1 151

Válasz: Futómű és fékek

HorLac írta:

Sziasztok!
Valaki tudna küpdeni egy foto hogy 700 abs en a jobb elso fékcsőnek az alsó résznél hogyan kellene állnia? Mert meg kellett mozditanom és nagyon feszül most..

Eddig nem reagáltak és nekem nem ABS-es, de megkérdezem, mi feszül?? Olyan nagyon sok mozgatni valót nem látok, mivel a flexibilis cső elég rövid. Nálam, egészen a kormányig egy-egy gumicső megy fel és elég nagy kanyar is van benne, nincs benne az az elosztás, ami a te képeden látható, a cső ami átviszi a fékhatást a sárvédő felett a túloldalra.
De nálad micsodán mozgattál, hogy szorul? Az alsó kis gumicső 13-as (vagy 12-es) csavarján, ami most kicsit befelé áll?

XL700V, PD13, 2010

1 152

Válasz: Futómű és fékek

Mészi Laci írta:
HorLac írta:

Sziasztok!
Valaki tudna küpdeni egy foto hogy 700 abs en a jobb elso fékcsőnek az alsó résznél hogyan kellene állnia? Mert meg kellett mozditanom és nagyon feszül most..

Eddig nem reagáltak és nekem nem ABS-es, de megkérdezem, mi feszül?? Olyan nagyon sok mozgatni valót nem látok, mivel a flexibilis cső elég rövid. Nálam, egészen a kormányig egy-egy gumicső megy fel és elég nagy kanyar is van benne, nincs benne az az elosztás, ami a te képeden látható, a cső ami átviszi a fékhatást a sárvédő felett a túloldalra.
De nálad micsodán mozgattál, hogy szorul? Az alsó kis gumicső 13-as (vagy 12-es) csavarján, ami most kicsit befelé áll?

Pontosan, az alsó csavart kellett meglazitanom mert a felso tarto nem ment a helyére ... igy igen de most meg a fékcső feszes

XL700v 2008

1 153

Válasz: Futómű és fékek

Parancsolj!

Csatolt fájlok

IMG_20190829_155937.jpg 8.07 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20190829_160015.jpg 6.63 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20190829_160052.jpg 7.63 mb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_20190829_160129.jpg 6.66 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

1 154

Válasz: Futómű és fékek

HorLac írta:

Pontosan, az alsó csavart kellett meglazitanom mert a felso tarto nem ment a helyére ... igy igen de most meg a fékcső feszes

Értem. Szerintem függőlegesen kellene állnia, de a Harcos képeiből lehet jobban kiderül.

XL700V, PD13, 2010

1 155

Válasz: Futómű és fékek

Köszi szèpen smile

XL700v 2008

1 156

Válasz: Futómű és fékek

Helló!
Infót osztanék meg, mégpedig:
szükséges volt az egyik becsúszó krómszár egyengetésére az első villából.
Kérdeztem Déczi mesteréket, hogy megy-e és hogy mennyi és hogy transalp.hu kedvezmény?
Mondta hogy megy, hogy kb 10-es és hogy kedvezményt erre nem tud adni mert ő is tovább viszi.
Mivel a Simateam is ennyit mondott és helyileg szerencsésebb nekem így oda vittem pénteken zárás előtt.
Ma délben hívtak hogy kész a cucc és csak 7ezer lett.
A szár egyenes, egy kumma karccal sincs több mint amikor oda vittem. Tojást nem tudtam mérni rajta a 2 százados tolómérővel, mikrométerem meg nincs.
Egybe még nem építettem, de így teljesen okénak tűnik.

Hát ennyi.

