1 401

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Hori69 írta:

1 x áztattam a láncot olajban még a Transalpon ugyanez a probléma miatt, meg amúgy is levolt szedve. Nekem segített rajt, rengeteg trutyi kiázott a láncból. De ez a jelenség úgy gondolom a lánc végét jelenti, de rövidtávon segíthet rajt az áztatás. Nekem mégegy erdekességet produkált...többszöri áztatás lecsöpögtetés át törlés után mikor összeraktam teljessen száraznak tűnt a láncom, és mégis a tavaszi első próbauton hihetetlen mennyéségű olaj távozott a lácból. Emlékszem be is voltam szarv@ mert mindez az első lánckeréknél öszpontosúlt először azt hittem szimeringes lett!:)

Köszi Hori, az elhangzottak tükrében akkor inkább nem mókolok, ha már úgyis leszedem, akkor szépen ki is cserélem.

XL650V (2000)

1 402

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Üdv Professzorok!

Valaki tudja, hogy ez a szett jó-e a 600-ra?  "Transalp " van a megjegyzésben....ez igy egy lajikusnak kevés.. big_smile  big_smile

https://kkbike.it/en/kit/165-kit-superp … e-transalp

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

1 403

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Yoshi írta:
liptakferi írta:

Felkerült végül a drágaság. (Kk bike red cap superpinion)
Hátul kellett kiszedetni 1mm-t.  Ezen hibáján kîvül ( meg hogy drága volt) nagyon passzentosan, mindenféle kottyanás nélkül uralja a tengely végét

Mondtam mar hogy ennek van ukran valtozata?  roll

És próbáltad már Yoshi? vagy valaki...

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

1 404

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Tomita írta:
Yoshi írta:

Mondtam mar hogy ennek van ukran valtozata?  roll

És próbáltad már Yoshi? vagy valaki...

Én próbáltam, vagyis használom, jól illeszkedik, kb 6000km mentem vele. Felszerelés óta nem néztem rá, ja és töredék áron van mint az olasz  big_smile  big_smile

"Járt utat a járatlanért mindig hagyd el! " Néha nem az úti cél a fontos, hanem maga az odavezető út, és hogy lehet-e közben valahol pisilni!
Honda XR 400 2008-2018
'98 XL600V PD10  2015-
BMW F800 GS '09  2022-

1 405

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Tomita írta:
Yoshi írta:

Mondtam mar hogy ennek van ukran valtozata?  roll

És próbáltad már Yoshi? vagy valaki...

Egy 15 fogast mar elkoptattam, most 14 fogast gyartattam veluk, azt nyuzom terepen.

Amugy a forumrol mar nehany ember hasznal ilyet.

Az úgy is kiderül hamar: felborul az ember, mint a büdösbogár. Aztán felállítjuk a motort és megyünk tovább. :-)  TomRed

1 406 Utoljára Tomita szerkesztette (2019. 11. 27. 22:05:44)

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Yoshi írta:
Tomita írta:

És próbáltad már Yoshi? vagy valaki...

Egy 15 fogast mar elkoptattam, most 14 fogast gyartattam veluk, azt nyuzom terepen.

Amugy a forumrol mar nehany ember hasznal ilyet.

Az igen!! Mindig tudtuk, hogy tudsz valamit, de hogy 1 FOGAT is le tudsz koptatni a kerékről, KÜLÖN?! ez már művészet big_smile  big_smile  big_smile Respect. Ja nem? Most látom (nem volt rajtam szemüveg)...
Ha most azt mondod, hogy ukrajnában már implantátumot használtok az ilyen problémára és nem kell új kerék, Én magázni foglak eztán big_smile  big_smile

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

1 407

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Toma írta:
Tomita írta:

És próbáltad már Yoshi? vagy valaki...

