2 976

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

ZOI írta:
Öcsi írta:

Nemááá! Pedig már majdnem sikerült betojatnom...  roll
lol  lol  lol
Az a baj a bociszemeket nem tudom ábrázolni másképp az írásban... roll  big_smile
(Remélem nem ad nagy tockost...)
Na, megyek leszippantom Paksot! hmm

Ó hogyaza! mad
Na jólvan!
Ezért majd legközelebb kapol!
Ha mást nem, olyan rosszféle dobozos sört! big_smile

Ne kényeztesd!

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

2 977

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Hellótok!

A motor feküdt valamennyit, aztán állt vagy másfél évet. Az akkuban a szint nagyon lent van.
Mivel nemtom hogy folyt-e ki belőle sav és ha igen mennyi így indítanám elölről a dolgot.
Arra gondoltam kiöntöm a cuccot belőle és felsavazom mint új korában.
Hülyeség?

XL600V - 1998

2 978

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

saphyx írta:

Hellótok!

A motor feküdt valamennyit, aztán állt vagy másfél évet. Az akkuban a szint nagyon lent van.
Mivel nemtom hogy folyt-e ki belőle sav és ha igen mennyi így indítanám elölről a dolgot.
Arra gondoltam kiöntöm a cuccot belőle és felsavazom mint új korában.
Hülyeség?

Szia!
Szerintem ha folyt ki belőle, annak látnád a nyomát, mert a sav nyomot hagy maga után. Ha ilyet nem látsz, akkor csak párolgott a folyadék és mivel a víz párolog nem a sav, így elég feltölteni deszt. vízzel.
Ha kifolyt, akkor az újrasavazásban nem tudok segíteni, nem tudom jó vagy nem jó ötlet.

XL700V, PD13, 2010

2 979

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Savat kikonteni csak feltöltött aksibol szabad. De elég megnézni a bent levő savassagat egy fokoloval. És már tudsz is mindent.

XL 700 V , 2008

2 980

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Mészi Laci írta:

Szia!
Szerintem ha folyt ki belőle, annak látnád a nyomát, mert a sav nyomot hagy maga után. Ha ilyet nem látsz, akkor csak párolgott a folyadék és mivel a víz párolog nem a sav, így elég feltölteni deszt. vízzel.

Ha a túlfolyó csövön jött ki (ami elég sanszos) akkor ott a helyszínen látszana csak, de ennyi idő után az már esélytelen.
Viszont tény hogy tömegesen nem szól róla irodalom hogy kiöntenék és újra savaznák az akkukat.....

XL600V - 1998

2 981

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Zolika írta:

Savat kikonteni csak feltöltött aksibol szabad. De elég megnézni a bent levő savassagat egy fokoloval. És már tudsz is mindent.

Ott a pont!

XL650V6

2 982

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Sziasztok!

Új tagként mindjárt műszaki kérdésben szeretném kérni a véleményeteket és tapasztalataikat. Az xlv700A transalpom kb. másfél éve néha kellemetlen helyzetbe hoz, rendszerint nyári viszonyok között. A jelenség, hogy 100 fok feletti vízhőfoknál az alapjárat darabossá válik, néha le is áll a motor, Kétezres fordulatnál már egyenletesen jár , bár néha akkor is lehet érezni egy-egy rántást.  A motor meleg leállítása után 75 fokos vízhőmérsékletnél inditózik, de nem indul be, 73 fok alatt és 77 fok felett mindig indul. Sajnos a kompjuter hibát nem tárol.  Itt a fórumon olvastam már hasonlóról, pécsi márkatárs (TOMITOMI)  is írt erről. Sajnos ő a baj forrásának gondolt főtengely jeladó cseréjének sikeréről nem írt. Szeretném kérdezni, hogy van-e nektek konkrét tapasztalatok a hibajelenségről, a  cseréről és a sikeréről.

Köszi

2 983

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

saphyx írta:

Hellótok!

A motor feküdt valamennyit, aztán állt vagy másfél évet. Az akkuban a szint nagyon lent van.
Mivel nemtom hogy folyt-e ki belőle sav és ha igen mennyi így indítanám elölről a dolgot.
Arra gondoltam kiöntöm a cuccot belőle és felsavazom mint új korában.
Hülyeség?

Az akksi újrasavazásának a régi ólomakkumulátorok esetében volt létjogosultsága. Nem a savcsere volt a hangsúly, hanem hogy a természetes öregedés közben leváló - és az akksi alján összegyűlő fémes iszapot kimossuk. Maga a sav nem kíván cserét, csak az elpárolgott vizet kell pótolni (desztilláltal). Viszont ez a kis fémes iszap ha eléggé meggyűlt, remekül zárta a lemezek alját. Szóval ez volt az utolsó menedék az akksicsere előtt. Én is csináltam a megboldogult 80-as években, de nem sokat ért.  smile

XL 650 V RD11 - 2006-2015 
Yamaha XT660R

2 984

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Kavus

Ez egy folyton visszatérő probléma a 700 nal. Az enyemnel is nem pont így ebben a formában.
Több elmélet van. Én a főtengely jeladóra szavazok. Télen cserélem. Jovo nyáron tesztelem.
De meg esélyes lehet valamelyik hofok merő gomba is.

