3 201

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Pisti írta:

Szia! Oldaldoboztartót tettem fel a motorra és a LED-es elfér. Másrészt jól is néz ki. Ezért cseréltem. Ellenállás beépítésre gondoltam. Pontosan milyet javasolsz, beépíteni?

Úgy gondolom, ha indexelsz, elvileg 2 db 21W-os izzó villog, tehát ha most egyszerűen akksi feszültség 12V-jával számolok és a 2*21W-os (első és hátsó izzó) fogyasztóval, akkor az index relét 42W terheli, ami 3,5 Amper átfolyását jelenti.

Én először ráadnék 12V-ot egy lecsatlakoztatott LED-es index-re és megmérném, mekkora áram folyik át rajta, ha világít. Mondjuk legyen 500mA.
Mivel párhuzamba kötjük az ellenállást és párhuzamos kötésnél az egyes ágak áramai összeadódnak, ezért a sima indexek 3,5 Amperéből lejön az 500mA, a LED-es index ága, így a párhuzamosan kötött ellenállás ágán 3 A-nek kell elfolynia, hogy az index relé ugyanazt a terhelést érzékelje.
R=U/I, így 12V / 3A = 4 Ohm. Tehát ha jól gondolom egy 4 Ohmos ellenállást kellene párhuzamba kötni, ami a szabvány értékek figyelembe vételével 4,7 vagy 3,9 Ohm lehetne.

Viszont nem sima ellenállás kellene, hanem nagy teljesítményű, mert el kell bírnia a nagy teljesítményt. 20-30W-os huzalellenállásra gondolnék első körben.

Ha pedig nem így van, majd kijavítanak.

XL700V, PD13, 2010

3 202

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

zoli írta:

"Egyebkent ha a fogyasztas csokkentesert tetted akkor a motorbicikli generatora (mivel allando magneses gerjesztese van) altal megtermelt elektromos  energiat amit nem az izzo fogyaszt el azt a feszultsegszabalyzo fogja "megenni" plusz hot termelve ami nem tesz jot neki.
Magyarul azon kivul, hogy netalan tobbet tart egy jo minosegu LED semmi ertelme nincs. Csak bonyolitod a rendszert, tobb lesz a hibalehetoseg."

Zolihoz lenne egy érdeklődő kérdésem, mivel fentebb azt írta a LED-es index miatt a fesz. szabályzónak kell eldisszipálnia a felesleges teljesítményt ha LED villog és nem a rendes izzó.
Ebben igaza van. DE!
De ez a teljesítmény eldisszipálás folyamatos a motor üzemben tartása alatt. Teszem azt autópályán a tele tankot csontra kimotorozom, indexelés nélkül. Egy megfelelő tempót választva ez lehet akár 200-300 km is, 2-3 óra optimális fordulaton, tegyük fel indexelés nélkül. Azaz a generátor folyamatosan termel és nincs plusz fogyasztó a motor járatása mellett, tehát mindent a fesz. szabályzónak kell eldisszipálnia.

Most akkor nem tök mindegy a fesz.szabályzó életkorára való tekintettel, hogy arra a pár indexvillogásra az izzó teljesítménye egy picit lecsökkenti az eldisszipálandó áramot, vagy arra a kis időre a LED nem segít be??? Az üzemidő hány százaléka indexelés, amivel a fesz.szabályzót védenénk, életartamát növelnénk izzó villogtatással????

Egy másik kérdés, hogy a generátor nem csak annyi áramot termel, aminnyit a berendezések felvesznek. Magyarul ha kell, bírja a pl. 100A-es terhelést, de gondolom alapjáraton a pirosnál nem 100A dönget a vezetékeken? Másfelöl minél jobban terheled a generátort, annál nagyobb az ellenállása is és megfogja a motort. Ezért szokták régebben zöldkártya vizsgán magasabb alapjáratnál bekapcsolni a fényszórókat és a legmagasabb fordulaton a ventillátort, mert akkor terhelik a generátort, megfogja a motort és leesik az alapjárati fordulatszám.

Azzal tennék akkor a legjobbat a motornak és a fesz.szabályzónak, ha max. terhelést venném ki a generátorból és akkor nem kell a felesleget eldisszipálni a fesz. szabályzónak?? Mondjuk így folyamatos markolatfűtéssel vagy az ülés alatti 200W-os fogyasztóval kellene motorozni?

