8 001

Válasz: Nappali

Megnéztem a racetech oldalán.
FEGV S4101  $179.99 
Akkor elvileg amiket belinkeltél mindkettő jó smile
Az ebayost megveszem smile


lajbi írta:
lajbi írta:

Szóval: 41mm-es, elvileg jó, az usa oldal szerint viszont nem jó. Nekem alapos a gyanúm, hogy jó.

https://www.ebay.com/p/Race-Tech-FEGV-S … /171154461

A mély homok csak a tudatot vezeti meg big_smile

8 002

Válasz: Nappali

Su Hanok írta:

Megnéztem a racetech oldalán.
FEGV S4101  $179.99 
Akkor elvileg amiket belinkeltél mindkettő jó smile
Az ebayost megveszem smile


Én irok a racetech-nek, és rákérdezek, főleg hogy milyen beállítást javasolnak.
Arra készülj, hogy ha eu-n kivülről jön, akkor áfá-t kell fizetned. Legutobbi "külföldi" rendelésnél én a postára biztam a vámintézést, az is pár ezer Ft, de 0 szaladgálás...

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

8 003

Válasz: Nappali

lajbi írta:
Su Hanok írta:

Megnéztem a racetech oldalán.
FEGV S4101  $179.99 
Akkor elvileg amiket belinkeltél mindkettő jó smile
Az ebayost megveszem smile

Én irok a racetech-nek, és rákérdezek, főleg hogy milyen beállítást javasolnak.
Arra készülj, hogy ha eu-n kivülről jön, akkor áfá-t kell fizetned. Legutobbi "külföldi" rendelésnél én a postára biztam a vámintézést, az is pár ezer Ft, de 0 szaladgálás...

Most ez végülis mit is csinál? A gyári rendszerbe beépíthető?

"Minél vagányabb a terepjáró, annál messzebbről kell vissza sétálni a traktorért" **Yoshi**
KTM Lc4/640 Adventure R '99
Honda XR650R '01

8 004

Válasz: Nappali

ficsmester írta:

Most ez végülis mit is csinál? A gyári rendszerbe beépíthető?

A butábbik "dumping rod" (domi, transalp, africa twin) első teleszkópot átalakítja az okosabb "cartridge" (pl xr-ek) alakúra.

Berakható a gyári teleszkóba, de a csillapitó csövön lévő két furatot (ami a nyomó csillapításért felel) nagyobbra kell fúrni, és további négyet kell fúrni. Ez visszafordíthatatlan átalakítás: ha kifurtad, a teleszkóp a kütyü nélkül nem működőképes, nincs csillapítása.

A működésbeli eltérés: a "dumping rod" csillapítása csak az olajtól függ, egyféle lehet. Ez az olajtól és a rendserben lévő furatoktól függ.  Ezért kompromiszummos: lassú nyomódásnál (pl fékezés) összeül, de gyorsnál (huplik) mégis túl kemény.
A fúrással "kiheréled" a gyári csillapítást, a kütyü pedig kétféle nyilást és kétféle csillapítást ad: lassúnál fel tud keményedni, de a plusz kis rugó miatt (ami állítható, cserélhető ) mégis puha marad a gyors ütéseknél.

Összevetve a teleszkópcserével:
miért jobb az emulátor:
-sokkal "okosabb" teleszkópok, mint a gyári
-nem kell másik kormánykifli, fék, km hajtás, stb...
-nem kell hozzáemelni a gép hátulját

miért rosszabb::
-nem lesz hosszabb a rugóút
-nem lesz nagyobb a hasmagasság
-alkatrész csere nélkül nem lehet visszaállítani a gyári állapotot (furatok)

És szerintem olcsóbb is, mert amit 30-50e -ért láttam használt teleszkópokat, azokra még lehet, hogy költeni kell, vagy eleve kuka (kipattogot, vagy görbe szár pl).

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

8 005

Válasz: Nappali

lajbi írta:
ficsmester írta:

Most ez végülis mit is csinál? A gyári rendszerbe beépíthető?

Van még egy kütyü. Ez kicsit drágább, és más a működési elve.
Tömören: egy súly van benne, emiatt "érzékeli" a mozgások jellegét - az eredmény hasonló, mint a jobb csillapítókban,ahol a lassú és gyors csillapítás szét van választva.

