a nyerget, és kurva erősen befújok a kettő közé, próbálom mozgatni. Aztán ráhúzok a fékkarra, és nézem, hogy jobb lett-e. Ha jó lett, akkor rápumpálok a fékre, hogy felkeményedjen. Jól értettem, vagy próbáljak rá a szövegre egy dupla ristrettó után újra?
csigafrédi írta:Következő tünetet produkálja egy-két hete a paripa (nem tudom, hogy van-e köze az időjáráshoz, hűvösebb időhöz, páratartalomhoz ):
Random időközönként azt érzem, hogy az első kerék féke kicsit befogva marad. Éppen csak annyira, hogy nehezebben forog a kerék. Tologatni is lényegesen nehezebb, és ha menet közben jelentkezik, akkor üresben érezhető a lassulás.
Fékolaj, fékbetét a szezon elején lett cserélve. Lehet ez valami oxidáció? Kezdjek el fosni, hogy egyszer csak beragadva marad, és inkább húzzak el szervizbe (egyedül nem merem most szétszedni), vagy fussak ki vele nyugodtan a szezon végéig, és majd álljak neki a leírások alapján magam? Ritkán csinálja, de azért ennek sem örülök, dehát ezt gondolom nem kell magyarázni.Kis kacsóddal marj rá a tárcsára,- rongyot tisztát tegyél a kettő közé, hogy ne zsírozd össze- és a féknyeregre tedd a markod. Ha ez sikerült fújd fel a pofidat és nyomd össze... Ha könnyen megy akkor jó, ha nem párszor csináld a leírt műveletet. Fék, aztán alkarmeló... A VÉGÉN NEM ELFELEJTENI: FÉKET KEMÉNYEDÉSIG NYOMNI! Ne legyen meglepetés, hogy nincs fék!
Ugyan! Van ennél sokkal egyszerübb is!
Elmész egy ukrán túrára és megcsináltatod a többiekkel miközben megiszol egy kávét...
Aki ott volt tudja...
Öcsi írta:Kis kacsóddal marj rá a tárcsára,- rongyot tisztát tegyél a kettő közé, hogy ne zsírozd össze- és a féknyeregre tedd a markod. Ha ez sikerült fújd fel a pofidat és nyomd össze... Ha könnyen megy akkor jó, ha nem párszor csináld a leírt műveletet. Fék, aztán alkarmeló... A VÉGÉN NEM ELFELEJTENI: FÉKET KEMÉNYEDÉSIG NYOMNI! Ne legyen meglepetés, hogy nincs fék!
Köszi Öcsi, de asszem' nem értem.
(Mentségemre szóljon, hogy most ette tele valaki a hasamat, és hát ilyenkor egy fogaskereket kivéve az összes többi működik az agyamban, viszont az az egy hajtja a többit.)Ahogy hozzám eljutott: megfogom egy ronggyal a tárcsát, másik kézzel a nyerget, és kurva erősen befújok a kettő közé, próbálom mozgatni. Aztán ráhúzok a fékkarra, és nézem, hogy jobb lett-e. Ha jó lett, akkor rápumpálok a fékre, hogy felkeményedjen. Jól értettem, vagy próbáljak rá a szövegre egy dupla ristrettó után újra?
Ha a ráfújás nem segít, még megpróbálhatod a ráolvasást is!!!!
Vagy bármilyen rá.... legalább olyan jó lesz!
Öcsi! Nem kellett csalódnom!
Még mindig könnyes a szemem a röhögéstől!
Ha jól gondolom, Gömbölyűbácsi a fékdugattyú szétszerelés nélküli megjáratására szeretet volna rávenni.
Öcsi írta:Kis kacsóddal marj rá a tárcsára,- rongyot tisztát tegyél a kettő közé, hogy ne zsírozd össze- és a féknyeregre tedd a markod. Ha ez sikerült fújd fel a pofidat és nyomd össze... Ha könnyen megy akkor jó, ha nem párszor csináld a leírt műveletet. Fék, aztán alkarmeló... A VÉGÉN NEM ELFELEJTENI: FÉKET KEMÉNYEDÉSIG NYOMNI! Ne legyen meglepetés, hogy nincs fék!
Köszi Öcsi, de asszem' nem értem.
(Mentségemre szóljon, hogy most ette tele valaki a hasamat, és hát ilyenkor egy fogaskereket kivéve az összes többi működik az agyamban, viszont az az egy hajtja a többit.)Ahogy hozzám eljutott: megfogom egy ronggyal a tárcsát, másik kézzel a nyerget, és kurva erősen befújok a kettő közé, próbálom mozgatni. Aztán ráhúzok a fékkarra, és nézem, hogy jobb lett-e. Ha jó lett, akkor rápumpálok a fékre, hogy felkeményedjen. Jól értettem, vagy próbáljak rá a szövegre egy dupla ristrettó után újra?