Én próbáltam, vagyis használom, jól illeszkedik, kb 6000km mentem vele. Felszerelés óta nem néztem rá, ja és töredék áron van mint az olasz  big_smile  big_smile

na jó Neked elhiszem. Komoly emberek véleményére adok. big_smile  big_smile

Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

1 408

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sziasztok! Most cseréltem le a gyári láncszettet jt kerekekre és did láncra. Lehet naív a kérdésem de az rendben van hogy hangosabb mint a gyári volt ? Alacsony szélzajnál hallani hogy búg (nyenyereg, bocs ????) ahogy lassítok behúzott kuplunggal. A lánc nem feszes ahogy terhelem 120 kilómmal kb 2 cm a holtjátéka.

Köszönöm szépen

1 409

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Szia!
A gyári gumis volt?
Az új JT nem?
Attól lehet a külömbség ...

XL650V6

1 410

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

TPB írta:

Szia!
A gyári gumis volt?
Az új JT nem?
Attól lehet a külömbség ...

A gyárit nem tudom milyen volt de az jt első lánckereket zajcsillapítósként árulják. De a hang a hátsóból jön. Lehet az nem gumis?

1 411

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Attila77 írta:

Sziasztok! Most cseréltem le a gyári láncszettet jt kerekekre és did láncra. Lehet naív a kérdésem de az rendben van hogy hangosabb mint a gyári volt ? Alacsony szélzajnál hallani hogy búg (nyenyereg, bocs ????) ahogy lassítok behúzott kuplunggal. A lánc nem feszes ahogy terhelem 120 kilómmal kb 2 cm a holtjátéka.

Köszönöm szépen

Szia!

Azt mégis honnan tudod, hogy a te súlyoddal milyen a lánc holtjátéka??? Rá fekszel és a láncközépnél megméred a nyeregből lenyúlva????
A láncfeszességet oldalsztenderen, terheletlen állapotban kell mérni (ha jól tudom, legalábbis könyv szerint).
A 700-as lengővilláján levő matricán és a leírásban is az van, hogy a láncfeszességnek 35-45mm között kell lennie. Ha középállványon néznéd, a lánc "holtjátéka" jóval nagyobb, ha pedig rendesen áll a motor és ráülsz akkor meg feszesebb. Mivel én még úgy nem próbáltam megmérni a holtjátékot ahogy te, hogy rajta ülök, így nem tudom, hogy a 2 cm-es holtjáték mennyire jó a normálisan mérhető 35-45-höz képest, de azt mondanám, hogy a lánc túl feszes és azért nyenyereg. Mérd meg egyszer sztenderen láncközépnél.

Üdv. Laci.

XL700V, PD13, 2010

1 412

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Alapvetően egyetértek a Lacival.
Esetleg ellenőrizném hogy nem-e áll ferdén a kerék a villában.
Kerék csapágyak? Menesztő gumik?
A kis lánckerék a helyén van?

Feltételezem minden rendben, de azért érdemes végigmenni az összes kapcsolódó részen.

Az új láncszett picit mindig hangosabb. 1000-1500 és elhalkul, bekopik. De ez elég minimális sokaknak fel sem tűnik.

XL 700 V , 2008

1 413

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Régebbi fórum bejegyzéseket néztem és ott láttam ezt a témát taglaló hozzászólásokat. De simán csak ráülök és lehajolok megmozgatom. Elvileg az egyenesfutása jó de azért ránézek mégegyszer arra is meg a feszességre is. Annyi még hogy nem zajcsillapításos került bele mégsem úgyhogy ha a beállítások rendben vannak be tudom annak az észlelt zajt.

Köszönöm a hozzászólásokat

1 414

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Attila77 írta:

Régebbi fórum bejegyzéseket néztem és ott láttam ezt a témát taglaló hozzászólásokat. De simán csak ráülök és lehajolok megmozgatom. Elvileg az egyenesfutása jó de azért ránézek mégegyszer arra is meg a feszességre is. Annyi még hogy nem zajcsillapításos került bele mégsem úgyhogy ha a beállítások rendben vannak be tudom annak az észlelt zajt.