Ezek fordultak ma meg bennem a futóedzésem alatt. Köszönöm, ha válaszolsz valamelyik felvetésemre. Üdv.:Laci.

XL700V, PD13, 2010

3 203 Utoljára zoli szerkesztette (2020. 08. 12. 13:42:15)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

LED-es téma.
Abban igazad van ,hogy nem sokat számít a kanyarjelző fogyasztása , főleg ha nem is nagyon használod például az autópályán ahogy írtad.
Ellenben főleg a 600-asok fesz. szabályzója elég problémás , gyakran szokott meghibásodni, tehát jó vigyázni rá.
A generátorral kapcsolatosan van egy nagyon lényeges különbség például az autók generátorához képest. Az  autókban (általában mert van kivétel is) a feszültség szabályzó  a generator gerjesztő (tekercselt) áramkörében folyó áramot szabályozza, ezáltal szabályozva a kimenti feszültséget is. Tehát pont annyit termel a generátor amennyi kell a fogyasztáshoz és a akkumulátor töltéséhez.
A motorbicikliknél -aránylag kis teljesítményű 300-400 W -  a generátor állandó mágnesek  segítségével gerjeszti az áramot (általában mert itt  is van kivétel), a kimenti feszültség érteke a fordulatszámtól és a rákapcsolt terheléstől függ. Nagyon hasonló mint a bicikli dinamó. Ha lassan mész kicsit világít , ha kiég a hátsó izzó akkor fényesebben. Ott nincs szabályzás, nicns olyan áramköri elem ami ezt szükségessé teszi.
A motorbiciklinél ellenben egy csomó minden aránylag stabilizált feszültséget kívan (elektronika, akkumulátor , stb. ) amit a feszültségszabályzó olyanféleképpen old meg, hogy a fölöslegesen megtermelt áramot elfűti, így tartván stabilan ( maximálisan kb 14,4 volton  ) a feszültséget.
Nem tul sporlós megoldás, de megbízható, egyszerű, kis helyet foglal el és könnyű.
Visszatérve a LED-hez .
1. nem szabályos, beleköthetnek .
2. a kérdés az ellenálasos megoldásra vonatkozott
3. ha mindenképpen valaki meg akarja csinálni akkor persze az elegánsabb megoldás a vezérlés (mert az a "valami" több mint egy "relé") cseréjével javasolt.

akit zavar a kopás meg a karc, mi a francnak terepezik?

3 204

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Kösz a válaszokat, így már kicsit tisztább, erre "dinamós generátorra" nem gondoltam, hogy a motorokban ilyen van.

Csak azért érdekes a téma, mert eddig úgy gondoltam, hogy csak a feszültség különbségeket tudják az elektronikai berendezések eldisszipálni, az áramot nem. Az áram "kibírásához" egyszerűen úgy méretezik azokat, hogy elbírja a 10mA-t  és ha épp kell a 20 A-t is. Ha 10 mA megy át rajta, akkor nem melegszik, viszont ha 10A, ami mondjuk a teljesítmény határa, akkor melegedhet.

Stabilizált feszültség azért az autókhoz is kell. Már a 89-es Vectrám műszeregységében is volt stabilizátor IC, hogy pontosan tartsa a 12,x Voltot. A mai autókban szerintem pedig biztos, hogy még stabilabb fesz. kell.

Megnéztem a gépkönyvben, a 700-as generátora 5000-es fordulaton 396W. Ha jól számolom és mérőműszer jó, akkor a motorom beindulása után 14,2 Volt-ot termel a generátor, így 5000-es fordulaton 27 Amper-t termel, ami átmegy a fesz.szabályzón, ha semmi nem fogyaszt.

De ezek szerint és mivel sosem megyek 5000-es fordulaton és dinamós a generátor lehetséges, hogy a generátorom menet közben csak 300W-ot termel, ami csak 21A??
Ebből lejön 4 Amper kapásból, ami a fényszóró és a hátsó helyzetjelző, így a többi fogyasztóra marad összesen 17 Amper. Ha indexelek, akkor -3 Amper, azaz marad a többire 14 Amper....stb és így tovább.

