1 326

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Zsuzsa írta:

Sziasztok!
Létezik, hogy normális az 5.2 literes fogyasztás a 650es TA-nak?
90%ban aszfalton gurultam ma vele átlagosan 100-as tempóval és igencsak meglepett a drága mikor 280 km után a benzinszint mutatója már a piros mezőben kóricált, 14,56 l tankoltam bele. Reggel teli tankkal indultunk ééés nem nagyon értem ezt.
Nincs még túl sok tapasztalatom vele, de a múlt heti túránál is ilyesmi volt a helyzet... roll

Zsuzsa, nálam akkor eszik ennyit ha be sem indítom. Városban 6, pályán 7.5, igaz, nem is jár finoman. Ha a Börzsönyben elmélázva tekergek , akkor talán 5.5

XL650V 2004

1 327

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Ma beszereltem a Dynojet kit-et.
Azért döntöttem a szett megvásárlása mellett mert:
1.) a nyitott kipufogó igényeli a karburátor átfúvókázását.
2.) a hátsó hengerem suber tűje hordósra volt kopva. Erről mellékele küldök is pár képet.

A szetről annyit hogy közel 30.000ft-ért kapunk egy teljesen tipus specifikus készletet, mely tartalmaz 2db állítható tűt "a gyárit nem lehet állítani".
A tűhöz való zégergyűrűket.
Négy darab főfúvókát.
Szerelési leírást.
2db matricát és ez az egész egy kis műanyag dobozkában van.

A leírás elronthatatlanul egyszerű. Két lehetőség van, ha gyári a légszűrő és gyári a kipufogó akkor mindkét karbiba a 112-es fúvókákat kell szerelni.
Ha viszont van K&N pamut szűrő és nyitott kipufogó "mint nekem is" akkor a 116-os fúvókákat kell beszerleni.
Továbbá le van írva hogy a keverék képző csavart hová kell állítani és az is hogy a tű hanyadik ricniben legyen.

Egyenlőre csak ott tartok hogy a helyén vannak a karbik. Holnap légszűrő mosás, szinkronizálás és jöhet a próba.
Most szelephézagot nem elenőrzök, gyertyát nem cserélek mert pár ezer km ez előtt volt.

Csatolt fájlok

IMG_20190325_135334343.jpg 2.88 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20190325_135337891.jpg 2.98 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20190325_135339697.jpg 2.97 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20190325_135341735.jpg 3.07 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Mindig van egy rövidebb út   big_smile
XL600v '97 pd10

1 328

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

És még egy két kép a készletről.

Csatolt fájlok

IMG_20190325_134710633.jpg 3.15 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20190325_135925534.jpg 3.8 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20190325_135945515.jpg 3.68 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20190325_135959362.jpg 3.72 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Mindig van egy rövidebb út   big_smile
XL600v '97 pd10

1 329 Utoljára ficsmester szerkesztette (2019. 03. 26. 08:12:20)

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Egy trükk a membrán gyors beszereléséhez a karburátorba.
Visszafordítom a membránt, tehát a suber tetején ne felfelé álljon mint egy tölcsér, hanem lefelé. A szívótorok felöl egy csavarhúzóval megtámasztom a súbert abban a pozícióban mikor a membrán éppen elérte azt a nútot ahová be fogja a membránház fedele.
Innentől kezdve csak bele kell tenni a rugót és rárakni a fedelet, majd a négy csavarral rögzíteni. Így nem kell a membránnal szenvedni hogy ugyan maradjon már a helyén.....

Csatolt fájlok

IMG_20190325_195138156.jpg 3.41 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20190325_195146671.jpg 3.68 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20190325_195154050.jpg 2.72 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Mindig van egy rövidebb út   big_smile
XL600v '97 pd10

1 330

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Ficsmester!

Ha fuvóka méret változtatáson is mesterkedsz, akkor vedd figyelembe, hogy a dynojet számozás más, mint a gyári.
http://www.jetsrus.com/FAQs/FAQ_mikuni_ … _sizes.htm

Ha tudtad már, akkor bocsi smile

Üdv,

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 331 Utoljára ficsmester szerkesztette (2019. 03. 26. 14:13:57)

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Annyit tudtam hogy nem lesz ugyan az. Ez a készlet elvileg tipus specifikus, szoval jónak kéne lennie.... Kéne
Hamarosan kiderül.