Gyakorlatilag fontos eltérés még, hogy ehhez nem kell "kiherélni" az eredeti csillapitást - tehát nem kellenek plusz furatok, meg bővíteni, csak az általuk javasolt 5W-s olajjal "felpuhítani".

Tehát a Ricor ki/beszereléséhez nem kell szétszedni a villát, csak amenyire egy olajcseréhez.

https://store.ricorshocks.com/product_p … 1tralp.htm

Szerintem TA-nál ez nem szempont, kevés boldond^w ember van, aki eladja a transalpját. smile

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

8 006

Válasz: Nappali

Isten éltessen erőben, egészségben Brizsa! Sok 2019-es kilómétert kívánok! smile

BMW 1150 GS Adventure 2003
"Kibernetikus organizmus! Élő szövet a fém vázon!"
(Terminator2, 1991)

8 007

Válasz: Nappali

lajbi írta:
lajbi írta:

Van még egy kütyü. Ez kicsit drágább, és más a működési elve.
Tömören: egy súly van benne, emiatt "érzékeli" a mozgások jellegét - az eredmény hasonló, mint a jobb csillapítókban,ahol a lassú és gyors csillapítás szét van választva.

Gyakorlatilag fontos eltérés még, hogy ehhez nem kell "kiherélni" az eredeti csillapitást - tehát nem kellenek plusz furatok, meg bővíteni, csak az általuk javasolt 5W-s olajjal "felpuhítani".

Tehát a Ricor ki/beszereléséhez nem kell szétszedni a villát, csak amenyire egy olajcseréhez.

https://store.ricorshocks.com/product_p … 1tralp.htm

Szerintem TA-nál ez nem szempont, kevés boldond^w ember van, aki eladja a transalpját. smile

Igazából nem drágább mint valami másét beépíteni. Hasmagasságot meg lehet növelni egy 5cm esztergált dugóval. Sőt, lehet hogy kell is! Ha ez a lassu mozgásoknál felpuhítja a csillapítást, lehet hogy jobban beül, azaz jobban össze megy. Vagy azért a rugó a felelős?

"Minél vagányabb a terepjáró, annál messzebbről kell vissza sétálni a traktorért" **Yoshi**
KTM Lc4/640 Adventure R '99
Honda XR650R '01

8 008

Válasz: Nappali

Sztifi írta:

Isten éltessen erőben, egészségben Brizsa! Sok 2019-es kilómétert kívánok! smile

Nagyon köszönöm! big_smile

XL600V 1999

8 009

Válasz: Nappali

brizsa írta:
Sztifi írta:

Isten éltessen erőben, egészségben Brizsa! Sok 2019-es kilómétert kívánok! smile

Nagyon köszönöm! big_smile


Isten éltessen jó egészségben!   smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

8 010 Utoljára lajbi szerkesztette (2019. 01. 22. 11:48:14)

Válasz: Nappali

ficsmester írta:
lajbi írta:

Van még egy kütyü. Ez kicsit drágább, és más a működési elve.
Tömören: egy súly van benne, emiatt "érzékeli" a mozgások jellegét - az eredmény hasonló, mint a jobb csillapítókban,ahol a lassú és gyors csillapítás szét van választva.

Gyakorlatilag fontos eltérés még, hogy ehhez nem kell "kiherélni" az eredeti csillapitást - tehát nem kellenek plusz furatok, meg bővíteni, csak az általuk javasolt 5W-s olajjal "felpuhítani".

Tehát a Ricor ki/beszereléséhez nem kell szétszedni a villát, csak amenyire egy olajcseréhez.

https://store.ricorshocks.com/product_p … 1tralp.htm

Szerintem TA-nál ez nem szempont, kevés boldond^w ember van, aki eladja a transalpját. smile

Igazából nem drágább mint valami másét beépíteni. Hasmagasságot meg lehet növelni egy 5cm esztergált dugóval. Sőt, lehet hogy kell is! Ha ez a lassu mozgásoknál felpuhítja a csillapítást, lehet hogy jobban beül, azaz jobban össze megy. Vagy azért a rugó a felelős?

Pont az a trükk, hogy a gyors mozgás lágyabb, de nem ül össze.
Ha hagyod a gyári rugót, akkor kicsit növeli is az előfeszitést, mert erre támaszkodik rá a rugó.
Ricor működési elve eltér a többiétől, de hatása nagyon hasonló.
A lényeg, hogy a "dumping rod"-nál egy ki és egy berugózási csillapítás van. Ezekkel a kütyükkel pedig  legalább a berugózásnál különválasztja a gyors és lassú csillapítást.