Jó lenne tudni, hogy milyen karakterisztikája van egy generátornak, ha mondjuk 5000-en 396W és én sosem megyek 4000-es fordulat fölé, akkor mennyit termel a dinamo mondjuk 350-et vagy sokkal kevesebbet, 250-et. Mert ha sokkal kevesebbet és több fogyasztót rakunk rá, egyszerűen nem fognak működni a berendezések. Talán az akksi teljesítménye besegít, de arra nem kellene alapozni.

Asszem jól kiveséztük a témát az index ellenállásból kiindulva, köszönöm a segítséget, üdv.: Laci.

XL700V, PD13, 2010

3 205 Utoljára Pisti szerkesztette (2020. 08. 13. 18:36:37)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Mészi Laci írta:
Pisti írta:

Szia! Oldaldoboztartót tettem fel a motorra és a LED-es elfér. Másrészt jól is néz ki. Ezért cseréltem. Ellenállás beépítésre gondoltam. Pontosan milyet javasolsz, beépíteni?

Úgy gondolom, ha indexelsz, elvileg 2 db 21W-os izzó villog, tehát ha most egyszerűen akksi feszültség 12V-jával számolok és a 2*21W-os (első és hátsó izzó) fogyasztóval, akkor az index relét 42W terheli, ami 3,5 Amper átfolyását jelenti.

Én először ráadnék 12V-ot egy lecsatlakoztatott LED-es index-re és megmérném, mekkora áram folyik át rajta, ha világít. Mondjuk legyen 500mA.
Mivel párhuzamba kötjük az ellenállást és párhuzamos kötésnél az egyes ágak áramai összeadódnak, ezért a sima indexek 3,5 Amperéből lejön az 500mA, a LED-es index ága, így a párhuzamosan kötött ellenállás ágán 3 A-nek kell elfolynia, hogy az index relé ugyanazt a terhelést érzékelje.
R=U/I, így 12V / 3A = 4 Ohm. Tehát ha jól gondolom egy 4 Ohmos ellenállást kellene párhuzamba kötni, ami a szabvány értékek figyelembe vételével 4,7 vagy 3,9 Ohm lehetne.

Viszont nem sima ellenállás kellene, hanem nagy teljesítményű, mert el kell bírnia a nagy teljesítményt. 20-30W-os huzalellenállásra gondolnék első körben.

Ha pedig nem így van, majd kijavítanak.


Köszönöm szépen. Szerintem ez jó megoldásnak tűnik. Gondolom az ellenállás terhelés hatására melegszik, ezért megpróbálom úgy elhelyezni, hogy ne jelentsen

https://www.conrad.hu/hu/nagy-terhelhet … gKpAfD_BwE

Egy ilyen meg is felelne?

3 206

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Pisti írta:
Mészi Laci írta:

Úgy gondolom, ha indexelsz, elvileg 2 db 21W-os izzó villog, tehát ha most egyszerűen akksi feszültség 12V-jával számolok és a 2*21W-os (első és hátsó izzó) fogyasztóval, akkor az index relét 42W terheli, ami 3,5 Amper átfolyását jelenti.

Én először ráadnék 12V-ot egy lecsatlakoztatott LED-es index-re és megmérném, mekkora áram folyik át rajta, ha világít. Mondjuk legyen 500mA.
Mivel párhuzamba kötjük az ellenállást és párhuzamos kötésnél az egyes ágak áramai összeadódnak, ezért a sima indexek 3,5 Amperéből lejön az 500mA, a LED-es index ága, így a párhuzamosan kötött ellenállás ágán 3 A-nek kell elfolynia, hogy az index relé ugyanazt a terhelést érzékelje.
R=U/I, így 12V / 3A = 4 Ohm. Tehát ha jól gondolom egy 4 Ohmos ellenállást kellene párhuzamba kötni, ami a szabvány értékek figyelembe vételével 4,7 vagy 3,9 Ohm lehetne.

Viszont nem sima ellenállás kellene, hanem nagy teljesítményű, mert el kell bírnia a nagy teljesítményt. 20-30W-os huzalellenállásra gondolnék első körben.

Ha pedig nem így van, majd kijavítanak.