XL600V - 1998

1 157 Utoljára HorLac szerkesztette (2019. 09. 17. 21:14:28)

Válasz: Futómű és fékek

Ilyen problémával 20-25 ezer között tudok segiteni új becsuszó kromszárral.. ha valakinek nagy szüksége lenne rá és nem javítható az övé.. 2 nap átfutással szombathelyen van.. a többi részletkérdés./ utángyártott lengyel gyártmányú alkatrészről van szó/

XL700v 2008

1 158

Válasz: Futómű és fékek

saphyx írta:

Helló!
Infót osztanék meg, mégpedig:
szükséges volt az egyik becsúszó krómszár egyengetésére az első villából.
Kérdeztem Déczi mesteréket, hogy megy-e és hogy mennyi és hogy transalp.hu kedvezmény?
Mondta hogy megy, hogy kb 10-es és hogy kedvezményt erre nem tud adni mert ő is tovább viszi.
Mivel a Simateam is ennyit mondott és helyileg szerencsésebb nekem így oda vittem pénteken zárás előtt.
Ma délben hívtak hogy kész a cucc és csak 7ezer lett.
A szár egyenes, egy kumma karccal sincs több mint amikor oda vittem. Tojást nem tudtam mérni rajta a 2 százados tolómérővel, mikrométerem meg nincs.
Egybe még nem építettem, de így teljesen okénak tűnik.

Hát ennyi.

Béláék, (Simáék) egyengették lányomnak vett motor villáját.  Nagyon jól melóznak, sőt, amit hoztam Keletiből IC-t, voltak olyan szívesek, hogy odahozták nekem! Persze mindenféle postázás nélkül, az alkalmazott sem akart semmit elfogadni! Emelem a nem létező kalapom előttük!

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

1 159

Válasz: Futómű és fékek

HorLac írta:

Ilyen problémával 20-25 ezer között tudok segiteni új becsuszó kromszárral.. ha valakinek nagy szüksége lenne rá és nem javítható az övé.. 2 nap átfutással szombathelyen van.. a többi részletkérdés./ utángyártott lengyel gyártmányú alkatrészről van szó/

Intercarsos készlet? Múltkor a Sinbad 650-séhez nem hozzott a program, 600hoz van de azt nemtudtuk stimmel e 650hez.

"Járt utat a járatlanért mindig hagyd el! " Néha nem az úti cél a fontos, hanem maga az odavezető út, és hogy lehet-e közben valahol pisilni!
Honda XR 400 2008-2018
'98 XL600V PD10  2015-
BMW F800 GS '09  2022-

1 160 Utoljára HorLac szerkesztette (2019. 09. 18. 15:12:30)

Válasz: Futómű és fékek

Igen. Én talaltam 650 -hez is 600 es 700 hoz is. TLT1041705-ös cikkszámon fut a 650 -é! 705mm hodszu.
A 600 nak TLT1041700 a száma es az 700 mm hosszu. Átmérője megegyezik.

XL700v 2008

1 161

Válasz: Futómű és fékek

lajbi írta:

Sziasztok!

Közeleg a műszaki vizsga, jó alkalom lecserélni a fékfolyadékot. Sok foto nem készült, de nagyon jól működött a  nyomásos csere.
Ami kell hozzá:
- kell egy-két nagyobb fecskendő.  Én a feltöltésre 100ml-est, a leszívásra 50ml-est használtam.
- megfelelő átlátszó cső. Ebből egy kis darab a leszivó fecskendőre, és egy kicsit hosszabb a feltöltöre.
A feltöltésre használt fecskendőn kötegelővel rögzítettem a csövet, mert lesz ott nyomás is.
- egy drót, amire akasztani lehet a fecskendőt (ha lerakod, akkor a légbuborék megint visszamászik a csőbe)
- csavarhúzó, kulcs.

...

A két tárcsás esetében van valami extra furfang? Először a tartálytól távolabb esővel kezdem, közben célszerű a másik csövet elszorítani, vagy nincs értelme?

XL650V (2000)

1 162

Válasz: Futómű és fékek

csigafrédi írta:

A két tárcsás esetében van valami extra furfang? Először a tartálytól távolabb esővel kezdem, közben célszerű a másik csövet elszorítani, vagy nincs értelme?

SZia!

