Válasz: Minden a kalandmotorozásról
Nagyon jó!!! Gratulálok neketek!
Egyszer szeretnék én is a részese lenni egy ilyennek!
KTM Lc4/640 Adventure R '99
Honda XR650R '01
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
FIGYELEM! Az önálló regisztráció lehetőségét megszüntettük. A regisztráló robotok miatt ezt a csatornát sajnos nem lehet nyitva tartani. Amennyiben regisztrálni szeretnél, írj a transalp kukac transalp.hu e-mail címre és hamarosan válaszolunk. Köszönjük megértésed! Új: Minden regisztráció kérelemre válaszolok. Viszont már többször előfordult, hogy a válaszomat azért nem olvassa a kérelmező, mert a levelem a spamek közé kerül. Kérlek nézd át ezt a fiókodat is, mielőtt több levélben is felháborodva jelzed, hogy nem válaszolok.
transalp.hu » Fórumos túrák » Minden a kalandmotorozásról
Nagyon jó!!! Gratulálok neketek!
Egyszer szeretnék én is a részese lenni egy ilyennek!
Szia! Megnéztük a videót! Nagyon jó! Egy életre szóló élmény lehetett! Gratulálok hozzá! Hatalmas teljesítmény volt!
Üdv. Sztifi
Fantasztikus túra, és micsoda élmény! Minden elismerésem ezért a teljesítményért!
Szuper volt megnézni, nemcsak a túra miatt hanem a hazai beszéd miatt is
Fantasztikus helyeken motoroztatok.
Köszönöm.Remélem majd együtt is fogunk turázni a jövőben.
Gratulálok a túrához!!!
Köszönöm.
Hobo!
Milyen gondok voltak a túrán a motorokkal?
A legnagyobb problémám egy szakadt karburátor membrán volt.A mongol határ közelében vettem észre a bajt,gyakorlatilag a pusztában.Aznap egy isten háta mögötti településen éjszakáztunk,és úgy nézett ki a dolog hogy ha kilépünk Oroszországból,Ulanbator-ig semmi esély megjavitani.Aznap sürü üzenetváltás eredményeként,megkaptuk a megoldást egy budapesti szerelő ismerőstől (ezuton is köszönet Kanyarnak),csak a baj az volt hogy ez a Kosh Agash nevü falu nem úgy nézett ki mintha lett volna valamilyen motor vagy autós üzlet,ugyanis a tanács úgy szólt hogy ragasszuk meg autó ablak ragasztóval mert az benzin álló meg nagyon alkalmas ilyenre.Másnap körbejárva a falut,kaptunk egy kivülről nem annak látszó de belül mégis autós üzletet.Miután a helyi lakosság kivásárolta magát,és megürült a bolt,elkezdtük kézzel lábbal megértetni hogy mit keresünk,az eladó meg lazán levette a polcról az emlitett ragasztót.És mondom én, tényleg jó ez a cucc.Aztán még Kazahsztánban elkezdett a hátsó gumiról leválni a futófelület (Heidenau scout) a 45 C foknak meg a nagy súlynak köszönhetően,de volt csere gumi ,igy megoldódott ez is.És még volt egy gumidefekt.A gép amivel voltam,89-es kiadású Africa Twin tankos,igy a motort jól körül öleli,és a Góbi sivatagban a homokban,gyakorlatilag araszolva mentünk,ezért nem volt menetszél,és a hütőventilátor megállás nélkül dolgozott,meg a tankban a benzin ha hiszitek ha nem,de forrott,annyira átvette a moto hőjét.Itt egy kicsit izgultam hogy vajon kibirja a gép,de aggodalomra semmi okom nem lehetett mert ettől függetlenül nagyon jól vett minden akadályt.
Sajnos lassan Mogólia is elveszti sajátos varázsát,éppúgy mint a Transalpina vagy Albánia,mert folyamatosan aszfaltozzák az útakat(nagy a kinai jelenlét a gazdaságban.Nyersanyagért épitenek) .Akinek tervbe van véve,minél hamarabb menjen,mert egy pár év múlva egy egész más ország lesz.
