3 226

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

ZOI írta:
storm írta:

na urak, végre sikerült liptákferi alapján nekem is megoldani az index+drl kérdéskört.

Nagyon jó! Kíváncsi vagyok a terepet hogyan bírja , illetve a tartósságára. Esetleg egy beszerzési linket közzé teszel?

na arra én is. smile az volt az egyik fő ok, hogy nem törik le, ha eldől - meg nem nyomja be az idomot a bilincs, és nem ázik be.

aliról jött a cucc, liptakferi linkjéről indulva, de nem azt vettem, ami neki van, hanem egy olcsóbbat.
https://www.aliexpress.com/item/3295104 … 4c4dzJai1M

I don't need luck - I have ammo!
XL650V 2005

3 227

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Sziasztok! Hátsó indexeket keresek, sajnos letört a bal hátsó, ha lenne valakinek eladó, vevő lennék rá, vagy esetleg egy link, gyári vagy gyárias érdekelne! Köszi

Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet.
Honda XL600V 1997

3 228

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

nero2000 írta:

Sziasztok! Hátsó indexeket keresek, sajnos letört a bal hátsó, ha lenne valakinek eladó, vevő lennék rá, vagy esetleg egy link, gyári vagy gyárias érdekelne! Köszi

http://www.pinkmotors.hu/indexek/honda/ … ndexek.htm

Ha jól emlékszem, akkor ez volt az: http://www.pinkmotors.hu/indexek/honda/ … mage6.html

Külsőre nagyon hasonlit, kivitelre kicsit gagyibb, de rendberakhatő. Nekem pl zörgött a foncsor, de meg lehetett igazítani.

Üdv,

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

3 229 Utoljára Sindbad szerkesztette (2020. 10. 24. 09:37:49)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

nero2000 írta:

Sziasztok! Hátsó indexeket keresek, sajnos letört a bal hátsó, ha lenne valakinek eladó, vevő lennék rá, vagy esetleg egy link, gyári vagy gyárias érdekelne! Köszi

A NET-CENTER-ben vettem évekkel ezelőtt olcsó, rugalmas szúr, rövidebb irányjelzőket hátra. Azóta is kiválóan működnek és nem törtek le. smile
Egyébként, ha ragaszkodsz az eredetihez, nekem van, gyere, nézd meg.

"Az offroad szó jelentése Ukrajna után változni szokott!" - Yoshi
xl650v / 2006

3 230

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

lajbi írta:
nero2000 írta:

Sziasztok! Hátsó indexeket keresek, sajnos letört a bal hátsó, ha lenne valakinek eladó, vevő lennék rá, vagy esetleg egy link, gyári vagy gyárias érdekelne! Köszi

http://www.pinkmotors.hu/indexek/honda/ … ndexek.htm

Ha jól emlékszem, akkor ez volt az: http://www.pinkmotors.hu/indexek/honda/ … mage6.html

Külsőre nagyon hasonlit, kivitelre kicsit gagyibb, de rendberakhatő. Nekem pl zörgött a foncsor, de meg lehetett igazítani.

Üdv,

Köszönöm, szerintem ez lesz a nyerő, tényleg nagyon hasonlít a gyárira!

Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet.
Honda XL600V 1997

3 231

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Sziasztok!

Lecseréltem az aksimat. A régi (jobbra) 2 éves , még jó , egy hét állás után nehezen indított. Még egy évet jó lehet. Ha valaki hasznát veszi, 1 db sör az ára.

Csatolt fájlok

Aku_IMG_5664.JPG 2.35 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL 700 V , 2008

3 232

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Sziasztok!
Mivel meg lettem szólítva és amúgy is gyújtás utánra kötném mostanság a markolatfűtést megnéztem a diagramot. Megnéztem mit írt Ales és a képeit is.

Nem kötözködnék, lehet jó az ő véleménye is, lehet a képen látom rosszul,de nekem úgy tűnik, ZÖLD biztosítékot vett ki a biztosítéktartóból és azt kötötte rá kapcsolóra. A biztosítékok feliratozása a burkolaton van és arról sajnos ő nem tett fel képet, így csak ötletelek. Az enyém NO ABS moci mások a feliratok.