Most olvastam vissza Lajbi írását. Én a régi módszerrel csináltam, mint anno a Ladán.
Meglazítom lent az egyik oldal légtelenítő csavarját és kipumpálom a fékfolyadékot a fékkarral úgy, hogy a fékkart hirtelen behúzom teljesen és nagyon lassan engedem vissza. (Ladánál ez persze lábbal ment minden féknyeregnél.) A légtelenítő csonkra tett slag pedig végig fékfolyadékban van.
Így a hirtelen behúzásra kinyomja a régi olajat a csőből a nyomás és a nagyon finom visszaengedésre nem szívja vissza. Ezt addig csináltam, míg a póttartályt folyamatosan utántöltve az új, buborékmentes fékfolyadék meg nem jelent a lenti slagon.
Ha ez megtörtént, párat még húztam rá, aztán behúzott fékkarnál meghúztam a légtelenítő csavart.
Ugyanezt eljátszottam a másik oldali tárcsánál is.
Ha ott is megjelent az új olaj, ott is meghúztam és feltöltöttem a póttartályt és bezártam. (LAdánál annyira jó lett, hogy az utcai fékpróbán a hirtelen fékezésnél a hátsó fékcsövek eldurrantak, mert öregen nem bírták a nyomást. :-))))

Lehet a Lajbié pontosabb és egyszerűbb vagy gyorsabb, én így is megoldottam.

Azt nem néztem melyik oldalt kellene előbb csinálni, találomra ment. Hátul meg nincs választás.

XL700V, PD13, 2010

1 163

Válasz: Futómű és fékek

Mészi Laci írta:

SZia!

Most olvastam vissza Lajbi írását. Én a régi módszerrel csináltam, mint anno a Ladán.
Meglazítom lent az egyik oldal légtelenítő csavarját és kipumpálom a fékfolyadékot a fékkarral úgy, hogy a fékkart hirtelen behúzom teljesen és nagyon lassan engedem vissza. (Ladánál ez persze lábbal ment minden féknyeregnél.) A légtelenítő csonkra tett slag pedig végig fékfolyadékban van.
Így a hirtelen behúzásra kinyomja a régi olajat a csőből a nyomás és a nagyon finom visszaengedésre nem szívja vissza. Ezt addig csináltam, míg a póttartályt folyamatosan utántöltve az új, buborékmentes fékfolyadék meg nem jelent a lenti slagon.
Ha ez megtörtént, párat még húztam rá, aztán behúzott fékkarnál meghúztam a légtelenítő csavart.
Ugyanezt eljátszottam a másik oldali tárcsánál is.
Ha ott is megjelent az új olaj, ott is meghúztam és feltöltöttem a póttartályt és bezártam. (LAdánál annyira jó lett, hogy az utcai fékpróbán a hirtelen fékezésnél a hátsó fékcsövek eldurrantak, mert öregen nem bírták a nyomást. :-))))

Lehet a Lajbié pontosabb és egyszerűbb vagy gyorsabb, én így is megoldottam.

Azt nem néztem melyik oldalt kellene előbb csinálni, találomra ment. Hátul meg nincs választás.

Én is fentről gondoltam átjátszani az új löttyöt. Lehet hogy felesleges, de a fékkar kiengedése előtt viszont mindig visszazárom majd a csavart.

XL650V (2000)

1 164

Válasz: Futómű és fékek

csigafrédi írta:

Én is fentről gondoltam átjátszani az új löttyöt. Lehet hogy felesleges, de a fékkar kiengedése előtt viszont mindig visszazárom majd a csavart.

A szokásos, hogy az olaj a fentről lefele megy. De a buborékok maguktól fölfelé szeretnek menni, ezzért néha nehéz kidolgozni a csőböl. Ez főleg motorokon fordul elő, ahol a csőben hurok lehet.

Kéttárcsásnál: fent a tartályban szépen látszik, eddig jön koszos, majd kevert, végül tiszta folyadék. Az egytárcsásnál kb 3x annyi olajat pumpáltam bele, mire nagyjából tiszta lett. Szerintem ha egyik oldalon belenyomsz egy jó nagy fecskendővel, akkor ott már új folyadék van, mehet a másik oldalról.