Köszönöm a hozzászólásokat

Érdekes módszer. smile
Így is lehet. Csak azt nem értem, hogy ha a lánc feszességet simán sztenderen kell mérni, akkor miért nem mész oda egy colstokkal és méred meg a láncközépnél a felemelt és lenyomott lánc közötti távolságot. Miért egyszerűbb ráülve csak úgy saccolgatni?

Mondjuk ha az ember jártas méricskélésekben besaccolja a távolságot, de fél centis túlnyúlásokat kell nézegetni, mert a 35-45 között elég kicsi a távolság és ha húzni kell a feszítő csavarokon szinte alig kell csavarni, hogy a holtjáték fél centit javuljon.

Ebben nem vagyok biztos, de ha ráülsz és a lengőkar feljebb jön, akkor feszesebb is lesz a lánc, középállványon meg jóval nagyobb a hltjáték, így nem tudom, hogy a jó érték mennyire fog csökkenni, ha ráülve mérnéd. Mondjuk középre, azaz 4 cm-re állítod a láncot az előírt módon, akkor 120 kg-mal terhelve mennyinek kellene lennie?? 3,5-nek??? 2-nek, ahogy írtad??? Hát ezt nem tudom, lehet mások megírják.

Ha találtál valamit ami nem volt beállítva vagy minden jó, esetleg írd meg válaszként. Kösz, Laci.

XL700V, PD13, 2010

1 415

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Mészi Laci írta:
Attila77 írta:

Régebbi fórum bejegyzéseket néztem és ott láttam ezt a témát taglaló hozzászólásokat. De simán csak ráülök és lehajolok megmozgatom. Elvileg az egyenesfutása jó de azért ránézek mégegyszer arra is meg a feszességre is. Annyi még hogy nem zajcsillapításos került bele mégsem úgyhogy ha a beállítások rendben vannak be tudom annak az észlelt zajt.

Köszönöm a hozzászólásokat

Érdekes módszer. smile
Így is lehet. Csak azt nem értem, hogy ha a lánc feszességet simán sztenderen kell mérni, akkor miért nem mész oda egy colstokkal és méred meg a láncközépnél a felemelt és lenyomott lánc közötti távolságot. Miért egyszerűbb ráülve csak úgy saccolgatni?

Mondjuk ha az ember jártas méricskélésekben besaccolja a távolságot, de fél centis túlnyúlásokat kell nézegetni, mert a 35-45 között elég kicsi a távolság és ha húzni kell a feszítő csavarokon szinte alig kell csavarni, hogy a holtjáték fél centit javuljon.

Ebben nem vagyok biztos, de ha ráülsz és a lengőkar feljebb jön, akkor feszesebb is lesz a lánc, középállványon meg jóval nagyobb a hltjáték, így nem tudom, hogy a jó érték mennyire fog csökkenni, ha ráülve mérnéd. Mondjuk középre, azaz 4 cm-re állítod a láncot az előírt módon, akkor 120 kg-mal terhelve mennyinek kellene lennie?? 3,5-nek??? 2-nek, ahogy írtad??? Hát ezt nem tudom, lehet mások megírják.

Ha találtál valamit ami nem volt beállítva vagy minden jó, esetleg írd meg válaszként. Kösz, Laci.

Ha a Zasszony megém csüccsen a láncon engedni kell. Jelenleg 124 a versenysúlyom, lehet be kell ruháznom egy nagyobb vasra, ami k(g)ardános... roll

"Hiszek a halál előtti életben."
650 (2005)
Suzuki DL (2004) 2022 febr.-2022 aug.