Namármost. Az ABS-nek 3 biztosítéka van, abból 2 db 30A-es és egy 1 db 10A-es. A 30A-es a zöld, a 10A-es a piros. Ales biztosítéktábláján jól látszik az "alsó" és "felső" sor biztosítéksora, (középen levő sárga és zöld tartalék bizti).
Szóval mivel csak 1 db zöld, 30A-es biztosítékot látni, így gyanítható, hogy a másikat kötötte át, így vagy
- az "ABS Fail safe relay" biztosítéka vagy
- az "ABS motor" -ja
került kapcsolóra.

(Modellezésben a Fail Safe - ha mondjuk jelvesztés van a kocsi és a távirányító között, akkor előre beállított alapállapotba áll a kocsi/repülői/hajó, amíg nincs javulás.... Gondolom itt is valami hasonló lehet)

Ugyanakkor van egy 10A-es, piros biztosíték a táblában, aminek a neve "ABS MAIN", ami az ABS modulátor "IGN POWER" bemenetére megy, azaz ezen át kap tápfeszültséget az ABS modulátor. Ha az ABS ki-be kapcsolása lenne a szándékom, szerintem ezt a 10A-es biztosítékot kötném kapcsolóra és mivel ez a fő tápja az ABS Modelátornak, szerintem nem kellene mindig újraindítani a motort a ki-be kapcsolás után, mert a kapcsolgatáskor úgy érzékelné az ABS Modulator, hogy akkor raknánk gyújtásra a motort.

Kíváncsi lennék, mi van az ABS-es 700-as biztosíték fedelén, melyik biztosíték lett átkötve. Plusz az is számít, hogy az ABS Modulator miként reagál, ha csak a gyújtásról jövő feszültséget kapcsoljuk le és a többi biztosítékról tovább kapja a tápot. Kell-e neki bizonyos alapállapot, mert azért lássuk be, ha gyújtásra rakjuk a motort, főként állóhelyzetben vagyunk, nulla sebességgel. MI van ha 10 percen át gurulunk leállított motorral a hegyről és közben indítunk????

Hát ennyi az agymenésem, üdv.: Mészi

XL700V, PD13, 2010

3 233

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

...és akkor külső eszköz rákötése gyújtás utánra, azaz nem fixen akksira.

Miután jobban megnéztem a biztosíték táblát és a vezetékezést kiderült, hogy van 1 db 10A-es, piros biztosíték ami "OPTION" és "OPTION (SECURITY)" csatlakozókhoz megy. Gondolom a gyárban lehet kérni opciókat, extrákat és annak vannak előkészítve. Egy 4 és egy 6 pólusú csatlakozó a motor bal oldali burkolta alatt a biztosíték doboznál.
Az én motoromban ezek üres csatlakozók, le is vannak kupakolva, nincs benne extra. A 6 polusú csatlakozóval nem foglalkoztam, a 4 pólusút néztem végig.

1 - Rózsaszín-Zöld - - - Vezeték a műszerpanelhez és az ECM modulba
2 - Fekete-Sárga     - - - 12V pozitív a gyújtáskapcsolóról
3 - Zöld                      - - - Test
4 - Piros-Zöld           - - - Vezeték a műszerpanelhez és az index reléhez

Így tehát van egy hely, amit lehet terhelni. Ki miként csinálná, akár a biztosíték táblához kötne be valamit, akár a csatlakozót is lehet használni.
Van rajt egy vízhatlan kupak, az levehető, vagy akár csak átfúrható és szigetelhető.
Próbáltam a Lajos által használ Aliexpresses biztosíték áthidalót is, de akkor nem tudom rátenni a biztosíték tábla tetejét.
Nagy valószínűséggel a 4 pólusú csatlakozóba fogom az érintkezőket bekötni. Az úgy is lefele lóg, kifolyik belőle a víz. Már ha belejut egyáltalán, mert elég jó védett helyen van, inkább poros mint vizes. Csináltam képeket is a vezetékezésről, a csatlakozóról és arról melyik biztosítékról van szó.