A legnagyobb problémám egy szakadt karburátor membrán volt.A mongol határ közelében vettem észre a bajt,gyakorlatilag a pusztában.Aznap egy isten háta mögötti településen éjszakáztunk,és úgy nézett ki a dolog hogy ha kilépünk Oroszországból,Ulanbator-ig semmi esély megjavitani.Aznap sürü üzenetváltás eredményeként,megkaptuk a megoldást egy budapesti szerelő ismerőstől (ezuton is köszönet Kanyarnak),csak a baj az volt hogy ez a Kosh Agash nevü falu nem úgy nézett ki mintha lett volna valamilyen motor vagy autós üzlet,ugyanis a tanács úgy szólt hogy ragasszuk meg autó ablak ragasztóval mert az benzin álló meg nagyon alkalmas ilyenre.Másnap körbejárva a falut,kaptunk egy kivülről nem annak látszó de belül mégis autós üzletet.Miután a helyi lakosság kivásárolta magát,és megürült a bolt,elkezdtük kézzel lábbal megértetni hogy mit keresünk,az eladó meg lazán levette a polcról az emlitett ragasztót.És mondom én, tényleg jó ez a cucc.Aztán még Kazahsztánban elkezdett a hátsó gumiról leválni a futófelület (Heidenau scout) a 45 C foknak meg a nagy súlynak köszönhetően,de volt csere gumi ,igy megoldódott ez is.És még volt egy gumidefekt.A gép amivel voltam,89-es kiadású Africa Twin tankos,igy a motort jól körül öleli,és a Góbi sivatagban a homokban,gyakorlatilag araszolva mentünk,ezért nem volt menetszél,és a hütőventilátor megállás nélkül dolgozott,meg a tankban a benzin ha hiszitek ha nem,de forrott,annyira átvette a moto hőjét.Itt egy kicsit izgultam hogy vajon kibirja a gép,de aggodalomra semmi okom nem lehetett mert ettől függetlenül nagyon jól vett minden akadályt.
Szia! Látom élményekben gazdag túra volt. Az olajfogyasztás jelentkezett-e ilyen nagy melegben? Légszűrőtöket sokat pucoltátok?Tartaléknak mit vittél még magaddal?
Kb 2 liter olaj fogyott a 22000 km alatt el.Ulanbator-ban volt egy olajcsere is.Persze cserélődött az olajszürő,levegőszürő is ez alkalommal.A benzinfogyasztás is megnőtt egy kicsit úgy kb 6 körül evett a terhelés meg a rosz minőségü benzin miatt.Ott 85 oktános a benya ,itt ott kapható 92-es is de szinte semmi külömbség nincs a kettő között.Tartaléknak vittünk gumikat,töltésszabályzót,kuplung lamellákat,CDI-t,küllőket,külömböző méretü csavarokat,kábelkötegelőket,regasztószallagot,és még egyébb apróságot.Utólag belegondolva nagy lutri nem kellőképpen felkészitett géppel megindulni,mert kicsi az esélye hogy alkatrészhez jussál ha nincs a közelben egy nagyobb város.Márpedig Szibériában voltak olyan részek ahol a gps azt mutatta hogy menj 860 km-t és fordulj jobbra.Utánna még vagy 400-at és ott lehet hogy lesz egy útkereszteződés.Azért nem vagy magadra sehol mert forgalom az van csak település nem nagyon.Nem javasolom hogy túl drága géppel induljon útra valaki mert elsősorban nagyon feltünő,másodsorban pedig ha nagyon elromlik,ott kell hagyni és a kár ekkor nem kicsi.
Na ez az. A 650 es 600-as motorok ugy vannak megcsinálva, hogy 85-ös benzinnel is menjen.
Erre az ott kell hagyni ha nagyon elromlik lehetőségre soha nem gondoltam. De valós eshetőség.
Kb 2 liter olaj fogyott a 22000 km alatt el.Ulanbator-ban volt egy olajcsere is.Persze cserélődött az olajszürő,levegőszürő is ez alkalommal.A benzinfogyasztás is megnőtt egy kicsit úgy kb 6 körül evett a terhelés meg a rosz minőségü benzin miatt.Ott 85 oktános a benya ,itt ott kapható 92-es is de szinte semmi külömbség nincs a kettő között.Tartaléknak vittünk gumikat,töltésszabályzót,kuplung lamellákat,CDI-t,küllőket,külömböző méretü csavarokat,kábelkötegelőket,regasztószallagot,és még egyébb apróságot.Utólag bele gondolva nagy lutri nem kellőképpen felkészitett géppel megindulni,mert kicsi az esélye hogy alkatrészhez jussál ha nincs a közelben egy nagyobb város.Márpedig Szibériában voltak olyan részek ahol a gps azt mutatta hogy menj 860 km-t és fordulj jobbra.Utánna még vagy 400-at és ott lehet hogy lesz egy útkereszteződés.Azért nem vagy magadra sehol mert forgalom az van csak település nem nagyon.Nem javasolom hogy túl drága géppel indoljon útra valaki mert elsősorban nagyon feltünő,másodsorban pedig ha nagyon elromlik,ott kell hagyni és a kár ekkor nem kicsi.