XL 700 V , 2008

2 985

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Zolika írta:

Kavus

Ez egy folyton visszatérő probléma a 700 nal. Az enyemnel is nem pont így ebben a formában.
Több elmélet van. Én a főtengely jeladóra szavazok. Télen cserélem. Jovo nyáron tesztelem.
De meg esélyes lehet valamelyik hofok merő gomba is.


Zolika!

Köszönöm a válaszod, talán másnak is van valami tapasztalata.

2 986

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Bob&Bobek írta:
saphyx írta:

Hellótok!

A motor feküdt valamennyit, aztán állt vagy másfél évet. Az akkuban a szint nagyon lent van.
Mivel nemtom hogy folyt-e ki belőle sav és ha igen mennyi így indítanám elölről a dolgot.
Arra gondoltam kiöntöm a cuccot belőle és felsavazom mint új korában.
Hülyeség?

Az akksi újrasavazásának a régi ólomakkumulátorok esetében volt létjogosultsága. Nem a savcsere volt a hangsúly, hanem hogy a természetes öregedés közben leváló - és az akksi alján összegyűlő fémes iszapot kimossuk. Maga a sav nem kíván cserét, csak az elpárolgott vizet kell pótolni (desztilláltal). Viszont ez a kis fémes iszap ha eléggé meggyűlt, remekül zárta a lemezek alját. Szóval ez volt az utolsó menedék az akksicsere előtt. Én is csináltam a megboldogult 80-as években, de nem sokat ért.  smile

Nos...2019-ben se.   lol

XL600V - 1998

2 987

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Sziasztok bocsanat hogy ide írok de nem találtam megfelelő helyet a problémának. Szóval van ket 600as transalpom 1987 es 1989 az 1989es azt produkálja hogy ha bemelegszik az egyik henger leáll mintha lekapcsolnák! Próbálkoztam a 87es trafóit átrakni de nem hozott javulást próbáltam a cdiket is
atrakni de azzal meg be sem indul kapott 4ujj gyertyát is ugy hogy itt meg állt a tudomány kérlek segítsetek. Barátnőmnek vettem a motort hogy tudjon meg idén gyakorolni de tegnap óta ezt produkálja pedig semmi elojele nem volt.

2 988

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Szucsimoto írta:

Sziasztok bocsanat hogy ide írok de nem találtam megfelelő helyet a problémának. Szóval van ket 600as transalpom 1987 es 1989 az 1989es azt produkálja hogy ha bemelegszik az egyik henger leáll mintha lekapcsolnák! Próbálkoztam a 87es trafóit átrakni de nem hozott javulást próbáltam a cdiket is
atrakni de azzal meg be sem indul kapott 4ujj gyertyát is ugy hogy itt meg állt a tudomány kérlek segítsetek. Barátnőmnek vettem a motort hogy tudjon meg idén gyakorolni de tegnap óta ezt produkálja pedig semmi elojele nem volt.

Dominatorok kozismert hibaja, hogy hidegen jo a fotengely jelado, de melegen nem. Telefonrol vagyok a heten, nem tudok utanna nezni, hogy vannak a jeladok es mekkora a jo ellenallas ertek.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

2 989

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Szerintem hibás jeladoval egyik henger sem megy. Csak szerintem! Benzint kap? Nem akkor áll meg mikor a szivatot visszatolod? Sima karbi dugulasra gyanakodnek. Próbának húzd le a pipát tegyél bele egy gyertyát tartsd a blokknak egyből látod van e szikra.

XL 700 V , 2008

2 990

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Szikra van! Nem akkor áll meg hanem amikor üzem meleg akkor mintha lekapcsolnák az egyik hengert es se fordulaton se máskor nem indul újra csak ha le allitom es várok minél jobban kihül annál tovább van két henger!

2 991

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Hali!
Leírom, mert felb***tak.

Sz'al vettem egy akksit. Kinéztem a Vartát. Semmi extra, csak olcsóbb volt mint a Yuasa és gondoltam kipróbálom, meg aztán ezek is láttak már akkut, csak nem lehet rossz.
Megtaláltam az Akku-fer kft-t a neten. Rendeltem. Felhívtak 15 percen belül, hogy látják a rendelést, megerősítem-e. meg.
Újabb 5 perc múlva hogy nem tudják beszerezni csak 4 nap múlvára. Deal.
Újabb 5 perc múlva hogy akkorra se megy, mert nem magyarból kéne hozni. Ekkor megegyeztünk, hogy inkább lemondom a rendelést. Az egész egy korrekt, gyors ügymenet volt, semmi rossz íz nem volt a számban.