Csatolt fájlok

cap.jpg 1.57 mb, még egyszer sem töltötték le. 

connector.jpg 72.96 kb, még egyszer sem töltötték le. 

fuse.jpg 84.8 kb, még egyszer sem töltötték le. 

wiring.jpg 83.71 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL700V, PD13, 2010

3 234

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Sziasztok van egy olyan problémám az indexel ha 1 hónapot áll a motor az index mintha le ragadna kb félperc üzem után hajlandó működni de ahogy bemelegszik minden rendbe van.Esetleg járt valaki hasonlóképen már .válaszokat előre is köszönöm .

650xl 2000

3 235

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

dacos írta:

Sziasztok van egy olyan problémám az indexel ha 1 hónapot áll a motor az index mintha le ragadna kb félperc üzem után hajlandó működni de ahogy bemelegszik minden rendbe van.Esetleg járt valaki hasonlóképen már .válaszokat előre is köszönöm .

Azt gyanítom, hogy az index kapcsolóban már öreg és koszos a zsír. Elég egyszerű kitisztítani WD40-nel. Próbaképpen kívülről is bele lehet fújkálni és megmozgatni utána.

Nekem tavalyelőtt Harcos javította meg a szlovén túránkon, amikor már el volt görbülve és semerre sem mozgott a kapcsoló. Van benne egy kicsi golyó, amire vigyázni kell, hogy el ne vesszen.
Amúgy azóta is jobb, mint új korában. Köszi Harcos! smile

3 236 Utoljára Tomita szerkesztette (2021. 01. 16. 13:00:40)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Üdv. Valaki feltette a Facebookra

Csatolt fájlok

FB_IMG_1610712193699.jpg 21.05 kb, 3 letöltés 2021-01-16 óta. 

FB_IMG_1610798302264.jpg 35.41 kb, 3 letöltés 2021-01-16 óta. 

FB_IMG_1610798306690.jpg 73.79 kb, 3 letöltés 2021-01-16 óta. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
Csak egyszer élsz, de ha jól csinálod az is elég.
Honda Transalp XL 650 V 2002

3 237

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

TomRed írta:
dacos írta:

Sziasztok van egy olyan problémám az indexel ha 1 hónapot áll a motor az index mintha le ragadna kb félperc üzem után hajlandó működni de ahogy bemelegszik minden rendbe van.Esetleg járt valaki hasonlóképen már .válaszokat előre is köszönöm .

Azt gyanítom, hogy az index kapcsolóban már öreg és koszos a zsír. Elég egyszerű kitisztítani WD40-nel. Próbaképpen kívülről is bele lehet fújkálni és megmozgatni utána.

Nekem tavalyelőtt Harcos javította meg a szlovén túránkon, amikor már el volt görbülve és semerre sem mozgott a kapcsoló. Van benne egy kicsi golyó, amire vigyázni kell, hogy el ne vesszen.
Amúgy azóta is jobb, mint új korában. Köszi Harcos! smile

Köszi

650xl 2000

3 238

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Tomita írta:

Üdv. Valaki feltette a Facebookra

Adsz hozzá linket?
Hol lehet elérni?

XL650V (2007)  A bögyös vörös.

3 239

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Tomita írta:

Üdv. Valaki feltette a Facebookra

Ezen hol van a villany??  big_smile  big_smile

XL650V6

3 240

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Sziasztok, lenne  egy olyan problémám , hogy alapjáraton a töltésem jó, fényekkel együtt is, viszont amikor üzemi fordulatra pörög fel a motor , akkor lefele megy a töltés érték , nem felfele. Mivel lehet probléma, esetleg járt e már így valaki? (XL650V 2002).

3 241

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Szia!
Ugyan én még nem jártam így, de hasonló problémája már volt egy kollégámnak. Neki a generátora volt a ludas (menetzárlat).
Viszont még az jár a fejemben, hogy mi van akkor, ha a fesszabályzó nem tudja rendesen gerjeszteni a generátort. Ezt könnyű kiszűrni, ha kölcsönbe kérsz egyet a próba idejére.

