Sziasztok!
Eltelt a motornál újabb 12.000 km és szelepállítás volt soron, két ünnep között meg is ejtettem. Ma a jó időben motoroztam is egyet már, jól megy a gép.
Először 2 éve állítottam és a képen látható csavarral, mint ahogy már sokaktól hallottam, én is szívtam. Nem jött ki simán tekerve, meg kellett fúrnom és a flex korong meghúzó nyelét dugtam bele a két fúrt lyukba és azzal tudtam kitekerni. Gondoltam, na ezt se állították a gyár óta és/vagy durván meghúzták. Akkor a berakott új csavart előírás szerűen meghúztam 15 Nm-rel. Finom, piha szorítás ez. A felette levő kisebb csavart, ahol a főtengely jelöléseit kell nézni, ahhoz még kisebb erő kell, 10 Nm.
A csatolt képen látható, hogy most se indult meg. Elképesztő, hogy mennyire begyógyul még ha az előírt időintervallumban állítunk hézagot és megfelelően lett korábban meghúzva.
Beletettem egy pont beleillő racsniskulcsra rakható imbuszbitet és ahogy elkezdtem volna lazítani, már láttam, hogy kezdi megenni az alumíniumcsavart. Pedig nem is racsniskulcson volt a bit, hanem egy T kulcson, hogy ne egy oldal felől tekerjem, hanem mindkét oldalról, hátha úgy egyenletesebb és nem hajlítom véletlenül sem. Második próbálkozásra szerencsémre megindult. De legközelebb biztos ott lesz egy pótcsavar majd, hogy ne ezen múljon majd az összerakás.
Hát ennyi semmi extra. Az egész műveletről videót készítettem a motor középállávnyra rakásától a hézagállításig, minden bontással, szereléssel együtt. Majd összerakom és feltöltöm TeCsőre, aztán ha valaki akarja, majd megnézi.
Üdv.: Laci.
Csatolt fájlok20210123_195740.jpg 525.09 kb, még egyszer sem töltötték le.
Nincs jogosultságod a csatolmány megtekintéséhez.
XL700V, PD13, 2010