Nah....a vartamintabolt.hu -val pont nem így ment. Raktáron levőnek mutatta a webshop és 3 napot ígért kiszállításnak....5 nap múlva én csörögtem rájuk hogy vattafakkk.
Mondták nincs raktáron másik boltból kell áthozatni, de már úton van. 2 nap múlva újra csörgök hogy mi van. Óóó nagyon remélik hogy holnapra megérkezik, mondtam hogy én is. Újabb 2 nap múlva csörgök, hogy mi a pálya, mondta hogy még semmi. Mondtam hogy akkor mi is a lemondás menete? Várjak tartsam....2 perc...."éppen reggel mégis megérkezett. Holnap kiküldik a Foxposttal ahogy kértem."
Ki is jött csak éppen ez az egész sz*rakodás eltartott kerek 15 napig és basztak se tájékoztatni hogy mi a helyzet. Ha ezt tudomveszek máshol akksit rövidebb idő alatt.
Ez idő alatt nem tudtam a gépen csinálni semmit, pedig időm lett volna, teendő mint a tenger és 3 nap múlva lejár a műszaki. K*csögök.

Poén lett volna ha még sz*rt is küldenek, de szrencsére az jött ki ami kell, felsvazva azt adja amit kell, de a motorban már nem tudtam kipróbálni.
Hát ennyi.

XL600V - 1998

2 992

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Tapasztalatból a vadiúj akksit is érdemes töltőre rakni.

XL650V6

2 993

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

TPB írta:

Tapasztalatból a vadiúj akksit is érdemes töltőre rakni.

A papírja nem ezt írja, de a Yuasa video meg ezt mondja. Hát ráraktam töltőre.  :-D

XL600V - 1998

2 994

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

saphyx írta:

Hali!
Leírom, mert felb***tak.

Ki is jött csak éppen ez az egész sz*rakodás eltartott kerek 15 napig és basztak se tájékoztatni hogy mi a helyzet. Ha ezt tudomveszek máshol akksit rövidebb idő alatt.
Ez idő alatt nem tudtam a gépen csinálni semmit, pedig időm lett volna, teendő mint a tenger és 3 nap múlva lejár a műszaki. K*csögök.

Poén lett volna ha még sz*rt is küldenek, de szrencsére az jött ki ami kell, felsvazva azt adja amit kell, de a motorban már nem tudtam kipróbálni.
Hát ennyi.

Ritka a rendesen működö magyar webshop.
Semmi érdekem nem fűzödik hozzá, de ezért jön elő többször kivételnek https://motoralkatresz.eu.

Üdv,
Lajbi

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

2 995

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

saphyx írta:
TPB írta:

Tapasztalatból a vadiúj akksit is érdemes töltőre rakni.

A papírja nem ezt írja, de a Yuasa video meg ezt mondja. Hát ráraktam töltőre.  :-D

Az XR - ben kifeküdt a gyári Yuasa régen.
Vettünk Bannert a Hondánál. A papír szerint feltöltöttük , aztán beraktuk.
5 hónap,3000 km után ko. !!
Csere gariban.
A következő akksi is ua. , 4 hónap,3000 km után ko.!!  big_smile  big_smile
A következő akksi is Banner , de ezt már a Hondánál rakták bele.
Semmi extrát nem csináltak , "csak" felrakták töltőre a berakás előtt.
Azóta is az van benne,éppen 7 éves és még teljesen ok. , úgy hogy időközben az indítórelé bekrepált és behúzva tartotta az indítózást 2-3X is.addig pörgette a motort,amíg teljesen le nem merült az akksi!  smile
Mire letudtuk bontani az oldalát.
Szóval ennyi a tapasztalat. ...

XL650V6

2 996

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

TPB írta:

Semmi extrát nem csináltak , "csak" felrakták töltőre a berakás előtt.
Azóta is az van benne,éppen 7 éves és még teljesen ok. , úgy hogy időközben az indítórelé bekrepált és behúzva tartotta az indítózást 2-3X is.addig pörgette a motort,amíg teljesen le nem merült az akksi!  smile
Mire letudtuk bontani az oldalát.
Szóval ennyi a tapasztalat. ...

Hát akkor meg külön köszönet a figyelmeztetésért!
Belegondolva lehet az lett volna a végkövetkeztetés hogy: mennyit szenvedtem érte aztán mégis milyen **r ez a varta....közbe pedig....   big_smile

XL600V - 1998

2 997

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Hátha vki profitál belőle:
A törés utáni első indítási próba csodálatos kudarcba fulladt a múltkor.
Kézzel simán átfordultak a tengelyek, a gyertyalukon még egy kis WD40 is löktem hogy ne szárazon próbálkozzak 1.5 év után indítani.
Az indító motor viszont alig bírta átforgatni, vhonnan (vagy a relé vagy az indító motor) olyan hangot adott mintha kereplő lenne.
Szétszedtem hát az indító motort, kiszórtam belőle vagy 2 szívlapát szénport, kitisztogattam, összeraktam. Kézzel is érezhetően könnyebben fordult, de azért nem volt a 2 állapot között extra nagy eltérés. Szimplán csak érezhető.
De mégis.....a kereplés elmúlt és a motor szépen forgatja a hengereket.
Hát ennyi.

XL600V - 1998