ficsmester írta:Igazából nem drágább mint valami másét beépíteni. Hasmagasságot meg lehet növelni egy 5cm esztergált dugóval. Sőt, lehet hogy kell is! Ha ez a lassu mozgásoknál felpuhítja a csillapítást, lehet hogy jobban beül, azaz jobban össze megy. Vagy azért a rugó a felelős?
Na, unalmas megbeszélések alatt körbetúrtam a témát.
Az eddigieket nem cáfolták meg, amit találtam, így lehet összefoglalni:
Volt, aki pl XR600L teleszkópokat és hozzá passzoló rugóstagokat épített be. Terepen sokkal jobb futómű, nagyobb lett a hasmagaság, de aszfalton "beesik" a kanyarba, megváltozik a teljes geometria.
A ricor érzés alapján keményít a teleszkópon. Nagyon jól csökkenti fékezési bólintást, aszfalton a legjobb, jó földúton még érezhetően javul a féktáv, stb. Terepen kicsit kemény, hangolni macera, a berugózási csillapítások (gyors és lassú) alátétek vastagságával és furatok reszelésével lehet. Csak 5W-s olajjal működik, cserébe nem kell kifúrni a teleszkóp betétcsövet.
A racetech és hasonlók esetén több fékbólintás marad, ez főleg aszfaltohoz szokottaknak zavaró. Terepes gépek szokása. Terepen jobban működik, és könnyebb hangolni (két cserélhető rugó + csavaros előfeszítés).
Kirugózási csillapítást az eredeti (bellső cső felsö, kisebb) furatok biztosítják. Ezért egyik módszer, hogy olaj variálással belövik a kirugózási csillapítást, és utánna a csavarral a berugózásit hozzá illesztik.
A megfelelő működéshez ki kell furkálni a teleszkóp belső csövét, ehhez teljesen szét kell szedni.
Elvetemültek behegesztik felső furatokat, és újat (kissebeket) fúrnak...
Alapesetben mindkettő növeli az első rugó előfeszítést, mivel a belső cső és rugó közé kell betenni. Pehelysúlyú (75kg alatt) versenyzőknek emiatt esetleg érdemes változtani a felső hézagolón, emberes méretben inkább használ.
Nekem a racetech emulátor úton van, meg löttem egy DL1000 hátsó rugóstagot (dominátoré rövidebb, mint a TA, és legszűrő miatt nincs hely külső tartálynak), de nincs fűtés és a garázsban, költözni kellene, tolódik a project
Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92