Egyik legmegbizhatóbb bringa.Ha jól van karbantartva,nincs ami elromoljon rajta.Nem egy sportgép,de éppen ettől ilyen mert minden optimálisra van megtervezve igy tartós.Átmegy mindenen.
Kb 2 liter olaj fogyott a 22000 km alatt el.Ulanbator-ban volt egy olajcsere is.Persze cserélődött az olajszürő,levegőszürő is ez alkalommal.A benzinfogyasztás is megnőtt egy kicsit úgy kb 6 körül evett a terhelés meg a rosz minőségü benzin miatt.Ott 85 oktános a benya ,itt ott kapható 92-es is de szinte semmi külömbség nincs a kettő között.Tartaléknak vittünk gumikat,töltésszabályzót,kuplung lamellákat,CDI-t,küllőket,külömböző méretü csavarokat,kábelkötegelőket,regasztószallagot,és még egyébb apróságot.Utólag bele gondolva nagy lutri nem kellőképpen felkészitett géppel megindulni,mert kicsi az esélye hogy alkatrészhez jussál ha nincs a közelben egy nagyobb város.Márpedig Szibériában voltak olyan részek ahol a gps azt mutatta hogy menj 860 km-t és fordulj jobbra.Utánna még vagy 400-at és ott lehet hogy lesz egy útkereszteződés.Azért nem vagy magadra sehol mert forgalom az van csak település nem nagyon.Nem javasolom hogy túl drága géppel indoljon útra valaki mert elsősorban nagyon feltünő,másodsorban pedig ha nagyon elromlik,ott kell hagyni és a kár ekkor nem kicsi.
Köszönjük! Még annyit! A társaid, hogy választottad meg? Mert azt olvastam valahol:" ...az útitársakat úgy kell megválasztani, hogy a túrán lehet, hogy meg kell enni őket." (Csak ökörködtem!) Még egyszer kösz!
... Szibériában voltak olyan részek ahol a gps azt mutatta hogy menj 860 km-t és fordulj jobbra.Utánna még vagy 400-at és ott lehet hogy lesz egy útkereszteződés...
Uhh!
Kb 2 liter olaj fogyott a 22000 km alatt el.Ulanbator-ban volt egy olajcsere is.Persze cserélődött az olajszürő,levegőszürő is ez alkalommal.A benzinfogyasztás is megnőtt egy kicsit úgy kb 6 körül evett a terhelés meg a rosz minőségü benzin miatt.Ott 85 oktános a benya ,itt ott kapható 92-es is de szinte semmi külömbség nincs a kettő között.Tartaléknak vittünk gumikat,töltésszabályzót,kuplung lamellákat,CDI-t,küllőket,külömböző méretü csavarokat,kábelkötegelőket,regasztószallagot,és még egyébb apróságot.Utólag bele gondolva nagy lutri nem kellőképpen felkészitett géppel megindulni,mert kicsi az esélye hogy alkatrészhez jussál ha nincs a közelben egy nagyobb város.Márpedig Szibériában voltak olyan részek ahol a gps azt mutatta hogy menj 860 km-t és fordulj jobbra.Utánna még vagy 400-at és ott lehet hogy lesz egy útkereszteződés.Azért nem vagy magadra sehol mert forgalom az van csak település nem nagyon.Nem javasolom hogy túl drága géppel indoljon útra valaki mert elsősorban nagyon feltünő,másodsorban pedig ha nagyon elromlik,ott kell hagyni és a kár ekkor nem kicsi.
