1 301

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sziasztok kedves motorostársak!

Szeretném megkérdezni, hogy van-e valakinek tapasztalata a defektjavítás terén, használt-e már valaki Co2 patront gumit felfújni Transalpon. Mennyi patron kell a gumi felfújáshoz?

1 302

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Saját tapasztalat:
Sima defektspray nekem nem vált be.
Most belsősre való slime van nálam. Ha esélyes akkor ezzel próbálkozom.
Pumpára esküszöm, mert bár nagyobb szívás, de nem fogy ki a patron :-)

Ha ez nem elegendő akkor csak a kerék - gumi szerelés és belső csere vagy folt.
Ami nem kis szívás az út szélén még rendes szerszámokkal sem

Zoltán írta:

Sziasztok kedves motorostársak!

Szeretném megkérdezni, hogy van-e valakinek tapasztalata a defektjavítás terén, használt-e már valaki Co2 patront gumit felfújni Transalpon. Mennyi patron kell a gumi felfújáshoz?

XLV700

1 303

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Popohun!

Úgy tudom, hogy  Slime-ot előre kell beletölteni. És akkor le sem eresze a kerék a kisebb defekteknél.
Ha viszont szakad a belső, akkor ez is csak annyit ér, mint a defektspray. 

Üdv: Bob

Popohun írta:

Saját tapasztalat:
Sima defektspray nekem nem vált be.
Most belsősre való slime van nálam. Ha esélyes akkor ezzel próbálkozom.
Pumpára esküszöm, mert bár nagyobb szívás, de nem fogy ki a patron :-)

Ha ez nem elegendő akkor csak a kerék - gumi szerelés és belső csere vagy folt.
Ami nem kis szívás az út szélén még rendes szerszámokkal sem

Zoltán írta:

Sziasztok kedves motorostársak!

Szeretném megkérdezni, hogy van-e valakinek tapasztalata a defektjavítás terén, használt-e már valaki Co2 patront gumit felfújni Transalpon. Mennyi patron kell a gumi felfújáshoz?

XL 650 V RD11 - 2006-2015 
Yamaha XT660R

1 304

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

nekem volt sokáig co patronos szettem
ha úgy össze sikerul hozni hogy nem megy mellé akkor 2 bar 1 patron
nekem volt hogy 3 kellet mire jó lett a nyomás
én a louisban vettem az enyémet

XL 700 V , 2008

1 305 Utoljára liptakferi szerkesztette (2019. 04. 02. 17:36:40)

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Bob&Bobek írta:

Popohun!

Úgy tudom, hogy  Slime-ot előre kell beletölteni. És akkor le sem eresze a kerék a kisebb defekteknél.
Ha viszont szakad a belső, akkor ez is csak annyit ér, mint a defektspray. 

Üdv: Bob

Popohun írta:

Saját tapasztalat:
Sima defektspray nekem nem vált be.
Most belsősre való slime van nálam. Ha esélyes akkor ezzel próbálkozom.
Pumpára esküszöm, mert bár nagyobb szívás, de nem fogy ki a patron :-)

Ha ez nem elegendő akkor csak a kerék - gumi szerelés és belső csere vagy folt.
Ami nem kis szívás az út szélén még rendes szerszámokkal sem

Bob. Nem jól tudod.... ;)Vagyis nem teljesen jól. De abban igazad van ha szakad a belső semmit sem ér
Nekem ilyen van.:
https://slime.lapunk.hu/?modul=shop&reszletes=5589
Teszt:
https://youtu.be/Az6qaF6MjLg

A lehetetlen nem tény hanem vélemény...
XL650V 2001 unique ;-)

1 306

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

liptakferi írta:
Bob&Bobek írta:

Popohun!

Úgy tudom, hogy  Slime-ot előre kell beletölteni. És akkor le sem eresze a kerék a kisebb defekteknél.
Ha viszont szakad a belső, akkor ez is csak annyit ér, mint a defektspray. 

Üdv: Bob

Bob. Nem jól tudod.... ;)Vagyis nem teljesen jól. De abban igazad van ha szakad a belső semmit sem ér
Nekem ilyen van.:
https://slime.lapunk.hu/?modul=shop&reszletes=5589
Teszt:
https://youtu.be/Az6qaF6MjLg

Köszi Feri!
Jót moziztam.  big_smile
Szóval bringába, krosszmotorba betöltjük előre, rendes motorba meg nem, mert vibrál tőle a kerék.
Ha jól értem...