Köszönöm szépen. Szerintem ez jó megoldásnak tűnik. Gondolom az ellenállás terhelés hatására melegszik, ezért megpróbálom úgy elhelyezni, hogy ne jelentsen

https://www.conrad.hu/hu/nagy-terhelhet … gKpAfD_BwE

Egy ilyen meg is felelne?

Sziasztok! Nekem is ledes indexeim vannak, én nem ellenállással oldottam meg, hanem kicseréltem az indexrelét ledesre, teljesen jól működik!

Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet.
Honda XL600V 1997

3 207

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Ahogy nero2000 írja én sem ellenállásoznák, hanem LED-es indexrelét használnék.

A Pisti által küldött link akár jó is lehetne, de az 5W-os teljesítmény kicsi lenne hozzá, mivel egy index 21W-os és a LED-es, hogy ha pl. 500mA-t venne fel, amit azért picit sokallanék, de meg kellene mérni, 6W-ot fogyasztana, ezért a maradék min. 15 W-hoz kellene ellenállás.

Mondjuk ilyen:

https://www.hestore.hu/prod_10039353.html

Ez speciel 20W-os és 6,8 ohm-os, de lehet keresni más értékeket is. AZ 5W kicsi lenne hozzá.

Megéri ezzel foglalkozni, számolgatni és forrasztgatni, ahelyett, hogy 1 db relét kicserélni??? Nem hinném.

XL700V, PD13, 2010

3 208

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Mészi Laci írta:

Ahogy nero2000 írja én sem ellenállásoznák, hanem LED-es indexrelét használnék.

A Pisti által küldött link akár jó is lehetne, de az 5W-os teljesítmény kicsi lenne hozzá, mivel egy index 21W-os és a LED-es, hogy ha pl. 500mA-t venne fel, amit azért picit sokallanék, de meg kellene mérni, 6W-ot fogyasztana, ezért a maradék min. 15 W-hoz kellene ellenállás.

Mondjuk ilyen:

https://www.hestore.hu/prod_10039353.html

Ez speciel 20W-os és 6,8 ohm-os, de lehet keresni más értékeket is. AZ 5W kicsi lenne hozzá.

Megéri ezzel foglalkozni, számolgatni és forrasztgatni, ahelyett, hogy 1 db relét kicserélni??? Nem hinném.

Nekem 600-as Transalpom van, abban 2 pines indexrelé van, az ebayon filléres dolog, még a villogás sűrűsége is állítható!
https://www.ebay.com/itm/143405603271

Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet.
Honda XL600V 1997

3 209

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Mészi Laci írta:

Ahogy nero2000 írja én sem ellenállásoznák, hanem LED-es indexrelét használnék.

A Pisti által küldött link akár jó is lehetne, de az 5W-os teljesítmény kicsi lenne hozzá, mivel egy index 21W-os és a LED-es, hogy ha pl. 500mA-t venne fel, amit azért picit sokallanék, de meg kellene mérni, 6W-ot fogyasztana, ezért a maradék min. 15 W-hoz kellene ellenállás.

Mondjuk ilyen:

https://www.hestore.hu/prod_10039353.html

Ez speciel 20W-os és 6,8 ohm-os, de lehet keresni más értékeket is. AZ 5W kicsi lenne hozzá.

Megéri ezzel foglalkozni, számolgatni és forrasztgatni, ahelyett, hogy 1 db relét kicserélni??? Nem hinném.


Gondoltam, ha nem muszáj nem bontogatom, cserélem az első izzókat. De ha már itt tartunk lehet, hogy hozzáfogok ha lesz egy kis időm. Milyen izzókat javasolsz előre?

3 210

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

nero2000 írta:
Mészi Laci írta:

Ahogy nero2000 írja én sem ellenállásoznák, hanem LED-es indexrelét használnék.

A Pisti által küldött link akár jó is lehetne, de az 5W-os teljesítmény kicsi lenne hozzá, mivel egy index 21W-os és a LED-es, hogy ha pl. 500mA-t venne fel, amit azért picit sokallanék, de meg kellene mérni, 6W-ot fogyasztana, ezért a maradék min. 15 W-hoz kellene ellenállás.