Ha nagyon ráérsz, és precíz akarsz lenni, akkor két fecskendő, felváltva a két oldalról tölrve.
De ez csak agyalás a részemről, nem próbáltam.

Üdv,
Lajbi

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 165

Válasz: Futómű és fékek

lajbi írta:

...De a buborékok maguktól fölfelé szeretnek menni...

Ezt az aranymondást megjegyzem, zseniális!  big_smile

Hol tudok megfelelő csövet lőni?, gazdabolt?, vagy autósbolt? Ez sima benzincső, vagy micsudi?

XL650V (2000)

1 166

Válasz: Futómű és fékek

Unixhoz beugrottam egy darab benzincsőért, a legolcsóbb 5m-es volt és cca. 6000 HUF. Nem kértem. Beszaladtam a helyi gazdaboltba, és 80 HUF-ért kaptam egy méter átlátszó csövet.

A betétcserés leírásért 1000 köszönet Danyilának, teljesen az után mentem. (Olyannyira, hogy nekem is vissza kellett raknom az elsőre leszedett nyerget, mert nem jött a hernyócsavar kézben tartva. Röhögtem is magamon, hogy 2x elolvastam, és mégis belecsúsztam ugyanabba.)

A folyadékot fentről cseréltem, jól sikerült minden. Köszi fórum!

(Télre bekészülök a szűrő- és olajcserére, és a láncot is le akarom majd szedni beáztatni.)

XL650V (2000)

1 167

Válasz: Futómű és fékek

csigafrédi írta:

Unixhoz beugrottam egy darab benzincsőért, a legolcsóbb 5m-es volt és cca. 6000 HUF. Nem kértem. Beszaladtam a helyi gazdaboltba, és 80 HUF-ért kaptam egy méter átlátszó csövet.

A betétcserés leírásért 1000 köszönet Danyilának, teljesen az után mentem. (Olyannyira, hogy nekem is vissza kellett raknom az elsőre leszedett nyerget, mert nem jött a hernyócsavar kézben tartva. Röhögtem is magamon, hogy 2x elolvastam, és mégis belecsúsztam ugyanabba.)

A folyadékot fentről cseréltem, jól sikerült minden. Köszi fórum!

(Télre bekészülök a szűrő- és olajcserére, és a láncot is le akarom majd szedni beáztatni.)

Gazdabolt, de mar rajottel latom. smile

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 168

Válasz: Futómű és fékek

Az az àtlátszó pvc cső meg fog kemènyedni a benzintől. Én is vettem gumi benzincsövet, csak vastagabb a fala az eredetitől. Gyárit nem lehet rendelni a Hondánál. Sajnos. Még nem raktam fel. Az eredeti a sokszori le és felszereléstől avul. Mindig vágok a végéből, mert megsérül. A leszedésnèl tépni kell fogóval rendszerint.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

1 169

Válasz: Futómű és fékek

danyila írta:

Az az àtlátszó pvc cső meg fog kemènyedni a benzintől. Én is vettem gumi benzincsövet, csak vastagabb a fala az eredetitől. Gyárit nem lehet rendelni a Hondánál. Sajnos. Még nem raktam fel. Az eredeti a sokszori le és felszereléstől avul. Mindig vágok a végéből, mert megsérül. A leszedésnèl tépni kell fogóval rendszerint.