XL 650 V RD11 - 2006-2015 
Yamaha XT660R

1 307

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Igen

Bob&Bobek írta:
liptakferi írta:

Bob. Nem jól tudod.... ;)Vagyis nem teljesen jól. De abban igazad van ha szakad a belső semmit sem ér
Nekem ilyen van.:
https://slime.lapunk.hu/?modul=shop&reszletes=5589
Teszt:
https://youtu.be/Az6qaF6MjLg

Köszi Feri!
Jót moziztam.  big_smile
Szóval bringába, krosszmotorba betöltjük előre, rendes motorba meg nem, mert vibrál tőle a kerék.
Ha jól értem...

XLV700

1 308

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Bob&Bobek írta:
liptakferi írta:

Bob. Nem jól tudod.... ;)Vagyis nem teljesen jól. De abban igazad van ha szakad a belső semmit sem ér
Nekem ilyen van.:
https://slime.lapunk.hu/?modul=shop&reszletes=5589
Teszt:
https://youtu.be/Az6qaF6MjLg

Köszi Feri!
Jót moziztam.  big_smile
Szóval bringába, krosszmotorba betöltjük előre, rendes motorba meg nem, mert vibrál tőle a kerék.
Ha jól értem...

Igen.
Szerencsére még nem volt rá szükségem. A trutyi 2 évig jó( idén nekem lejár) a pumpát viszont használtam már többször. 1 személyes matrac 10 perc, TA kerék 0-ról 2 bárra 3 perc

A lehetetlen nem tény hanem vélemény...
XL650V 2001 unique ;-)

1 309

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sziasztok!

Köszönöm a hozzászólásokat!

1 310

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Popohun írta:

K60 hátsót sokan használják TKC-80 elsővel pont ez miatt (bütykösebb első, kicsit jobb terepes oldaltartással).

CsernaiGábor írta:

Külömböző márkájut nem szívessen raknék,pedig a wild első a K60 hátsóval jó lehetne.

A különböző első - hátsó motoron nem gond. Amin elgondolkoztam, az az, hogy a wild radiál, a K60 pedig nem.
Az álmoskönyv szerint autón sehogy nem keverhető, de motoron elég gyakori, hogy a hátsó radiál, az első meg nem. Viszont fordítva, hogy elől radiál, hátul nem, az erőst ellenjavalt. Azt viszont nem tudom, hogy pontosan miért, és hogy csak a pályagépekre igaz-e ez...
Ez azért is érdekes, mert 120/90-17-ben nincs wild, csak 130-asban.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 311

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Hétvégén átgumiztam a Rally hátulját.
Anakee wild ment fel 120/80-18 méretben.

Ma tudtam csak kipróbálni egyenlőre azsfalton. Ott kellemes az első tapasztalat.


lajbi írta:
Popohun írta:

K60 hátsót sokan használják TKC-80 elsővel pont ez miatt (bütykösebb első, kicsit jobb terepes oldaltartással).

A különböző első - hátsó motoron nem gond. Amin elgondolkoztam, az az, hogy a wild radiál, a K60 pedig nem.
Az álmoskönyv szerint autón sehogy nem keverhető, de motoron elég gyakori, hogy a hátsó radiál, az első meg nem. Viszont fordítva, hogy elől radiál, hátul nem, az erőst ellenjavalt. Azt viszont nem tudom, hogy pontosan miért, és hogy csak a pályagépekre igaz-e ez...
Ez azért is érdekes, mert 120/90-17-ben nincs wild, csak 130-asban.

XLV700

1 312

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Gumieszerelés otthon.

Hátsóba 250 pumpálás kicsi dechatlonos biciklipumpával - 5 perc max
Ma reggel beugrottan a benzinkútra kell-e még fújni bele.
Kellett 1,1 -re nyomta fel a kis kézipumpa.
Ennyi elég hogy elevickéljek egy benzinkútig, vagy rászánok még 2-3 percet és szerintem felmegy 1,3 ig.
Nem fogy ki mint a patron max nekem kell egy kis szusz utána


Zoltán írta:

Sziasztok kedves motorostársak!

Szeretném megkérdezni, hogy van-e valakinek tapasztalata a defektjavítás terén, használt-e már valaki Co2 patront gumit felfújni Transalpon. Mennyi patron kell a gumi felfújáshoz?

XLV700

1 313

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Hátsó küllőt (1db)honnan tudnèk rendelni? Ahol van raktáron,ès nem heteket kell rá várni!