A racetech és hasonlóknál a gyors berugózási csillapítás könnyen hangolható: van kétféle rugója, és állítható az előfeszítése a visszacsapó szelepnek. Ehhez villaolajat sem kell leengedni, csak a kupakot levenni, rugót ki, és kihalászni.

A ricor beleszól mindháromba (gyors, lassú berugózási és kirugózási csillapítás), cserében bonyolultabb a hangolása: vannak különböző vastagságú alátétek, és a tipushoz illesztett furatok...

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

8 011 Utoljára Tomita szerkesztette (2019. 01. 24. 09:22:50)

Válasz: Nappali

Vegyetek BMW-t!!!


Azé ez má valami big_smile  big_smile  big_smile

Mi lesz a következő szerviz csapat??

https://onroad.hu/2019/01/23/bmw-vel-mo … zTgKR-w0Og

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

8 012

Válasz: Nappali

Tomita írta:

Vegyetek BMW-t!!!


Azé ez má valami big_smile  big_smile  big_smile

Mi lesz a következő szerviz csapat??

https://onroad.hu/2019/01/23/bmw-vel-mo … zTgKR-w0Og

Azért nem ördögtöl való ez a szerkentyű!:) Még a régebbi tipúsoknál is van csatlakozási lehetőség. Aki mondjuk otthon szeretné elvégezni az olajcserét stb és zavarja a szerviz figyelmeztető lámpa /nem folyamatossan ég/ annak hasznos lehet. Manapság a legtöbb autó is  kijelzi az olajcsere esedékességét, így motoron is hasznos lehet. Feltételezem pl a CRF 1000 en is van valami olajcserére figyelmeztető jelzés.  Persze ez több funkcíóval is bír mint olajcsere kijelzés törlése. PL motor elő életét előző hiba jeleket tárolja és ami még pozitívum hogy nincs Km óra tekergetés mert amint 1 ilyen kütyüt rá dugnak egyből kijelzi ha mókolták. Más kérdés az ára sajnos drága még az alap verzíó is .Bár ha a szervíz árakat nézzük és hoszabb távon gondolkodunk akkor megérheti! mad

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)
XLV 650-2003. F800GS-2008,F800GS-2011

8 013

Válasz: Nappali

Hori69 írta:

Más kérdés az ára sajnos drága még az alap verzíó is .Bár ha a szervíz árakat nézzük és hoszabb távon gondolkodunk akkor megérheti! mad

Maga az elektronika nem lenne vészes. Itt a tétel a CAN adatbázis, hogy melyik szám mit jelent a vezetéken. Idővel majd ez is terjed talán, bár a gyárak eléggé féltik-védik.

Hasonló módszerrel lehet egy-két felszereltségi szintet ugrani autóknál is.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

8 014

Válasz: Nappali

lajbi írta:
Hori69 írta:

Más kérdés az ára sajnos drága még az alap verzíó is .Bár ha a szervíz árakat nézzük és hoszabb távon gondolkodunk akkor megérheti! mad

Maga az elektronika nem lenne vészes. Itt a tétel a CAN adatbázis, hogy melyik szám mit jelent a vezetéken. Idővel majd ez is terjed talán, bár a gyárak eléggé féltik-védik.

Hasonló módszerrel lehet egy-két felszereltségi szintet ugrani autóknál is.

Az előző tipusu GS 911 et már lekoppintották Kínában! Sok minden kütyüt rendelek az aliexpressen de a diagnosztikai eszközükböl nem kérek! Nincs az a pénz amiért rádugnám! smile

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)
XLV 650-2003. F800GS-2008,F800GS-2011

8 015 Utoljára liptakferi szerkesztette (2019. 01. 26. 16:49:12)

Válasz: Nappali

Szezon megkezdve. Már nem bírtam tovább, ki kellett próbáljam az új kuplungot

Csatolt fájlok

20190126_130426.jpg 4.26 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-
Everything that kills me makes me feel alive!