Gratulálok, nagy teljesítmény. Sok tapasztalattal lettél gazdagabb. Kőrösi Csoma Sándort juttatod eszembe. Reméljük, személyesen is mesélhetsz róla egy közös túrán. Sokan elnézegetnénk a túra képeid. Ha megosztod, akkor kérdezd meg az admin-okat, hogy tölthetnéd fel a drive-ra. Üdv. Károly
Hobo írta:Kb 2 liter olaj fogyott a 22000 km alatt el.Ulanbator-ban volt egy olajcsere is.Persze cserélődött az olajszürő,levegőszürő is ez alkalommal.A benzinfogyasztás is megnőtt egy kicsit úgy kb 6 körül evett a terhelés meg a rosz minőségü benzin miatt.Ott 85 oktános a benya ,itt ott kapható 92-es is de szinte semmi külömbség nincs a kettő között.Tartaléknak vittünk gumikat,töltésszabályzót,kuplung lamellákat,CDI-t,küllőket,külömböző méretü csavarokat,kábelkötegelőket,regasztószallagot,és még egyébb apróságot.Utólag bele gondolva nagy lutri nem kellőképpen felkészitett géppel megindulni,mert kicsi az esélye hogy alkatrészhez jussál ha nincs a közelben egy nagyobb város.Márpedig Szibériában voltak olyan részek ahol a gps azt mutatta hogy menj 860 km-t és fordulj jobbra.Utánna még vagy 400-at és ott lehet hogy lesz egy útkereszteződés.Azért nem vagy magadra sehol mert forgalom az van csak település nem nagyon.Nem javasolom hogy túl drága géppel indoljon útra valaki mert elsősorban nagyon feltünő,másodsorban pedig ha nagyon elromlik,ott kell hagyni és a kár ekkor nem kicsi.
Köszönjük! Még annyit! A társaid, hogy választottad meg? Mert azt olvastam valahol:" ...az útitársakat úgy kell megválasztani, hogy a túrán lehet, hogy meg kell enni őket." (Csak ökörködtem!) Még egyszer kösz!
A társam egy régi barátom,akivel sokat turáztam ,és napi kapcsolatban vagyok,igy kicsi volt az esély rá hogy megegyem.
Ma csatlakoztam egy hirtelen jött túrához, új tagként.(kopaszként) Mizi hirdette meg, és suhanok Norbi jött még. Gondoltam leírom a tapasztalataimat, a rutin rókáknak legyen min mosolyogni.
TET útvonal Hort – Bagolyirtás közti szakaszára csatlakoztam. Ne habozzunk motorozzunk! Hát, próbáljuk meg! Ez volt az első TA valódi szó szoros értelmében offroad túrám, ugyanis volt ahol már nem volt még turistaút sem. Igaz, van némi hobby motocross tapasztalatom, de a TA mégis csak dupla olyan súlyú, és az útvonal se épp egy kőmentes széles MX pálya, szóval a földutakon sokat jelent az előélet, de van ahol szinte semmit A navigációt a többiekre bíztam, gondoltam így kezdetnek épp elég lesz az utat figyelni, és ebbe nem is tévedtem.
Száraz időben vágtunk neki, szóval sárral nem volt dolgunk, ez komoly könnyebbség, nem is bántam. Igaz volt egy kis por, de legalább nem ragadt. Az első szakaszon kényelmes földutas, murvautas, töltött utas, útvonal, semmi extra. Az első meglepetés egy patakátkelés volt, (nekem az első) nem is volt ezzel gond, addig, amíg a túloldalon nem kezdtem el érezni a lábtartó gumin csúszkálni a vizes csizmát. Menet közben talpaimat a poros földön kicsit csuszakoltam, és már jobb is volt. Lehet, hogy vizes offroadhoz nem jó a gyári lábtartó?
Valahol Gyöngyössolymos után elkezdett keskenyedni az út, és átalakul kétnyomos, majd egynyomos turistaúttá, ami egy erősen emelkedő, vályús, bazinagy kövekkel megszórt szakaszban folytatódott. Na, itt már kevés volt a tudomány, pattogtak a kövek, ugráltak a kerék alól, itt hallottam először hogy a TA nak van ventilátora, és működik is szorgalmasan. Sok volt a gáz, és a csúsztatott kuplung, az így kicsit elmelegítettem, váltó felől recsegés… nem megy a motor….. Meg is álltam gyorsan pánikolni, hogy tönkretettem a motort. Norbi mondta, hogy ááá ezeket nem lehet csak úgy tönkretenni, csak ha elgázolja egy autó. Meg hogy ne kuplungoljak annyit, inkább kis fordulattal pöfögjek fel szépen. Kis hűlés és működött! Nagy kő esett le a szívemről, mondjuk volt ott az úton e nélkül is elég kő. Ezek után (még ha nem is egyből profin) sikerült kis gázzal, kis kuplungolással mennem, valóban mennie kell ennek úgy is. Fel is értünk elhagytuk a köveket, de el is fogyott az út. Egy kis útkeresés, gallyas, fakerülgetős, mély árok átmászós, aminek a túloldala elég meredek volt, de meglepően határozottan kapaszkodott raja fel a TA! Hát, visszanézve arra az árokra otthon ülve eszembe se jutna, hogy azon átmegy a TA. Újra meglett a turistaút, ami szépen szélesedett, és már kint is voltunk a normális erdei úton, ezen már tényleg túrázás volt eljutni Bagolyirtásig. Sikerült felborulás nélkül végigmotorozni.