Mindig van egy rövidebb út   big_smile
XL600v '97 pd10

1 332

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

És ettől milyen változás lesz? Teljesítménynövekedés?

(Yodesz)
XL650V 2006

1 333

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

lajbi írta:

Ficsmester!

Ha fuvóka méret változtatáson is mesterkedsz, akkor vedd figyelembe, hogy a dynojet számozás más, mint a gyári.
http://www.jetsrus.com/FAQs/FAQ_mikuni_ … _sizes.htm

Ha tudtad már, akkor bocsi smile

Üdv,

Örexel....itt 2 oldallal visszább 1296-os hozzászólás szintén tőled.... wink

A lehetetlen nem tény hanem vélemény...
XL650V 2001 unique ;-)

1 334

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

liptakferi írta:
lajbi írta:

Ficsmester!

Ha fuvóka méret változtatáson is mesterkedsz, akkor vedd figyelembe, hogy a dynojet számozás más, mint a gyári.
http://www.jetsrus.com/FAQs/FAQ_mikuni_ … _sizes.htm

Ha tudtad már, akkor bocsi smile

Üdv,

Örexel....itt 2 oldallal visszább 1296-os hozzászólás szintén tőled.... wink

Bocsánat. Van aki dolgozik, és megbeszélések viharában már nincs ideje gondolkodni.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 335

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

CsernaiGábor írta:

És ettől milyen változás lesz? Teljesítménynövekedés?

Nehéz elmagyarázni, de érezni nagyon. Fékpadon mérve valószínű minimális lenne a változás, de az úgye "padlógázra" vonatkozik, ott meg ritkán motorozik földi halandó.
Gázreakció, simább járás. Sajnos a 90-es évek elejétől jöttek a környezetvédelmi szigorítások, és emiatt a gyárak szegény keverék felé hangolják a gépeket. Útólag érdemes kicsit dúsítani. Mielött Csaba beszólna, hogy ódivató karbikkal mindig gond van, az igaz a befecskendezéses gépekre is. Ott pl a beszivott levegő hőmérsékletét mérő szenzor környékén a leg egyszerübb becsapni az elektronikát.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 336

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

lajbi írta:
CsernaiGábor írta:

És ettől milyen változás lesz? Teljesítménynövekedés?

Nehéz elmagyarázni, de érezni nagyon. Fékpadon mérve valószínű minimális lenne a változás, de az úgye "padlógázra" vonatkozik, ott meg ritkán motorozik földi halandó.
Gázreakció, simább járás. Sajnos a 90-es évek elejétől jöttek a környezetvédelmi szigorítások, és emiatt a gyárak szegény keverék felé hangolják a gépeket. Útólag érdemes kicsit dúsítani. Mielött Csaba beszólna, hogy ódivató karbikkal mindig gond van, az igaz a befecskendezéses gépekre is. Ott pl a beszivott levegő hőmérsékletét mérő szenzor környékén a leg egyszerübb becsapni az elektronikát.

Szia Lajbi
Kifejtenéd kicsit bővebben mit is kéne csinálnom ha àt akarnám b@szni az injektoromat? Csak a rendszert optimalizálja vagy a teljesitmény növelés nagyobb üzemanyag fogyasztással is járna?

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)

1 337

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

jó a kérdés hori  ez engem is érdekel   kiváncsian várom a választ

XL 700 V , 2008

1 338 Utoljára HorLac szerkesztette (2019. 03. 26. 21:53:22)

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Nekem xl 700 -as on a fogyasztásom 4-6 l közés dyno jet power comander III használata melett. Igy vettem a motort hogy be volt épitve. Nem tudom összehasonlitani az alap gyári beállitásokkal. Amit el tudok mondani a összehasonlitásul: sv650 (G pack box-al szerelt) - et bőven veri, amit egy nyarat használtam az alpokba. Amihez tudnám hasonlitani saját tapasztalatombol kiindulva az a ducati s2r monster...kb azt tudja igy a transalpom.:) remélem minden gond nélkül:):) nem ugy mint az olasz telivérnél:)

Csatolt fájlok

8D3D4AED-E58E-4522-A680-1B4BC553DD26.jpeg 3.12 mb, 20 letöltés 2019-03-26 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL700v 2008

1 339

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

ficsmester írta:

Annyit tudtam hogy nem lesz ugyan az. Ez a készlet elvileg tipus specifikus, szoval jónak kéne lennie.... Kéne
Hamarosan kiderül.