"Járt utat a járatlanért mindig hagyd el! "
'98 XL600V PD10, XR400

1 314

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

lajbi írta:

A különböző első - hátsó motoron nem gond. Amin elgondolkoztam, az az, hogy a wild radiál, a K60 pedig nem.
Az álmoskönyv szerint autón sehogy nem keverhető, de motoron elég gyakori, hogy a hátsó radiál, az első meg nem. Viszont fordítva, hogy elől radiál, hátul nem, az erőst ellenjavalt. Azt viszont nem tudom, hogy pontosan miért, és hogy csak a pályagépekre igaz-e ez...
Ez azért is érdekes, mert 120/90-17-ben nincs wild, csak 130-asban.

Kicsit utanánna néztem, nincs tuti leírva. Sokat beszélnek autókról, de az más, ott tényleg nem szabad keverni a szerkezetet, és nem érdemes keverni a mintát/gyártót.

Lényeges különbség van azonban a motoroknál.

Csak hogy miről beszélünk: a gumiban lévő erősítő szálak többféle képpen elhelyezhetők, amit persze sokféle képpen neveznek. A diagonál eléggé a múlt, a "bias ply" a tipikus, vagy az is erősítve, illetve a radiál.
Kép mellékelve róla.

A radiál gumi a nagyobb teljesítményű gépeknél jelent meg, mégpedig a hátsó guminál.

Ott az volt az előőírás, hogy lehet keverni a radiált a hagyományossal, de a radiál mindig hátul legyen.
Ennek az oka az, hogy nagyobb sebességeknél a radiál gumi átmerője kevésbé növekszik.
Az azonos átmérőjü felnin ha az első kerék radiál, az nem nöl, a hátsó meg igen, akkor a motor "orra áll", és kormánycsapkodás lehet belőle.

Formálisan leírva nem találkoztam vele, de ezen logika mentén egy 21-17 vagy akár 19-17 kerekű motoron ebből nem nagyon lehet gond. Ráadásul pl a mitas e09 is "bias belted" -nek tűnik.

Találtam olyant, aki használt anakeen wild elsőt mitas e09 és motoz hátsóval, crf1000l-en, nem panaszkodott semmi imbolygásra, csapkodásra.

Összefoglalva: az endurokon nyugodtan lehet keverni az első-hátsó gumit, de elvileg rá lehet futni olyan kombinácóra, ami nem jó.

Csatolt fájlok

bias-belted-radial.gif
bias-belted-radial.gif 21.19 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 315

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Toma írta:

Hátsó küllőt (1db)honnan tudnèk rendelni? Ahol van raktáron,ès nem heteket kell rá várni!

Hívd fel ezt a bácsit, hátha van neki.
Koch Ferenc, +36 30 642 5877
Felni fűzéssel (is) foglalkozik, szokott lenni nála mindenféle. Csak előtte mérd le a paramétereit, mert típusra nem biztos hogy tudni fogja milyen kell.

-Egy nap úgyis mind meghalunk.
-Ja, de az összes többi napon nem!
/A gép 600-as '94-ből/

1 316

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Toma írta:

Hátsó küllőt (1db)honnan tudnèk rendelni? Ahol van raktáron,ès nem heteket kell rá várni!

Hali!
Nekem lóg 1db a falon gyári csomiban,ha kell irj...

Xl 600 v 91

1 317

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Benkó írta:
Toma írta:

Hátsó küllőt (1db)honnan tudnèk rendelni? Ahol van raktáron,ès nem heteket kell rá várni!

Hali!
Nekem lóg 1db a falon gyári csomiban,ha kell irj...

Köszi a segítséget! Közben megoldódott a probléma mint kiderült a komár küllő minden méretében stimmel, csak a végén a szemet kell melegen derékszögről visszahajtani 10-15 fokra! Egynek tökéletes lett smile

"Járt utat a járatlanért mindig hagyd el! "
'98 XL600V PD10, XR400

1 318

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Toma írta:
Benkó írta:

Hali!
Nekem lóg 1db a falon gyári csomiban,ha kell irj...

Köszi a segítséget! Közben megoldódott a probléma mint kiderült a komár küllő minden méretében stimmel, csak a végén a szemet kell melegen derékszögről visszahajtani 10-15 fokra! Egynek tökéletes lett smile


Hát ezt is jó tudni!  Örülök hogy jó lett! smile

Xl 600 v 91

1 319

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Nincs valakinek egy keveset használt Anakee Wild gumiszettje 650-re, amitől megválna jóáron?