1 416

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sziasztok!
Hétvégén én is cseréltem lánc szettet. Tapasztalat: az alábbi szett volt korábban is fent, most is ezt rendeltem. 40000km-t ment el, ami leginkább elkopott az az első lánckerék (elvékonyodott és kicsit már hajlottak is a fogak előre), a lánc közepesen nyúlott, a hátsó lánckerék közepesen kopott csak. már zajos volt és kerregett hátra felé tolva. Terepen sárban is volt használva... jól bírta. mindíg sae80 hajtóműolajjal kenem (ecsettel átkenem 100-200km-enként, sokszor csak az éppen szabadon lévő alsó láncrészt)

Motoralkatrész.eu-ban:
1 x DID 525VX GOLD 124 szemű lánc --- (kiszedtem 3 szemet)
26.470 Ft
1 x DID 525VX GOLD patentszem lánchoz (FJ 002)
1.600 Ft
1 x JT 111-566-47 hátsó lánckerék
8.960 Ft
1 x JT 101-563-15 / JTF296.15RB (zajcsillapítós kivitel) első lánckerék
4.320 Ft

oldalsztenderen 40mm a lánclógás (középen), semmi hangja nincs.

Üdv, Szkali

1 417 Utoljára szkali szerkesztette (2020. 10. 08. 21:38:32)

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sziasztok!
Egyszer régen egy terepezés alkalmával eltörött az alsó láncvédőm.
Esetleg nincs valakinek egy felesleges / bontott ilyen alkatrésze? Átvenném szívesen.
Köszönöm!
Szkali

Csatolt fájlok

IMG_9658.JPG 854.96 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

1 418

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

szkali írta:

Sziasztok!
Hétvégén én is cseréltem lánc szettet. Tapasztalat: az alábbi szett volt korábban is fent, most is ezt rendeltem. 40000km-t ment el, ami leginkább elkopott az az első lánckerék (elvékonyodott és kicsit már hajlottak is a fogak előre), a lánc közepesen nyúlott, a hátsó lánckerék közepesen kopott csak. már zajos volt és kerregett hátra felé tolva. Terepen sárban is volt használva... jól bírta. mindíg sae80 hajtóműolajjal kenem (ecsettel átkenem 100-200km-enként, sokszor csak az éppen szabadon lévő alsó láncrészt)

Motoralkatrész.eu-ban:
1 x DID 525VX GOLD 124 szemű lánc --- (kiszedtem 3 szemet)
26.470 Ft
1 x DID 525VX GOLD patentszem lánchoz (FJ 002)
1.600 Ft
1 x JT 111-566-47 hátsó lánckerék
8.960 Ft
1 x JT 101-563-15 / JTF296.15RB (zajcsillapítós kivitel) első lánckerék
4.320 Ft

oldalsztenderen 40mm a lánclógás (középen), semmi hangja nincs.

Üdv, Szkali

Ha jól tudom az FJ a  rugos patent, azzal raktad össze? Én azt betettem az uticsomagba, vésztartaléknak.

Vettem külön szegecselős szemet. A DID-nél két változat van, attól függ, milyen a szerszámod. A ZJ üreges, kúpós, pontozohóz hasonló szerszámmal kell szétnyomni. Az PL sima hengeres, ehhez ilyen V bevágásos a szerszám, amivel egymásra 90 fokban kell elütni.
Minkét esetben átmérőben kb 0.5 - 0.7 mm-t kell szétlapulnia.

Üdv,

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 419

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Szia,
mindíg a sima patentszemet használom (nincs láncprésem), soha semmi gond nem volt vele. Jobban bízom a gyári patentszemben, mint az én általam esetleg préseltben smile))
A lánchoz kaptam egy préselhető verziós összekötő szemet (ZJ), ha vkinek szüksége lenne rá, szívesen oda adom.
üdv,
szkali

Csatolt fájlok

IMG_9667.JPG
IMG_9667.JPG 36.49 kb, még egyszer sem töltötték le. 

