3 076

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Horesz írta:

Sziasztok!

Próbáltam rákeresni a problémára, hátha volt már, de nem találtam, vagy rosszul kerestem.

A tünetek:
Alapjárat van, de ingadozik, nagyon óvatos, lassú gáz húzásra fel tudom pörgetni 3000-ig, de alapvetően ha ráhúzom a gázt, mindig lefullad, illetve ha elkezd lefulladni, de gyorsan visszaengedem, visszaáll az alapjárat.

Karbit kivettük, kitakarítottuk (membrán hibátlan), légszűrőt szintén (mindkettő már amúgy is aktuális volt), gyertyákat is kicseréltem.

Mit gondoltok?

Ugyan segíteni nem tudok vele, de nekem ugyanez volt pár éve egyszer Pápáról hazafelé. Egyszer csak elkezdte ezt játszani, az országúton még úgy ahogy lehetett közlekedni, de mikor beértem Pestre egy rémálom lett az egész. Nagy nehezen hazaértem, pár napot állt a motor, majd mikor beindítottam, hogy elviszem szerelőhöz, már nem csinálta. Én elkönyveltem karbi dugulásként, azóta nem jött elő.

XL600V 1999

3 077

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

brizsa írta:
Horesz írta:

Sziasztok!

Próbáltam rákeresni a problémára, hátha volt már, de nem találtam, vagy rosszul kerestem.

A tünetek:
Alapjárat van, de ingadozik, nagyon óvatos, lassú gáz húzásra fel tudom pörgetni 3000-ig, de alapvetően ha ráhúzom a gázt, mindig lefullad, illetve ha elkezd lefulladni, de gyorsan visszaengedem, visszaáll az alapjárat.

Karbit kivettük, kitakarítottuk (membrán hibátlan), légszűrőt szintén (mindkettő már amúgy is aktuális volt), gyertyákat is kicseréltem.

Mit gondoltok?

Ugyan segíteni nem tudok vele, de nekem ugyanez volt pár éve egyszer Pápáról hazafelé. Egyszer csak elkezdte ezt játszani, az országúton még úgy ahogy lehetett közlekedni, de mikor beértem Pestre egy rémálom lett az egész. Nagy nehezen hazaértem, pár napot állt a motor, majd mikor beindítottam, hogy elviszem szerelőhöz, már nem csinálta. Én elkönyveltem karbi dugulásként, azóta nem jött elő.

Köszi a választ!

Remélem nem az lesz a baj, hogy nem volt elég alapos a tisztítás a karbinál  smile

XL 650 (2006)

3 078 Utoljára Yoshi szerkesztette (2020. 03. 30. 06:44:36)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Karbidugulas lesz, az alapjarati mukodes a karbinak csak egy funcioja, mikor elkezd porogni a motor az alapjaratert felelos reszek lekapcsolodnak.

Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed

3 079

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Szerintem, a tünetek alapján kevés benzint kap.  De ez így csak tipp.

XL 700 V , 2008

3 080

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Karburátor dugulás, a gyorsító rendszernél inkább, nem ad plusz benzint hirtelen terhelés növekedésnél, kicsi membrán környéke is ki lett  is ki lett pucolva a karbi oldalán? Mivel ezt vákuummal vezérli ezt a membránt az egész vákuumrendszere meghülyül a karbinak!  Kiszerelt gyertyák képe milyen volt az már enged következtetni a hiba okára! Ha jól emlékszem a Yoshinak is hasonló problémája volt a Mangartos szlovén túrán!

"Járt utat a járatlanért mindig hagyd el! " Néha nem az úti cél a fontos, hanem maga az odavezető út, és hogy lehet-e közben valahol pisilni!
Honda XR 400 2008-2018
'98 XL600V PD10  2015-
BMW F800 GS '09  2022-

3 081

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Tank alatti cső nem lett odacsípve?
Nekem volt,hogy lent a csövet dugaszolta el a lánc dzsuva!
De ezt itt is leírtam.

XL650V6

3 082

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Köszi a válaszokat!

Akkor újra szétkapom, és elviszem egy ultrahangos tisztításra

XL 650 (2006)

3 083

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

TPB írta:

Tank alatti cső nem lett odacsípve?
Nekem volt,hogy lent a csövet dugaszolta el a lánc dzsuva!
De ezt itt is leírtam.

Ránézek erre is mielőtt szétborítom  smile

Köszi

XL 650 (2006)

3 084

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Horesz írta:
TPB írta:

Tank alatti cső nem lett odacsípve?
Nekem volt,hogy lent a csövet dugaszolta el a lánc dzsuva!
De ezt itt is leírtam.