Izgatottan várom mit tapasztalsz.... smile

A lehetetlen nem tény hanem vélemény...
XL650V 2001 unique ;-)

1 340

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Tegnap a szinkronig eljutottam. Valami miatt nagyon el volt menve. Talán az okozhatja hogy gyárilag nem egyforma a két karbiban a főfúvóka. Az elsőben 115 a hátsóban 118.
No ha jól sejtem alapjáraton e főfúvókáknak semmi köze az alapjárathoz "bár lehet nem jól tudom, Lajbi?"

Mind1.... Sikerült a szinkron.
A gázreakció mintha jobb lenne. Vagy csak az érzelmeim és a GPR kipufogó hangja kerítettek hatalmuk alá, így sok sok hét motortalanság után.  lol
Most megyek és vissza szerelek mindent.
Jgulyás rávett hogy kísérjem el a nagyváros túloldalára, majd visszafelé egy kis Üvegtigris nézőben hazagurulunk a nagy folyó túloldalán.

Szóval pont jó kis tesztkör lesz.

Mindig van egy rövidebb út   big_smile
XL600v '97 pd10

1 341

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

ficsmester írta:

Tegnap a szinkronig eljutottam. Valami miatt nagyon el volt menve. Talán az okozhatja hogy gyárilag nem egyforma a két karbiban a főfúvóka. Az elsőben 115 a hátsóban 118.
No ha jól sejtem alapjáraton e főfúvókáknak semmi köze az alapjárathoz "bár lehet nem jól tudom, Lajbi?"

Mind1.... Sikerült a szinkron.
A gázreakció mintha jobb lenne. Vagy csak az érzelmeim és a GPR kipufogó hangja kerítettek hatalmuk alá, így sok sok hét motortalanság után.  lol
Most megyek és vissza szerelek mindent.
Jgulyás rávett hogy kísérjem el a nagyváros túloldalára, majd visszafelé egy kis Üvegtigris nézőben hazagurulunk a nagy folyó túloldalán.

Szóval pont jó kis tesztkör lesz.

Fúvóka méret nem befolyásolja a szinkront. Ritka, hogy a hengerek egyforma keveréket igényelnének, tipikus, hogy más a fúvóka és/vagy a tű.

Üdv,

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 342 Utoljára lajbi szerkesztette (2019. 03. 27. 10:55:29)

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Hori69 írta:

Szia Lajbi
Kifejtenéd kicsit bővebben mit is kéne csinálnom ha àt akarnám b@szni az injektoromat? Csak a rendszert optimalizálja vagy a teljesitmény növelés nagyobb üzemanyag fogyasztással is járna?

A korrekt válasz az "attól függ" smile.

Több megoldás is van. Az egyszerű, amit említettem, egy "csaló" készülék a szivócső hőmérséklet szenzorhoz. Ilyent konkrétan xt660-hoz szereltem be:
https://www.boosterplug.com/shop/yamaha … -78c1.html

A másik megoldás teljesebb, a powercommander. Azt annó elég sokat piszkáltam GSXR750-hez, egész tűrhető, de korrekt behangoláshoz fékpad és szélessávú lambda szenzor szükséges.

Ezekkel ugyan azt tudod megcsinálni, mint a karbi fuvóka cserével.
A fogyasztást nehéz megjósolni, lényegesen nem befolyásolja szerintem, és nem is az a cél.

Széria állapotban mérsékelten van rá szükség szerintem, de ha a légszürőn, kipufógon variálsz, akkor erőst megfontolandó a korrekció.