Mondjuk ilyen:

https://www.hestore.hu/prod_10039353.html

Ez speciel 20W-os és 6,8 ohm-os, de lehet keresni más értékeket is. AZ 5W kicsi lenne hozzá.

Megéri ezzel foglalkozni, számolgatni és forrasztgatni, ahelyett, hogy 1 db relét kicserélni??? Nem hinném.

Nekem 600-as Transalpom van, abban 2 pines indexrelé van, az ebayon filléres dolog, még a villogás sűrűsége is állítható!
https://www.ebay.com/itm/143405603271




A 650 TA index reléje is 2 pines?

3 211

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Pisti írta:

Gondoltam, ha nem muszáj nem bontogatom, cserélem az első izzókat. De ha már itt tartunk lehet, hogy hozzáfogok ha lesz egy kis időm. Milyen izzókat javasolsz előre?

Milyen izzókat? Bármilyen 21W-os izzó. Nem szoktam spéci izzókat venni se autóba, se a motorra. Bármilyen 12V-os 21W-os izzó jó, nincsen általam preferált izzó. Osram, Tungsram vagy ilyen alap márkát. HA fehér az indexbúra, akkor sárga bevonatú izzót, ha sárga a búra, akkor jó a sima fehér is.

Feltételezve, hogy a 650-esbe is 12V, 21W-os izzókat javasol a gyártó.

XL700V, PD13, 2010

3 212

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Haló!

Egyik ismerős Transalposnak 16,7V-al tölt a motor. Főzi az akksit. Generátor? Fesz.szabályozó?

Volt már valakinek ilyen?

XL600V 1992//2015-2020, XL600V 1996 //2020-2021
XL600V 1998//2021-2022, BMW F800GS 2011/2022., BMW G650 Xcountry 2008/2022-, KTM 790 Adv,2020/ 2022-
                  CSAK A 600!!
A motor és a gumi tudja. (Szabó Csaba)

3 213

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

nrt67 írta:

Haló!

Egyik ismerős Transalposnak 16,7V-al tölt a motor. Főzi az akksit. Generátor? Fesz.szabályozó?

Volt már valakinek ilyen?

Fesszabra tippelek.
Max 14,4 körül tölthetné.

XL650V6

3 214

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

650-es hátsó lámpát keresek.
Elrepedt a búrám. Cserélni kellene.

Ez jó rá?
https://www.ebay.com/itm/Universal-21-L … SwMoldGdZV
És átmegy a műszakin?

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

3 215

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Sziasztok!

Kerestem már indexkapcsoló témában, hozzászólásokat, de nem boldogulok vele.
Működik, csak nem egyből villog, hanem várni kell másodperceket még így melegben is. ElInduláskor kapcsolom jobbra-balra, és 5-15 mp a késlekedés, majd 3 - 4 kapcsolás után beáll úgy 2- 5 mp re. Igyekszek időben kapcsolni, de körforgalomban ez kicsit macera smile

Már többször kipucoltam a kapcsolót, első pucolás előtt koszos is volt, sokkal jobb is lett, de nem tökéletes.
Elősször szilikonzsírral raktam össze, most csak sprayztem, kompreszorral kifújtam. De lényegi javulás nincs, lassan reagál.
Még annyi, hogy a széléről középre nem mindíg ugrik vissza a kapcsolókar magától, de a kapcsolótömb része ottmarad rendesen, amíg nem nyomom beg középen.

Van azóta valami hasznos tipp még erre?

(XL650V  A bögyös vörös.)   CRF1000L

3 216 Utoljára Hori69 szerkesztette (2020. 08. 31. 13:18:58)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

danyila írta:

650-es hátsó lámpát keresek.
Elrepedt a búrám. Cserélni kellene.

Ez jó rá?
https://www.ebay.com/itm/Universal-21-L … SwMoldGdZV
És átmegy a műszakin?

Mintha a Ta -é nak más formája lenne....https://images.app.goo.gl/UHioVBQw2NGFQeqc8
  https://images.app.goo.gl/fcX7nvjyZZ5xv1EA9
Meg amúgyis amit kinéztél túl óccó!  smile

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)
XLV 650-2003. F800GS-2008,F800GS-2011

3 217

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Ez az csak nekem a fehér búrás  és a ledes nem kell.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

3 218 Utoljára Hori69 szerkesztette (2020. 08. 31. 14:05:50)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

danyila írta:

Ez az csak nekem a fehér búrás  és a ledes nem kell.