Ránézek erre is mielőtt szétborítom  smile

Köszi

Üdv ! A tank és a karbi szellőzést ellenőrizni ! Lehet a pók v valami testes vírus beköltözött !!!

3 085

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

csecsen írta:
Horesz írta:

Ránézek erre is mielőtt szétborítom  smile

Köszi

Üdv ! A tank és a karbi szellőzést ellenőrizni ! Lehet a pók v valami testes vírus beköltözött !!!

Télen sem pihent, cserébe az átlagosnál több sarat látott. Lehet az tömített el valahol valamit. Rárepülök erre.  big_smile

XL 650 (2006)

3 086

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Szívócsonkok épek?

XL650V 2000

3 087

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Toma írta:

Karburátor dugulás, a gyorsító rendszernél inkább, nem ad plusz benzint hirtelen terhelés növekedésnél, kicsi membrán környéke is ki lett  is ki lett pucolva a karbi oldalán? Mivel ezt vákuummal vezérli ezt a membránt az egész vákuumrendszere meghülyül a karbinak!  Kiszerelt gyertyák képe milyen volt az már enged következtetni a hiba okára! Ha jól emlékszem a Yoshinak is hasonló problémája volt a Mangartos szlovén túrán!

Így néz ki a gyertya

Csatolt fájlok

IMG_20200330_222532.jpg 1.27 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL 650 (2006)

3 088

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Horesz írta:
Toma írta:

Karburátor dugulás, a gyorsító rendszernél inkább, nem ad plusz benzint hirtelen terhelés növekedésnél, kicsi membrán környéke is ki lett  is ki lett pucolva a karbi oldalán? Mivel ezt vákuummal vezérli ezt a membránt az egész vákuumrendszere meghülyül a karbinak!  Kiszerelt gyertyák képe milyen volt az már enged következtetni a hiba okára! Ha jól emlékszem a Yoshinak is hasonló problémája volt a Mangartos szlovén túrán!

Így néz ki a gyertya

Nem olyan nagyon rossz. A mostani benzinekkel egyre kevésbé hozza az "őzbarna" szint.
Már csak a lucskos-fekete me a fehérre égett szélsőségeket lehet felismerni biztonsággal.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

3 089

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

csecsen írta:
Horesz írta:

Ránézek erre is mielőtt szétborítom  smile

Köszi

Üdv ! A tank és a karbi szellőzést ellenőrizni ! Lehet a pók v valami testes vírus beköltözött !!!

big_smile

Meglett a hiba. Ilyenkor fogom a fejem. big_smile Beleszáradt a sár a szellőző, túlfolyó csövekbe alul.  big_smile

De legalább tiszta a karbi, a levegőszűrő, és új gyertyákatt is kapott.  big_smile

XL 650 (2006)

3 090 Utoljára Tibi43 szerkesztette (2020. 04. 08. 19:32:09)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Sziasztok!

    Találkozott már valaki olyan problémával  hogy a 2-es henger szívó oldalba vissza puffan emelt fordulat szám mellett. 1500-ös alapjáratom van de ha ezt elkezdem lassan emelni 2000 és 3000 között  csinálja ezt de csak ebben a tartományba lassú emelés mellett efölött nem csinálja, hirtelen gázadással nem csinálja szépen veszi a fordulatot  szépen ejti is. Új gyertyákat kapott gondoltam ez lehet de a régivel is ugyan ez ha csak nem trafó.  Karbi takarítás volt ha csak ott el nem néztem valamit , jelen pillanatomban nem igazán tudom mihez is nyúljak így hirtelen. Válaszokat Köszönöm.
    Üdv!

3 091

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Tibi43 írta:

Sziasztok!


Találkozott már valaki olyan problémával  hogy a 2-es henger szívó oldalba vissza puffan emelt fordulat szám mellett. 1500-ös alapjáratom van de ha ezt elkezdem lassan emelni 2000 és 3000 között  csinálja ezt de csak ebben a tartományba lassú emelés mellett efölött nem csinálja, hirtelen gázadással nem csinálja szépen veszi a fordulatot  szépen ejti is. Új gyertyákat kapott gondoltam ez lehet de a régivel is ugyan ez ha csak nem trafó.  Karbi takarítás volt ha csak ott el nem néztem valamit , jelen pillanatomban nem igazán tudom mihez is nyúljak így hirtelen. Válaszokat Köszönöm.
Üdv!

Üdv ! Falsot szív !!! Ha 650 akkor lehet a benzincsaptól is ! Vagy repedt a cső !!! Tessék viszgálódni !!!