Ha értesz az elektronikához, ilyent csinálhatsz magadnak is. A hőmérséklet jeladó általában egy NTC elem, ami egy feszültség osztó egyik ellenállása. Az elektronika az osztó feszt méri, itt lehet leg könyebben átverni: ha hidegebbnek gondolja a levegőt, több benzint adagol...

Erősen egyszerűsítve a befecskendezés vezérlés úgy működik, hogy van egy táblázata, ahol fordulatszám és terhelés függvényében meg van adva, hogy mennyit kell befecskendezni. Ezt az alap értéket korrigálja pár dologgal: hűtővíz hőmérséklet, beszívtt levegő hömérséklet, motorfék üzem, fojtószelep állás, stb.

A "terhelés" mérése több féle lehet, de akit ez érdekel, az olvasgasson.
Ez régi, de az alapok igazak, "csak" bonyolódott az élet.

https://lajbi.localnet.hu/~lajbi/jegyzet.pdf

Még egy dolog: az új elektronikákak (pl gs850, stb) valószínű máskép működnek: a lambda szonda jelét felhasználják, és ha megpróbálod átverni, akkor "visszatanulja", ott lehet hogy más módszer kell(ene).
A képet bonyolítja, hogy ez a visszacsatolás valószínű kikapcsolódik nagyobb gyorsítás és motorfék, esetleg alapjárat közben, tehát akár működhet is. Ehhez sajnos tipusismeret kellene, nekem az nincs.

Üdv,

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 343

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Hori69 írta:

Szia Lajbi
Kifejtenéd kicsit bővebben mit is kéne csinálnom ha àt akarnám b@szni az injektoromat? Csak a rendszert optimalizálja vagy a teljesitmény növelés nagyobb üzemanyag fogyasztással is járna?

Amire gondol, gondolhat a Lajbi, az a 700-ason az IAT (Intake Air Temperature) szenzor, ami a levegőszűrő ház elejében, a doboz alsó részében van.
Ez figyeli a beszívott levegő hőmérsékletét és a mért ellenállás értéke 1-4 kOhm között van 20°C-on.
Kerestem, de nem találtam, hogy ennek az ellenállás értéknek változása jelzi-e az elektronikának, hogy milyen legyen a benzin levegő arány, de nem találtam.
Különben hogy lenne? Mondjuk 10 fokos levegőnél 1 kOhm az ellenállása, a hideg levegő sűrűbb, más adag benya kell hozzá, mint a 40 fokos levegőhöz. Gondolom. Meleg levegőnél meg a másik határ az ellenállás értéke, mondjuk 4 kOhm, akkor megint másik mennyiségű benya kell.
Ezzel hogyan lehetne matekozni, több benya, nagyobb teljesítmény, magasabb fogyasztás is. Párhuzamosan kötök az érzékelővel egy 2 kOhmos ellenállást, így a max IAT ellenállás értéknél épp feleződik az ellenállás értéke és akkor mondjuk sűrűbb keveréket alakít ki az ECU?
Vagy nem ennyire nyilvánvaló módon lehet ezt becsapni, hanem komoly kütyü kell, mint amit HorLac írt?

Én speciel nem tervezek ilyet, csak elgondolkodtam és megnéztem mit mond Manuel.

XL700V, PD13, 2010

1 344

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

lajbi írta:

A korrekt válasz az "attól függ" smile.

Több megoldás is van. Az egyszerű, amit említettem, egy "csaló" készülék a szivócső hőmérséklet szenzorhoz. Ilyent konkrétan xt660-hoz szereltem be:
https://www.boosterplug.com/shop/yamaha … -78c1.html


pont egyszerre írtunk a Lajbival.......

XL700V, PD13, 2010

1 345

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Lajbi!
Köszönöm az alapos tajékoztatást!  smile

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)

1 346 Utoljára Hori69 szerkesztette (2019. 03. 27. 11:17:52)

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Akkor nekem a sport dobhoz + a sport légszüröhöz lehet megérné! Bár ahogy nézem kb 60 ezer! Egyenlőre megvagyok ilyen úri huncuttság nélkül is!:) lol

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)

1 347

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a gyári állapotban a 700-asnak milyen alapjáratának kellene lennie?
Illetve, hogy mi okozhatja az alapjárat eltűnését?