(Yodesz)
XL650V 2006

1 320

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

CsernaiGábor írta:

Nincs valakinek egy keveset használt Anakee Wild gumiszettje 650-re, amitől megválna jóáron?

Az is van  wink

A lehetetlen nem tény hanem vélemény...
XL650V 2001 unique ;-)

1 321

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Benkó írta:
Toma írta:

Hátsó küllőt (1db)honnan tudnèk rendelni? Ahol van raktáron,ès nem heteket kell rá várni!

Hali!
Nekem lóg 1db a falon gyári csomiban,ha kell irj...

Ma kiderült, hogy nekem kell. roll
Hívlak smile

Csatolt fájlok

20190516_094719.jpg 3.69 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
A lehetetlen nem tény hanem vélemény...
XL650V 2001 unique ;-)

1 322

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

liptakferi írta:
Benkó írta:

Hali!
Nekem lóg 1db a falon gyári csomiban,ha kell irj...

Ma kiderült, hogy nekem kell. roll
Hívlak smile

Feri! - ha kell írj és elküldöm postán.  smile  smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

1 323

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

liptakferi írta:
Benkó írta:

Hali!
Nekem lóg 1db a falon gyári csomiban,ha kell irj...

Ma kiderült, hogy nekem kell. roll
Hívlak smile

Feri! - ha kell írj és elküldöm postán.  smile  smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

1 324 Utoljára lajbi szerkesztette (2019. 05. 28. 10:47:30)

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Sziasztok!

Nem irom be a táblázatba, mert dominátor, nem transalp, de gumizás:
Amikor vettem, elől-hátul tkc80 volt. Hátul 4751km-t birt a TKC80, kapott Mitas E09-et.

Most már az első is nagyon kagylós lett, és a hátsó mitas is elkopott.
Az első TKC80 ment 13236 km-t, még kicsit lehetett volna húzni.

A hátsó Mitas E09 ment 8458 km, aszfalton még egy kicsit elment volna, de sárban, földuton is érezhetően csóválta a farát, semmire nem volt jó.

Elől Anakee Wild, hátul mitas E09. Remélem az első kiszolgál két hátsót.
Ha egyszer sok pénzem lesz, kipróbálom az anakee wild-ot hátra is, bár csak 130-asban kapható.

Kékholdot nem sikerült felhívni, nem vették fel. r17-nél kicsi a választék. Strausz Kft-nél Pálinkás Mihály egy percet nem habozott, csak azt mondta, hogy Anakee Wild-ra X napot kell várni, de lesz. Szépen fel is szerelték, odafigyeltek.

Csatolt fájlok

domi_ujgumi_2019-05-28.jpg 8.4 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 325

Válasz: Gumiabroncs, felni, küllő

Kíváncsi vagyok mi a tapasztalat az Anakee wilddal elöl.

Nálam a kicsire ment fel a hátsó ami bejött nagyon. Vizes aszfalton is jól megtapadt.
Később került fel rá a 90/90-21 első és azóta 40-70km/h között ráz az eleje. Mondjuk 100-as tempónál nem.
Kicsit feljebb vettem a nyomást javult de  picit. Centírozva nem volt - én szereltem. Kicsit játszok a nyomással, ha nem javul akkor centírozás aztán meglátom.
Hallotam már több helyről hogy Anankee wilddal volt hasonló tapsztalat több típusnál is. Az elsővel egyenlőre nem vagyok felhőtlenül boldog.

lajbi írta:

Sziasztok!

Nem irom be a táblázatba, mert dominátor, nem transalp, de gumizás:
Amikor vettem, elől-hátul tkc80 volt. Hátul 4751km-t birt a TKC80, kapott Mitas E09-et.

Most már az első is nagyon kagylós lett, és a hátsó mitas is elkopott.
Az első TKC80 ment 13236 km-t, még kicsit lehetett volna húzni.

A hátsó Mitas E09 ment 8458 km, aszfalton még egy kicsit elment volna, de sárban, földuton is érezhetően csóválta a farát, semmire nem volt jó.

Elől Anakee Wild, hátul mitas E09. Remélem az első kiszolgál két hátsót.
Ha egyszer sok pénzem lesz, kipróbálom az anakee wild-ot hátra is, bár csak 130-asban kapható.

Kékholdot nem sikerült felhívni, nem vették fel. r17-nél kicsi a választék. Strausz Kft-nél Pálinkás Mihály egy percet nem habozott, csak azt mondta, hogy Anakee Wild-ra X napot kell várni, de lesz. Szépen fel is szerelték, odafigyeltek.

XLV700