Ekkor én úgy döntöttem, hogy elfáradtam, és mára elég ez a kb. 45 km offroad, majd bruttó 2 óra alatt. Kis frissítés után legurultam Pásztóig, majd onnan vissza a 24-esig, Mátraháza, majd vissza Parád, Eger, Noszvaj, Bogács Mezőköved.
Egy nagyobb kő a nehéz szakaszon (nem mind látszott ám) megütötte a bukócsövemet, és középen ahol össze van tolva szétugrott, szerencsére csak ép hogy. Ezt sikerült még az erdőben visszakalapálni egy kövecskével.
Viszont itthon vettem észre, hogy a láncolajzóm elektromos csapja kaphatott egyet, és a kivezető csonkja tövön letört, úgyhogy azt lehet cserélni Hát, ennyi baj legyen.
Ettől persze nem lettem vérbeli Transalpos, vagy túraendúrós, de biztos fejlődtem benne. Idén nem sok eső volt eddig, úgyhogy a következő kihívás valami közeli sík földút lesz saras időben, fogalmam sincs hogy viselkedik benne a Transalp. Jó dolog ez a terepezés, nyilván kellenek benne kihívások, de a nagy köves keskeny meredekek nem lesznek a kedvenceim az biztos.
Ma csatlakoztam egy hirtelen jött túrához, új tagként.(kopaszként) Mizi hirdette meg, és suhanok Norbi jött még. Gondoltam leírom a tapasztalataimat, a rutin rókáknak legyen min mosolyogni.
TET útvonal Hort – Bagolyirtás közti szakaszára csatlakoztam. Ne habozzunk motorozzunk! Hát, próbáljuk meg! Ez volt az első TA valódi szó szoros értelmében offroad túrám, ugyanis volt ahol már nem volt még turistaút sem. Igaz, van némi hobby motocross tapasztalatom, de a TA mégis csak dupla olyan súlyú, és az útvonal se épp egy kőmentes széles MX pálya, szóval a földutakon sokat jelent az előélet, de van ahol szinte semmit A navigációt a többiekre bíztam, gondoltam így kezdetnek épp elég lesz az utat figyelni, és ebbe nem is tévedtem.
Száraz időben vágtunk neki, szóval sárral nem volt dolgunk, ez komoly könnyebbség, nem is bántam. Igaz volt egy kis por, de legalább nem ragadt. Az első szakaszon kényelmes földutas, murvautas, töltött utas, útvonal, semmi extra. Az első meglepetés egy patakátkelés volt, (nekem az első) nem is volt ezzel gond, addig, amíg a túloldalon nem kezdtem el érezni a lábtartó gumin csúszkálni a vizes csizmát. Menet közben talpaimat a poros földön kicsit csuszakoltam, és már jobb is volt. Lehet, hogy vizes offroadhoz nem jó a gyári lábtartó?
Valahol Gyöngyössolymos után elkezdett keskenyedni az út, és átalakul kétnyomos, majd egynyomos turistaúttá, ami egy erősen emelkedő, vályús, bazinagy kövekkel megszórt szakaszban folytatódott. Na, itt már kevés volt a tudomány, pattogtak a kövek, ugráltak a kerék alól, itt hallottam először hogy a TA nak van ventilátora, és működik is szorgalmasan. Sok volt a gáz, és a csúsztatott kuplung, az így kicsit elmelegítettem, váltó felől recsegés… nem megy a motor….. Meg is álltam gyorsan pánikolni, hogy tönkretettem a motort. Norbi mondta, hogy ááá ezeket nem lehet csak úgy tönkretenni, csak ha elgázolja egy autó. Meg hogy ne kuplungoljak annyit, inkább kis fordulattal pöfögjek fel szépen. Kis hűlés és működött! Nagy kő esett le a szívemről, mondjuk volt ott az úton e nélkül is elég kő. Ezek után (még ha nem is egyből profin) sikerült kis gázzal, kis kuplungolással mennem, valóban mennie kell ennek úgy is. Fel is értünk elhagytuk a köveket, de el is fogyott az út. Egy kis útkeresés, gallyas, fakerülgetős, mély árok átmászós, aminek a túloldala elég meredek volt, de meglepően határozottan kapaszkodott raja fel a TA! Hát, visszanézve arra az árokra otthon ülve eszembe se jutna, hogy azon átmegy a TA. Újra meglett a turistaút, ami szépen szélesedett, és már kint is voltunk a normális erdei úton, ezen már tényleg túrázás volt eljutni Bagolyirtásig. Sikerült felborulás nélkül végigmotorozni.