XLV700

1 348

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

Popohun írta:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a gyári állapotban a 700-asnak milyen alapjáratának kellene lennie?
Illetve, hogy mi okozhatja az alapjárat eltűnését?

Szia!

1,200 ± 100 min

Megy az angol? Ez az üzemanyagrendszernél levő alapjárat gondokra vonatkozó hibalehetőségeket írja a kép kép. Arra az esetre, ha nem jelez a hibajelző lámpácska.

Rossz levegőszűrő vagy nem kap elég levegőt, esetleg a benyaszivattyú nem viszi át a megfelelő mennyiségű naftát. Eltömődött vagy begyűrődött egy  tank szellőző.

Csatolt fájlok

Alapjárat_01.JPG
Alapjárat_01.JPG 28.11 kb, 3 letöltés 2019-03-27 óta. 

Alapjárat_02.JPG
Alapjárat_02.JPG 33.59 kb, 1 letöltés 2019-03-27 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL700V, PD13, 2010

1 349

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

lajbi írta:
Hori69 írta:

Szia Lajbi
Kifejtenéd kicsit bővebben mit is kéne csinálnom ha àt akarnám b@szni az injektoromat? Csak a rendszert optimalizálja vagy a teljesitmény növelés nagyobb üzemanyag fogyasztással is járna?

A korrekt válasz az "attól függ" smile.

Több megoldás is van. Az egyszerű, amit említettem, egy "csaló" készülék a szivócső hőmérséklet szenzorhoz. Ilyent konkrétan xt660-hoz szereltem be:
https://www.boosterplug.com/shop/yamaha … -78c1.html

A másik megoldás teljesebb, a powercommander. Azt annó elég sokat piszkáltam GSXR750-hez, egész tűrhető, de korrekt behangoláshoz fékpad és szélessávú lambda szenzor szükséges.

Ezekkel ugyan azt tudod megcsinálni, mint a karbi fuvóka cserével.
A fogyasztást nehéz megjósolni, lényegesen nem befolyásolja szerintem, és nem is az a cél.

Széria állapotban mérsékelten van rá szükség szerintem, de ha a légszürőn, kipufógon variálsz, akkor erőst megfontolandó a korrekció.

Ha értesz az elektronikához, ilyent csinálhatsz magadnak is. A hőmérséklet jeladó általában egy NTC elem, ami egy feszültség osztó egyik ellenállása. Az elektronika az osztó feszt méri, itt lehet leg könyebben átverni: ha hidegebbnek gondolja a levegőt, több benzint adagol...

Erősen egyszerűsítve a befecskendezés vezérlés úgy működik, hogy van egy táblázata, ahol fordulatszám és terhelés függvényében meg van adva, hogy mennyit kell befecskendezni. Ezt az alap értéket korrigálja pár dologgal: hűtővíz hőmérséklet, beszívtt levegő hömérséklet, motorfék üzem, fojtószelep állás, stb.

A "terhelés" mérése több féle lehet, de akit ez érdekel, az olvasgasson.
Ez régi, de az alapok igazak, "csak" bonyolódott az élet.

https://lajbi.localnet.hu/~lajbi/jegyzet.pdf

Még egy dolog: az új elektronikákak (pl gs850, stb) valószínű máskép működnek: a lambda szonda jelét felhasználják, és ha megpróbálod átverni, akkor "visszatanulja", ott lehet hogy más módszer kell(ene).
A képet bonyolítja, hogy ez a visszacsatolás valószínű kikapcsolódik nagyobb gyorsítás és motorfék, esetleg alapjárat közben, tehát akár működhet is. Ehhez sajnos tipusismeret kellene, nekem az nincs.

Üdv,


Köszi Lajbi! - így már mindenki érti a kérdést és a választ is!  big_smile  big_smile  Régi emlékek bukkanak elő!

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

1 350

Válasz: Karburátor, tank, benzincsap és a szinkron

köszi Lajbi

XL 700 V , 2008