8 016

Válasz: Nappali

https://www.youtube.com/watch?time_cont … M3Gb841o48
Lányom mondtam, hogy a karate egy nudli! A focikapushoz képest.... lol

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

8 017

Válasz: Nappali

Öcsi írta:

https://www.youtube.com/watch?time_cont … M3Gb841o48
Lányom mondtam, hogy a karate egy nudli! A focikapushoz képest.... lol

  big_smile

'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-
Everything that kills me makes me feel alive!

8 018

Válasz: Nappali

Ha unatkoznátok! Egy új-zélandi srác végig dokumentálta egy 600-as teljes felújítását,átépítését. Csak 58 részből áll!  big_smile 
Itt az első rész:

https://www.youtube.com/watch?v=iKfq6cI … jSDmBPRR24

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

8 019

Válasz: Nappali

Sindbad írta:

Ha unatkoznátok! Egy új-zélandi srác végig dokumentálta egy 600-as teljes felújítását,átépítését. Csak 58 részből áll!  big_smile 
Itt az első rész:

https://www.youtube.com/watch?v=iKfq6cI … jSDmBPRR24

Mikor átèpitettem a motorom innen vettem át ötletekek,tippeket èn is. big_smile

Ami nem öl meg,az megerösit,kivéve a medve,mert az megöl!
Transalp xlv 600  2006-2020
Bmw 1200 gs 2019-
CRF 250 Rally 2022-

8 020

Válasz: Nappali

Ez már nekem is megvan végig. Éjszkás műszakok unalom űzöje!

"Minél vagányabb a terepjáró, annál messzebbről kell vissza sétálni a traktorért" **Yoshi**
KTM Lc4/640 Adventure R '99
Honda XR650R '01

8 021

Válasz: Nappali

ficsmester írta:

Igazából nem drágább mint valami másét beépíteni. Hasmagasságot meg lehet növelni egy 5cm esztergált dugóval. Sőt, lehet hogy kell is! Ha ez a lassu mozgásoknál felpuhítja a csillapítást, lehet hogy jobban beül, azaz jobban össze megy. Vagy azért a rugó a felelős?

Na, unalmas megbeszélések alatt körbetúrtam a témát.
Az eddigieket nem cáfolták meg, amit találtam, így lehet összefoglalni:

Volt, aki pl  XR600L teleszkópokat és hozzá passzoló rugóstagokat épített be. Terepen sokkal jobb futómű, nagyobb lett a hasmagaság, de aszfalton "beesik" a kanyarba, megváltozik a teljes geometria.

A ricor érzés alapján keményít a teleszkópon. Nagyon jól csökkenti  fékezési bólintást, aszfalton a legjobb, jó földúton még érezhetően javul a féktáv, stb. Terepen kicsit kemény, hangolni macera, a berugózási csillapítások (gyors és lassú) alátétek vastagságával és furatok reszelésével lehet. Csak 5W-s olajjal működik, cserébe nem kell kifúrni a teleszkóp betétcsövet.

A racetech és hasonlók esetén több fékbólintás marad,  ez főleg aszfaltohoz szokottaknak zavaró. Terepes gépek szokása.   Terepen jobban működik, és könnyebb hangolni (két cserélhető rugó + csavaros előfeszítés).
Kirugózási csillapítást az eredeti (bellső cső felsö, kisebb) furatok biztosítják. Ezért egyik módszer, hogy olaj variálással belövik a kirugózási csillapítást, és utánna a csavarral a berugózásit hozzá illesztik.
A megfelelő működéshez ki kell furkálni a teleszkóp belső csövét, ehhez teljesen szét kell szedni.
Elvetemültek behegesztik  felső furatokat, és újat (kissebeket) fúrnak...

Alapesetben mindkettő növeli az első rugó előfeszítést, mivel a belső cső és rugó közé kell betenni. Pehelysúlyú (75kg alatt) versenyzőknek emiatt esetleg érdemes változtani a felső hézagolón, emberes méretben  inkább használ.

Nekem a racetech emulátor úton van, meg löttem egy DL1000 hátsó rugóstagot (dominátoré rövidebb, mint a TA, és legszűrő miatt nincs hely külső tartálynak), de nincs fűtés és a garázsban, költözni kellene, tolódik a project sad

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

8 022 Utoljára liptakferi szerkesztette (2019. 02. 01. 12:31:45)

Válasz: Nappali

lajbi írta:
lajbi írta:

Van még egy kütyü. Ez kicsit drágább, és más a működési elve.
Tömören: egy súly van benne, emiatt "érzékeli" a mozgások jellegét - az eredmény hasonló, mint a jobb csillapítókban,ahol a lassú és gyors csillapítás szét van választva.