3 092

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Én elöször megnézném a szelephézagokat.Ha ez rendben van,mérnék egy kompresszió értéket,mert lehet hogy nem zárnak jól a szivó szelepek.

3 093

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Üdv!
(Nem jöttem rá hogy lehet több hozzá szólást egybe gyúrni sajnos.)

Szét szedtem teljesen mindent átnéztem minden csőrendben van a vákum csapig ott nem leltem semmilyen eltérést a be puffanás meg marad de fordulat tartományban változott 1500-2000 közé ott kicsit szabálytalanabb  a járása afölött kisimul ha viszont teljesen bemelegszik ez meg szűnik utána normális minden.  Kompressziót is mértem egyébként az 8bár hideg motornál súberek lent teljes gáz  ugyan így meleg motornál ez 9,5bár a motor 2 éve van nálam mikor meg vettem akkor a szelephézagokat ellenőriztük szívó 0,13 kipuf 0,18mm  ugyan ezt meg ismételtem az idén is ez nem változott ez ugyan annyi pontosan igaz sokat nem ment 4000km-t  de ezt a jelenlegi hibát nem tapasztaltam egész eddig.

3 094

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Tibi43 írta:

Üdv!
..........ha viszont teljesen bemelegszik ez meg szűnik utána normális minden.  Kompressziót is mértem egyébként az 8bár hideg motornál súberek lent teljes gáz  ugyan így meleg motornál ez 9,5bár a motor 2 éve van nálam mikor meg vettem akkor a szelephézagokat ellenőriztük szívó 0,13 kipuf 0,18mm  ugyan ezt meg ismételtem az idén is ez nem változott ez ugyan annyi pontosan igaz sokat nem ment 4000km-t  de ezt a jelenlegi hibát nem tapasztaltam egész eddig.

Helló!
Birizgáltad a benya-levegő keverék csavart mostanság?
Mert nekem az lett, hogy amíg buziskodtam vele szépen bemelegedett a motor, többször beindult a venti is. Viszont szépen beállítottam a mixtúrát.
Na, a baj szerintem az hogy a Transalp marha ritkán ilyen meleg normál üzemben így mikor újra mentem vele (a műszakira) akkor észrte vettem, hogy visszaengedve a gázt ha nem is durrrog, de pöppög egy kicsit (vagy nevezzük inkább nagyom kicsi visszadurrogásnak, csuklásnak csak). És a hőfok az normálisan lent feküdt.
Még nem jutottam odáig hogy utánállítsak.

XL600V - 1998

3 095

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

saphyx írta:
Tibi43 írta:

Üdv!
..........ha viszont teljesen bemelegszik ez meg szűnik utána normális minden.  Kompressziót is mértem egyébként az 8bár hideg motornál súberek lent teljes gáz  ugyan így meleg motornál ez 9,5bár a motor 2 éve van nálam mikor meg vettem akkor a szelephézagokat ellenőriztük szívó 0,13 kipuf 0,18mm  ugyan ezt meg ismételtem az idén is ez nem változott ez ugyan annyi pontosan igaz sokat nem ment 4000km-t  de ezt a jelenlegi hibát nem tapasztaltam egész eddig.

Helló!
Birizgáltad a benya-levegő keverék csavart mostanság?
Mert nekem az lett, hogy amíg buziskodtam vele szépen bemelegedett a motor, többször beindult a venti is. Viszont szépen beállítottam a mixtúrát.
Na, a baj szerintem az hogy a Transalp marha ritkán ilyen meleg normál üzemben így mikor újra mentem vele (a műszakira) akkor észrte vettem, hogy visszaengedve a gázt ha nem is durrrog, de pöppög egy kicsit (vagy nevezzük inkább nagyom kicsi visszadurrogásnak, csuklásnak csak). És a hőfok az normálisan lent feküdt.
Még nem jutottam odáig hogy utánállítsak.

Üdv!  Nem bántottam azt részét még egyáltalán  tulajdon képen semmi nem lett elállogatva rajta ezért nem értem a dolgot most ahogy te írod gáz el vételnél de nálam meg lassú gáz emelésnél van úgy hogy meg tartom 2000 környékén folyamatába és ott jön rá amúgy nem venni észre rajta  semmit  nem tudom  ha nincs szinkronba a 2 karbi nem okozhatja e ezt de az se lett bántva az óra készlet még úton van hogy azt is meg tudjam nézni.

3 096

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Tibi43 írta:

Üdv!  Nem bántottam azt részét még egyáltalán  tulajdon képen semmi nem lett elállogatva rajta ezért nem értem a dolgot most ahogy te írod gáz el vételnél de nálam meg lassú gáz emelésnél van úgy hogy meg tartom 2000 környékén folyamatába és ott jön rá amúgy nem venni észre rajta  semmit  nem tudom  ha nincs szinkronba a 2 karbi nem okozhatja e ezt de az se lett bántva az óra készlet még úton van hogy azt is meg tudjam nézni.