Pedig az minimum + 10 LE! lol  Akkor szerintem marad a bontó ,vagy a ragasztás.

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)
XLV 650-2003. F800GS-2008,F800GS-2011

3 219

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Hori69 írta:
danyila írta:

Ez az csak nekem a fehér búrás  és a ledes nem kell.

Pedig az minimum + 10 LE! lol  Akkor szerintem marad a bontó ,vagy a ragasztás.

Van az 12 Le is! Nekem fehér búrás ledes van vagy 3 éve ! úgyhogy csak tudom big_smile

'01 TA650XLV 2016-2021
'16 Triumph Tiger 800xca 2021-
Everything that kills me makes me feel alive!

3 220

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

danyila írta:

Hátsó lámpa (piros) eladó 650-esre.
Addig addig, míg kettőt sikerült szerezni. Van egy bontott és van egy vadi új.
Még választhatsz is. Mindkettő 16 ezer.

Szólok az Adminoknak, hogy helyezzék át az adok-veszek-be... wink  big_smile

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

3 221

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

na urak, végre sikerült liptákferi alapján nekem is megoldani az index+drl kérdéskört. kicsit másfelé indultam, mint feri, a gyári csatlakozó helyére 3d nyomtatással csináltam adaptert, így vágás és változtatás nélkül megoldható lett az izzóbeépítés, stabilan, szépen.

ez lett az eredmény - aki látta a feriét az el tudja képzelni, bár ennek szerintem gyengébb kicsit a fénye:

https://youtu.be/PVxhy-J7uvY

Csatolt fájlok

0-02-05-596ac5601c2d7a530b09c0df6ab0d11d505c30a81c978f279e6b374e870de7f5_991e8150.jpg 221.12 kb, még egyszer sem töltötték le. 

0-02-05-73fdb1e1a26411893c674ab5cad70660b80f6a2ea032485fe19fb4a413bf9953_28424e0f.jpg 221.88 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
I don't need luck - I have ammo!
CRF1000L 2019

3 222

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

sorozat gyártás  mikor indul ?

storm írta:

na urak, végre sikerült liptákferi alapján nekem is megoldani az index+drl kérdéskört. kicsit másfelé indultam, mint feri, a gyári csatlakozó helyére 3d nyomtatással csináltam adaptert, így vágás és változtatás nélkül megoldható lett az izzóbeépítés, stabilan, szépen.

ez lett az eredmény - aki látta a feriét az el tudja képzelni, bár ennek szerintem gyengébb kicsit a fénye:

https://youtu.be/PVxhy-J7uvY

akit zavar a kopás meg a karc, mi a francnak terepezik?

3 223

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

zoli írta:

sorozat gyártás  mikor indul ?

storm írta:

na urak, végre sikerült liptákferi alapján nekem is megoldani az index+drl kérdéskört. kicsit másfelé indultam, mint feri, a gyári csatlakozó helyére 3d nyomtatással csináltam adaptert, így vágás és változtatás nélkül megoldható lett az izzóbeépítés, stabilan, szépen.

ez lett az eredmény - aki látta a feriét az el tudja képzelni, bár ennek szerintem gyengébb kicsit a fénye:

https://youtu.be/PVxhy-J7uvY

a nyomtató nem az enyém, így egyedi kéréssel és sok kézműves sörrel kell megtámogatni, aki szeretne big_smile

I don't need luck - I have ammo!
CRF1000L 2019

3 224

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Sziasztok
Kb.2 hete vettem észre,hogy motorféknél visszalő a gép,nem annyira robbanásszerüen,inkább rotyogásra hasonlit.Szerintetek a szelepeket kellene állitani vagy a karburátorba lehet valami gubanc?

3 225

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

storm írta:

na urak, végre sikerült liptákferi alapján nekem is megoldani az index+drl kérdéskört.

Nagyon jó! Kíváncsi vagyok a terepet hogyan bírja , illetve a tartósságára. Esetleg egy beszerzési linket közzé teszel?

XL650V-2006