Hori69 írta:Szia Lajbi
Kifejtenéd kicsit bővebben mit is kéne csinálnom ha àt akarnám b@szni az injektoromat? Csak a rendszert optimalizálja vagy a teljesitmény növelés nagyobb üzemanyag fogyasztással is járna?
A korrekt válasz az "attól függ" .
Több megoldás is van. Az egyszerű, amit említettem, egy "csaló" készülék a szivócső hőmérséklet szenzorhoz. Ilyent konkrétan xt660-hoz szereltem be:
https://www.boosterplug.com/shop/yamaha … -78c1.html
A másik megoldás teljesebb, a powercommander. Azt annó elég sokat piszkáltam GSXR750-hez, egész tűrhető, de korrekt behangoláshoz fékpad és szélessávú lambda szenzor szükséges.
Ezekkel ugyan azt tudod megcsinálni, mint a karbi fuvóka cserével.
A fogyasztást nehéz megjósolni, lényegesen nem befolyásolja szerintem, és nem is az a cél.
Széria állapotban mérsékelten van rá szükség szerintem, de ha a légszürőn, kipufógon variálsz, akkor erőst megfontolandó a korrekció.
Ha értesz az elektronikához, ilyent csinálhatsz magadnak is. A hőmérséklet jeladó általában egy NTC elem, ami egy feszültség osztó egyik ellenállása. Az elektronika az osztó feszt méri, itt lehet leg könyebben átverni: ha hidegebbnek gondolja a levegőt, több benzint adagol...
Erősen egyszerűsítve a befecskendezés vezérlés úgy működik, hogy van egy táblázata, ahol fordulatszám és terhelés függvényében meg van adva, hogy mennyit kell befecskendezni. Ezt az alap értéket korrigálja pár dologgal: hűtővíz hőmérséklet, beszívtt levegő hömérséklet, motorfék üzem, fojtószelep állás, stb.
A "terhelés" mérése több féle lehet, de akit ez érdekel, az olvasgasson.
Ez régi, de az alapok igazak, "csak" bonyolódott az élet.
https://lajbi.localnet.hu/~lajbi/jegyzet.pdf
Még egy dolog: az új elektronikákak (pl gs850, stb) valószínű máskép működnek: a lambda szonda jelét felhasználják, és ha megpróbálod átverni, akkor "visszatanulja", ott lehet hogy más módszer kell(ene).
A képet bonyolítja, hogy ez a visszacsatolás valószínű kikapcsolódik nagyobb gyorsítás és motorfék, esetleg alapjárat közben, tehát akár működhet is. Ehhez sajnos tipusismeret kellene, nekem az nincs.
Üdv,
Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92