Schuldigimi! Marokra fogod, mint a.. gyerekkorod marokerősítő gumikarikáját. A lényege, hogy a dugattyúkat megpróbálod a helyére nyomni. Könnyen kell(ene) mozognia, kis erővel már be kell(ene) menniük a helyükre... Vagy , ha jó erős a hüvelykujjad azokkal tornászod a helyükre a dugattyúkat. A dugattyúk ahol vannak a nyeregben oda teszed az ujjaidat és úgy csinálsz, mintha valakinek ki akarnád tolni az optikáit a helyükről, közben a többi ujjaddal a féktárcsában kapaszkodsz. Ha ez sikerült, a fékkarral pumpálol egy-2-őt. Hány wattos lett az izzóm?
Öcsi! Nem kellett csalódnom!
Még mindig könnyes a szemem a röhögéstől!Ha jól gondolom, Gömbölyűbácsi a fékdugattyú szétszerelés nélküli megjáratására szeretet volna rávenni.
Jó van na! E' kő' gyünnie a Szlovákba, hogy megércse amit regényi akarok. Avadénak már lassan megy...
Amúgy igen arra akartam kifuratolni!
Expander, mi? Nagyjából már értem, de gondolom, ha szétkapom, akkor leszek igazán képben. Feri is felhívott (ezúton is köszi!), és szóban is elmagyarázta. Hétvégén nekiállok.
Ha a ráfújás nem segít, még megpróbálhatod a ráolvasást is!!!!
Vagy bármilyen rá.... legalább olyan jó lesz!
A rábaszás már megvolt, most valami másikat választok.
csigafrédi írta:Köszi Öcsi, de asszem' nem értem.
(Mentségemre szóljon, hogy most ette tele valaki a hasamat, és hát ilyenkor egy fogaskereket kivéve az összes többi működik az agyamban, viszont az az egy hajtja a többit.)Ahogy hozzám eljutott: megfogom egy ronggyal a tárcsát, másik kézzel a nyerget, és kurva erősen befújok a kettő közé, próbálom mozgatni. Aztán ráhúzok a fékkarra, és nézem, hogy jobb lett-e. Ha jó lett, akkor rápumpálok a fékre, hogy felkeményedjen. Jól értettem, vagy próbáljak rá a szövegre egy dupla ristrettó után újra?
Schuldigimi! Marokra fogod, mint a.. gyerekkorod marokerősítő gumikarikáját. A lényege, hogy a dugattyúkat megpróbálod a helyére nyomni. Könnyen kell(ene) mozognia, kis erővel már be kell(ene) menniük a helyükre... Vagy , ha jó erős a hüvelykujjad azokkal tornászod a helyükre a dugattyúkat. A dugattyúk ahol vannak a nyeregben oda teszed az ujjaidat és úgy csinálsz, mintha valakinek ki akarnád tolni az optikáit a helyükről, közben a többi ujjaddal a féktárcsában kapaszkodsz. Ha ez sikerült, a fékkarral pumpálol egy-2-őt. Hány wattos lett az izzóm?
Na látjátok én voltam rendőr igy legálisan és büntetlenül nem érthetném a dolgot... de ÉRTEM
ui: ha Gömbölyűbácsi az én féknyergemet próbálta volna így akkor asszem egyenes lenne a szakálla...
Öcsi írta:Kis kacsóddal marj rá a tárcsára,- rongyot tisztát tegyél a kettő közé, hogy ne zsírozd össze- és a féknyeregre tedd a markod. Ha ez sikerült fújd fel a pofidat és nyomd össze... Ha könnyen megy akkor jó, ha nem párszor csináld a leírt műveletet. Fék, aztán alkarmeló... A VÉGÉN NEM ELFELEJTENI: FÉKET KEMÉNYEDÉSIG NYOMNI! Ne legyen meglepetés, hogy nincs fék!
Köszi Öcsi, de asszem' nem értem.
(Mentségemre szóljon, hogy most ette tele valaki a hasamat, és hát ilyenkor egy fogaskereket kivéve az összes többi működik az agyamban, viszont az az egy hajtja a többit.)
Öcsihez kell egy ilyen
Bob&Bobek írta:Ha a ráfújás nem segít, még megpróbálhatod a ráolvasást is!!!!
Vagy bármilyen rá.... legalább olyan jó lesz!A rábaszás már megvolt, most valami másikat választok.
Ukránba a Feri első fékét (amíg ő kávézott) a Yoshi meg a Harcos rázta gatyába
mivel ukrajna egy vasárnapi karikának lehet kicsit húzós lenne
javaslok egy dunakanyar - dobogókő karikát kicsi kitérővel tahitótfaluba
amíg te megebédelsz addig elkészül a motorod
transalp.hu » Műhely » Futómű és fékek
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.