Muki írta:

Sziasztok, lenne  egy olyan problémám , hogy alapjáraton a töltésem jó, fényekkel együtt is, viszont amikor üzemi fordulatra pörög fel a motor , akkor lefele megy a töltés érték , nem felfele. Mivel lehet probléma, esetleg járt e már így valaki? (XL650V 2002).

A motoromból sosem folyik az olaj, ő csak megjelöli a területét!
XL650V (2001)
CBF600NA (2010)

3 242 Utoljára zoli szerkesztette (2021. 04. 07. 09:07:35)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

White1982 írta:

Szia!
Ugyan én még nem jártam így, de hasonló problémája már volt egy kollégámnak. Neki a generátora volt a ludas (menetzárlat).
Viszont még az jár a fejemben, hogy mi van akkor, ha a fesszabályzó nem tudja rendesen gerjeszteni a generátort. Ezt könnyű kiszűrni, ha kölcsönbe kérsz egyet a próba idejére.

Muki írta:

Sziasztok, lenne  egy olyan problémám , hogy alapjáraton a töltésem jó, fényekkel együtt is, viszont amikor üzemi fordulatra pörög fel a motor , akkor lefele megy a töltés érték , nem felfele. Mivel lehet probléma, esetleg járt e már így valaki? (XL650V 2002).

A Honda XL 650 esetében a feszültség szabályzó nem ad gerjesztést a generátornak.
A feszültseg szabályzás a pluszban megtermelt energia "elégetésével" (elfűti a feszültség szabályzó a többlet elektromos energiát), így marad stabilan a feszültség. Többek között ezért is érdemes a lámpákat használni (vagy egyéb elektromos fogyasztót), hogy a feszültség szabályzó kevésbé legyen leterhelve - mindezt persze úgy, hogy ne terlehjük túl a generátort. Na meg egyes helyeken a törvény is kötelez erre.

akit zavar a kopás meg a karc, mi a francnak terepezik?

3 243

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

White1982 írta:

Szia!
Ugyan én még nem jártam így, de hasonló problémája már volt egy kollégámnak. Neki a generátora volt a ludas (menetzárlat).
Viszont még az jár a fejemben, hogy mi van akkor, ha a fesszabályzó nem tudja rendesen gerjeszteni a generátort. Ezt könnyű kiszűrni, ha kölcsönbe kérsz egyet a próba idejére.

Muki írta:

Sziasztok, lenne  egy olyan problémám , hogy alapjáraton a töltésem jó, fényekkel együtt is, viszont amikor üzemi fordulatra pörög fel a motor , akkor lefele megy a töltés érték , nem felfele. Mivel lehet probléma, esetleg járt e már így valaki? (XL650V 2002).

Motorokon általában nincs gerjesztés, a generátor termel, fesz. szab. meg "elfüstöli" a felesleget. Ezért is gyakoribb a halála, mint autón.

Lajbi
NX650 RD02 '93, XRL250Baja MD22 '92

3 244

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Muki írta:

Sziasztok, lenne  egy olyan problémám , hogy alapjáraton a töltésem jó, fényekkel együtt is, viszont amikor üzemi fordulatra pörög fel a motor , akkor lefele megy a töltés érték , nem felfele. Mivel lehet probléma, esetleg járt e már így valaki? (XL650V 2002).

Szia! A Transalpon nem tudom mert akkor még nemvolt voltmérő a motoromon. A mostanin f800 gs van és nagyobb fordulaton ezen is esik 1-2 tizedet a töltés! Szerintem normális ha csak pár tizedet változik.