Ekkor én úgy döntöttem, hogy elfáradtam, és mára elég ez a kb. 45 km offroad, majd bruttó 2 óra alatt. Kis frissítés után legurultam Pásztóig, majd onnan vissza a 24-esig, Mátraháza, majd vissza Parád, Eger, Noszvaj, Bogács Mezőköved.
Egy nagyobb kő a nehéz szakaszon (nem mind látszott ám) megütötte a bukócsövemet, és középen ahol össze van tolva szétugrott, szerencsére csak ép hogy. Ezt sikerült még az erdőben visszakalapálni egy kövecskével.
Viszont itthon vettem észre, hogy a láncolajzóm elektromos csapja kaphatott egyet, és a kivezető csonkja tövön letört, úgyhogy azt lehet cserélni Hát, ennyi baj legyen.
Ettől persze nem lettem vérbeli Transalpos, vagy túraendúrós, de biztos fejlődtem benne. Idén nem sok eső volt eddig, úgyhogy a következő kihívás valami közeli sík földút lesz saras időben, fogalmam sincs hogy viselkedik benne a Transalp. Jó dolog ez a terepezés, nyilván kellenek benne kihívások, de a nagy köves keskeny meredekek nem lesznek a kedvenceim az biztos.
Üdv a klubban!
Szerintem jobb lesz ha beletörödsz, meg lettél mérgezve!
Én már akkor mosolyogtam mikor pár napja láttam hogy Norbiékhoz csatlakozol
Sőt már mikor Apcon beszélgettünk, valahogy nem állt össze a fejemben hogy motocross után hogy lehet csak aszfaltra redukálódni, de mostmár értem, sehogy! ????
Ma csatlakoztam egy hirtelen jött túrához, új tagként.(kopaszként) Mizi hirdette meg, és suhanok Norbi jött még. Gondoltam leírom a tapasztalataimat, a rutin rókáknak legyen min mosolyogni.
TET útvonal Hort – Bagolyirtás közti szakaszára csatlakoztam. Ne habozzunk motorozzunk! Hát, próbáljuk meg! Ez volt az első TA valódi szó szoros értelmében offroad túrám, ugyanis volt ahol már nem volt még turistaút sem. Igaz, van némi hobby motocross tapasztalatom, de a TA mégis csak dupla olyan súlyú, és az útvonal se épp egy kőmentes széles MX pálya, szóval a földutakon sokat jelent az előélet, de van ahol szinte semmit A navigációt a többiekre bíztam, gondoltam így kezdetnek épp elég lesz az utat figyelni, és ebbe nem is tévedtem.
Száraz időben vágtunk neki, szóval sárral nem volt dolgunk, ez komoly könnyebbség, nem is bántam. Igaz volt egy kis por, de legalább nem ragadt. Az első szakaszon kényelmes földutas, murvautas, töltött utas, útvonal, semmi extra. Az első meglepetés egy patakátkelés volt, (nekem az első) nem is volt ezzel gond, addig, amíg a túloldalon nem kezdtem el érezni a lábtartó gumin csúszkálni a vizes csizmát. Menet közben talpaimat a poros földön kicsit csuszakoltam, és már jobb is volt. Lehet, hogy vizes offroadhoz nem jó a gyári lábtartó?