IMG_9668.JPG
IMG_9668.JPG 33.83 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

1 420

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

szkali írta:

Szia,
mindíg a sima patentszemet használom (nincs láncprésem), soha semmi gond nem volt vele. Jobban bízom a gyári patentszemben, mint az én általam esetleg préseltben smile))
A lánchoz kaptam egy préselhető verziós összekötő szemet (ZJ), ha vkinek szüksége lenne rá, szívesen oda adom.
üdv,
szkali

Szívesen átveszem.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

1 421

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

szkali írta:

Sziasztok!
Egyszer régen egy terepezés alkalmával eltörött az alsó láncvédőm.
Esetleg nincs valakinek egy felesleges / bontott ilyen alkatrésze? Átvenném szívesen.
Köszönöm!
Szkali


Honda Wilker: kb 2000 HUF az ára, belga központi raktárból 3 nap alatt itt van smile)) piros pont a Hondának az ár és szállítás miatt..

1 422

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

danyila írta:
szkali írta:

Szia,
mindíg a sima patentszemet használom (nincs láncprésem), soha semmi gond nem volt vele. Jobban bízom a gyári patentszemben, mint az én általam esetleg préseltben smile))
A lánchoz kaptam egy préselhető verziós összekötő szemet (ZJ), ha vkinek szüksége lenne rá, szívesen oda adom.
üdv,
szkali

Szívesen átveszem.

Szia Lajos, címet priv-ben küldd kérlek, postázom.

1 423

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

Sziasztok,

nemrég láttam egy videóban (https://www.youtube.com/watch?v=q_XAiydgOQg), hogy ajánlják a kompozit lánckereket (a közepe alumínium, a fogak acél),
ugyanis könnyebb s tartós is.
https://www.revzilla.com/motorcycle/ren … t-off-road


Valaki esetleg hallott róla, vagy Szerintetek érdemes TA ra ezzel szórakozni?
Idén szeretném lecserélni a láncot s a lánckerekeket (22000 km van benne, s nem működött mindig jól a saját olajozóm - volt, hogy elfelejtettem elzárni, s kicsorgott az egész olaj mikor állt pl), s lehet beruháznák egy ilyenre...

Honda XL 650 V 2000, 2011-

1 424

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

logan85 írta:

Sziasztok,

nemrég láttam egy videóban (https://www.youtube.com/watch?v=q_XAiydgOQg), hogy ajánlják a kompozit lánckereket (a közepe alumínium, a fogak acél),
ugyanis könnyebb s tartós is.
https://www.revzilla.com/motorcycle/ren … t-off-road


Valaki esetleg hallott róla, vagy Szerintetek érdemes TA ra ezzel szórakozni?
Idén szeretném lecserélni a láncot s a lánckerekeket (22000 km van benne, s nem működött mindig jól a saját olajozóm - volt, hogy elfelejtettem elzárni, s kicsorgott az egész olaj mikor állt pl), s lehet beruháznák egy ilyenre...

Szerintem nem erdemes. Palyagepeken a teljesen alu hatso lanckerek is OK.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

1 425

Válasz: A lánc és a lánckerekek, kenés, csere, patentszem

lajbi írta:
logan85 írta:

Sziasztok,

nemrég láttam egy videóban (https://www.youtube.com/watch?v=q_XAiydgOQg), hogy ajánlják a kompozit lánckereket (a közepe alumínium, a fogak acél),
ugyanis könnyebb s tartós is.
https://www.revzilla.com/motorcycle/ren … t-off-road


Valaki esetleg hallott róla, vagy Szerintetek érdemes TA ra ezzel szórakozni?
Idén szeretném lecserélni a láncot s a lánckerekeket (22000 km van benne, s nem működött mindig jól a saját olajozóm - volt, hogy elfelejtettem elzárni, s kicsorgott az egész olaj mikor állt pl), s lehet beruháznák egy ilyenre...

Szerintem nem erdemes. Palyagepeken a teljesen alu hatso lanckerek is OK.

Rendben, köszönöm a gyors választ, rendeltem egy szokványos DID  szettet.
Kíváncsi vagyok, ez meddig fog tartani smile

Honda XL 650 V 2000, 2011-