Én a tank túlfolyó csövéből vágtam a karbihoz, és vettem fekete benzinálló csövet a tankra. A fékfolyadék cseréhez meg jó az átlátszó, nem érdekes, hogy tönkremegy.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 170 Utoljára bzsofi szerkesztette (2019. 12. 21. 20:44:28)

Válasz: Futómű és fékek

Kedves Fékfelújításban jártasak!
Kis gikszer adódott, és sajnos be kellene szereznem 2db rugót az első fékekhez. Oemparts iszonyú lassú. Ötlet esetleg hol tudnék januárban hozzájutni?  hmm

Csatolt fájlok

fékrugó.jpeg 197.01 kb, 24 letöltés 2019-12-21 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

1 171

Válasz: Futómű és fékek

bzsofi írta:

Kedves Fékfelújításban jártasak!
Kis gikszer adódott, és sajnos be kellene szereznem 2db rugót az első fékekhez. Oemparts iszonyú lassú. Ötlet esetleg hol tudnék januárban hozzájutni?  hmm

Bontó Zsófi.  Onnan szerzem be,ha kell valami. Macerás a sok telefon,,, de árbanidőben megéri.

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
Sachs 100 (1962.1964) K 55 (1967-1969) Ural (1970-1971) P 10 (1973) Izs Planet (1974-1975) Transalp xl650v 2006 (2015-2019), Transalp xl650v 2005 (2019-2022), 
Yamaha XT 600 43f 1986 (2021-2022) , Africa Twin RD 07 2002 (2021-), Suzuki DR 650 1991 (2022 - 2023), Transalp 600V 1993 (2022 -2023) Transalp 650 (2023 -  )

1 172

Válasz: Futómű és fékek

Sindbad írta:
bzsofi írta:

Kedves Fékfelújításban jártasak!
Kis gikszer adódott, és sajnos be kellene szereznem 2db rugót az első fékekhez. Oemparts iszonyú lassú. Ötlet esetleg hol tudnék januárban hozzájutni?  hmm

Bontó Zsófi.  Onnan szerzem be,ha kell valami. Macerás a sok telefon,,, de árbanidőben megéri.

Rendben, köszönöm! Akkor keresgélek ebben az irányban.  smile

1 173

Válasz: Futómű és fékek

bzsofi írta:

Kedves Fékfelújításban jártasak!
Kis gikszer adódott, és sajnos be kellene szereznem 2db rugót az első fékekhez. Oemparts iszonyú lassú. Ötlet esetleg hol tudnék januárban hozzájutni?  hmm

Cikkszám alapján bármelyik Honda szervizben meg tudod rendelni. Nem lesz olyan olcsó mint bontóban (ha lehet egyáltalán kapni bontóban ilyesmit), kb. a OEMparts-os árakkal lehet számolni, valamennyire függ euro árfolyamtól. Én a Wilkerben szoktam ilyen cuccokat rendelni, egy-két nap alatt meghozzák.

-Egy nap úgyis mind meghalunk.
-Ja, de az összes többi napon nem!
/A gép 600-as '94-ből/

1 174

Válasz: Futómű és fékek

bzsofi írta:
Sindbad írta:

Bontó Zsófi.  Onnan szerzem be,ha kell valami. Macerás a sok telefon,,, de árbanidőben megéri.

Rendben, köszönöm! Akkor keresgélek ebben az irányban.  smile

Az első fékben csak oldalanként 1-1 lemezrugó van. Nem tudom, erröl van e szó. Eredetiben vegyèl gyárit a honda üzletben. Pár nap alatt megozzák. Vigyed a forgalmit, mert alvázszám alapjàn azonosítjàk be miről van szó. Sacc per kb 500 Ft nál nem több. Bontóban komplett fèkszerkezetet fognak ajánlani. Csilióért a honda bolthoz kèpest.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

1 175

Válasz: Futómű és fékek

bzsofi írta:

Kedves Fékfelújításban jártasak!
Kis gikszer adódott, és sajnos be kellene szereznem 2db rugót az első fékekhez. Oemparts iszonyú lassú. Ötlet esetleg hol tudnék januárban hozzájutni?  hmm

Fowler Parts -ból rendeltem már nem egyszer. Kiválaszthatod, mennyi idő múlva kéred. Ennek függvénye az ár is. Sajnos a Font árfolyam miatt drágább, mint az eurós oldalak. Ha pedig van kisebb idő, akkor a NUTJOB.ie, csak honda márkabolt és jó árak, kedvezmények.

XL700V, PD13, 2010