51

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

liptakferi írta:
Joci írta:

Nekem az előző tulaj a féktárcsa felőli szimeringet benézte, 25 helyett, 26-os került bele. A lé gajra vágta a csapágyat. Fékezés alkalmával a féktárcsa megszólalt, mármint felengedve a fékpedált. No szedtem is azonnal széjjel! A túloldaliakban a zsír még el sem volt színeződve. El is határoztam ezt a szimeringet évente kicserélem. Megállapítom jó konstrukció a féknyereg, brutál kopás elképzelhetetlen.

A képen a lánckerék csapágyainak pormentesítő O-gyűrűje látható. Ezt se feledjétek ellenőrizni, nincs-e ellapulva!https://googledrive.com/host/0Bz6AexyP-R0EN1h0ck44VmJfaVE/IMG_20140518_130128.jpg

Őöö izé...én O gyürűnek nyomát se láttam. Hol is kéne lennie pontosan és mi a mérete?(sajna a kép linkje már nem él)

Vedd ki a lánckerék agyat újból és meg fogod találni az illesztésnél a gumigyűrűt - vagy annak a helyét ha nincs ott. Nem valami feltűnő. Én sem vettem észre csak miután felhívta rá Joci a figyelmet.
Mellékleve Joci fotója.

Csatolt fájlok

IMG_20140518_130128.jpg 3.94 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

52

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

danyila írta:
liptakferi írta:

Kerékcsapágy csere (meg sok egyéb) után végre eljutottam oda hogy betegyem a hátsó kerekem. Beraktam a menesztőgumikat de a  lánckerék házán lévő perem nem éri el a felnit....nem vagyok bizos benne de mintha szétszerelés elött ez összeért volna..... Valaki ránézne a sajátjára.? Így nem akarom összerakni ha nem vagyok biztos benne hogy jó!

Ennek ilyennek kell lenni.  Igaz, az első keréktengely anya meghúzáskor fog majd igazodni, de alapjában van rés és kb ekkora.

Köszi! Akkor összerakom így....

A gömbhalra lépni veszélyes és tilos! ;-)

53

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

danyila írta:
liptakferi írta:

Őöö izé...én O gyürűnek nyomát se láttam. Hol is kéne lennie pontosan és mi a mérete?(sajna a kép linkje már nem él)

Vedd ki a lánckerék agyat újból és meg fogod találni az illesztésnél a gumigyűrűt - vagy annak a helyét ha nincs ott. Nem valami feltűnő. Én sem vettem észre csak miután felhívta rá Joci a figyelmet.
Mellékleve Joci fotója.

Megnézem.... de szerintem nincs meg....utána keresek a méretének a manuálban  és pótolom!

A gömbhalra lépni veszélyes és tilos! ;-)

54

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Ma szétszedtem elemeire a hátsó féket. Még soha nem volt kint a dugattyú a nyregből.A csatolt képek készültek. Mivel szinte kètévente cseréltem a fékfolyadékot, nem volt semmi kicsapódott lerakódásom. Két gumigyűrű van a házban. A belso teljesen kifogástalan állapotban volt. Viszont a külsőről volt egy íves leválás. Alapos takarítás után mindkettőt újra cseréltem. Plusz jár a javítókészlethez egyéb az úszónyereghez kapcsolódo gumiharang - azokat is cseréltem.

Csatolt fájlok

20170204_094606.jpg 3.29 mb, még egyszer sem töltötték le. 

20170204_094730.jpg 3.57 mb, még egyszer sem töltötték le. 

20170204_094811.jpg 2.59 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

55

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

saliati írta:

Sziasztok!

Mi is túl vagyunk a hátsó kerék csapágyainak cseréjén, csak egy '95-ös 600-as TA-n.
Danyila leírása teljesen jó, annyi a különbség, hogy nálunk mások a csapágyak és a szimeringek méretei:

A két kerék csapágy: 6203-2RS, szimering: 25x40x7
A lánckerék csapágya: 6204-2RS, szimering: 28x47x7, o-gyűrű: 55x2.