Valahol Gyöngyössolymos után elkezdett keskenyedni az út, és átalakul kétnyomos, majd egynyomos turistaúttá, ami egy erősen emelkedő, vályús, bazinagy kövekkel megszórt szakaszban folytatódott. Na, itt már kevés volt a tudomány, pattogtak a kövek, ugráltak a kerék alól, itt hallottam először hogy a TA nak van ventilátora, és működik is szorgalmasan. Sok volt a gáz, és a csúsztatott kuplung, az így kicsit elmelegítettem, váltó felől recsegés… nem megy a motor….. Meg is álltam gyorsan pánikolni, hogy tönkretettem a motort. Norbi mondta, hogy ááá ezeket nem lehet csak úgy tönkretenni, csak ha elgázolja egy autó. Meg hogy ne kuplungoljak annyit, inkább kis fordulattal pöfögjek fel szépen. Kis hűlés és működött! Nagy kő esett le a szívemről, mondjuk volt ott az úton e nélkül is elég kő. Ezek után (még ha nem is egyből profin) sikerült kis gázzal, kis kuplungolással mennem, valóban mennie kell ennek úgy is. Fel is értünk elhagytuk a köveket, de el is fogyott az út. Egy kis útkeresés, gallyas, fakerülgetős, mély árok átmászós, aminek a túloldala elég meredek volt, de meglepően határozottan kapaszkodott raja fel a TA! Hát, visszanézve arra az árokra otthon ülve eszembe se jutna, hogy azon átmegy a TA. Újra meglett a turistaút, ami szépen szélesedett, és már kint is voltunk a normális erdei úton, ezen már tényleg túrázás volt eljutni Bagolyirtásig. Sikerült felborulás nélkül végigmotorozni.
Ekkor én úgy döntöttem, hogy elfáradtam, és mára elég ez a kb. 45 km offroad, majd bruttó 2 óra alatt. Kis frissítés után legurultam Pásztóig, majd onnan vissza a 24-esig, Mátraháza, majd vissza Parád, Eger, Noszvaj, Bogács Mezőköved.
Egy nagyobb kő a nehéz szakaszon (nem mind látszott ám) megütötte a bukócsövemet, és középen ahol össze van tolva szétugrott, szerencsére csak ép hogy. Ezt sikerült még az erdőben visszakalapálni egy kövecskével.
Viszont itthon vettem észre, hogy a láncolajzóm elektromos csapja kaphatott egyet, és a kivezető csonkja tövön letört, úgyhogy azt lehet cserélni Hát, ennyi baj legyen.
Ettől persze nem lettem vérbeli Transalpos, vagy túraendúrós, de biztos fejlődtem benne. Idén nem sok eső volt eddig, úgyhogy a következő kihívás valami közeli sík földút lesz saras időben, fogalmam sincs hogy viselkedik benne a Transalp. Jó dolog ez a terepezés, nyilván kellenek benne kihívások, de a nagy köves keskeny meredekek nem lesznek a kedvenceim az biztos.
Emelem kalapom! Azt a szakaszt jól ismerem! Dícséretes a teljesítményetek!
Ma csatlakoztam egy hirtelen jött túrához, új tagként.(kopaszként) Mizi hirdette meg, és suhanok Norbi jött még. Gondoltam leírom a tapasztalataimat, a rutin rókáknak legyen min mosolyogni.
TET útvonal Hort – Bagolyirtás közti szakaszára csatlakoztam. Ne habozzunk motorozzunk! Hát, próbáljuk meg! Ez volt az első TA valódi szó szoros értelmében offroad túrám, ugyanis volt ahol már nem volt még turistaút sem. Igaz, van némi hobby motocross tapasztalatom, de a TA mégis csak dupla olyan súlyú, és az útvonal se épp egy kőmentes széles MX pálya, szóval a földutakon sokat jelent az előélet, de van ahol szinte semmit A navigációt a többiekre bíztam, gondoltam így kezdetnek épp elég lesz az utat figyelni, és ebbe nem is tévedtem.
Száraz időben vágtunk neki, szóval sárral nem volt dolgunk, ez komoly könnyebbség, nem is bántam. Igaz volt egy kis por, de legalább nem ragadt. Az első szakaszon kényelmes földutas, murvautas, töltött utas, útvonal, semmi extra. Az első meglepetés egy patakátkelés volt, (nekem az első) nem is volt ezzel gond, addig, amíg a túloldalon nem kezdtem el érezni a lábtartó gumin csúszkálni a vizes csizmát. Menet közben talpaimat a poros földön kicsit csuszakoltam, és már jobb is volt. Lehet, hogy vizes offroadhoz nem jó a gyári lábtartó?