A legszebb helyekhez álltalában "szar" út vezet!:)

3 245

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Sziasztok,

inkább ide írom, mint a nappaliba, szóval ma előveszem a motrot, 1 hete mentem vele kb 80 kmet, akkor tökéletesen ment.
Most nem akar gyúlni, sebaj, gondolom hideg volt, s ez a Varta akksi nem bírja annyira, a garázs előtt van egy közepes domb lefelé,
szépen begyújtottam menet közben.
Aztán leállítom, kiszerelem, felviszem az akksit, odateszem tölteni, 5-10 perc s teljesen feltöltődik. Csodálkozok, hogy ez hogy lehet, no nem baj, legalább gyúl majd rendesen, gondolom magamba...
Kiviszem, visszaszerelem, semmi. Ugyanúgy dombon lefele próbálom (kicsivel kisebb volt, mert nem a garázstól indultam), most nem gyúl.
Szidom a Varta akksit s magam, hogy miért is nem Yuasat vettem, mert az egész jól bírja a hideget.
No, semmi baj, autó, bikázás, de ígysem gyúl (semmi reakció nem volt).
Feltűnt már eddig, hogy a HISS zöld LEDje nem gyúl ki, azt hittem az alacsony akkufeszültség miatt, de mostmár azzal sem lehetett magyarázni, uh másik oldalról is levettem az idomot, nézem a biztosítékokat, minden ok, befújtam kicsit WD40el, mert láttam egy kis oxidálást, de még mindig semmi.
Aztán az akksi előtti főbiztosíték mellett volt a kábel nagyon oxidálva, uh most befújtam jól WD40 el, s 5 perc múlva tökéletesen gyúlt,
de szm elviszem egy autóvillanyszerelőhőz lassan.
Remélem a következő, aki így jár, egyből itt keresi majd a hibát...

Ja s természetesen az ilyen problémák akkor jönnek elő, mikor hosszú idő után megígéred a feleségednek, hogy mostmár elviszed motorozni...

3 246

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Ezt a hibát már nagyon sokan àtèltük. Örülök, hogy magadnak is sikerült orvosolni.

A lovakhoz képest a medve egy törött lábú vak birka! (Pampusz)
XL650V - 2006

3 247 Utoljára liptakferi szerkesztette (2021. 04. 18. 19:39:40)

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Zoltán írta:

Sziasztok!

Csak annyit szeretnék kérdezni, hogy a 93-as 600-as TA.ba hol vannak a biztosítékok, még soha nem szereltem szét, nem tudom, hogy hol vannak.
5 éve van nálam, még soha semmi elektronikai probléma nem volt még vele, fűtött garázsban áll. Ha valaki megírná, vagy tudna róla fényképet küldeni, megköszönném.

Szia,
Remèlem nem vezetlek fèlre, de elmèletileg a gyújtàskapcsoló bal oldalàn a fuse feliratú dobozban... wink

Csatolt fájlok

annunciomymoto.jpg 52.13 kb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
A gömbhalra lépni veszélyes és tilos! ;-)
XL650v 2001

3 248

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Szia Feri!
Köszönöm szépen a választ! Megnézem!

3 249

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Szia Feri!
Valóban ebben a dobozban vannak, köszönöm a segítséget! Csak még annyi kérdésem lenne azokhoz akik már látták ezeket a biztikek, hogy két foglalatban nincs biztosíték. De minden ami elektromos, rendben működik a motoron. Ez direkt van így, vagy tényleg hiányzik ez a két bizti, ahogy a képeken látszik.

Csatolt fájlok

008.jpg 1.46 mb, még egyszer sem töltötték le. 

Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.

3 250

Válasz: Elektromos:töltés,akku,világít,index,kulcs,gyújtás,gyertya,fogyasztás

Zoltán írta:

Szia Feri!
Valóban ebben a dobozban vannak, köszönöm a segítséget! Csak még annyi kérdésem lenne azokhoz akik már látták ezeket a biztikek, hogy két foglalatban nincs biztosíték. De minden ami elektromos, rendben működik a motoron. Ez direkt van így, vagy tényleg hiányzik ez a két bizti, ahogy a képeken látszik.

A fedélben minden információ megtalálható!!

"Járt utat a járatlanért mindig hagyd el! "
'98 XL600V PD10, XR400