Tapasztalat: próbáltunk 0,5 mm-rel vastagabb o-gyűrűt a jobb tömítettség érdekében, de nem ment fel tőle a lánckerék. Nagyon passzentos, maradni kell az 55x2-esnél. Esetleg, hogy jobban feszüljön, nehogy alágyűrje, 54x2-es.

Sziasztok!

1991-es 600-asból ma 2 db 6203 LU és
                                     1db  6204 DU
jelölésű csapágyat operáltam ki. NTN JAPAN feliratúak. Talán a gyárija, ki tudja.

A szimeringek az egyik 28x47,2x7 méretű, a másik NOK AE1313H jelölésű. Az utóbbi az alkatrészjegyzék szerint 25x40x7-es méretű.
Természetesen sehol nem találok ilyet.

"Mindenhol jó, de legjobb útközben."
XL 600V ('91)

56

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

moncsi írta:
saliati írta:

Sziasztok!

Mi is túl vagyunk a hátsó kerék csapágyainak cseréjén, csak egy '95-ös 600-as TA-n.
Danyila leírása teljesen jó, annyi a különbség, hogy nálunk mások a csapágyak és a szimeringek méretei:

A két kerék csapágy: 6203-2RS, szimering: 25x40x7
A lánckerék csapágya: 6204-2RS, szimering: 28x47x7, o-gyűrű: 55x2.

Tapasztalat: próbáltunk 0,5 mm-rel vastagabb o-gyűrűt a jobb tömítettség érdekében, de nem ment fel tőle a lánckerék. Nagyon passzentos, maradni kell az 55x2-esnél. Esetleg, hogy jobban feszüljön, nehogy alágyűrje, 54x2-es.

Sziasztok!

1991-es 600-asból ma 2 db 6203 LU és
                                     1db  6204 DU
jelölésű csapágyat operáltam ki. NTN JAPAN feliratúak. Talán a gyárija, ki tudja.

A szimeringek az egyik 28x47,2x7 méretű, a másik NOK AE1313H jelölésű. Az utóbbi az alkatrészjegyzék szerint 25x40x7-es méretű.
Természetesen sehol nem találok ilyet.

Én csapágyboltban szoktam venni. Jó minőségűt kell kérni és talán azt is kapsz. Perszek kb fél vagy inkább harmad áron mint a motoros webshopokban.

"Minél vagányabb a terepjáró, annál messzebbről kell vissza sétálni a traktorért" ***Yoshi***
KTM Lc4/640 Adventure R 99'

57

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

ficsmester írta:
moncsi írta:

Sziasztok!

1991-es 600-asból ma 2 db 6203 LU és
                                     1db  6204 DU
jelölésű csapágyat operáltam ki. NTN JAPAN feliratúak. Talán a gyárija, ki tudja.

A szimeringek az egyik 28x47,2x7 méretű, a másik NOK AE1313H jelölésű. Az utóbbi az alkatrészjegyzék szerint 25x40x7-es méretű.
Természetesen sehol nem találok ilyet.

Én csapágyboltban szoktam venni. Jó minőségűt kell kérni és talán azt is kapsz. Perszek kb fél vagy inkább harmad áron mint a motoros webshopokban.

A szimeringtől félek, mert az első kerékhez anno a legutolsó MTZ, Barkas, Zetor alkatrészeket áruló boltban kaptam, másodjára. Az első nem stimmelt...

"Mindenhol jó, de legjobb útközben."
XL 600V ('91)

58

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

moncsi írta:
ficsmester írta:

Én csapágyboltban szoktam venni. Jó minőségűt kell kérni és talán azt is kapsz. Perszek kb fél vagy inkább harmad áron mint a motoros webshopokban.

A szimeringtől félek, mert az első kerékhez anno a legutolsó MTZ, Barkas, Zetor alkatrészeket áruló boltban kaptam, másodjára. Az első nem stimmelt...