Valahol Gyöngyössolymos után elkezdett keskenyedni az út, és átalakul kétnyomos, majd egynyomos turistaúttá, ami egy erősen emelkedő, vályús, bazinagy kövekkel megszórt szakaszban folytatódott. Na, itt már kevés volt a tudomány, pattogtak a kövek, ugráltak a kerék alól, itt hallottam először hogy a TA nak van ventilátora, és működik is szorgalmasan. Sok volt a gáz, és a csúsztatott kuplung, az így kicsit elmelegítettem, váltó felől recsegés… nem megy a motor….. Meg is álltam gyorsan pánikolni, hogy tönkretettem a motort. Norbi mondta, hogy ááá ezeket nem lehet csak úgy tönkretenni, csak ha elgázolja egy autó. Meg hogy ne kuplungoljak annyit, inkább kis fordulattal pöfögjek fel szépen. Kis hűlés és működött! Nagy kő esett le a szívemről, mondjuk volt ott az úton e nélkül is elég kő. Ezek után (még ha nem is egyből profin) sikerült kis gázzal, kis kuplungolással mennem, valóban mennie kell ennek úgy is. Fel is értünk elhagytuk a köveket, de el is fogyott az út. Egy kis útkeresés, gallyas, fakerülgetős, mély árok átmászós, aminek a túloldala elég meredek volt, de meglepően határozottan kapaszkodott raja fel a TA! Hát, visszanézve arra az árokra otthon ülve eszembe se jutna, hogy azon átmegy a TA. Újra meglett a turistaút, ami szépen szélesedett, és már kint is voltunk a normális erdei úton, ezen már tényleg túrázás volt eljutni Bagolyirtásig. Sikerült felborulás nélkül végigmotorozni.
Ekkor én úgy döntöttem, hogy elfáradtam, és mára elég ez a kb. 45 km offroad, majd bruttó 2 óra alatt. Kis frissítés után legurultam Pásztóig, majd onnan vissza a 24-esig, Mátraháza, majd vissza Parád, Eger, Noszvaj, Bogács Mezőköved.
Egy nagyobb kő a nehéz szakaszon (nem mind látszott ám) megütötte a bukócsövemet, és középen ahol össze van tolva szétugrott, szerencsére csak ép hogy. Ezt sikerült még az erdőben visszakalapálni egy kövecskével.
Viszont itthon vettem észre, hogy a láncolajzóm elektromos csapja kaphatott egyet, és a kivezető csonkja tövön letört, úgyhogy azt lehet cserélni Hát, ennyi baj legyen.
Ettől persze nem lettem vérbeli Transalpos, vagy túraendúrós, de biztos fejlődtem benne. Idén nem sok eső volt eddig, úgyhogy a következő kihívás valami közeli sík földút lesz saras időben, fogalmam sincs hogy viselkedik benne a Transalp. Jó dolog ez a terepezés, nyilván kellenek benne kihívások, de a nagy köves keskeny meredekek nem lesznek a kedvenceim az biztos.
Hát az egy híres szakasz. Brávó hogy feljutottál rajta ennyi tereptapasztalattal.
Gabesz írta:Ma csatlakoztam egy hirtelen jött túrához, új tagként.(kopaszként) Mizi hirdette meg, és suhanok Norbi jött még. Gondoltam leírom a tapasztalataimat, a rutin rókáknak legyen min mosolyogni.
TET útvonal Hort – Bagolyirtás közti szakaszára csatlakoztam. Ne habozzunk motorozzunk! Hát, próbáljuk meg! Ez volt az első TA valódi szó szoros értelmében offroad túrám, ugyanis volt ahol már nem volt még turistaút sem. Igaz, van némi hobby motocross tapasztalatom, de a TA mégis
Ettől persze nem lettem vérbeli Transalpos, vagy túraendúrós, de biztos fejlődtem benne. Idén nem sok eső volt eddig, úgyhogy a következő kihívás valami közeli sík földút lesz saras időben, fogalmam sincs hogy viselkedik benne a Transalp. Jó dolog ez a terepezés, nyilván kellenek benne kihívások, de a nagy köves keskeny meredekek nem lesznek a kedvenceim az biztos.Hát az egy híres szakasz. Brávó hogy feljutottál rajta ennyi tereptapasztalattal.
Köszi! Akkor kezdésnek jól belenyúltam a tutiba
Megvolt ma eső után (motormosás előtt) a sarazás próba is, kemény földút felső réteg jól felázva, első kerék sárral hamar telement, csúszott mászott, lépésben haladva kaparva tolta szépen magát a motor. Lábbal meg kétoldalt támasztottam ahol kellet.. Nem volt túl haladós. A murvásabb szakasz már sima ügy volt, ott már kidobálta a sarat a gumi Elől heidenau k60, hátul: mitas e07 plus
transalp.hu » Fórumos túrák » Minden a kalandmotorozásról
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.