Gyakorlatilag fontos eltérés még, hogy ehhez nem kell "kiherélni" az eredeti csillapitást - tehát nem kellenek plusz furatok, meg bővíteni, csak az általuk javasolt 5W-s olajjal "felpuhítani".

Tehát a Ricor ki/beszereléséhez nem kell szétszedni a villát, csak amenyire egy olajcseréhez.

https://store.ricorshocks.com/product_p … 1tralp.htm

Szerintem TA-nál ez nem szempont, kevés boldond^w ember van, aki eladja a transalpját. smile

Nekem esetleg ez lenne a szimpi. Egyszerűen nem lenne szívem furkálni. Viszont nem valami olcsó... 66000Ft de Magyarország nincs benne a listában. Ukrajna viszont pl. igen... hmm

'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-
Everything that kills me makes me feel alive!

8 023

Válasz: Nappali

Feri ez csak hard terepen számít, meg közúton is big_smile
Én megrendeltem a racetech szelepeket smile
Nagyon várom hogy megérkezzen és furkálhassak egy jót  big_smile  Firifurifurkálok  lol  lol

liptakferi írta:
lajbi írta:

Van még egy kütyü. Ez kicsit drágább, és más a működési elve.
Tömören: egy súly van benne, emiatt "érzékeli" a mozgások jellegét - az eredmény hasonló, mint a jobb csillapítókban,ahol a lassú és gyors csillapítás szét van választva.

Gyakorlatilag fontos eltérés még, hogy ehhez nem kell "kiherélni" az eredeti csillapitást - tehát nem kellenek plusz furatok, meg bővíteni, csak az általuk javasolt 5W-s olajjal "felpuhítani".

Tehát a Ricor ki/beszereléséhez nem kell szétszedni a villát, csak amenyire egy olajcseréhez.

https://store.ricorshocks.com/product_p … 1tralp.htm

Szerintem TA-nál ez nem szempont, kevés boldond^w ember van, aki eladja a transalpját. smile

Nekem esetleg ez lenne a szimpi. Egyszerűen nem lenne szívem furkálni. Viszont nem valami olcsó... sad

A mély homok csak a tudatot vezeti meg big_smile

8 024

Válasz: Nappali

liptakferi írta:
lajbi írta:

Van még egy kütyü. Ez kicsit drágább, és más a működési elve.
Tömören: egy súly van benne, emiatt "érzékeli" a mozgások jellegét - az eredmény hasonló, mint a jobb csillapítókban,ahol a lassú és gyors csillapítás szét van választva.

Gyakorlatilag fontos eltérés még, hogy ehhez nem kell "kiherélni" az eredeti csillapitást - tehát nem kellenek plusz furatok, meg bővíteni, csak az általuk javasolt 5W-s olajjal "felpuhítani".

Tehát a Ricor ki/beszereléséhez nem kell szétszedni a villát, csak amenyire egy olajcseréhez.

https://store.ricorshocks.com/product_p … 1tralp.htm

Szerintem TA-nál ez nem szempont, kevés boldond^w ember van, aki eladja a transalpját. smile

Nekem esetleg ez lenne a szimpi. Egyszerűen nem lenne szívem furkálni. Viszont nem valami olcsó... 66000Ft de Magyarország nincs benne a listában. Ukrajna viszont pl. igen... hmm

Mivel EU-n kívülről jön, 45 EUR fölött már ÁFA is van, 145 EUR fölött meg vám is...
Amúgy a cogent DDC átmenet a kettő között: nem kell furkálni, 5-os olaj kell, de állitható, mint a racetech.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

8 025 Utoljára liptakferi szerkesztette (2019. 02. 01. 21:56:37)

Válasz: Nappali

Régi szétszerelős cikk de hátha valamelyik 700-as tulaj nem olvasta:
http://www.motorrevu.hu/cikkek/honda_xl … etszereles
Van benne ami érdekes: a laza lánc okozta kár, a teló, a olajáteresztő gyűrűrendszer kokszlerakódása, a féktárcsa és konzol találkozása stb...

'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-
Everything that kills me makes me feel alive!