Esetleg Regál!  smile

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

59 Utoljára BikerGery szerkesztette (2018. 02. 08. 20:14:07)

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

moncsi írta:
ficsmester írta:

Én csapágyboltban szoktam venni. Jó minőségűt kell kérni és talán azt is kapsz. Perszek kb fél vagy inkább harmad áron mint a motoros webshopokban.

A szimeringtől félek, mert az első kerékhez anno a legutolsó MTZ, Barkas, Zetor alkatrészeket áruló boltban kaptam, másodjára. Az első nem stimmelt...

Csapágy témában segítenek, ha NTN-t akarsz. (szerintem az NTN a leg tutibb ! wink )http://confidenza.hu/ntn_snr_.html
Biztos, hogy a gyári csapágya volt! smile

'87 XL600V

60

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

saliati írta:

Sziasztok!

Mi is túl vagyunk a hátsó kerék csapágyainak cseréjén, csak egy '95-ös 600-as TA-n.
Danyila leírása teljesen jó, annyi a különbség, hogy nálunk mások a csapágyak és a szimeringek méretei:

A két kerék csapágy: 6203-2RS, szimering: 25x40x7
A lánckerék csapágya: 6204-2RS, szimering: 28x47x7, o-gyűrű: 55x2.

Tapasztalat: próbáltunk 0,5 mm-rel vastagabb o-gyűrűt a jobb tömítettség érdekében, de nem ment fel tőle a lánckerék. Nagyon passzentos, maradni kell az 55x2-esnél. Esetleg, hogy jobban feszüljön, nehogy alágyűrje, 54x2-es.

Szia saliati!
Látom te benne vagy a témában, ugyan ezeket a csapágyakat szedtem ki most én is, de az egyik szimerint az 28*47,2*7-es volt és csak 47-t kaptam.
Na most ez épphogy elforog a helyén betéve.
Van erre szerinted valami megoldás, okosság? Vagy hol kapok ilyen szimeringet? Vegyem meg a gyárit?

Köszönöm

"Mindenhol jó, de legjobb útközben."
XL 600V ('91)

61

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Sziasztok!

Nemrég cseréltem gumit, és a centirozás közben hallottam, hogy a hátsó csapágyaknak hangja van.
Azt hiszem időszerű volt cserélni.

Csatolt fájlok

domi_hatsokerek_csapagy.jpg 4.88 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

62

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Sziasztok,

danyila nagyon hasznos a leírásod. Újabban időnként (főleg indulásnál vagy alacsony sebességnél)
hallottam egy súrlódó hangot hátulról, mint mikor vas súrol valamit. Állítottam a láncfeszességen, néztem a féket stb, aztán egy szintén TAs barátom jött rá, hogy valószínűleg csapágy lesz. Szétszedtük valamennyire s beigazolódott a sejtés, így néz ki az egyik. Most 66000 Km van a motromba, de azt hiszem mostmár az első csapágyakat is cserélem.
Bárdinál néztem csapágyat, egyet ajánl fel, valami Vicma márkájút. Nekem nem mond semmit, valakinek van tapasztalata?

Csatolt fájlok

WhatsApp Image 2020-05-22 at 21.44.35.jpeg 158.33 kb, 13 letöltés 2020-05-22 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

63

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

logan85 írta:

Sziasztok,

danyila nagyon hasznos a leírásod. Újabban időnként (főleg indulásnál vagy alacsony sebességnél)
hallottam egy súrlódó hangot hátulról, mint mikor vas súrol valamit. Állítottam a láncfeszességen, néztem a féket stb, aztán egy szintén TAs barátom jött rá, hogy valószínűleg csapágy lesz. Szétszedtük valamennyire s beigazolódott a sejtés, így néz ki az egyik. Most 66000 Km van a motromba, de azt hiszem mostmár az első csapágyakat is cserélem.
Bárdinál néztem csapágyat, egyet ajánl fel, valami Vicma márkájút. Nekem nem mond semmit, valakinek van tapasztalata?