Köthető vmihez a dolog?
Pl állt sokat és azóta van ez, vagy történt szerelés, tankoltál stb..

XL600V - 1998

3 097

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Tibi43 írta:

Üdv!  Nem bántottam azt részét még egyáltalán  tulajdon képen semmi nem lett elállogatva rajta ezért nem értem a dolgot most ahogy te írod gáz el vételnél de nálam meg lassú gáz emelésnél van úgy hogy meg tartom 2000 környékén folyamatába és ott jön rá amúgy nem venni észre rajta  semmit  nem tudom  ha nincs szinkronba a 2 karbi nem okozhatja e ezt de az se lett bántva az óra készlet még úton van hogy azt is meg tudjam nézni.

A takarítás önmagában megváltoztathatja a hangolást, állítás nélkül is. Első lépés a szinkron, addig nem is érdemes a beállításokkal bajlódni.

Üdv,
Lajbi

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

3 098

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Tibi43 írta:

Üdv!  Nem bántottam azt részét még egyáltalán  tulajdon képen semmi nem lett elállogatva rajta ezért nem értem a dolgot most ahogy te írod gáz el vételnél de nálam meg lassú gáz emelésnél van úgy hogy meg tartom 2000 környékén folyamatába és ott jön rá amúgy nem venni észre rajta  semmit  nem tudom  ha nincs szinkronba a 2 karbi nem okozhatja e ezt de az se lett bántva az óra készlet még úton van hogy azt is meg tudjam nézni.

A szinkronnak csak alapjáraton van szerepe. Mikor gázadásnál kinyitnak a torkok és suber felemelkedik, tök mindegy van e szinkron. Ömlik be a benzin és a levegő keveréek, az alapjárathoz képest hatalmas felületen. Hogy a pillangószelep ilyenkor nem egyformán áll, be lehet látni semmi köze az egyenletes járáshoz.
Ha nem volt megbontva és úgy jöttek ezek a tünetek, talán érdemes lehet azon elgondolkodni, hogy hol  tankoltunk és mit. Ez az új szar bioval megbuggyanott üzemanyag szerintem romlik a tél folyamán.
Ugyan az a benzin van a tankban, mint amikor a tünetek előjöttek? Engedd le ami benne van és tankolj rendes benzinkúton 100-as benzint. Szerintem rendbe fog jönni. Most annak is nagyon lent van az ára.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

3 099 Utoljára saphyx szerkesztette (2020. 04. 06. 10:33:34)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Hááát...alacsony fordulaton még talán nincsenek annyira nyitva a pillangók, hogy ne okozzon gondot a szinkronhiba.
De tény hogy a benyával is lehet szívás (én má' csak tudom) és azt a legegyszerűbb tesztelni. Kezdj ezzel!

Meg ugye az egész levegő be-ki és benya rendszer beleszólhat, szóval ha nem volt légszűrő tisztítás vagy csere, nem szív falsot és a kipu rendszer sem ereszt akkor én is a szinkronra néznék rá elsőnek. Utána meg a mixtúrának, bár ha nem volt csavargatva akkor nyilván kell lenni valami más oknak, amit a keverékkel el lehet fedni, de azért érdemes lenne tovább menni.
Mert ezután meg már szétszedném a karbit, hogy nincs-e vmi részleges dugulás vagy ilyesmi.

Jah még vmi!
A karbi oldalán lévő két kis gumimembrános genyánál írták hogy visszadurrogás gátló szerepe van. Lehet az tömődött el?

XL600V - 1998

3 100

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Sziasztok!
Hasonló a téma mint az én gondom úgyhogy itt kérdezek.
4500-as fordulatnál 5. sebességnél jön elő leggyakrabban , hogy hirtelen gázadásra kis "lyuk" van és csak ezután kezd el gyorsítani a motor.
Illetve néha üresben hirtelen kis gázadásra prüszköl egyet. Ez mondjuk lehet két külön dolog. Mert a prüszkölés az régi gond.
Esetleg valakinek volt valami hasonló gondja vagy van valami ötlet?
Ha nincs akkor kiveszem a karbit és egy alapos pucolás jön. Yoshi féle membránok egy éve vannak bent. 100-as benzinnel megyek a téli tárolás óta. Légszűrő tiszta. Gyertyacsere , szelephézag állítás egy éve volt.

Szinte látom , hogy Öcsi már írja is "tömgyed be a lyukat!".

XL650V-2006