SKF csapagyak bevaltak. Jo minosegu.  Ugyaott vasaroltam szimeringeket is.

www.leco.ro   ismeros dolgozik ott.  igaz 9 eve volt ez meg a transalpomhoz. Marosvasarhelyi ceg. De lehet hogy nalad is van uzlet ahol ilyen lehet helyben kapni. Ha jol emlekszem a szimeringek azok valami japan fajta.

64

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

logan85 írta:

Sziasztok,

danyila nagyon hasznos a leírásod. Újabban időnként (főleg indulásnál vagy alacsony sebességnél)
hallottam egy súrlódó hangot hátulról, mint mikor vas súrol valamit. Állítottam a láncfeszességen, néztem a féket stb, aztán egy szintén TAs barátom jött rá, hogy valószínűleg csapágy lesz. Szétszedtük valamennyire s beigazolódott a sejtés, így néz ki az egyik. Most 66000 Km van a motromba, de azt hiszem mostmár az első csapágyakat is cserélem.
Bárdinál néztem csapágyat, egyet ajánl fel, valami Vicma márkájút. Nekem nem mond semmit, valakinek van tapasztalata?

Szia megprobálhatod a motoralkatrész.hu veb áruházat is nekem kormány csapágyam onan van szerintem jo cég a Göd a székhelyük ugy tudom .üdv dacos ĺ

650xl 2000

65 Utoljára logan85 szerkesztette (2020. 05. 24. 13:49:10)

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

mkoros írta:
logan85 írta:

Sziasztok,

danyila nagyon hasznos a leírásod. Újabban időnként (főleg indulásnál vagy alacsony sebességnél)
hallottam egy súrlódó hangot hátulról, mint mikor vas súrol valamit. Állítottam a láncfeszességen, néztem a féket stb, aztán egy szintén TAs barátom jött rá, hogy valószínűleg csapágy lesz. Szétszedtük valamennyire s beigazolódott a sejtés, így néz ki az egyik. Most 66000 Km van a motromba, de azt hiszem mostmár az első csapágyakat is cserélem.
Bárdinál néztem csapágyat, egyet ajánl fel, valami Vicma márkájút. Nekem nem mond semmit, valakinek van tapasztalata?

SKF csapagyak bevaltak. Jo minosegu.  Ugyaott vasaroltam szimeringeket is.

www.leco.ro   ismeros dolgozik ott.  igaz 9 eve volt ez meg a transalpomhoz. Marosvasarhelyi ceg. De lehet hogy nalad is van uzlet ahol ilyen lehet helyben kapni. Ha jol emlekszem a szimeringek azok valami japan fajta.


Kösz a gyors választ, nem volt egyértelmű, hogy milyen méretű csapágy kellene, így szombaton végül helyben rendeltem valami csapágyat,
ami hétfő reggelre lejön, s akkor cserélem.
(mivel Erdélyben lakom, ezért a magyarországi rendelés esett)

Azt hiszem 30 000 km múlva automatikusan fogom rendelni az új csapágyakat, nem várom meg, amíg megint hallom ezt a kattogást...

66 Utoljára Ikarosz szerkesztette (2020. 06. 04. 13:31:49)

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Kérdésem lenne:
Ismeri valaki az alábbi képen látható Rowe fékolajat, esetleg van-e vele személyes tapasztalata?
Amiatt érdekel a dolog, mert SOS fékjavításból kifolyólag csak ezt tudtam azonnal beszerezni az első fékemhez.
Remélem jó minőségű ez a németnek mondott olaj....?

Csatolt fájlok

IMG_20200604_135718[1].jpg 2.66 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Ikarosz – XL 600 V  (1998)

67

Válasz: Hátsó kerékcsapágy csere és féktisztítás

Ikarosz írta:

Kérdésem lenne:
Ismeri valaki az alábbi képen látható Rowe fékolajat, esetleg van-e vele személyes tapasztalata?
Amiatt érdekel a dolog, mert SOS fékjavításból kifolyólag csak ezt tudtam azonnal beszerezni az első fékemhez.
Remélem jó minőségű ez a németnek mondott olaj....?

Írja rajta, hogy high tech, szóval biztos jó...
(viccet félretéve, nekem sajnos nem ismerős)